LSD & patronen

mensen , ik heb even een vraag.

in acid trips ziet men allerlei patronen. hersenen zijn dus zo inteligent om vanuit een paar punten/vormen een perfect kloppend geometrisch patroon te tekenen. maar is het dan ook zo, hoe slimmer de persoon, hoe ingewikkelder het patroon? of ziet iedereen hetzelfde, want het zijn dezelfde punten/vormen waaruit je hersenen het zou moeten creeeren.

ben benieuwd!

:)

dfssdfde

Badass junkie
Het ligt niet echt aan hoe slim je bent... De patronen zijn misschien nabootsbaar met wiskunde, je hersenen gaan echt die patronen niet zitten uitrekenen.

Het ligt er aan wat voor persoon je bent. Als je zeer visueel ingesteld bent gaan je hersenen zich meer focussen op de patronen, als je auditief ingesteld bent kan je volledig opgaan in muziek, etc... Ook heb ik veel minder visuals als ik met anderen trip, omdat ik dan meer bezig ben met woorden, woordspelingen en interacties.

Hoe je de trip beleeft wordt bepaald door hoe je bent en waar je bent en zo, zeker niet iedereen ziet hetzelfde. Je mag al van geluk spreken als je op 1 lijn zit met je tripgenoot, laat staan dat je het volledig hetzelfde beleeft :tongueout:

Einstein

Badass junkie
hofmannforpresident zei:
het zijn dezelfde punten/vormen waaruit je hersenen het zou moeten creeeren.
In principe dit, maar dat betekent niet dat iedereen dezelfde visuals krijgt. Visuals (zeker closed-eye-visuals) zijn afhankelijk van hoe je ogen en hersenen in elkaar zitten, maar omdat elke trip anders is en hersenen ongelofelijk complex zijn zal het iedere keer weer anders zijn. Daar komt nog het hele verhaal van Ivo bij :)

NorthernLightBE

Bewuste gebruiker
Het grappige is, je zal dit nooit precies weten :). Toch denk ik wel dat intelligentie er wel degelijk aan toe doet tijdens een LSD-trip. Ik heb deels ervaren dat mensen die 'slimmer' zijn ( in de trend van algemene kennis, snel doorhebben van dingen, grote woordenschat hebben..) vaak 'dieper' trippen dan mensen die wat 'dommer' zijn. En dat de 'slimmere' mensen veel vaker psychedelica als favoriete drugs beschouwen, de andere vinden het niet zo speciaal. Dit is natuurlijk wel heel erg over 1 kam geschoren, maar ik denk toch dat het in grote lijnen klopt dat slimmere mensen vaker psychedelica verkiezen en dat ze er 'dieper' in gaan.

luchtigtoetje

Badass junkie
NorthernLightBE zei:
Het grappige is, je zal dit nooit precies weten :). Toch denk ik wel dat intelligentie er wel degelijk aan toe doet tijdens een LSD-trip. Ik heb deels ervaren dat mensen die 'slimmer' zijn ( in de trend van algemene kennis, snel doorhebben van dingen, grote woordenschat hebben..) vaak 'dieper' trippen dan mensen die wat 'dommer' zijn. En dat de 'slimmere' mensen veel vaker psychedelica als favoriete drugs beschouwen, de andere vinden het niet zo speciaal. Dit is natuurlijk wel heel erg over 1 kam geschoren, maar ik denk toch dat het in grote lijnen klopt dat slimmere mensen vaker psychedelica verkiezen en dat ze er 'dieper' in gaan.

Dit ja, alleen dan erbij gevoegd dat het ook te maken heeft met hoe groot je fantasie is, en in hoe verre je open staat voor visuals.

ja al die dingen zijn wel waar.. maar wat ik bedoel is meer:
iedereen die tript ziet sowieso wel die patronen, wat er nog meer voor vervormingen plaatsvind heeft idd meer te maken met je eigen fantasie... maar die punten waar je hersenen patronen van maakt blijven hetzelfde, dus dan moet er toch wel iets soortgelijks uit komen?
zou dat dan ong dezelfde vorm zijn?
maar eigenlijk..
we zullen dit nooit echt zeker weten.
toch blijf ik het me afvragen xD

peace :grin:

luchtigtoetje

Badass junkie
Maar iedereen interperteert "patroon" toch anders? Ik zie bv in het echte leven lineaire patronen in allerdaagse objecten terwijl anderen gewoon een bal zien, maar bijvoorbeeld 3 ballen weer als een patroon zien. Ik denk dat ook dat per persoon verschild hoor.

Petrovic

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
Dat hangt er vanaf hoe je visuele cortex eruit ziet. Er zullen verschillen zijn omdat de visuele cortex net iets anders is ingedeeld en iedereen andere verhoudingen neurotransmitters heeft.

Op jou vraag valt geen echt antwoord te geven. Ik denk dat mensen die echte beeld denkers zijn en goed kunnen tekenen wel heftigere visuals heeft. Maar dat is slechts een hypothese.

Bovenaan