Lorazepam verslaving

Donald41

Belezen gebruiker
Ja zijn nieuwe drugs waarvan men de gevolgen niet kent. Je bent dus een proefkonijn. De drugs zijn legaal.

Snap niet goed waarom je dat dan zou gaan gebruiken eigenlijk. Lijkt me vrij gevaarlijk. Er bestaat toch dope genoeg waarvan je weet wat je kan verwachten op langere termijn.
Alhoewel snap het ergens wel, toen ik jong was zou ik me dat waarschijnlijk ook niet zo aangetrokken hebben.

Nu eens proberen te slapen, over 4u en half opstaan en werken... :(

Laatst bewerkt:

Blyatman

Badass junkie
Je gaat als je lichamelijk in form bent minder last hebben van schommelingen in je bloeddruk vooral. Bloeddruk kan ineens heel laag worden of heel hoog bij momenten tijdens zo'n afkick. Ik had daar toen met CT toen ik in topconditie was geen last van. Anderen die niks van duursport deden hadden daar veel problemen mee tijdens die opname en die deden niet een CT maar afbouwen.

Een andere keer CT gedaan in een periode dat ik geen sport deed en helemaal niet in form was door een blessure. Toen had ik daar ook veel last van. Dokter dacht dat dat daar mee te maken had.

Ik weet dat niet natuurlijk niet zeker, ik ben geen dokter. Maar afgaande op mijn ervaring denk ik dat dat best wel eens zou kunnen kloppen.

Heel kort samengevat: you got lucky.
ben jaren topfit geweest, elke dag hardlopen, 2/3 keer per week fitness en verdedigingswerken. Daarnaast nog eens enkele uren per week over de hindernis banen. Speedmarsen met equipment. Alles behalve ongezond en lui. Afkicken van benzo’s door pak ‘m beet 2,5/3 jaar was echt geen pretje ook niet lichamelijk. Dus lichamelijke conditie speelt bij lange na niet zo’n grote rol. Iedereen zijn afkick is wellicht her en der anders maar hoe jij het hebt ervaren, daar had ik graag voor geruild bij lang niet iedereen gaat het zo namelijk en zeker niet zo bij CT

Donald41

Belezen gebruiker
Vannacht 4 uurtjes goed geslapen op 25mg ! Tijdens mijn middagpauze van het werk ook nog een uur kunnen bijslapen.
Verwaarloosbare ontwenningsverschijnselen nog altijd.

Vannacht voor de laatste keer 25mg en daarna nog maar 20mg. Dat zal zwaarder worden, maar kijk ernaar uit !

Donald41

Belezen gebruiker
Vannacht in plaats van 25mg nog maar 20mg genomen. Dat ging ook goed. Vandaag totaal geen last van ontwenning.
Ga nu nog 4 dagen op 20mg blijven en dan de stap naar 15mg zetten.

De Zandman

DF-koning
Uitstekend plan!
Houd er rekening mee, dat sommige pammen erg lang in het lichaam blijven zitten dus
..opgelet niet te snel!
Maar je gaat Uitstekend

Mezelf

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Vannacht in plaats van 25mg nog maar 20mg genomen. Dat ging ook goed. Vandaag totaal geen last van ontwenning.
Ga nu nog 4 dagen op 20mg blijven en dan de stap naar 15mg zetten.
Ga niet sneller dan met 4 dagen weer verminderen hoor.... Het gaat vooralsnog goed maar ga je uiteindelijk toch te snel dan kan je straks opnieuw gaan beginnen. Ga er vanuit dat het leven morgen niet over is en je dus tijd genoeg hebt om er van af te komen. Paar dagen sneller kan grote gevolgen hebben ookal voelt dat niet zo. Uiteindelijk weten alle verslaafden het zelf altijd beter (vinden ze) maar toch hoop ik dat je een beetje luistert.... Zou zo zonde zijn dat het straks toch blijkt dat je te snel bent gaan minderen en dan duurt het zo een paar dagen om weer een juiste spiegel in je bloed te krijgen, of je krijg een terugval.

joetsie

Badass junkie
Hallo donald
Vol verbazing volg ik jou.Mag ik vragen krijg jij die medicijnen benzo,s van een arts?Ik ben ook zo verslaafd aan lorazepam,maar slik niet zoveel.10 mg per dag,die ik van de arts krijg en 1 zopiclon van 7.5mg.En wat is jou leeftijd?Boven of onder de 60?

Donald41

Belezen gebruiker
Dag Joetsie, ik ben 48 jaar oud. Gebruik al wel van voor mn 20e. Er helemaal afraken heb ik weinig hoop in, maar het moet terug normale dosis worden. 5-10mg diazepam zou ik tevreden zijn om zo altijd te houden.

Ik krijg die van mijn sportarts. Hij weet dat ik er min of meer verantwoord mee omga. Hij zit in de wielerwereld, daar wordt over benzos niet zo moeilijk gedaan. Als het TE veel wordt doe ik er altijd iets aan. Jammer genoeg zit ik na een jaar wel altijd terug op dezelfde hoeveelheid

Laatst bewerkt:

Donald41

Belezen gebruiker
Hallo donald
Ik ben ook zo verslaafd aan lorazepam,maar slik niet zoveel.10 mg per dag,die ik van de arts krijg en 1 zopiclon van 7.5mg.En wat is jou leeftijd?Boven of onder de 60?

Dus 4 tabletten lorazepam van 2,5mg en 1 tablet zopivlon(imovane)?

Dat is ongeveer hetzelfde waar ik zat toen ik begon in eerste post. Ik zou zeggen probeer mijn schema eens. Laat je niet teveel afschrikken door de horrorverhalen op internet. Het is geen heroïne...

Ben wel elke dag aan het sporten om me moe te maken. 3x/week een uur krachttraining en elke dag een uur cardio. Ik heb de indruk dat dit helpt om in slaap te komen.

Laatst bewerkt:

Donald41

Belezen gebruiker
Ik ben ook zo verslaafd aan lorazepam,maar slik niet zoveel.10 mg per dag,die ik van de arts krijg en 1 zopiclon van 7.5mg

Las net in een eerdere post van u dat je dit verdeeld over 3x per dag. Ikzelf slik enkel 1x per dag alles in een half uur voor het slapengaan.

Ik vrees dat dat een groot verschil is om af te bouwen. Heb geen ervaring met meerdere keren per dag een benzos nemen.

storemem

Newbie
Ben jaren geleden verslaafd geweest aan de combo lorazepam en coke.
Dit was de ergste periode uit mn leven waarvan het eigenlijk nog een wonder is dat ik nog leef.
Wat een teringzooi zijn die pammetjes ze laten je echt leven in een wereld die volledig onwerkelijk is geworden.
Naar mijn inziens zijn pammetjes de ergste sloper van alle drugs.
Ben blij dat ik er uit ben gekomen en wens niemand die meuk toe.
Veel succes met het stoppen en zet door want pas na een tijd kom je er achter wat een zooi het is en hoe het je naar de kloten helpt.

joetsie

Badass junkie
Dag Joetsie, ik ben 48 jaar oud. Gebruik al wel van voor mn 20e. Er helemaal afraken heb ik weinig hoop in, maar het moet terug normale dosis worden. 5-10mg diazepam zou ik tevreden zijn om zo altijd te houden.

Ik krijg die van mijn sportarts. Hij weet dat ik er min of meer verantwoord mee omga. Hij zit in de wielerwereld, daar wordt over benzos niet zo moeilijk gedaan. Als het TE veel wordt doe ik er altijd iets aan. Jammer genoeg zit ik na een jaar wel altijd terug op dezelfde hoeveelheid
Dank voor je antwoord.Ik ben 65 jaar en slik ze ook al 20 jaar.Was soms ook aan het minderen maar lukt moeilijk

joetsie

Badass junkie
Dit was de ergste periode uit mn leven waarvan het eigenlijk nog een wonder is dat ik nog leef.
Wat een teringzooi zijn die pammetjes ze laten je echt leven in een wereld die volledig onwerkelijk is geworden.
Veel succes met het stoppen en zet door want pas na een tijd kom je er achter wat een zooi het is en hoe het je naar de kloten helpt.
Coke,weed ,jointje al die soorten drugs gebruik ik niet.Nooit gedaan

KlaasVaak

Wijs gebruiker

Wil je er niet helemaal vanaf? Dat verbaast mij dan wel weer.

Ik neem heel af en toe eens een etizolammetje om te kunnen slapen na drugsgebruik en dan voel ik me de volgende dag al duidelijk minder scherp. Moet er niet aan denken om er dagelijks aan te zitten.

joetsie

Badass junkie

Ik neem heel af en toe eens een etizolammetje om te kunnen slapen na drugsgebruik en dan voel ik me de volgende dag al duidelijk minder scherp. Moet er niet aan denken om er dagelijks aan te zitten.
Knap van jou!Maar alles wat je dagelijks gebruikt is een verslaving.Ook als je iedere dag een jointje gebruikt,hetzij om te slapen of de rust ervan

Donald41

Belezen gebruiker

Zou dat wel willen, maar je moet daar realistisch in zijn na een kleine 30 jaar gebruik... Als ik een hele tijd op 5-10mg moest kunnen blijven ga ik dat wel nog eens proberen.

Gevaar is als helemaal stoppen niet lukt ik deze poging als mislukt ga beschouwen vrees ik en terug opnieuw meer ga slikken.

joetsie

Badass junkie
Zou dat wel willen, maar je moet daar realistisch in zijn na een kleine 30 jaar gebruik... Als ik een hele tijd op 5-10mg moest kunnen blijven ga ik dat wel nog eens proberen.

Gevaar is als helemaal stoppen niet lukt ik deze poging als mislukt ga beschouwen vrees ik en terug opnieuw meer ga slikken.
Ja dat begrijp ik heel goed,omdat ik ze ook al 20 jaar slik.Begon met twee van 1mg per dag.Toen kreeg ik antidepressiva erbij (had ik wel nodig)en daar val je heel slecht in slaap van.Maar welke pam ga je dan nemen?

Donald41

Belezen gebruiker
Ja dat begrijp ik heel goed,omdat ik ze ook al 20 jaar slik.Begon met twee van 1mg per dag.Toen kreeg ik antidepressiva erbij (had ik wel nodig)en daar val je heel slecht in slaap van.Maar welke pam ga je dan nemen?

Zopiclone denk ik. Daar heeft het altijd goed mee gegaan, tot ik met andere benzo's begint te experimenteren.

Op 1 of andere manier had ik van 1 of een halve zopiclone geen bijverschijnselen.

Donald41

Belezen gebruiker
Als jij 1 maal per dag 4x de maximale dosis neemt(10mg) van een benzo met een halfwaarde tijd 10-20 uur(wiki) zal je nooit minder dan 2.5mg in je bloed hebben.

Je loopy heel de dag rond met lorazepam in je lijf meer als genoeg om fysiek afhankelijk te raken of je het nou wilt of niet.

Het enige wat die 3x per dag doseren doet is zorgen dat je niet elke keer zoon grote piek diazepam krijgy maar een relatief stabiele bloedspiegel die je kan afbouwen.

Verdere heeft diazepam ook een tering lange half waarde :(50 hours); 20–100 hours (36–200 hours for main active metabolite desmethyldiazepam).

Oftewel als jij vandaag 100mg diazepam dozeerf heb je 50 uur(uur) nodig om de helft af te breken en dat word voor een deel omgezet naar desmethyldiazepam een benzo die ook actief is met een halfwaarde van zoon 100 uur grof gezecht.

Je bent al 24/7 onder invloed van benzo 3x per dag nemen is geen stap achteruit maar wel een stap naar een stabiele bloedspiegel die jij langzaam kunt afbouwen zodat je jezelf de hell van benzo wd's bespaard.

Ben nu toch wel blij dat ik uw raad in de wind sloeg en toen geen 100mg diazepam genomen heb.
Pas een beetje op met zulke dingen aan te raden aan anderen in de toekomst. Is niet zonder gevaar.

Ik bedoel dit niet kwaad hoor. Ik weet dat de intentie goed was, maar hier kun je als 21-jarige niet genoeg praktijk-expertise van hebben.

joetsie

Badass junkie
Zopiclone denk ik. Daar heeft het altijd goed mee gegaan, tot ik met andere benzo's begint te experimenteren.

Op 1 of andere manier had ik van 1 of een halve zopiclone geen bijverschijnselen.
Ja klopt zoplicone krijg ik ook maar mag er maar 1 en pak weleens twee.Slaap goed en geen bijwerkingen.De non benzo noemen ze hem.

Blyatman

Badass junkie

Een -pam variant en cocaïne is echt een hell op jezelf afroepen. Jaren lang cocaïne verslaving gehad en door psychologische redenen aan diversiteit van medicatie gezeten. En de cocaïne afkick is vrij goed te doen, maar die 2 in combinatie is echt geestelijk en lichamelijk je leven overhoop gooien. Zelf merkte ik door die combinatie dat ik nergens meer om gaf, cocaïne maakt je al wat egoïstisch maar de pammetjes zorgen er zeker voor dat je emotioneel dubbel afgevlakt wordt en dan niet eens meer weet wat een emotie is. Pammetjes zijn een goudmijn voor therapeuten/psychologen en de farmaceutische bedrijven.

Donald41

Belezen gebruiker
Een -pam variant en cocaïne is echt een hell op jezelf afroepen. Jaren lang cocaïne verslaving gehad en door psychologische redenen aan diversiteit van medicatie gezeten. En de cocaïne afkick is vrij goed te doen, maar die 2 in combinatie is echt geestelijk en lichamelijk je leven overhoop gooien. Zelf merkte ik door die combinatie dat ik nergens meer om gaf, cocaïne maakt je al wat egoïstisch maar de pammetjes zorgen er zeker voor dat je emotioneel dubbel afgevlakt wordt en dan niet eens meer weet wat een emotie is. Pammetjes zijn een goudmijn voor therapeuten/psychologen en de farmaceutische bedrijven.

Ik zou dan eerst stoppen met coke en als dat een tijd lukt pas met de pammetjes beginnen.

Zou zelf bv ook graag ooit stoppen met sigaretten roken. Maar daar ga ik nu ik met die pammetjes afbouw bezig ben ook nog niks aan doen.

Sigaretten vind ik persoonlijk geestelijk veel moeilijker dan coke, maar dat zal dan ook weer wel van persoon tot persoon afhangen.

*.exe2.0

Wijs gebruiker
Ben nu toch wel blij dat ik uw raad in de wind sloeg en toen geen 100mg diazepam genomen heb.
Pas een beetje op met zulke dingen aan te raden aan anderen in de toekomst. Is niet zonder gevaar.

Ik bedoel dit niet kwaad hoor. Ik weet dat de intentie goed was, maar hier kun je als 21-jarige niet genoeg praktijk-expertise van hebben.

@benzzzy is zelf 24/7 onder invloed zo ongeveer, pas idd op met raad aannemen van hem.
Ik zie dat hij ook geen sorry zegt voor zijn verkeerde en gevaarlijke advies, mss in pb wel? Lijkt iig niet zo en dat siert hem niet.

Blyatman

Badass junkie
Ik zou dan eerst stoppen met coke en als dat een tijd lukt pas met de pammetjes beginnen.

Zou zelf bv ook graag ooit stoppen met sigaretten roken. Maar daar ga ik nu ik met die pammetjes afbouw bezig ben ook nog niks aan doen.

Sigaretten vind ik persoonlijk geestelijk veel moeilijker dan coke, maar dat zal dan ook weer wel van persoon tot persoon afhangen.

Ik ben toen ook gestopt met cocaïne gebruiken onder toezicht van psycholoog. Daarna de medicijnen.
En roken.. Tja, dat roep ik te vaak ook.
ben echt begonnen toen ik 17 was, 12/13 jaar later rook ik nog.
Wat ik merk daarvan is inderdaad, ik kan alles makkelijker wegleggen dan een sigaret.

ook het meer roken door drank of een lijntje.

vaak zijn het de periodes: minder, amper roken.
en opeens weer volop.
Kost ook wat hoor, sigaretten

Donald41

Belezen gebruiker
Misschien moet er wat meer nagekeken worden ivm (volgens mij relatief gevaarlijke) adviezen? Ben ook nieuw hier. Had dit account 7 jaar geleden aangemaakt, maar nooit echt iets mee gedaan.

Laatst bewerkt:

*.exe2.0

Wijs gebruiker
Misschien moet er wat meer nagekeken worden ivm adviezen? Ben ook nieuw hier. Had dit account 7 jaar geleden aangemaakt, maar nooit echt iets mee gedaan.

Ik zie regelmatig mensen advies geven en gecorrigeerd worden hier op DF. Is zeker niet ongebruikelijk.

Misschien dat in dit geval niemand, net als @benzzzy zelf, de juiste kennis had en daarom niks zei?

Spyro

DF-koning
Prijs maakt me niet zoveel uit, maar idd longen en je hart, zuurstofopname enz.... ook

Mijn hartslag in rust is normaal rond 65. Had overlaatst eens een week (bijna) niet gerookt en toen was hij nog maar 48 in rust. Scheelt enorm.
Wow, wat weinig! Ik heb standaard tussen de 90-100. Damn!

Bovenaan