Liefdesjunkie

amy

Newbie
Ik weet dat het waarschijnlijk heel erg cliché gaat klinken wat ik op het punt sta om te vertellen, maar ik moet het echt kwijt.
Ik heb het gevoel alsof ik een junkie ben in elk opzicht van het woord. Ik zit in een soort vicieuze cirkel die me helemaal doet doordraaien op sommige momenten. Ik kan me geen moment herinneren in de afgelopen paar jaren dat ik echt gelukkig was, behalve als een vriend had waar ik veel om gaf. De wederzijdse liefde, de affectie, de warmte, het beschermde gevoel :hearteyes: . Het 'verliefdheids-gevoel' is bij mij zo intens dat het dan ook voelt alsof ik heel hard op de drugs zit. Ik kan het niet goed uitleggen, maar ik ken dan ook niemand anders die dat zo ervaart als mij. Mijn vriendinnen bijvoorbeeld, hebben het onderhand wel geaccepteerd maar konden op het begin echt niet begrijpen hoe ik zo veel van 1 persoon kon houden. Ik was niet echt mezelf meer. Het voelt dan ook als een verslaving, want als ik een dag of twee hem niet meer had gezien dan deed het me letterlijk pijn.
Mijn hele leven draait eigenlijk om die “liefde”. Ik denk er constant aan, ook al heb ik geen vriend. Ik doe alles in mijn leven eigenlijk zodat ik sneller/beter “mr. Right” kan vinden en zodat ik goed genoeg voor hem zal zijn. Ik ben helemaal verslaafd aan het geluksgevoel wat met verliefdheid gepaard gaat. Zonder dat voel ik me heel erg leeg vanbinnen en ik ben er ook heel erg lang depressief van geweest.
Ik heb het zo vaak geprobeerd om van me af te zetten, gewoon niet meer aan denken. Want het leven draait daar immers niet alleen om. Dat weet ik diep vanbinnen ook. Maar dat werkt dus echt voor geen meter, ik denk dat ik hier nooit mee zal kunnen stoppen. Ik val elke nacht in slaap met mijn eigen armen om me heen, net een mummie. En dan fantaseer ik dat het iemand anders zijn armen zijn. Dat heb ik nog nooit iemand verteld eigenlijk. Misschien heeft het er ook iets mee te maken dat mijn vorige twee exen mij op het einde van onze relatie heel slecht hebben behandeld. Bijvoorbeeld door vreemd te gaan, dreigen met vanalles en me de huid vol te schelden.
Omdat ik natuurlijk meestal alleen ben, heb ik iets nodig om die 'liefde' te vervangen in mijn leven. Ik ga dan drugs gebruiken. Puur en alleen omdat ik dan iets heb om me af te leiden en omdat ik door bijvoorbeeld xtc en speed wel weer een beetje dat geluksgevoel kan voelen en me opgewekt voel in plaats van een levenloze zombie. Maar door steeds te gebruiken ga ik me alleen maar slechter voelen eigenlijk, en ik geef er te veel geld aan uit. Mijn prestaties op school lijden er ook onder, want school is haast geen prioriteit meer. Ik moet de hele tijd een soort roes voelen.

Is er iemand die zich hier in kan vinden? Ik weet echt niet meer wat ik moet doen, ik ga hier kapot aan. Ik ga bijna niet meer naar school, iedereen maakt zich zorgen om me en ik heb nergens meer fut voor. :confused:
Ik wou dat ik dit allemaal kon veranderen maar ik heb geen idee hoe.
Sorry voor het lange zeik verhaal.
X :wave:

Flugeltje

Wijs gebruiker
Je bent gewoon depressief. Je hersenchemie is uit balans, liefde kan gelukstofjes in de hersenen afgeven. Probeer eens te sporten, dat geeft die stofjes ook af (en zelfs in grotere mate als je zwaar sport)

Exceptional Insight

DF-koning
Emeritus Mod
Je zou je geluk niet af mogen laten hangen van iemand anders, maar het leven is wel verdomd veel beter als je bij het wakker worden alleen aan die ene persoon kunt denken. Relativeren is het antwoord denk ik.

vode

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
Misschien is het ook een beetje angst om alleen te zijn, angst om het leven alleen aan te pakken dat je daarom zo aan je vriendjes hangt? Ik zou eens naar een psych gaan, als je het wilt oplossen. :)

Exceptional Insight

DF-koning
Emeritus Mod
^Problemen zijn er inderdaad om op te lossen, maar niet om op te láten lossen. Een psych zou je in dit geval alleen maar dingen vertellen die je al weet of zelf had kunnen verzinnen.
Ga eerst op zoek naar jezelf, dan pas naar een ander.

Flugeltje

Wijs gebruiker
ExceptionalInsight zei:
Je zou je geluk niet af mogen laten hangen van iemand anders, maar het leven is wel verdomd veel beter als je bij het wakker worden alleen aan die ene persoon kunt denken. Relativeren is het antwoord denk ik.

En dat denkt Amy nu net iets teveel. Is natuurlijk persoonlijk en afhankelijk van je levenservaringen maar als je met zulke dingen constant in je hoofd zit, ga je gewoon neerslachtig worden.
- Alles is toch mooier met zijn twee ?
- Kijk dat koppel dan hoe gelukkig ze met elkaar zijn
- Ik wil iemand om 's avonds mee naar een filmpje te kijken
- Ik wil seks
- Iedereen heeft iemand, ik heb niemand
...... zo kun je nog honderden dingen verzinnen, het zit allemaal tussen je twee oren

Ik vind single zijn het mooiste dat er bestaat, en toch als ik een meisje tegen kom en het klikt langs beide kanten, trap ik er weer met beide voeten in

Drientje

DF-koning
ExceptionalInsight zei:
^Problemen zijn er inderdaad om op te lossen, maar niet om op te láten lossen. Een psych zou je in dit geval alleen maar dingen vertellen die je al weet of zelf had kunnen verzinnen.
Ga eerst op zoek naar jezelf, dan pas naar een ander.

Helemaal mee eens, je kunt pas echt van een ander houden als je van jezelf houdt. Met alle in en outs, alle mooie en lelijke dingen.

Bovenaan