LSD & Autisme

LSD + autisme = Goed idee?

• Ja!

Stemmen: 0 0,0%
  • Nee!

• Wij eisen onderzoek!

• Totaal aantal stemmers
    0
  • Opiniepeiling gesloten .

Luomo

Experimenterende gebruiker
Nou vroeg ik me onlangs af: aangezien LSD erom bekend staat je kijk op dingen grondig te veranderen tijdens (en soms na) een trip, zou het misschien kunnen dat mensen in het autisme-spectrum die het moeilijk hebben met bepaalde verbanden te leggen ( bv: emoties en gedrag interpreteren) tijdens of na het gebruik van LSD nieuwe inzichten verwerven? Heeft iemand ervaring?

En bovendien: zou het een goed idee zijn om samen met een goede vriend van me, die vorm van autisme heeft, een trip mee te maken?

Uw mening!

azgaza

Badass junkie
Dat is heel specefiek per persoon. Het ligt voor een groot deel aan de persoonlijkheid. Mensen met autistische stoornissen lopen extreem uit een qua mate van stoornis, uitingen van stoornis, persoonlijkheid, intresses, flexibelheid.. daarom is het niet mogelijk er een dekkend antwoord op te geven.

Ik ken mensen met autistische stoornissen die er prima tegen konden en mensen die het beter echt niet zouden kunnen doen, en ook mensen die het hebben gedaan en er eigenlijk heel neutraal over waren. Het wisselt dus enorm.

Het kán denk ik wel helpen, maar het kan ook tegen werken als zo iemand een zware bad trip zou hebben, dus het is gewoon niet te zetten. Alleen de persoon zelf en de mensen die die gene het beste kennen kunnen zo'n oordeel vellen. Niet iedereen is geschikt om te trippen, stoornis of geen stoornis.

Luomo

@Azgaza

Een zeer belezen en duidelijk gestaafd antwoord. Dat LSD echter voor iedereen anders kan vallen en per persoon best gekeken wordt of het wel kan is een feit en ben ik me van bewust. Mijn vraag was eerder: is Autisme een factor die überhaupt het gebruik van LSD in de weg staat, hoe die persoon dan ook verder is?

azgaza

Badass junkie
Luomo zei:
@Azgaza

Een zeer belezen en duidelijk gestaafd antwoord. Dat LSD echter voor iedereen anders kan vallen en per persoon best gekeken wordt of het wel kan is een feit en ben ik me van bewust. Mijn vraag was eerder: is Autisme een factor die überhaupt het gebruik van LSD in de weg staat, hoe die persoon dan ook verder is?

Niet persé nee, ik ken namelijk wel twee mensen die getript hebben en autistische stoornissen hebben (een asperger, een pdd-nos), en die hebben beiden nooit problemen gehad. Een van de twee is er zelfs dol op en kan er goed tegen, de ander heeft wisselend goede en slechte trips gehad.

Het is wel extra belangrijk de vorgzorgen te nemen in zo'n geval; dus op een veilige plek, met een nuchter persoon erbij die er verstand van heeft. Ik denk dat mensen met een autistische stoornis namelijk een groter risico lopen op nare ervaringen; niet persé schade of grote problemen, maar nare ervaringen moeten verwerken zal ook niet helpen en ik denk dat die kans dus iets groter is.

Atropa

Bewuste gebruiker
Waarom geen MDMA?

LSD werkt sterk op het binnen perspectief terwijl MDMA iemand juist laat proeven wat intieme verbondenheid is op grond van nobel contact met anderen.

Drientje

DF-koning
Omdat MDMA geen trip middel is? Iemand die autistische storingen heeft wil ook wel eens weten wat lsd is, en misschien leert hij/zij in de trip dingen die normaal een mensen leven kosten. Ik zou zeggen probeer het en hou idd een nuchtere tripsitter bij de hand mocht het fout gaan. Set en setting zijn bijna van levensbelang bij dit soort mensen, kijk ook even bij dit topic voor eventuele tips en tricks...

http://www.drugsforum.nl/viewtopic.php?t=9373

Veel plezier en maak je een report?

X

Pikachu

Wijs gebruiker
Ik ken iemand met autisme, zijn trip ging prima. Maar zoals Azgaza al zei, het verschilt natuurlijk per persoon. Als je je niet zeker voelt over het trippen, doe het dan niet en wacht totdat je wel zeker weet dat dit een prachtige ervaring gaat worden.

Atropa

Bewuste gebruiker
Drientje zei:
Omdat MDMA geen trip middel is? Iemand die autistische storingen heeft wil ook wel eens weten wat lsd is, en misschien leert hij/zij in de trip dingen die normaal een mensen leven kosten.

Moet dat dan? Qua empathogeen effect is MDMA veel sterker dan acid. Probeer maar eens op een feest rond te lopen met MDMA op en geen contact te zoeken met mensen, buitengewoon moelijk. De toenadering tot anderen zal zelfs een autist gaan opzoeken met M op.

TrippyShit

Badass junkie
Ik heb zelf pdd-nos. en idd zelfs binnen pdd-nos zijn er nog heel veel verschillen per persoon. Ik heb zelf na 11x paddo's en 1x lsd waarvan 10enhalf goede ervaringen. Ik ben alleen op een andere manier gaan denken. veel dieper, wat me soms een beetje tegenvalt :P maar niks heel negatiefs ofzo..

Jeroen83

Bewuste gebruiker
Ik heb zelf Asperger en bij mij hebben de trips me juist geholpen. Ik heb nog geen LSD geprobeerd maar wil dat wel heel graag, ik kan alleen geen dealer vinden die iets anders als coke en xtc verkoopt hier in groningen.

Maar dat is iets heel anders.

Ik heb een beetje ervaring met paddo's, vier trips gehad, ik weet dat het een totaal andere drug is maar ik neem aan dat de filosofische werking van paddo's wel in de buurt komt van die van LSD.
Tijdens een paddo trip heb ik het gevoel alsof ik twee inzichten in situaties heb, de Autistische ik en de niet autistische ik.

Voorbeeld, ik keek tijdens een paddo trip naar een aflevering van That's 70's, en in die aflevering kondigde de zoon ( Eric ) plotseling aan dat hij een jaar naar Afrika wou gaan als leraar.
Zijn moeder werd natuurlijk woedend en emotioneel, alleen ik als autist had het opgevat als "Ze is boos op Eric omdat dat hij haar planning over hoop haalt en ze wilt niet dat hij weg gaat."

Maar tijdens de trip bedacht ik me in1x "Ze is VERDRIETIG en voelt zich in de steek gelaten door haar zoon"

Het lijkt misschien een beetje suf, maar ik had nooit echt de emotie verdriet met die scene in verband gebracht. Maar tijdens een paddo trip zie ik dat dus wel.

Paddo's hielpen me iig om bewuster te worden van mijn acties, en het liet me ook duidelijker zien hoe ongelovelijk anders ik wel niet ben vergeleken met een "normaal" persoon.

Het heeft met wel een beetje depressief gemaakt voor een dag of twee, maar het is gewoon de waarheid, en ik leer er van :) Het kan ook zijn dat een andere autist bij zo'n openbaring juist veel zelfvertrouwen krijgt en zich geweldig voelt. Ik voelde me gewoon genaaid, dat ik dat soort overduidelijke dingen niet eerder zag.

Dat is het kutte van autisme, je merkt er zelf niks van, ik merk niet van mezelf wat ik fout doe, het enige wat ik echt merk is de hoeveelheid moeite die ik heb met goede sociale contacten op bouwen.

Het was iig een Eye Opener voor mij! Ben veel zelf bewuster van mijn autistische gedrag geworden :)

Maar wederom, dat verschilt per persoon. Een hevige autist zou ik niet aan raden om te trippen omdat zij misschien veel meer moeite zullen hebben met hun emoties onder controle te houden. Maar licht autisten zoals ik, waarom niet? Het is geen ziekte, we zijn gewoon anders ingesteld :)

Adrenochroom

Wijs gebruiker
thx for sharing, ik vind het altijd erg interessant hoe mensen hun problemen proberen in te zien en op te lossen dmv trippen, veel succes in toekomstige trips en het vinden van lsd :wink:

Majic

funkmaus zei:
Ik heb zelf Asperger en bij mij hebben de trips me juist geholpen. Ik heb nog geen LSD geprobeerd maar wil dat wel heel graag, ik kan alleen geen dealer vinden die iets anders als coke en xtc verkoopt hier in groningen.

Maar dat is iets heel anders.

Ik heb een beetje ervaring met paddo's, vier trips gehad, ik weet dat het een totaal andere drug is maar ik neem aan dat de filosofische werking van paddo's wel in de buurt komt van die van LSD.
Tijdens een paddo trip heb ik het gevoel alsof ik twee inzichten in situaties heb, de Autistische ik en de niet autistische ik.

Voorbeeld, ik keek tijdens een paddo trip naar een aflevering van That's 70's, en in die aflevering kondigde de zoon ( Eric ) plotseling aan dat hij een jaar naar Afrika wou gaan als leraar.
Zijn moeder werd natuurlijk woedend en emotioneel, alleen ik als autist had het opgevat als "Ze is boos op Eric omdat dat hij haar planning over hoop haalt en ze wilt niet dat hij weg gaat."

Maar tijdens de trip bedacht ik me in1x "Ze is VERDRIETIG en voelt zich in de steek gelaten door haar zoon"

Het lijkt misschien een beetje suf, maar ik had nooit echt de emotie verdriet met die scene in verband gebracht. Maar tijdens een paddo trip zie ik dat dus wel.

Paddo's hielpen me iig om bewuster te worden van mijn acties, en het liet me ook duidelijker zien hoe ongelovelijk anders ik wel niet ben vergeleken met een "normaal" persoon.

Het heeft met wel een beetje depressief gemaakt voor een dag of twee, maar het is gewoon de waarheid, en ik leer er van :) Het kan ook zijn dat een andere autist bij zo'n openbaring juist veel zelfvertrouwen krijgt en zich geweldig voelt. Ik voelde me gewoon genaaid, dat ik dat soort overduidelijke dingen niet eerder zag.

Dat is het kutte van autisme, je merkt er zelf niks van, ik merk niet van mezelf wat ik fout doe, het enige wat ik echt merk is de hoeveelheid moeite die ik heb met goede sociale contacten op bouwen.

Het was iig een Eye Opener voor mij! Ben veel zelf bewuster van mijn autistische gedrag geworden :)

Maar wederom, dat verschilt per persoon. Een hevige autist zou ik niet aan raden om te trippen omdat zij misschien veel meer moeite zullen hebben met hun emoties onder controle te houden. Maar licht autisten zoals ik, waarom niet? Het is geen ziekte, we zijn gewoon anders ingesteld :)
Ik ben zelf ook autistisch en ik heb het ook hetzelfde als jou dat je echt anders tegen het leven aan gaat kijken en alles realistischer beleeft. Voor mij is paddo's echt een goed doener! :grin:

Henkfloyd

Bewuste gebruiker
Tripreporter
Goed om te horen, ze zullen dan toch wel niet voor niks therapeutische medicijnen genoemd worden :wink:

azgaza

Badass junkie
Mooi om dat te horen inderdaad, als het mensen zonder afwijkingen kan helpen met details; vind ik het ook eigenlijk niet vreemd dat het mensen die wel iets serieus hebben er ook beter van kunnen worden op lange termijn.

En ja; ik denk dat paddo's en LSD in principe een vergelijkbaar potentieel hebben, al voelt het per moment misschien iets anders, het eindresultaat is denk met beide op een vergelijkbare manier mogelijk.

peace frog

ik 'lijdt' aan dyslexy en aan autisme-spectrum, heb paar champtrips achter de rug, maar bij mij heeft het dus geen invloed op autisme-spectrum.. (of omgekeerd)

volgens mij is het gewoon een deel van mijn karakter..
...wel kanik je zeggen dat ik onder champs nog minder emoties kan inschatten, of gesprekken begrijpen (in hoeverre zou dit normaal zijn :) )

telt dit ook als onderzoekje?:)

Jeroen83

Bewuste gebruiker
peace frog zei:
ik 'lijdt' aan dyslexy en aan autisme-spectrum, heb paar champtrips achter de rug, maar bij mij heeft het dus geen invloed op autisme-spectrum.. (of omgekeerd)

volgens mij is het gewoon een deel van mijn karakter..
...wel kanik je zeggen dat ik onder champs nog minder emoties kan inschatten, of gesprekken begrijpen (in hoeverre zou dit normaal zijn :) )

telt dit ook als onderzoekje?:)

Komt er gewoon op neer dat het voor iedereen anders is, ik denk dat autisten gewoon door moeten trippen, zolang ze maar emotioneel stabiel zijn. Net zoals de normale plebs :wink:

Jeroen83

Bewuste gebruiker
Ff update, heb nu meerdere lsd trips achter de rug, mn autisme is geen enkele keer een issue geweest, behalve natuurlijk op momenten van zelfreflectie :P

I call safe.

TrippyShit

Badass junkie
Het heeft me juist ook met veel keuzes maken geholpen die ik anders moeilijker zou kunnen inzien en daardoor een verkeerde keuze gemaakt zou hebben. Voor de één is het niet slim voor de ander juist wel. Ik heb wel het idee dat mensen met 'klassies' autisme er wel meer problemen mee zouden hebben dan mensen met een autisme-spectrum-stoornis zoals asperge of ppd-nos. Bij mij valt het vergeleken met andere nog heel erg mee gelukkig. Maar mij heeft het iig geholpen met het maken van de juiste keuzes en dingen onbewust even op een rijtje zetten.
Zo nu en dan een tripje is goed voor me heb ik het idee.

nog even een offtopic vraag wat me net te binnen schiet: ik ben nu 17 en heb vanaf mij 16e al hppd. Is dit echt een serieus teken dat ik moet stoppen of zullen er meer zijn van deze leeftijd die dat hebben. Heb een tijdje om de maand mdma gedaan wat ik nu nog maar 3x per jaar doe.
Ik blow minder en doe alleen afentoe een tripje nog. Kan dit kwaad??

Goya

TrippyShit zei:
nog even een offtopic vraag wat me net te binnen schiet: ik ben nu 17 en heb vanaf mij 16e al hppd. Is dit echt een serieus teken dat ik moet stoppen of zullen er meer zijn van deze leeftijd die dat hebben. Heb een tijdje om de maand mdma gedaan wat ik nu nog maar 3x per jaar doe. Ik blow minder en doe alleen afentoe een tripje nog. Kan dit kwaad??

Voor mij ongeveer zelfde verhaal, ben 16 en heb ook last van lichte HPPD. Ben dus ook zeer beniewd of dit kwaad kan!

TrippyShit

Badass junkie
Een vriend van mij, geloof het of niet, is van lichte hppd afgekomen door lsd :openmouth:
Ik heb het ietsie erger dan licht. Vaak dat ik denk dat ik iemand zie lopen in een flits terwijl het een struik is. Of dat ik in een flits een kikker zie liggen in mn kamer terwijl het een hoopje kleren is. Veel 'last' van die tracers ook die door je beeld zwemmen. Ik wou zaterdag paddo's doen na een half jaar niet trippen. Kan dit kwaad??

Maar wat mijn vraag trouwens echt was. Op je 16e/17e HPPD. Is dat echt een slecht teken?
Of valt het wel mee als je je drugsgebruik beperkt houd. Wat ik nu dus ook doe.

tomz0r

Badass junkie
TrippyShit zei:
Een vriend van mij, geloof het of niet, is van lichte hppd afgekomen door lsd :openmouth:
Ik heb het ietsie erger dan licht. Vaak dat ik denk dat ik iemand zie lopen in een flits terwijl het een struik is. Of dat ik in een flits een kikker zie liggen in mn kamer terwijl het een hoopje kleren is. Veel 'last' van die tracers ook die door je beeld zwemmen. Ik wou zaterdag paddo's doen na een half jaar niet trippen. Kan dit kwaad??

Maar wat mijn vraag trouwens echt was. Op je 16e/17e HPPD. Is dat echt een slecht teken?
Of valt het wel mee als je je drugsgebruik beperkt houd. Wat ik nu dus ook doe.

HPPD hoeft in eerste instantie niks met zwaar drugsgebruik te maken te hebben. Als je verder geen andere problemen hebt valt het denk ik wel mee. Neemt niet weg dat HPPD erg onprettig is.

En als je al HPPD hebt (helemaal in de vorm die jij beschrijft, lijkt me niet echt prettig), zou ik helemaal niet nog meer risico's willen nemen. Want ik denk dat de risico's dat je HPPD nog heviger wordt vrij groot zijn.

Patrick a.k.a Spaceface

Bewuste gebruiker
Ik denk dat een authist niet al te best met een ego-death overweg aangezien dit het enige is wat ie meestal heeft :wink: ! Kan misschien eruit snappen, anderzijds compleet doordraaien, lijkt me dus een slecht idee :thumbs down:

Pak Suiker

Wijs gebruiker
Goede vraag moet ik even zeggen!

Zelf heb ik ook een lichte vorm van pdd-nos, waar ik prima mee om kan gaan, maar ik heb zelf gemerkt dat sinds ik MDMA heb gebruikt (geen LSD, maar het is wellicht toch het vermelden waard in dit topic) een stuk meer in balans ben.
Ik ben doorgaans optimistischer erdoor geworden en heb er ook meer zelfinzicht door gekregen.
Dus drugs en een "psychische stoornis" hoeft niet persée een foute combinatie te zijn denk ik, het kan soms zelfs bevorderend werken, zolang je maar verstandig en veilig gebruikt.

Oh, en het ligt er ook aan welke stoornis je hebt natuurlijk, al ben je schizofreen zou ik uiteraard geen LSD gebruiken. :mrgreen:
Met een bipolaire stoornis is gebruiken wanneer je (hypo)manisch bent overigens wél een gigantisch goed idee, wederom weer even MDMA als voorbeeld (wat ben ik toch weer een slechte ervaringsdeskundige zeg :P ).
Je hebt namelijk in die periode totaal geen last van dinsdagdips of andere vormen van dipjes en je gaat echt enorm hard op een lage dosering. :xtc:

vogel

Bewuste gebruiker
Autisme , wat is dat

Dat is toch onder andere dat je Hoogsensensetief bent (Hooggevoelig)
der zit niet zoveel veschil in schizofrenie (autisme) en sjamanisme
DE Sjamaan houd controle over zijn gaven en brengt zijn ervaringen mee terug naar de gemeenschap, om de mensen te helpen

De autist de ADHDer, de schizofreen, het is maar net in welk perspectief je er naar kijkt
sommige hebbe echt duidelijk verlies van controle en worden Patient
andere hebben verrregaande controle, Zij worden gezien als bijvoorbeeld helderziende (paragnost)
DE term (diagnose) PDD-NOS,oftewel Pervasieve Ontwikkelingsstoornis-Niet Nader Omschreven,
geeft eigenlijk aan dat Degene die deze Term hebben bedacht een ontwikkelingstoornis hebben.
Degene hebben geen weet van deze hooggevoeligheid, Tenzij Degene op andere manier zo ontwikkeld zijn dat ze weet Hebben van deze hooggevoeligheid (synthesie) of hogerbewustzijn of hoe je het noemen wilt)

Hoe kan je deze hooggevoeligheid ontwikkelen,,, door gebruik van bv PSychedelica (entheogenen) of door meditatie trance vasten
Zo doen de indianen dat ook, DE indianen zijn trouwens op vooral oudere leeftijd tandeloos
Want ze hebben daar geen tandarts

Hier in de wESterse wereld Gaan we naar de tandarts en zo kan het gebeuren dat terwijl je nog in je moeders buik groeit je kwik naar binnen krijgt,
omdat ze kwik decenia lang in vullingen hebben gedaan
nou en als je dan als kleine dreumes ook nog als net je melktandjes door komen
fluoridetabletjes krijgt
dan heb je zogezegd een dubbelebelasting
Wat dus zou kunnen beteken dat je een synthetische Sjamaan bent
in de jungle drinken ze gewoon Ayahuasca zonder bijwerkingen, je komt in een trance
en je heb dan wel een plesante of minder plesante trip en mschien een beetje moe na de trip
maarja als de trip weg is is ie weg,,, soms kan het wel iets langer als een week duren,

Maar dat autisme, adhd, schizofrenie, dat is een levenslangetrip,
ik vind dat Autisme en LSD goed combineerd, als men het goed gebruikt, niet te vaak
anders word ik veels te gevoelig voor vanalles en nog wat,
ik kan het vaak wel waarderen dat ik een hele week lang doortrip,
DE eerste 2 dagen is duidelijk trippen, daarna zijn er nog 5 tot 7 dagen
Waarin ik het makkelijker vind om geometrische figuren te visualiseren
ken je dat een spirograaf, (van die plastic tandwieltjes) waarmee je op papier
van die mandala,s kan tekenen,, oke
kijk nu is naar hoe alle kleine bloemetjes van de zonnebloem zijn samengesteld
ja precies , het lijkt wel of er een spirograaf in de zonnebloem zit
WAuw Zou er ook een Zonnebloem (spirograaf) in me hoofd zitten.
Je kan trouwens de bloemetjes die aan het vruchtje vast zitten op de zonnebloem,
losttrekken, daarachter zit dan het zonnebloemenzaadje)
als je nou bepaalde bloemetjes er uit haalt en andere laat zitten kan je zo allerlei
sterfigurenmaken en andere geometrische symetrische figuren.
Dat kan je ook doen met die tekeningen(mandala,s) die je met zoeen spirograaf kan maken
LSD en PAddo,s daar kan ik zeg maar één mee worden
Maar MDMA en andere Amfetamines dat word echt als een gif beschouwd door me lichaam
Dat komt omdat kwik een immuunonderdrukker is , en amfetamine gaat op je adrenaline receptoren zitten, dus dat is Stress en Stress is heel slecht voor me maag
tabak en koffie beschouwd me lichaam ook als giftig maar minder als met amfetamines

http://people.zeelandnet.nl/yong/Websit ... nderen.htm

http://www.nieuwetijdskinderen.org/

http://www.starchild.co.za/what.html

http://youtube.com/watch?v=dvg4HJcHbcs

DE AUTIST IS GEWIST,,,,IK BEN EEN SJAMAAN DOOR DE AMALGAAM,,,,,,, :grin:

jammer dat ik niet snap hoe je plaatjes kan posten ik heb hier nog een geweldig boek leggen over sjamanisme,,, mschien iets voor laters :stoned:

vogel

Bewuste gebruiker
http://www.eenvandaag.nl/index.php?modu ... av=24556,0

luister maar naar die dokter die aan het woord komt,, op net voorbij de helft van de tijdbalk\
hij noemt coeliacachtigepijnen in de buik, witte blaartjes en hyperactiviteit als sympthonen teveel fluoride

Oke mannelijk hormoon testosteron versterkt de giftige werking van kwik
Vandaar dat er meer mannelijke autisten zijn.
Als je in de medische literatuur kijkt dan zie je dat de kenmerken van kwikvergiftiging vrijwel hetzelfde zijn als bij autisme
sociale vaardigheden beperkt, motoriek en spraakproblemen enz
kwik is een immuunonderdrukker, veel autisten hebben daardoor spijsverteringsproblemen, door zwakke maag darmen of glutenintolerantie.
voor elke autist die nog wil trippen, ik raad het aan om s,ochtens te trippen, zodat je niet een hele nacht moet wakker blijven want,,daar word je zo moe van
ik trip veel liever s,ochtens zodat ik s,avonds gewoon in slaap kan vallen.
wakker blijven kost me teveel stress,

vogel

Bewuste gebruiker
de halfwaardetijd van kwik is geloof ik 15 tot 30 jaar
het heeft ook wel voordelen dat autisme, zoals een beter geheugen (pre-occupaties hobbys passies )
de Hooggevoeligheid is ook grotendeels voordeel vind ik
ik zit al in een levenl?nge trip door de kwik en de fluor
af en toe een beetje lsd erbij maakt het leven een stuk draagelijker
zonder de lsd was ik nog steeds die autist
en nou weet ik dat ik een Sjaamaan ben
het maar net hoe je het zien wil en wat voor naam je eraangeeft
in mijn ogen bestaan autisten niet
autist dat hebben die stomme bekrompen psychiaters bedacht.

L

Lid 6909

Gast
bedankt vogel, hier hebben we nog eens wat aan!

Het blijft natuurlijk meer risico met zich meebrengen, maar ik vind ook dat autisten best kunnen gaan trippen.

Schizo's niet svp :wink:

vogel

Bewuste gebruiker
Het Legt er misschien ook wel een beetje aan of je met lsd e.a , pure wiet en sixties muziek word opgevoed (opgegroeid)
Of dat je met christus en de bijbel opgroeid
EEn vriend van me (een Christen net als ze ouders. die gaat echt niet aan de lsd.
ik ben een nieuwetijdskind
ik ben een indigo
ik ben een door de lsd doorOgedraaide hippie
ik ben een sjamaan
ik ben een rastafarian
hij is gewoon een christen
ik geloof ook gewoon in jezus
het zou raar zijn als hij zijn bijbel in de fik steekt
het zou raar zijn als de hippie gaat denken dat lsd geen goed idee is.
pffff ik leef al sinds heel lang als autistische hippie
ja, als de maatschappij ze kop niet zo in het zand steekt, dan was ik nou gewoon een kwikenfluorkind,
dan hadden ze gezien dat toen ik nog heel jong was dat ik een beetje anders was,,, ja dat zagen ze wel, maar ze deden niks,,, ze lieten die troep lekker inme zitte en zo snoepte ik onbewust jarenlang nog heel wat tandpasta met fluor.
kan je VOORSTELLEN dat ik nou hippie ben geworden doordie giftige troep
psychedelica gebruik (Hippie zijn ) is een teken van degeneratie, degeneratie is een gevolg van giftige troep.
giftige troep is een gevolg van dat de MAATSCHAPPIJ DRONKEN is.
spirituele kracht ontwikkeld zich net zo evenredig als het tegenovergestelde
het tegenovergestelde is de consumptiemaatschappij (de vernietiging van het millieu)

Jeroen83

Bewuste gebruiker
Ik heb een beetje moeite met jouw posts te lezen vogel, maar het stukje over autisten die op schizo's lijken ben ik sowieso niet eens mee :)

Lichte autisme zorgt voor geen problemen bij trippers, zolang ze de contact met de realiteit niet kwijt raken in het echte leven.

Iemand die niet weet van zichzelf dat hij autisme heeft zal tijdens een trip nog wel kunnen schrikken van zichzelf, maar dat is alleen maar positief, als je van je autisme bewust bent valt het je ook meer op en kan je jezelf leren beteren.

vogel zei:
de halfwaardetijd van kwik is geloof ik 15 tot 30 jaar
het heeft ook wel voordelen dat autisme, zoals een beter geheugen (pre-occupaties hobbys passies )
de Hooggevoeligheid is ook grotendeels voordeel vind ik
ik zit al in een levenl?nge trip door de kwik en de fluor
af en toe een beetje lsd erbij maakt het leven een stuk draagelijker
zonder de lsd was ik nog steeds die autist
en nou weet ik dat ik een Sjaamaan ben
het maar net hoe je het zien wil en wat voor naam je eraangeeft
in mijn ogen bestaan autisten niet
autist dat hebben die stomme bekrompen psychiaters bedacht.

Ik weet niet wat je de hele tijd over hooggevoeligheid hebt, maar dat heb ik totaal niet, ik ben een flinke autist en mijn probleem is juist dat ik GEEN gevoel heb. Het enige wat misschien hooggevoelig aan mij is is mn gehoor.

Ik vind dat autisme wel degelijk een probleem is en ik worstel er iedere dag mee, ik wil er van af, het is niet zomaar een persoonlijkheidstrekje ik heb er moeite mee in mn leven. Misschien stelt het bij jou zo weinig voor dat jij durft te zeggen dat het een verzonnen iets is, maar ik vind mezelf zeker niet "normaal" en ik wil ook niet zijn zoals ik nu ben. Autisme bestaat wel.

vogel

Bewuste gebruiker
jaja autisme bestaat wel, medisch en maatschappelijk gezien dan
maarja sommige zijn mischien wel geen autist
dat lijkt alleen maar zo door de effecten van de giftige stoffen
en lijden daardoor een ziek leven, dat lijden zorgt voor een meer spirituele levensdenkwijze
dat is het effies kort samengevat
maar eigenlijk is het veel meer want alles is met elkaar verbonden.
pff hee waarom is die wiet zo duur ? het toch gewoon een plant ?
me vergiftigde hoofdje word zo lekker rustig van dat heilige kruid
en dat hebbe ze half verboden pffff
en die kwik en fluor kreeg ik gratis en dat was gewoon legaal, als zijnde goed voor je tanden
waarvoor dan om dat taaievlees uit de bioindustrie te kauwen ?
pfff ik ben al jarenlang vegetarier
die dieren lijden ook al omdat ze niet goed behandeld worden
ik moet helaas toegeven dat de lsd en de pure wietjoints de oorzaak niet zijn van mijn hippieachtige denkwijze
deze denkwijze was er al, door het lijden enzo

vogel

Bewuste gebruiker
autisten hebben toch ook wel is wanen
ik ken(de) twee PDD-NOS,ers die zeiden stemmen te horen
de autist flapt toch ook wel is allerlei woorden eruit net zoals bij het syndroom van Gilles de la tourette
de kleine jonge die vroeger alle daage heel druk was met hyperventileren kan later gewoon de diagnose asperger krijgen heb ik gezien
der is denk behoorlijk veel overlap in deze aandoeningen
maar der is toch tegelijkertijd ook veel veschil
maar tegelijkertijd is het Mischien wel sjamanisme
maar dan gewoon zonder controle, het lijkt dan meer op ''gek'' zijn.
in de amazone heb je plantaardige sjamanen, zij die meer vaardigheden hebben op het spirituele vlak,
met zoeen plant houd je veel makelijker controle
de trip die de plant geeft is tijdelijk
hier in de westerse samenleving zijn sommige mensen gevoeliger voor giftige stoffen
dan kan zogezegd een synthetische sjamaan ontstaan
heejj WAAROM WAREN DE HIPPIES zo hippie,, oja door de lsd soms ?
dat werkt net zo als die planten
:kots: prrrrrrhghg mag alstublieft die kwik uit de wereld en die fluoride dat eigenlijk een rest product is van de atoom en alluminiumindustrie
:kots: was ik zonder die kwik niet hooggevoelig :rockband:
zat ik dan niet in een levenslange trip,,, :rockband: fok heeee ben ik effe de controle kwijtgeraakt door die kwiktroep,,, doe mijn maar planten
LSD op deze planeet,,, EEn heel goed idee
:kots: ik kots die hele kwiktroep uit

sorry dat ik trouwens een beetje offtopic ben gegaan
ja het was gewoon lsd en autisme
geen zonnebloem in je hoofd en ook geen kwik en fluor en hoogevoeligheid en sjamanisme

Pak Suiker

Wijs gebruiker
Wauw... het is ongelooflijk vogel!
Bijna ieder punt wat je noemt ben ik het niet mee eens, ook mede als PDD-NOS'er zijnde.
Sowieso: kwik? fluoride? ik heb begrepen dat ze de oorzaak van autisme nog niet hebben kunnen doorgronden, helemaal niet gezien er wel zo ongeveer 200 vormen van zijn binnen dat autistisch-spectrum.
Dus wat zijn je bronnen vogel?

Autisme bestaat psycho-wetenschappelijk gezien, weet je wat ook bestaat? leestekens. :wink:

Jeroen83

Bewuste gebruiker
Pak Suiker zei:
Bijna ieder punt wat je noemt ben ik het niet mee eens, ook mede als PDD-NOS'er zijnde.
Sowieso: kwik? fluoride? ik heb begrepen dat ze de oorzaak van autisme nog niet hebben kunnen doorgronden, helemaal niet gezien er wel zo ongeveer 200 vormen van zijn binnen dat autistisch-spectrum.

Autisme bestaat psycho-wetenschappelijk gezien, weet je wat ook bestaat? leestekens. :wink:

Ik sluit mij hierbij aan, vogel ik denk dat je links ziet die er niet zijn :P

Drientje

DF-koning
funkmaus zei:
Pak Suiker zei:

Ik sluit mij hierbij aan, vogel ik denk dat je links ziet die er niet zijn :P
Denken en voelen is persoonsgebonden. Weten is wetenschappelijk en dus aanwijsbaar. Dus denken dat je iets weet is niet weten.
Er is wetenschappelijk geen bewijs gevonden van de oorzaak van autisme, al helemaal niet vergiftiging van zware metalen, misschien kijkt vogel teveel Dr. House?

Mindgamer

Badass junkie
Wat is PDD-NOS nou precies? Vroeger was er bij mij een diagnose gesteld en daar kwam uit dat ik heel veel kenmerken heb van allerlei verschillende stoornissen, maar het stond vast dat ik ADHD had en een paar kenmerken van PDD-NOS. Gelukkig ben ik niet dom, want anders was het nog veel erger geweest..

Tijdloos

DF-koning
Tripreporter
Korte uitleg :)
PDD-NOS (pervasieve ontwikkelingsstoornis, niet anderszins omschreven) is eigenlijk een soort vergaarbak waar iedereen ondervalt die wel autistische kenmerken heeft, maar niet genoeg om de diagnose autisme of asperger te krijgen. Bij deze stoornis is wel sprake van een duidelijke tekortkoming in de ontwikkeling van de sociale interactie of verbale en non-verbale communicatieve vaardigheden of als stereotiep gedrag, interesses of activiteiten aanwezig zijn, maar er niet wordt voldaan aan de criteria van een pervasieve ontwikkelingsstoornis, schizofrenie, schizotypische persoonlijkheidstoornis of ontwijkende persoonlijkheidsstoornis.

TrippyShit

Badass junkie
vogel zei:
psychedelica gebruik (Hippie zijn )is een teken van........quote]

Ik gebruik psychedelica, vind het één van de leukste middelen en mdma op zn tijd.
Maar ik ben zeker geen hippie hoor :P

Beetje kort door de bocht om te zeggen dat je een hippie bent als je psychedelica gebruikt.

Pak Suiker

Wijs gebruiker
TrippyShit zei:
vogel zei:
psychedelica gebruik (Hippie zijn )is een teken van........quote]

Ik gebruik psychedelica, vind het één van de leukste middelen en mdma op zn tijd.
Maar ik ben zeker geen hippie hoor :P

Beetje kort door de bocht om te zeggen dat je een hippie bent als je psychedelica gebruikt.

"Fuckin' 'ippies!" - Johnny "Rotten" Lydon (zanger van Sex Pistols) :grin:

Bovenaan