Ben jij niet gewoon arbeidsongeschikt? Het lijkt me heel moeilijk om te blijven werken in jouw situatie.Ik ben ook een lotgenoot , heb al vaker enkel gelezen op dit forum maar me eigenlijk nooit lid gemaakt en bij deze toch eens een reactie plaatsen met mijn verhaal.
Ik heb deze pillen 2 jaar geleden voorgeschreven gekregen door een hernia tussen de L4 en L5 (rug)
En heb ook door de bulging in mijn rug nu een scoliose ontwikkeld.
Ben nu afgelopen 3 maanden 3 x geprobeerd te stoppen .
Ik wist dat ik aan het einde van m’n pillen ging geraken en bewust geen “optijd” bijgehaald met het voorschrift van mijn huisarts.
Probleem is echt dat als ik de pillen niet heb ik amper kan lopen door de rugpijn .
Ben met cbd wiet gestart en ook normale wiet , dit helpt een beetje het scherpe randje er af te halen maar ook niet zonder de oxycodon.
Ik slik een 100mg per dag , soms 120 of 140 als ik er lichamelijk erg slecht aan toe ben naar het einde van de werkweek toe .
Werk ook nog eens in de horeca en dat is ook niet erg gunstig voor mijn rug , maar heb niet veel keus ik heb een gezin te onderhouden.
Het stoppen is echt een hel niet alleen dat ik dan kapot ga van de rugpijn en m’n schoenveters nog geen eens kan strikken .
Maar de onrust en chaos die het creëert .
Het zit nog vers in m’n geheugen omdat ik donderdag de dokter had gebeld voor vrijdag een afspraak maar kon pas vandaag terecht .
Mijn laatste tablet van 40mg
Heb ik vrijdag ochtend genomen , die was enkele uren daarna uitgewerkt en heb flink moeten afzien tot een uur geleden dat ik bij de apotheek ben geweest.
Nu probeer ik iedere keer weer na zo’n “cold turkey” weekend de dosis te halveren van wat ik normaal gebruik en hoop dus nu dat
Me dit wel gaat lukken .
Ik weet dat ik zonder die pillen kapot ga zijn van de pijn maar heb veel te veel het idee dat het m’n leven op een slechte manier beheerst .
Ik heb me dus suf gerookt afgelopen dagen en tientallen valeriaan pillen genomen om te kunnen slapen ( wat dus niet werkt )
Zelfs na 3 dagen zijn de ontwenningsverschijnselen nog even erg als in het begin .
Dikke troep is het :/
Hi ,Hallo allemaal ik ben nieuw hier. Ik ben een aantal jaar verslaafd aan oxycodon en het lukt me maar niet om af te bouwen. In zou graag in contact komen met lotgenoten die ook willen afkicken of dat hebben gedaan.
Suboxone heeft mij binnen 2 weken van de oxy afgeraakt, voor mij was het een wondermiddel, dit vangt je ontwenning op , ik zou dit zeker gaan proberen, ik weet alleen niet of je dat van je huisarts krijgt maar ik kreeg het in een afkick kliniek en je kan ze ook op internet kopen maar dat blijdt link. Ik zou als ik jou was je laten opnemen en vragen naar Suboxone, dat is zelfde als methadon alleen dit is vele malen minder verslavend. Succes en sterkte, ik weet waar je vandaan moet gaan komen.Hallo allemaal ik ben nieuw hier. Ik ben een aantal jaar verslaafd aan oxycodon en het lukt me maar niet om af te bouwen. In zou graag in contact komen met lotgenoten die ook willen afkicken of dat hebben gedaan.
Suboxone nemen, binnen 2 weken ben je afgebouwd en ben je klaar. Sterkte en succes!!Ben jij niet gewoon arbeidsongeschikt? Het lijkt me heel moeilijk om te blijven werken in jouw situatie.
Suboxone nemen, binnen 2 weken ben je klaar. Sterkte en succes! JoleneBen jij niet gewoon arbeidsongeschikt? Het lijkt me heel moeilijk om te blijven werken in jouw situatie.
Lees mijn verhaal aub. Gr JoleneWas je nog op zoek naar lotgenoten? Hier ook een nieuw lid die gestopt is sinds afgelopen zondag (zaterdag voor het laatst genomen). Ik gebruik nu sinds een jaar of 7 oxycodon. Steeds meer voor hetzelfde effect (eerste jaren pijnstilling, laatste jaren voor energie en ontspanning) op het einde 200mg per dag, verdeeld over 2x40mg langwerkend en 4x 30mg kortwerkend.
Denk dat ik lichamelijk het ergste van het stoppen nu achter de rug heb. Nu nog volhouden om niet terug te vallen (want ik ben al een keer of 6 gestopt maar altijd weer terug gevallen).
Probeer Suboxone te krijgen via je verslavingsarts. Lees aub mijn verhaal, hoop dat het je gaat helpen Gr JoleneDag KatootjeP,
Ik heb zelf een keer geprobeerd om af te bouwen, van zeg maar 30 mg per dag naar 5. Ik ben toen tot 10 gekomen (één dagje met 5), maar ik zit nu al weer tijden op 20. Aan het begin van de maand, als ik nieuwe voorraad heb, neem ik vaak 30 of 35 en dan vervolgens moet ik aan het einde van de maand weer tellen en een aantal dagen 15 nemen. Natuurlijk neem ik me dan voor om op de 15 te blijven, maar dat lukt gewoon niet.
Het is bij mij vooral geestelijk, de oxy maakt dat ik er niet echt hoef te zijn, niet zo bewust te zijn van mijn gevoelens. Dat maakt het stoppen zo moeilijk. Ik ben nu een half jaar in therapie en ik hoop daardoor straks sterk en positief genoeg te zijn om weer serieus te gaan afbouwen.
Zou je nog wat meer over jouw situatie qua afbouwen willen vertellen?
Hoi, lees aub mijn verhaal, ik kreeg. suboxone in een kliniek van mijn verslavingsarts het beste wat mij is overkomen, binnen 2 weken was het klaar.Hallo allemaal ik ben nieuw hier. Ik ben een aantal jaar verslaafd aan oxycodon en het lukt me maar niet om af te bouwen. In zou graag in contact komen met lotgenoten die ook willen afkicken of dat hebben gedaan.
Waar kan ik dat vinden? Heb je een linkje?Lees mijn verhaal aub. Gr Jolene
Hoi hoi, hier iemand die er al het 1 en ander ellende mee gehad heeft.Hallo allemaal ik ben nieuw hier. Ik ben een aantal jaar verslaafd aan oxycodon en het lukt me maar niet om af te bouwen. In zou graag in contact komen met lotgenoten die ook willen afkicken of dat hebben gedaan.
Jeetje jou verhaal en die van mij komen bijna overeen heb 4 hernia's en artrose mijn ischias zenuw doet ontzettend pijn en soms dagen lang het gevoel of ik keihard in mijn zak ben getrapt.Ik ben ook een lotgenoot , heb al vaker enkel gelezen op dit forum maar me eigenlijk nooit lid gemaakt en bij deze toch eens een reactie plaatsen met mijn verhaal.
Ik heb deze pillen 2 jaar geleden voorgeschreven gekregen door een hernia tussen de L4 en L5 (rug)
En heb ook door de bulging in mijn rug nu een scoliose ontwikkeld.
Ben nu afgelopen 3 maanden 3 x geprobeerd te stoppen .
Ik wist dat ik aan het einde van m’n pillen ging geraken en bewust geen “optijd” bijgehaald met het voorschrift van mijn huisarts.
Probleem is echt dat als ik de pillen niet heb ik amper kan lopen door de rugpijn .
Ben met cbd wiet gestart en ook normale wiet , dit helpt een beetje het scherpe randje er af te halen maar ook niet zonder de oxycodon.
Ik slik een 100mg per dag , soms 120 of 140 als ik er lichamelijk erg slecht aan toe ben naar het einde van de werkweek toe .
Werk ook nog eens in de horeca en dat is ook niet erg gunstig voor mijn rug , maar heb niet veel keus ik heb een gezin te onderhouden.
Het stoppen is echt een hel niet alleen dat ik dan kapot ga van de rugpijn en m’n schoenveters nog geen eens kan strikken .
Maar de onrust en chaos die het creëert .
Het zit nog vers in m’n geheugen omdat ik donderdag de dokter had gebeld voor vrijdag een afspraak maar kon pas vandaag terecht .
Mijn laatste tablet van 40mg
Heb ik vrijdag ochtend genomen , die was enkele uren daarna uitgewerkt en heb flink moeten afzien tot een uur geleden dat ik bij de apotheek ben geweest.
Nu probeer ik iedere keer weer na zo’n “cold turkey” weekend de dosis te halveren van wat ik normaal gebruik en hoop dus nu dat
Me dit wel gaat lukken .
Ik weet dat ik zonder die pillen kapot ga zijn van de pijn maar heb veel te veel het idee dat het m’n leven op een slechte manier beheerst .
Ik heb me dus suf gerookt afgelopen dagen en tientallen valeriaan pillen genomen om te kunnen slapen ( wat dus niet werkt )
Zelfs na 3 dagen zijn de ontwenningsverschijnselen nog even erg als in het begin .
Dikke troep is het :/