LSD overdose, kan dat ?

kapitein-x

Wijs gebruiker
Tripreporter
Kan je van lsd eigenlijk wel een overdosis nemen? Ik las op het internet in een interview met de schrijver Haffid Bouazza: "Vorig jaar, in de millenniumnacht, heb ik tijdens een feest in Ruigoord vijfhonderd microgram lsd genomen. Dat is véél, één microgram voel je al. Ik zat daar en voelde niks. Geen tinteling, geen extase, toen dacht ik: het wordt tijd om op te houden."
Hij nam toen bijna dagelijks lsd. Dus hij beweerd blijkbaar dat er een soort van gewenning op kan treden. Maar is dat wel zo. Is het niet zo dat als je over een bepaalde drempelwaarde heengaat (zoals in zijn geval) dat het effect dan afneemt? Want dit 'bellcurve effect' geld ook voor veel andere stoffen. Dus dat je op lsd ook niet kunt od'en. Of zijn hier wel gevallen van bekend?
(En met een overdosis bedoel ik dan, dat je er lichamelijk of geestelijk letsel aan over houdt.)

caatje

Badass junkie
ik heb dit voor je gevonden:
Bij het gebruik van LSD bestaat geen maximum-dosis, want alles wat je lichaam teveel naar binnen krijgt wordt niet gebruikt.
ilimburg

en deze
LSD wordt in het algemeen als een vrij non-toxische stof erkend. Er zijn geen bekende gevallen van overdosis. Een normale dosis ligt tussen de 80 en 300 microgram. De LD50-dosis wordt geschat op 0,001 to 0,003 gram per kg lichaamsgewicht, wat een accidentele overdosis onwaarschijnlijk maakt.
wikipedia

kapitein-x

Wijs gebruiker
Tripreporter
O.K.
interessant, dat geeft wel een veillig gevoel.
't is dus eigenlijk een soort vitamine-c :) , want wat je daar te veel van neemt plas je ook weer uit :)

Ik vermoed dat er afhankelijk van je lichaamsbouw etc.. er dus wel een soort optimumdosis zal bestaan.

Psychonaut1976

Wijs gebruiker
kapitein-x zei:
Kan je van lsd eigenlijk wel een overdosis nemen? Ik las op het internet in een interview met de schrijver Haffid Bouazza: "Vorig jaar, in de millenniumnacht, heb ik tijdens een feest in Ruigoord vijfhonderd microgram lsd genomen. Dat is véél, één microgram voel je al. Ik zat daar en voelde niks. Geen tinteling, geen extase, toen dacht ik: het wordt tijd om op te houden."
Hij nam toen bijna dagelijks lsd. Dus hij beweerd blijkbaar dat er een soort van gewenning op kan treden. Maar is dat wel zo. Is het niet zo dat als je over een bepaalde drempelwaarde heengaat (zoals in zijn geval) dat het effect dan afneemt? Want dit 'bellcurve effect' geld ook voor veel andere stoffen. Dus dat je op lsd ook niet kunt od'en. Of zijn hier wel gevallen van bekend?
(En met een overdosis bedoel ik dan, dat je er lichamelijk of geestelijk letsel aan over houdt.)

Lsd kan je idd niet over doseren,of je moet belachelijke hoeveelheden naar binnen kiepen een heel flesje liquid of 30 a4tjes zegels of 25 gram microdots ofzo..aangezien niemand dit ooit zal doen kan het dus eigenlijk niet of je moet een deathwish hebben natuurlijk.

Dat die gozer niets voelde bij 500ug komt of dat hij het te kort achter elkaar heeft genomen,binnen 3 dagen of dat ie gewone postzegels heeft opgegeten.

Dagelijks lsd nemen heeft geen zin je voelt er iid niets meer van de volgende dag al.

Het heeft dus iid een tolerantie maar binnen 4 dagen is dat weg.

GabberSnoePie

Wijs gebruiker
je kan miss geen overdosis krijgen maar, als je niks gewent bent en je teveel neemt krijg je wel steeds meer kans om bad te gaan.... :wink:

Psychonaut1976

Wijs gebruiker
need^weed zei:
je kan miss geen overdosis krijgen maar, als je niks gewent bent en je teveel neemt krijg je wel steeds meer kans om bad te gaan.... :wink:

Als je niks gewent bent en je neemt de eerste keer teveel heb je geen kans maar ga je zeker weten een bad trip krijgen op een zeker moment, je weet dan namelijk niet wat je overkomt en denkt simpel weg dat je gek bent geworden omdat het ook nog eens zo lang duurt en Lucy met een grote dosis hele rare loopjes kan creeeren in je brein hele duistere als je je dag niet hebt zeg maar.. :grin: .Alleen een ervaren lsd gebruiker kan deze dempen en op een normale manier doorstaan als deze zich voor zouden doen.

GabberSnoePie

Wijs gebruiker
Dit is ook echt wel bij iedereen verschillend hoor, als je van natura al bang bent voor het onbekende dan zit je nog meer in de problemen al heb jij iets te veel acid op....Al ben je redelijk nuchter persoon en bijv al ervaring heeft met paddo's een goed sterk karakter heeft , stevig in z'n schoenen staat durf ik er 100 eu op te wedden dat persoon 2 het er beter vanaf brengt :grin:

kapitein-x

Wijs gebruiker
Tripreporter
need^weed zei:

Ja, maar je hebt dus ook stoffen die een bepaalde optimumdosis hebben, en als je die overscrijdt dan wordt het effect alleen maar minder. (koffie[cafeine] is b.v. zo'n stof) Ik ben wel benieuwd of lsd ook zo'n stof is.
Maar ik ga dat natuurlijk niet uitproberen want , A is het zonde van je geld en B loop je inderdaad de kans om een bad trip te krijgen en C schiet je er niks mee op. Zo geinteresseerd ben ik dus ook weer niet, dat ik mezelf als proefkonijn opstel. Lijkt me dus meer iets voor de wetenschap.

A

Anonymous

Gast
Maar de officiele betekenis van overdosis is meer nemen dan normaal.

Stel:
Normale dosis: 1 gram.
Overdosis: 1,5 gram.
Lethale Dosis(oftewel LD50 waarvan 50 % van de proef'konijnen' sterven) 2 gram.

Een overdosis is vaak geen prettige ervaring, maar dodelijk??

kapitein-x

Wijs gebruiker
Tripreporter
Dat is wel een goeie vraag, wat is nu eigenlijk een o.d.

Dit zegt Wikipedia:
"Een overdosis doet zich voor wanneer een chemische substantie (meer bepaald een drug) ingenomen wordt in hoeveelheden en/of concentraties die groot genoeg zijn om de homeostase van een levend organisme te verstoren, daarbij ernstige ziekte of de dood veroorzakend. In essentie is het een soort van vergiftiging."

En bij lsd is dit dus blijkbaar bijna onmogelijk. Alhoewel je, als je echt je best doet, overal wel een o.d. van kunt krijgen.

Psychonaut1976

Wijs gebruiker
need^weed zei:
Dit is ook echt wel bij iedereen verschillend hoor, als je van natura al bang bent voor het onbekende dan zit je nog meer in de problemen al heb jij iets te veel acid op....Al ben je redelijk nuchter persoon en bijv al ervaring heeft met paddo's een goed sterk karakter heeft , stevig in z'n schoenen staat durf ik er 100 eu op te wedden dat persoon 2 het er beter vanaf brengt :grin:

Je mengt je wel lekker in de discussie zonder enige ervaring,vind je het erg dat ik dat even zeg....

Wat je schrijft is wel heel voor de handliggend he...beetje luchtledig eigenlijk...

GabberSnoePie

Wijs gebruiker
Psychonaut1976 zei:
need^weed zei:

Je mengt je wel lekker in de discussie zonder enige ervaring,vind je het erg dat ik dat even zeg....

Wat je schrijft is wel heel voor de handliggend he...beetje luchtledig eigenlijk...

tuurlek mag je dat zeggen, dat is namelijk een feit

maar net of iedereen dit nog niet wist :rolleyes:

Psychonaut1976 zei:
Als je niks gewent bent en je neemt de eerste keer teveel heb je geen kans maar ga je zeker weten een bad trip krijgen op een zeker moment, je weet dan namelijk niet wat je overkomt en denkt simpel weg dat je gek bent geworden omdat het ook nog eens zo lang duurt en Lucy met een grote dosis hele rare loopjes kan creeeren in je brein hele duistere als je je dag niet hebt zeg maar.. :grin: .Alleen een ervaren lsd gebruiker kan deze dempen en op een normale manier doorstaan als deze zich voor zouden doen.

+ Ik had dat luchtledige tekstje niet hoeven schrijven als je niet had gezegd dat als je teveel acid neemt je dan zeker is dat je bad gaat....

Psychonaut1976

Wijs gebruiker
need^weed zei:
Psychonaut1976 zei:
need^weed zei:

tuurlek mag je dat zeggen, dat is namelijk een feit

maar net of iedereen dit nog niet wist :rolleyes:

Psychonaut1976 zei:

+ Ik had dat luchtledige tekstje niet hoeven schrijven als je niet had gezegd dat als je teveel acid neemt je dan zeker is dat je bad gaat....

Hehe dat is het nou juist dat zei ik al voordat je het schreef slimmie..
Deze bedoelde ik...
""Dit is ook echt wel bij iedereen verschillend hoor, als je van natura al bang bent voor het onbekende dan zit je nog meer in de problemen al heb jij iets te veel acid op....Al ben je redelijk nuchter persoon en bijv al ervaring heeft met paddo's een goed sterk karakter heeft""

Grz..

A

Anonymous

Gast
Psychonaut je moet niet denken dat een hoge dosis garant staat voor een bad trip.

De kans is wel groter, omdat de effecten je kunnen overrompelen en je dan gaat denken hey dit wil ik eigenlijk niet. Sja dan ga je snel verkeerd.

Psychonaut1976

Wijs gebruiker
BobG zei:
Psychonaut je moet niet denken dat een hoge dosis garant staat voor een bad trip.

De kans is wel groter, omdat de effecten je kunnen overrompelen en je dan gaat denken hey dit wil ik eigenlijk niet. Sja dan ga je snel verkeerd.

Denk ik dat dan?
Ik neem zelf altijd een hoge dosis lsd,microdotje of 3 a 4 en heb nog nooit een bad trip gehad.

Ik zei als je niks gewent bent en je neemt een te hoge dosis.

spacekonijn

Badass junkie
Psychonaut1976 zei:
BobG zei:

Denk ik dat dan?
Ik neem zelf altijd een hoge dosis lsd,microdotje of 3 a 4 en heb nog nooit een bad trip gehad.

Ik zei als je niks gewent bent en je neemt een te hoge dosis.
hehe precies , wel lezen bob

zommes

Badass junkie
Er is wel een verhaal over een man die dood gevonden is waarbij de doodsoorzaak vermoedelijk een te grote hoeveelheid LSD was. Maar dan hebben we het echt over belachelijke hoeveelheden die je nu tegenwoordig een vermogen gaan kosten om te gaan nemen.

Een overdosis hoeft geen dodelijke dosis te zijn, maar gewoon teveel. Bij LSD krijg je dan het geval dat je waarschijnlijk in een drugspsychose raakt en dus een halve dag later "wakker" wordt en niet weet wat je de afgelopen uren gedaan hebt...

http://www.erowid.org/experiences/exp.c ... &C1=7&Str=

Hier staan wel een paar leuke voorbeeldjes. Maargoed, als je het een beetje rustig aan doet is de kans op zulke ervaringen nihil.

"I started to cry, just all out cry. Why were my friends so much better off than me? Why the fuck does God hate me? I then started to scream, just scream my lungs out. My friend came over and pulled his hand back and slapped me vigorously across the face. I watched the motion of his hand and it seemed like 50 hands were coming across and slapping me, one by one. I had to retaliate. I took the lamp off the table next to me and threw it at his head. The glass lamp shattered across his face and he slumped to the floor. The light had singed his hair and his face was dripping with blood. It made me happy to see him in pain, to see somebody else going through the same thing I was. My two other friends weren't even watching as I got on top of my nearly unconcious friend and started beating him senseless with anything I could find. "

Psychonaut1976

Wijs gebruiker
zommes zei:
Er is wel een verhaal over een man die dood gevonden is waarbij de doodsoorzaak vermoedelijk een te grote hoeveelheid LSD was. Maar dan hebben we het echt over belachelijke hoeveelheden die je nu tegenwoordig een vermogen gaan kosten om te gaan nemen.

Een overdosis hoeft geen dodelijke dosis te zijn, maar gewoon teveel. Bij LSD krijg je dan het geval dat je waarschijnlijk in een drugspsychose raakt en dus een halve dag later "wakker" wordt en niet weet wat je de afgelopen uren gedaan hebt...

http://www.erowid.org/experiences/exp.c ... &C1=7&Str=

Hier staan wel een paar leuke voorbeeldjes. Maargoed, als je het een beetje rustig aan doet is de kans op zulke ervaringen nihil.

"I started to cry, just all out cry. Why were my friends so much better off than me? Why the fuck does God hate me? I then started to scream, just scream my lungs out. My friend came over and pulled his hand back and slapped me vigorously across the face. I watched the motion of his hand and it seemed like 50 hands were coming across and slapping me, one by one. I had to retaliate. I took the lamp off the table next to me and threw it at his head. The glass lamp shattered across his face and he slumped to the floor. The light had singed his hair and his face was dripping with blood. It made me happy to see him in pain, to see somebody else going through the same thing I was. My two other friends weren't even watching as I got on top of my nearly unconcious friend and started beating him senseless with anything I could find. "

Phoehaa zou ie een flesje liquid of 3 hebben getogen? :openmouth:

Er heeft mij iemand wijs gemaakt dat als je LSD gebruikt het teveel aan lsd opgenomen word door vetten en als je dan later vet verbrand flashbacks kunt krijgen... ik weet niet of het klopt..

Tijdloos

DF-koning
Tripreporter
tommynaessens zei:
Er heeft mij iemand wijs gemaakt dat als je LSD gebruikt het teveel aan lsd opgenomen word door vetten en als je dan later vet verbrand flashbacks kunt krijgen... ik weet niet of het klopt..

Heb ook van alles en nog wat gehoord over van alles.
Zo zou dit ook met THC zijn volgens iemand , wat onzin is. Kan dat nergens terug vinden bij betrouwbare en bewezen bronnen behalve bij diegene die dat verteld of denkt te weten.

Heb dat zelf na vele jaren nog nooit meegemaakt in ieder geval.
Denk dat ik namens vele spreek..

Fool

Badass junkie
tommynaessens zei:
Dat klopt inderdaad niet.

Pante

Belezen gebruiker
Het is wel zo dat THC opgeslagen wordt in vetweefsel en daardoor sneller wordt verwerkt (vandaar ook de lange duur voordat je weer negatief test). Dit betekend echter niet dat deze langzame verwerking ervoor zorgt dat het later weer dezelfde bewustzijnseffecten oplevert.
Waarschijnlijk is deze (dus voorbarige) conclusie weer door iemand doorgetrokken naar LSD en hebben anderen dit klakkeloos overgenomen zonder zelf even te googlen ... Blijft een komen en gaan van fabels rondom drugs op deze manier

Bovenaan