Love-hate relationship with Cocaïne

Magicalwoman

Belezen gebruiker
Dear readers,

Het heeft me een lange tijd gekost om onder ogen te zien dat cocaïne mij in zijn macht heeft.
Ik heb mijn gebruik altijd goed gepraat.

Het is zwaar om dit te vertellen tegen de mensen waar ik van hou.
Ik heb de slechtste dingen gedaan om aan geld te komen voor een nieuwe pack.
Dit is gelukkig al 2 jaar geleden.

Ik wil dit niet meer. Ik wil eerlijk zijn en dit gaat goed.

Ik heb een haat liefde relatie gecreëerd met cocaïne.
Mijn leven is perfect en ik voel me goed zonder deze drug.
Toch vind ik het super leuk en relaxed om af en toe te doen.
Helaas zit er bij mij geen rem op en ga ik door tot alles op is.
Ik verander in een junk die nog net niet de laatste kruimels van de grond zoekt.
Ik haat mezelf dat ik steeds meer wil en geen genoegen neem met wat er ligt.
De cravings zijn insane waardoor ik vaak 3 dagen door ga.
(Ik heb momenteel ook vakantie en dat werkt ook niet mee)

Met mijn man heb ik besloten dat hij het achter slot en grendel gooit voorlopig en dat ik het eens in de 2 week op leuke avonden kan gebruiken. En de volgende dag niet.

Als ik 1 avond goed door ga en de volgende dag lekker uitrust heb ik namelijk nergens last van.

Zijn er meer mensen die dit herkennen?
Tips zijn welkom 🙏

Paranoize.

Badass junkie
Beste Rod,

Allereerst welkom op het forum🥳
Jou haat liefde relatie met coke is zeker een heel bekend fenomeen die all around the world gaat... In mijn ervaring is regelmatig coke gebruik onder controle denken te houden een enorme leugen die je jezelf wijs maakt. Ik geloof zeker en heb zelfs met eige ogen gezien dat er mensen zijn die coke wel recreatief kunnen gebruiken, maar voor mensen die niet de controle hebben om hun gebruik in bedwang te houden en periodes hebben gekent waarin ze erdoor in een junk veranderde kunnen beter van de coke afblijven. Het is gewoon een hele verslavende oppepper die vele levens weet te verwoesten en ook al denk je dat je het wel kan blijven gebruiken op de manier hoe je het nu voor ogen ziet ben ik bang dat dat toch anders voor je gaat uitpakken...☹ Is de fijne roes die coke je geeft het wel waard om alle negatieve gevolgen erbij voor lief te nemen? Of zal je beter af zijn zonder? Dat zijn serieuze dingen die je toch wel even met jezelf moet gaan uitvechten. Anyway ik wens je 't beste en een leuke tijd hier op het forum en hopelijk pakt het goed voor je uit.

Magicalwoman

Belezen gebruiker
Beste Rod,

Allereerst welkom op het forum🥳
Jou haat liefde relatie met coke is zeker een heel bekend fenomeen die all around the world gaat... In mijn ervaring is regelmatig coke gebruik onder controle denken te houden een enorme leugen die je jezelf wijs maakt. Ik geloof zeker en heb zelfs met eige ogen gezien dat er mensen zijn die coke wel recreatief kunnen gebruiken, maar voor mensen die niet de controle hebben om hun gebruik in bedwang te houden en periodes hebben gekent waarin ze erdoor in een junk veranderde kunnen beter van de coke afblijven. Het is gewoon een hele verslavende oppepper die vele levens weet te verwoesten en ook al denk je dat je het wel kan blijven gebruiken op de manier hoe je het nu voor ogen ziet ben ik bang dat dat toch anders voor je gaat uitpakken...☹ Is de fijne roes die coke je geeft het wel waard om alle negatieve gevolgen erbij voor lief te nemen? Of zal je beter af zijn zonder? Dat zijn serieuze dingen die je toch wel even met jezelf moet gaan uitvechten. Anyway ik wens je 't beste en een leuke tijd hier op het forum en hopelijk pakt het goed voor je uit.
Nou als ik het gebruik dan zijn de negatieve gevolgen weg. Maar die komen natuurlijk de volgende dag weer.
Ik weet dat ik beter af ben zonder maar het is gewoon moeilijk.
Thanks voor de reactie!

Tijdloos

DF-koning
Tripreporter
Er zijn zoveel leukere en minder verslavende stofjes. Ik trip bijvoorbeeld eens per 2-3 weken. Hen vroeger ook cocaïne gebruikt en herken veel can je verhaal. Maar nu ben ik minder als 5€ kwijt voor 12 uur een heerlijke trip waar ik soms ook wat van leer over mezelf. Ik probeer niet psychedelica heilig te maken maar als voorbeeld.

Eens in de twee weken een avondje 3-ho-pcp of o-pce o.i.d kan ook. En is in mijn geval ook stukken goedkoper en minder verslavend.

Succes met het nieuwe 'gebruik schema'

En probeer als je het kan daar mee te stoppen het een lelijke insluiper namelijk.
Groetjes Tijdloos

Geneesmiddel

Wijs gebruiker
Het kan rotzooi worden/zijn als je constant slecht spul hebt en/of als je er niet meer kunt van stoppen.

Uit eigen ervaring weet ik dat het ook plezant kan zijn, maar ja, de grens is snel bereikt zeker?
Dat coke menig mens naar de klote heeft geholpen is een feit, maar het is idd oo plezant en ik kan ook wel genieten van een lijntje, alleen wat mij zo extreem tegenstaat is 1. de belachelijk hoge prijs in vergelijking met andere drugs die een enigzins vergelijkbaar effect hebben. 2. als het op is ik zo een vervelende comedown en craving ipv een fijne nastimulatie die ik ervoor met sommige andere drugs. Ach, ja.

@Roffa010 aan je posts in andere topics te zien vind ik dat je niet verder kijkt dan je neus lang. Met dingen zeggen zoals "eigen schuld"

AcidWarrior

Wijs gebruiker
Nou als ik het gebruik dan zijn de negatieve gevolgen weg.
Herkenbaar.

Om aan de negatieve gevolgen herinnerd te worden als ik toch wou gebruiken, schreef ik deze op op een post-it en die plakte ik op m’n stash. Dus toen ik m’n stash wou openen kon ik niet om dat briefje heen, las ik het enkele keren en gaf mezelf de tijd om het te laten doordringen.
Op deze manier train je jezelf om een bewustere keuze te maken en het automatisme te doorbreken.
Op zo’n post-it kan je bv. ook gezonde / constructieve alternatieven schrijven.

Ik schrijf in de verleden tijd omdat ik momenteel geen moeite meer heb om er van af te blijven.
Hopelijk heb je hier iets aan.

Goodluck!

Dior-la

Experimenterende gebruiker
Het kan rotzooi worden/zijn als je constant slecht spul hebt en/of als je er niet meer kunt van stoppen.

Uit eigen ervaring weet ik dat het ook plezant kan zijn, maar ja, de grens is snel bereikt zeker?
Daar gaat het niet om of het goed of slecht spul is tis en blijft rotzooi heb het in verleden gebruikt maar is niks voor mij gewoon stoppen gelijk

Bovenaan