• Hey, waar zijn de Tripreports van de Maand gebleven?

Ben je de Tripreports van de Maand en andere toptripreports kwijt? Deze hebben we onlangs verzameld in een eigen subforum, getiteld Tripreport Toppers. In dit subforum staan alle toppers in chronologische volgorde verzameld. Lekker makkelijk terugzoeken!

LSA: de eerste ervaringen

Zegato

Newbie
Goedemiddag medeforumleden,

Graag wil ik als nieuw lid ook een bijdrage leveren in de vorm van een klein tripreportje. :)

Afgelopen zaterdagavond heb ik voor het eerst LSA geprobeerd.
Setting: thuis op de gigantische bank
Muziek en beeld: 3voor12 Dave Clake White Noise/Mash Up
LSA: Hawaiian Baby Woodrose

Tot afgelopen zaterdag had ik alleen enige ervaring wat pshychedelica met paddo's (ca. 15 trips, Hawaïaans/Mexicaans/Colombiaans/Philosophers Stone) en DXM (2x). Toe aan iets nieuws besloten we LSA te proberen op aanraden van de verkoper in de smartshop (Tilburg). We haalden "Hawaiian Baby Woodrose" zaadjes, 6 zakjes à €12,- (duur!) met 8 zaadjes per stuk.
De verkoper raadde aan om op de zaadjes te kauwen en de schilletjes uit de spugen.

Rond 19u begon ik met het kauwen. Het eerste zaadje was best prima, het smaakte een beetje als zoethout, alleen dan wat bitterder. Ik kauwde de zaadjes tot dat ze dusdanig klein waren dat ik ze nauwelijks meer merkte in mijn mond. Het uitspugen van de schilletjes zat er niet meer in dus. De zaadjes na het eerste zaadje waren echter enorm bitter en vies. Meteen zei mijn lichaam dat deze zaken er niet thuis hoorden en ik werd flink misselijk. Dit nam steeds maar meer en meer toe binnen 15 minuten. Het water om over te geven stond me in de mond en ik ging even naar buiten om bij te komen, maar niet veel later kon ik het echt op geen enkele manier meer binnen houden en moest ik overgeven. :(

De angst bestond dat dit meteen ook het einde van mijn LSA-"avontuur" zou zijn. Van de rest van de groep bestaande uit 4 man, waren er 3 misselijk. Eén van die vrienden had de zaadjes anders toegenomen: ze stukgeslagen met een hamer en de fijngestampte zaadjes vervolgens in een kop kokend water met citroensap gedronken. Ook hij werd dus misselijk, maar in mindere mate dan ons. Uiteindelijk hebben 3 van de 5 mensen (incl. mijzelf) overgegeven. Alleen degenen die citroensap hadden gebruikt bij het eten/drinken hebben niet overgegeven.

Na ongeveer een uurtje (20u) begon de trip langzaam op te komen en de misselijkheid af te nemen. Het eerste wat ik merkte was een vreemd verschil tussen mijn linker- en rechterarm. De linker voelde "normaal" en de rechter, tsja, hoe zal ik het omschrijven? Alsof er heel veel energie in zat. Het was totaal anders dan bij paddo's. De bodyload was een stuk lichter dan bij paddos; ik voelde me een stuk minder "stoned". Een licht euforisch gevoel kwam bij me op en ik had enorm veel behoefte om te klooien met zaken. Spelen een sleutelbos was een erg relaxte bezigheid :)

De jongens om me heen hadden dat ook. Niemand kon echt rustig blijven zitten. Langzaam kreeg ik een lichte praatkick en deelden we fylosofische gedachten met elkaar voor een half uurtje. Ik had verwacht dat het nog wel verder "door zou zetten", maar dat was ijdele hoop helaas. De hele avond bleef ik een beetje vaag. Ik kan het moeilijk vergelijken met een andere drug, maar alsof ik een beetje geestelijk stoned was, zonder het fysieke gevoel stoned te zijn. Visuals heb ik helemaal niet gehad, zelfs niet licht golvende schaduwen zoals je dat bij een lichte dosering paddo's hebt.

Gezien ik bijzonder positieve ervaringen heb met de combinatie paddo's en alcohol, wilde ik een biertje drinken. Helaas hadden we dat niet meer in huis en besloot ik bij gebrek aan beter een klein glaasje strohrum te drinken. Maar god, dat brandde van binnen nog 10x erger dan normaal :openmouth:

Het vage gevoel is gebleven tot ik ging slapen rond 00:30u; ik had er wel genoeg van. Het is alsof je een coming down van paddo's hebt, alleen er komt geen einde aan. Bij paddo's zou ik dat wel ideaal vinden om wat langer in de trip te blijven, maar het ontbreken van psychologische diepgang, fascinatie voor alles en visuals maakte het voor mij een weinig uitdagende, te lange trip.

De vriend die het had toegediend met citroensap in een glas kokend water sprak van "xtc-achtige euforie", maar had ook nauwelijks visuals. De tip die ik jullie allen dus kan geven; kauw ze niet, maar bereid ze op een andere manier. Zo krijg je een betere trip én voorkom je een hoop misselijkheid en overgeven. :beer:

Overigens was mijn behoefte om te roken tijdens de trip in zijn geheel verdwenen, dat is wel positief. Voor mensen die op zoek zijn naar een opstapje naar LSD (waar ik overigens geen ervaring mee heb), kan ik LSA afraden. De kans is klein dat ik het nog eens gebruik, maar mocht dat zo zijn dan ga ik zeker voor een dosis van 12-15 zaadjes.

Na veel lezen door de jaren heen, staat LSD nu wel bovenaan mijn to do lijstje. Het ontbreken van het spul zelf is alleen nog de enige barrière die doorbroken moet worden :)

Spor

Wijs gebruiker
TrippyShit zei:
Is er eigenlijk IEMAND op dit forum bij wie lsa wel gewerkt heeft?
Echt trippen dus, met visuals..

Ja daar ben ik ook benieuwd naar ? Ik heb er alleen lekker van geslapen...

azgaza

Badass junkie
eyebeekaii zei:
TrippyShit zei:

Ja daar ben ik ook benieuwd naar ? Ik heb er alleen lekker van geslapen...

Ik heb wel eens tripreports gelezen van mensen die hele milde visuals ervan hadden. Ik zou alleen echt niet weten waar. Je kan even de erowid tripreports afzoeken.

fluffy spacemeisje

Belezen gebruiker
ik heb een keer LSA gebruikt, werd ook zwaar misselijk en mijn rookzin was ook helemaal verdwenen, werd eigenlijk al misselijk als ik aan roken dacht. Verder had ik een heel raar gevoel over mn hele lichaam, we zouden eingelijk naar huis fietsen maar zijn met de bus gegaan, omdat ons lichaam niet in staat was om te fietsen. Ik had wel wat visuals, voornamelijk toen ik in bed lag en naar het behang ant kijken was.

t was een rare ervaring in ieder geval

Um

Belezen gebruiker
25 (!), heel zakje dus, van baby woodrose op goede manier ingenomen

mijn lichaam voelde heel zwaar en raar, voor de rest geen effect

ook portie morning glory zaadjes genomen, ik heb gekotst als een gek en daarna licht dronken gevoel...ik had beter gewoon bier gedronken

dus voor deze jongen nooit meer lsa, neem gewoon paddos ofzo als je wilt trippen

Argulas

Bewuste gebruiker
Tripreporter
ik heb wel al mooie ervaring gehad op LSA, preciezer hawaiian baby woodrose. Met visuals lijkend op LSD, alleen niet zo intensief, maar visuals zijn niet het enigste dat telt bij een trip hé jongens en meisjes.. Misschien moet ik maar eens mijn ervaring neerschrijven, sinds mensen hier blijkbaar nood aan hebben. Maar het is wel al even geleden enzo. En tis zo lastig om eraan te beginnen, want het moet in 1 ruk geschreven worden vind ik.

Maar ik ga eens het report hierboven lezen.

Maar mooie ervaringen met LSA zijn dus wel degelijk mogelijk hoor.

Miss Kittin

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
Allereerst welkom op het forum! :) Ik vond het erg interessant om je report te lezen, want ik had namelijk nog nooit van LSA gehoord! Ik vind het altijd erg leuk om "nieuwe" drugs te leren kennen. Ik denk alleen dat ik bij deze zaadjes niet verder kom dan jouw report... Gezien de ervaringen van jou + vrienden en de berichten van de anderen hier, word ik niet enthousiast om het te gaan uitproberen. Ik heb al niet zo'n hele sterke maag en ben snel misselijk van drugs, zie me zelf van deze dingen dan dus ook zeker wel kotsen.....! Als daar dan een geweldige trip tegenover staat, wil ik het risico om over me nek te gaan er nog wel bij nemen, maar gezien de werking die de meeste van jullie allemaal beschreven, laat ik de LSA toch maar links liggen...
Jammer, maar toch erg bedankt dat je je verhaal met ons wilde delen! Goed geschreven, duidelijk, ik heb er niks op aan te merken! Ben beniewd naar een evt tripreport over je eerste lsd ervaring! Ik heb ook nog maar kortgeleden mijn "lsd-ontmaagding" gehad en ik was in iedergeval meteen verkocht!! :hearteyes: :hearteyes: (Heb er ook met veel plezier een uitgebreid verslag over geschreven hier bij de reports. :wink: )

Play_bunny

Wijs gebruiker
TrippyShit zei:

Jep, bij mij werkte de lsa wel. Of je het echte visuals kan noemen gaat misschien erg ver, maar ik kon wel dingen zien die me nu niet meer lukken.
Heb er ook een tripreportje over geschreven wat hier ergens op het forum staat.

Edit: heb hem even opgezocht.
LSA trip reportje

Bovenaan