• Hey, waar zijn de Tripreports van de Maand gebleven?

Ben je de Tripreports van de Maand en andere toptripreports kwijt? Deze hebben we onlangs verzameld in een eigen subforum, getiteld Tripreport Toppers. In dit subforum staan alle toppers in chronologische volgorde verzameld. Lekker makkelijk terugzoeken!

Live report, 1e keer speed!

Tomorrowneverknows

Experimenterende gebruiker
Hallo allen,

Tijdje niet op het forum aanwezig geweest door allerlei zaken. Ben eigenlijk alleen geïnteresseerd is psychedelica, maar na lang wikken en wegen vandaag besloten toch een keer speed te kopen/proberen.

Ik realiseer me terwijl ik dit type, dat echt niemand het een reet boeit hoe ik speed ervaar, maar toch haha!

Om 18.00 m’n eerste 2 lijntjes gelegd en man.. ik voel me goed! Niet gedacht dat het zo zou zijn. Ja, het snuiven brandt enigzins in de neus en keel, maar niet zo erg als dat ik dat had gedacht.

Tien minuten na m’n eerste lijntjes ben ik een groot stuk gaan wandelen met de hond en oef, alles is leuk. Terwijl ik het tennisballetje van de hond weggooi, ren ik er soms zelf ook achteraan. Ik heb energie voor 10, ik kan niet stoppen met 43 liedjes tegelijk neuriën en zingen en het rondje vloog voorbij.

Nu heerlijk bezig de keuken op te ruimen, en dalijk nog een wasje ophangen. Ohja, tussendoor drink ik ook nog een heerlijk koel biertje. Wat is dit top!

Merk al gelijk dat dit een valkuil gaat kunnen zijn. Gek genoeg voel ik me op speed veel ‘fijner hyperactief’ dan met cocaïne. Ervaren jullie dat ook zo?

Ben benieuwd hoe de avond verloopt, knal in de loop van de avond nog wel wat dingen hier neer! Nu dalijk eerst maar eens de Playstation aan! Fijn weekend allemaal!

Tomorrowneverknows

Nou, wat ik er altijd van begreep is dat het gewoon espresso x10 zou zijn.. ik vroeg me dan af, waarom zouden mensen het dan nemen? Ik vind het dan ook echt totaal niet te vergelijken!

Ja, je hebt energie maar dit is zoveel euforischer! Kan me voorstellen dat je dit op een feestje wil doen en dan lekker dansen en kletsen met iedereen, maar moet zeggen dat ik me uitstekend vermaak zo op de vrijdag avond thuis!

Mezelf

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Wat Leuk live report!..

Ja energie van 10 he . Ik had de gehele schuur opgeruimd bij mij 2x keer speed ofzo dat snacht niet kon slapen. Want bedacht me dat eht wel leuk zou zijn als daar mijn kamer zou komen. Ruimte van zeg 6 bij 6 los van het huis. Ideaal.. Die gezichten van mijn ouders die ochten whahaha Huh heb je dat in je eentje gedaan vannacht en waarom???... Toen mijn idee en kreeg nog mijn zin ook. Meer dan 10 jaar soort jeugd honk geworden voor vrienden. Wat ik daar allemaal heb meegemaakt pff jeetje. Zou die ene paar keer speed mijn hele leven er misschien alleen wat dat betreft al heel anders uitgezien. Beter of slechter bestaat niet dus maar jeetje. Nostalgische gevoelens :)

Gabber tijd ongeveer 20jaar terug kreeg ik die kamer was ik 17 ongeveer of 18 weet niet meer. Leide daar twee levens. Doorhaal speed hardcore avonden en spirituele paddo ceremonies en geweldige trips gehad. Huis stond ook midden in weiland geen buren en giga tuin. Ja wat dat betreft had ik veel geluk

Tomorrowneverknows

Oke, inmiddels telkens een paar puntjes bijgepakt en hij gaat nog steeds heel lekker! Heb een album van Kaytranada op m'n platenspeler gelegd, en de beats knallen lekker door het huis. Het huis is denk ik inmiddels voor 60% opgeruimd haha!

Zojuist nog 2 redelijke lijntjes gelegd en gesnoven, maar nu echt het zakje weggedaan. Geen zin om tot 4 uur wakker te liggen, zo'n bijzondere avond is het natuurlijk ook weer niet!

Nogmaals, waar ik me met cocaine vaak opgejaagd voel en het gevoel heb van alles tegelijk te MOETEN doen als het ware, vind ik dit veel relaxter overkomen. De muziek is fijn, een biertje is fijn, ik voel me goed en ik vind het gewoon leuk om bezig te zijn met whatever. Zometeen nog maar wat playstationen, de 3 Tomb Raider games waren voor een prikkie te downloaden op de store. Echt een aanrader!

Mezelf

DF Staff
Forumleiding
Moderator
@Mezelf : Jaloers! Heb altijd rekening moeten houden met mijn ouders die zwaar anti drugs zijn! Waren geen gekke wause avondjes bij mij thuis helaas, oh well.. je kunt niet alles hebben!
Ja de eerste jaren in die kamer wisten ze alleen van blowen hoor maargoed ze kwamen haast nooit binnen. Als je dan ook niet geheimzinnig doet dan valt het niet snel op. Me ma zelfs wel binnen komen lopen en aansteker van de tafel gepakt terwijl er sealtjes naast lagen. Als je relaxt blijft en ze zijn er niet mee bezig valt het niet op. Enkele jaren later dat ik ook voor Mezelf bewezen had dat ik er goed mee overweg kon gaan ben ik langzaam opener in geworden.

Over paddo's was ik meteen open maar dat is een medicijn ipv drugs.

Maar hoeveel heb je nu genomen in totaal? weet je dat? want bij een beste paar lijnen en goede speed op dit tijdstip zou ik zonder tolerantie niet meer slapen als ik jou was. Soms is het dan beter om gewoon door te halen en zondag avond vroeg naar bed te gaan. Als je anders heel laat in de ochtend gaat slapen en dus die middag lat wakker wordt, je die zondag avond weer niet kan slapen dan vergooi je snel je ritme.

Tomorrowneverknows

@Mezelf Nee ik heb helaas geen weegschaal.. niet slim, ik weet het. Ik heb lijntjes gemaakt van echt hele kleine beetjes hoor, wilde het eerst even aftasten. Maargoed, hoeveel dat dan is.. we gaan het wel zien vanavond :mouthzip:

Jumping Jack

Bewuste gebruiker
Ja met coke wil je meer en meer...
En sneller elke keer, ik ken het.
Je hebt hem goed te pakken lees ik.
Morgen heb je wel een crash van die speed.
Echt een down gevoel maar die duurt niet heel erg lang maar kan best wel aankomen.

Als je een coke snuiver bent dan moet je leren niet te veel te nemen 😅
Dat deed ik bij het begin ook..
Omdat je gewend bent om bij te nemen.
Gewoon rustig en beseffen dat bijnemen je weer 6 uur kost voor dat het uitwerkt.

Moestuinier

DF-koning
Tripreporter
@Jumping Jack heb je echt een crash van de speed, of van het lange doorgaan dus vermoeidheid? Ik heb evt nog wat Etizolam als het echt te laat wordt.. niet gedacht dat het echt zolang doorbeuken zou zijn tbh.. 🥵

Als je wat kan eten valt die crash wel mee. Maar 1ste x speed en eten is meestal een no-go 😅. Eti op de comedown gaat wel voor een smooth einde helpen.

Jumping Jack

Bewuste gebruiker
Haha je leert het wel kennen.
Ik zei het alleen omdat je zo euforisch was van de speed dat je weet als je zo hoog gaat ook weer omlaag gaat.
Maar have fun!
Zes uurtjes na je laatste snuif kan je wel liggen.
En als je daar een downer bij neemt zoals Etizolam of een joint komt het wel goed.

Flualhamdulillam

Badass junkie
Ga nog steeds hard, raas door Tomb Raider heen! Dit lijkt me nou echt typisch zo’n drug waarbij je telkens wil bijnemen, maar hoe meer je dat doet, hoe meer messed up je wordt… Oppassen geblazen kinders
Vooral als je slaap gaat missen of te weinig eet/drinkt gaat het bergafwaarts! Echt goed blijven drinken en als het kan eten. Maakt een wereld van verschil. Je was inmiddels vanavond gestopt met snuffelen toch?

Roze Olifant

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Top Tripreporter
Nou, wat ik er altijd van begreep is dat het gewoon espresso x10 zou zijn.. ik vroeg me dan af, waarom zouden mensen het dan nemen? Ik vind het dan ook echt totaal niet te vergelijken!

Ja, je hebt energie maar dit is zoveel euforischer! Kan me voorstellen dat je dit op een feestje wil doen en dan lekker dansen en kletsen met iedereen, maar moet zeggen dat ik me uitstekend vermaak zo op de vrijdag avond thuis!

Haha speed is zoooo iets anders dan espresso x10. Krijg er persoonlijk geen echte fysieke energie van (al zal wandelen best leuk zijn), vooral mentaal, en meer (nog) weirdere fantasie dan normaal - niet op seksueel vlak want ik vind speed zo aseksueel als wat, haha, al kan je ‘humor’ er wel plat van worden. Op relatief lagere doseringen werkt het voor mij erg functioneel (werk), hogere doseringen zijn chill en grappig, lekker bankhangen en urenlang dom of diepgaand - kan beide - ouwehoeren met mensen. <3 Gamen is inderdaad ook leuk.

Geniet er nog van en vergeet inderdaad niet te eten. De kater van speed valt mee als je het niet te bont maakt. Vooral vermoeidheid/energieloosheid, goed te doen zonder verplichtingen.

Tomorrowneverknows

Nou, dat was hem dan. Rond een uur of 12 begon ik gek genoeg langzaamaan wat te gapen en merkte dat ik over de 'piek' heen was? Toen heb ik me in bed genesteld met flink wat water en nog wat koekjes om vulling in m'n maag te hebben. Van 12 tot 1 wat serie gekeken op Netflix en merkte wel dat het langzaamaan minder werd. Toch kon ik nog niet slapen, dus rond een uur of kwart over 1/ half 2 een Eti geslikt en binnen 3 kwartier begonnen m'n ogen dicht te vallen. Ik werd om 08.00 uitgerust wakker en ik moet zeggen; voel me prima!

Geen koppijn of iets, geen duf gevoel. Eigenlijk wel oke! Net wel nog wat magnesium geslikt om de spieren wat te ontlasten, maar alles goed en wel.

Conclusie: Speed is een drug waar je sterke drang hebt om bij te pakken, omdat het effect zo ongelooflijk chill is. Energie voor 10, je vermaakt je met alles, of dat nu thuis is of op een feestje, en alles is gewoon oke. Verder voel je je ook wel redelijk 'nuchter', al zal dat misschien veranderen naarmate je meer en meer neemt zoals met alle poedertjes, pilletjes en zegeltjes! :laughing: Het blijft wel pittig lang werken, maar dat valt natuurlijk in te calculeren. Al met al, een prima eerste indruk van dit leuke stofje! Ga ik het nog eens gebruiken? Vast wel, maar waarschijnlijk laat ik er wel een flinke poos overheen gaan! Verslaving? Ain't nobody got time for that!

Tomorrowneverknows

Nog even een laatste vraag, hoop dat jullie me willen helpen. Hoe zit het met tolerantie tov speed? En nee lieve vrienden, niet dat ik het van plan was, maar zou je speed 2 dagen achter elkaar kunnen gebruiken bijvoorbeeld? Of werkt het dan niet meer (zo goed), zoals bij de meeste psychedelica?

Nogmaals voordat er verontwaardigd en gepikeerd gereageerd wordt; niet van plan, wel benieuwd hoe het zit!

Groet!

Flualhamdulillam

Badass junkie
Nog even een laatste vraag, hoop dat jullie me willen helpen. Hoe zit het met tolerantie tov speed? En nee lieve vrienden, niet dat ik het van plan was, maar zou je speed 2 dagen achter elkaar kunnen gebruiken bijvoorbeeld? Of werkt het dan niet meer (zo goed), zoals bij de meeste psychedelica?
JE MOET NOOIT TWEE DAGEN ACHTER ELKAAR SPE…

maar zou je speed 2 dagen achter elkaar kunnen gebruiken bijvoorbeeld?
Dat kan 👍🏻 Het effect zal op eenzelfde dosis misschien wat milder zijn, maar tolerantie bouwt niet extreem snel op bij amfetamine. Gezond is anders, maar dat was duidelijk haha.

Bovenaan