LSD en chronische pijn

NiandraLades

Bewuste gebruiker
Tripreporter
LSD en chronische pijn of ziekte, hoe gaan jullie daarmee om?

Sinds een paar jaar heb ik chronische rugpijn. Ik weet niet goed hoe ik hier mee om moet gaan tijdens het trippen, omdat de verhoogde spierspanning die LSD me geeft de pijn vele malen erger maakt en dit mijn trip ernstig verstoord.

Daarom besloot ik een tijd terug LSD te combineren met Oxycodon, de pijnstilling die ik regelmatig (maar niet dagelijks) slik om mijn pijn draaglijk te maken. Dit had echter een negatieve invloed op mijn trip. Het verstoorde mijn creatieve, pure en 'open' mindset en zorgde ervoor dat ik de LSD niet kon ervaren zoals ik dat wilde ervaren. Bovendien hielp het amper tegen de pijn omdat de spierspanning bij LSD zo heftig is.

Die keer erna besloot ik dus geen Oxycodon, maar Oxazepam (spierverslapper) te gebruiken tijdens mijn trip. Het had resultaat: minder pijn. Echter zwakte dit mijn trip aanzienlijk af en werd ook het karakter erdoor veranderd (meer vlak, vloeiend, energie weg).

Gisteren besloot ik daarom de pijn voor lief te nemen en niets bij de LSD te gebruiken. En hoewel ik de trip nu helemaal puur beleefde en geweldige inzichten heb gehad, werd na 2 a 3 uur de pijn ondraaglijk. Ik accepteerde wel dat de pijn er nou eenmaal bij hoorde, vocht er niet tegen, maar kon de pijn simpelweg niet meer aan. Mind over matter kan maar tot op zekere hoogte, ik geloof zeker in wilskracht maar het kan me niet genezen. Na de fysieke uitputtingsslag van zo'n 5 uur ging het helemaal de verkeerde kant op, wat er uiteindelijk toe leidde dat ik een hoge dosis Temazepam heb genomen om er een einde aan te maken, omdat het de enige weg leek te zijn.

Dit kan zo niet. Maar ik wil het trippen absoluut niet opgeven, het brengt me zo ontzettend veel! Wie heeft er nog meer ervaring met trippen met chronische pijn of ziekte? Is het te doen? Hoe zorg je ervoor dat de pijn niet overweldigd en het de trip ernstig verstoord? Zijn er medicijnen die je kunt gebruiken tegen de pijn, maar die geen invloed hebben op de trip? Hebben jullie nog andere tips?

NiandraLades

Bewuste gebruiker
Tripreporter
Toch nog één keer een schopje. Ik zou heel graag weer eens trippen, maar ben bezorgd dat de pijn weer te heftig gaat worden en de trip opnieuw een hel wordt daardoor.

Ik doe al aan meditatie, dagelijks maar ook tijdens het trippen, en accepteer de pijn zoals hij komt, maar de bodyload en spierspanning van LSD maakt de pijn zo veel erger dat ik het gewoon niet kan verdragen.
Ik neem in de weken voorafgaand aan de trip ook al een magnesium stootkuur, zonder effect.

Zou een hoge dosering LSD helpen, omdat je dan als het ware de fysieke ongemakken overstijgt? Ik ben nooit boven de 200 ug gegaan.

@Tijdloos, weet jij hier misschien meer van af?

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Had dit topic eerder niet gezien, anders had ik wel gereageerd.

Ik vraag me af, is iets als psilocybine niet geschikter voor jou? Lsd geeft namelijk inderdaad nogal een verhoogde spierspanning. Terwijl psilocybine juist ontspannend kán werken (hoeft niet). Ik ga met psilo zelfs altijd door een fase van corrigeren van mijn houding. Dan maak ik bepaalde bewegingen die ik dan ineens weet (nuchter niet) die mijn houding verbeteren en spanning en pijn wegnemen. Ik zeg niet dat het chronische rugpijn zo even weg zal nemen, maar misschien dat het wel iets kan doen...

Qua middelen gebruiken om de spierspanning bij lsd tegen te gaan kom je toch denk ik gauw uit op dingen die je helderheid wegnemen. Alles wat verdoofd, doet dat in bepaalde mate denk ik.

Sowieso (nuchter) doorgaan dmv meditatie dieper in die beleving van pijn te gaan. Het kan super intens worden voordat die loskoppeling komt waarbij je puur de pijn ervaart zonder er door overweldigd te worden. Je af blijven vragen: wie kan deze pijn niet verdragen? Er kan een rust gevonden worden tijdens de meest intense pijn, al kan dat heel lastig zijn.

Maar misschien beter truffels nemen dus(?)

Tijdloos

DF-koning
Tripreporter
@NiandraLades

Bij mij werkt de lsd zeer afleidend waardoor ik tijdens de trip mínder pijn ervaar. Ik neem dan wel ruim 300ug minder doet niets met mijn pijn.

Weet niet of je helse pijnen hebt of dat ermee te leven valt. Anders een pijnstiller erbij wat de trip wel dempt maar dat moet je dan voor lief nemen. En meer LSD nemen.

Sterkte en veel plezier!

Edit
Vooral opiaten dempen de trip.

Ondanks de pijn kan ik volop genieten van een LSD trip!
Enjoy :hearteyes:

Laatst bewerkt:

Roze Olifant

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Top Tripreporter
Ik zou net als Mindless aanraden om een ander middel te nemen dan LSD. De stimulant-achtige effecten van LSD houden inderdaad ook spierspanning in, dat vind ik zonder pijn met momenten al best heftig en lichtelijk onaangenaam. Ik kan me voorstellen dat die spierspanning rugpijn flink kan versterken.

Psilocybine geeft lichamelijk gezien meer ontspanning, in ieder geval bij lange na niet de spierspanning van LSD. De trip is ook veel korter waardoor je als het toch too much wordt niet te lang ermee zit ‘opgescheept’.

Ik heb een keer truffels gegeten de dag nadat ik van mijn fiets gevallen was en aan alle kanten bont en blauw was. Ik had overal schaafwonden en iedere beweging zorgde voor een pijnscheut. Is natuurlijk een heel ander type pijn dan jouw pijn, maar toch. Ik had niet het idee dat de psilocybine iets met de pijn deed. Het werd niet echt meer, ook niet minder. Wel werkte het enigszins afleidend.

Sterkte!

NiandraLades

Bewuste gebruiker
Tripreporter
Bedankt voor jullie reacties! :)

Mindless en Roze Olifant, goede tip, psilocybine, dat lijkt me een logisch alternatief. Alleen heeft het niet echt mijn voorkeur, ik heb een keer of 5 truffels gebruikt (vroeger, toen ik nog geen pijn had) en ik heb deze trips toch als een stuk minder indrukwekkend en plezierig ervaren. Juist het unieke karakter van LSD spreekt me zo aan.
Mischien is een LSD analoog wel een optie? Al verwacht ik eigenlijk dezelfde problemen met spierspanning. Misschien moet ik psilocybine toch nog een kans geven.

Qua mediteren ben ik nog niet waar ik wil zijn (inderdaad die loskoppeling is moeilijk) maar ben hier samen met mijn psycholoog mee bezig en het voelt goed, dus ga er ook zeker mee door.

@Tijdloos dankjewel voor je reactie. Ik vond het echt een nadeel dat opiaten niet alleen de trip dempen maar ook de helderheid van de trip wegnemen en het creatief denkproces verstoren. Misschien is dat bij een hoge dosis LSD minder. Andere pijnstilling doet niets tot weinig op de pijn helaas.

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Ja ik zou LSD ook als meer plezierig omschrijven. Maar ja, hoe plezierig is het nu, nu je er zoveel meer last van je rug van krijgt. Mediteerde je destijds al tijdens die truffel trips? Want dat zal zeker een diepere dimensie aanbrengen in je trips en deze potentieel veel indrukwekkender maken.

Helaas had ik met de LSD analogen (1P-LSD en ALD-52) hetzelfde probleem qua spierspanning. Dit kan anders zijn bij andere mensen natuurlijk.

Tijdloos

DF-koning
Tripreporter
Vreemd bij mij werkt de lsd juist ontspannend na een paar uur en kan prachtig trippen zelfs als ik in slaap val (en dan altijd mooie lucide dromen heb) wat soms gebeurt bij doseringen van 200ug+ denk aan 400ug maar hoef niet uit te leggen dat je dan al goed bekend bent met LSD. Net als sommige mensen totaal geen eetlust hebben tijdens de trip, ik krijg meestal een soort vreetkick op de LSD :tongueout:

Voor mij zijn truffels geen optie ga daar bijna altijd slecht op. Terwijl LSD zoals @Mindless zegt zo vrolijk is bij mij. Is natuurlijk erg persoonsgebonden vrienden van mij hebben dat juist bij paddo's en truffels.

Door de intense kleuren en vrolijk gevoel heb ik tijdens LSD veel minder pijnstillers nodig. Dat moet haast wel komen door alle positieve afleidingen.

Geen idee of dat bij jou ook zo werkt maar meer vrienden waar ik mee heb getript hadden ook minder last van pijn al was dat minder intense pijn.

Heb je vaak op hoge doseringen getript?
Bij mij maakt het een enorm verschil kwa pijn of ik 150-200mics neem of 400ug of meer. Heb dan wel altijd alles goed voorbereid (eten joints films muziek etc)

Misschien werken truffels beter voor jou dit is slechts mijn ervaring met pijn als ik ga trippen. Laatste keer dat ik LSD nam had ik geen pijnstilling nodig wat heerlijk genieten was.

Hoop dat je hier iets mee kan.

Peace

Hoihoi,

Ik heb vorige zaterdag voor het eerst 225 ug al-lad genomen. Missvhien ook een mooi alternatief wanneer je de mooie visuals etc. wil opzoeken. Wel ga je met deze stof niet zo snel diep in je gedachten of iets en zal psilocybine beter zijn. Ik had bij al-lad een stuk minder last van spier spanning, al is deze nog steeds aanwezig.

Ook zou je een dosis van bijvoorbeeld 50 ug lsd kunnen nemen voor de headspace, en de trip af kunnen maken met 150 ug al-lad. Dit ga ik binnenkort proberen om te kijken hoe dit samen gaat.

Heel veel succes!

NiandraLades

Bewuste gebruiker
Tripreporter
Bedankt voor jullie adviezen.

@Mindless nee destijds toen ik truffels gebruikte mediteerde ik nog niet. Ik geloof zeker dat dat zal zorgen voor meer diepte, dus dat is wel iets om mee te nemen in mijn overwegingen om wel of niet voor truffels te gaan de volgende keer.

@Tijdloos ja ik hoor heel vaak dat mensen op LSD minder pijn ervaren, maar dat heb ik dus niet. Het zorgt zeker wel voor positieve afleiding, ik word er ook mega energiek en blij van, maar ik ben erg gevoelig voor die spierspanning van LSD (was ik al voordat ik chronische pijn had, ik ga bijv tijdens trippen ook 12 uur lang klappertanden en mijn armen en benen maken kleine schokbewegingen), dus dat maakt die rugpijn dan 10x erger en alle afleiding in de wereld helpt dan niet om die pijn niet meer zo te ervaren. Maar daarbij moet ik wel zeggen dat het altijd ging om doseringen onder de 200 mics.

Ik was sowieso al van plan ooit eens een hoge dosering te nemen (250 - 300 mics) wanneer ik me daar klaar voor voel. Ik hoop ook dat ik dan als het ware zo één ben geworden met alles dat ik me niet eens meer bewust bent van mijn lichaam en dus ook de pijn. Maar ben ergens bang dat die pijn dan nog zo heftig zal zijn en dat ik het dan door de hoge dosering niet meer kan relativeren en dan een horrortrip krijg.

Eik

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Tripreporter
@NiandraLades

Net als Mindless en Olifant denk ik dat Psilocybine wel een goede oplossing is om te trippen zonder daarbij last te hebben van spierspanning. Psilo werkt bij mij echt sedatief. Ik ben wel heel benieuwd naar de reden waarom je Psylocybine minder prettig vond dan LSD... Kun je daar iets meer over vertellen?

Persoonlijk vind ik Psilo iets 'riskanter' en emotioneler aanvoelen dan LSD. Psilo heeft meer de neiging om zelf te bepalen waar de trip heen gaat zonder dat ik er ook maar enige zeggenschap over heb. Bij LSD lijkt het alsof ik toch iets meer zelf de keuze maak van wat er gaat gebeuren.

Nu moet ik wel zeggen dat nagenoeg al mijn Psilo trips heel mooi waren en dat voor mij persoonlijk een goede Psilo trip niet onder doet voor een LSD trip. Beide kunnen, op hun eigen manier, leerzaam en hemels lekker zijn!

NiandraLades

Bewuste gebruiker
Tripreporter
Een belangrijk verschil is dat ik van LSD heel energiek word, en van psilocybine juist moe en loom. Bij truffels kan ik blijven hangen in een donkere zware sfeer, steeds maar weer bij dezelfde gedachtes en conclusies uitkomen. Ik wil dan alleen maar liggen en blijf nadenken zonder dat ik er iets van begin te begrijpen, voel me warrig en zweverig maar niet echt op een manier dat ik er veel van leer. Maar fysiek dus wel veel comfortabeler.

Bij LSD word ik juist veel actiever en creatiever, inderdaad meer sturing over welke kant ik op wil (spriritueel, zelfreflectie, vermaak, filosofisch, het ligt eraan met welke mindset ik erin stap), alles is super scherp, en er worden enorm veel gedachten op me afgevuurd ipv steeds blijven hangen in hetzelfde. Ik leer zo veel dat ik het amper op kan slaan, intellectueel daagt het me uit, maar spiritueel zijn de mogelijkheden ook eindeloos. Ook heeft de lange werkingsduur voor mij een beter therapeutisch effect. Dit zijn maar enkele voorbeelden, ik ben vrij lyrisch over LSD. :grin:

Voor mijn gevoel zijn de mogelijkheden met psyilocibine beperkter (mede dus door het gebrek aan energie). Maar heb er ook weer niet zo veel ervaring mee (en ook niet met hoge doseringen) dus het is niet helemaal een eerlijke vergelijking, maar de truffeltrips die ik heb gehad zorgen er nu niet direct voor dat ik het weer wil gaan doen. Zeker omdat de mogelijkheden om te trippen ook beperkt voor me zijn aangezien ik een gezin heb, dus veel momenten om te experimenteren met verschillende psychedelica én doseringen zijn er niet (meer), dus dan kies ik eerder voor iets waarvan ik zeker weet dat ik er veel aan ga hebben. Alleen is die pijn nu dus wel een dealbreaker. Dus ik moet de afweging opnieuw gaan maken.

kapitein-x

Wijs gebruiker
Tripreporter
Extreem naar klinkt dat, die chronische pijn.
Jammer dat volgens mij de (licht) pijnstillende werking van cannabis te danken is aan de thc en niet zozeer aan de cbd. Anders zou je gericht cbd kunnen nemen zonder de stoned/high bijwerkingen.

Oxycodon is meteen zwaar geschut, het is een sterk opiaat. Maar ik snap dat het als noodgreep soms niet anders kan.

Als er activiteiten zijn waardoor je minder pijn hebt is dat mss idee. Trippen in warm bad ofzoiets :) Maar goed, voor een lange trip zoek je natuurlijk een structurelere oplossing...

Game&Watch

Bewuste gebruiker
Tripreporter
Ai, wat een ellende. Zijn er dan echt helemaal geen spierverslappers die je hersens enigszins onverdoofd laten? Verder zou ik het heel erg zoeken in zaken die lokaal kunnen verdoven. Warmtelampen, geneesmiddelen die je aanbrengt op of in de locatie van de pijn. Ik heb echter geen idee wat; geen medische opleiding.

En aangezien het nog niet gezegd is en heel erg cliché: dit zijn volgens mij prima zaken die je aan een huisarts kan voorleggen.

Succes en ik hoop dat je iets vindt wat de pijn enigszins kan drukken!

Bovenaan