lichamelijke effecten LSD ?

MCHZK

Belezen gebruiker
gegroet iedereen !

ik ben van plan om binnenkort voor de eerste keer te trippen op LSD of paddo's (die keuze moet nog gemaakt worden , maar ik neig wat meer naar LSD toe)
nu was mijn vraag of deze ook lichamelijke neveneffecten hebben ?
ik bedoel hiermee effect op de hartslag , transpiratie , ademhaling en dergelijke.
ook had ik graag geweten of dit nogal zwaar is voor de lever , want hier heb ik vrij vaak last van (na een avondje stevig drinken , maar ook zelfs na enkele joints )

ik wacht vol spanning op jullie antwoord

grtz , MCHZK :stoned:

TrippyShit

Badass junkie
Je hartslag kan misschien iets sneller gaan, maar niet als bij mdma ofzo. Zweten kan misschien ook wel. Verder geen lichamelijke reacties..

Ellesdee

Badass junkie
Wat voelt men
Na een half uur tot een uur begint de LSD te werken. De sterkste pieken vinden plaats 2 tot 6 uur na inname. Na 12 tot 24 uur is de LSD uitgewerkt.

Psychisch
- Verandering van waarneming. Je ziet dingen kleurrijker en intenser. Ze krijgen contouren, vervormen of stralen licht uit.
- Verandering van tijd en ruimte. De ruimte wordt anders ervaren. Veel groter of kleiner. De tijd lijkt heel langzaam te gaan of bijna stil te staan. Dit geeft soms gevoelens van eeuwigheid.
- Vermenging van zintuiglijke waarnemingen (Synesthesieen). Muziek wordt gezien, een foto gehoord, kleuren geroken
- Het anders beleven van voorwerpen. Soms zie je een voorwerp voor iets anders aan. Een elastiekje wordt een worm (illusie). Ook kun je soms rare ideeën krijgen. Zoals het idee dat je misvormt bent (delusie)
- Gevoeligheid voor sferen en stemmingen. Bij LSD gebruik ben je heel gevoelig voor de sfeer en de stemming waarin je verkeerd. Dat kan grote vreugde met zich mee brengen maar bij een onprettige sfeer of gevoel, ook angst
- Onwerkelijke gevoelens. Iemand voelt zich soms onwerkelijk of onecht.

Over het algemeen heeft een gebruiker in de gaten dat de ervaringen door de drug veroorzaakt wordt en niet met de werkelijkheid overeenkomt. Bij een (te) grote dosis kan dit verschil verloren gaan hetgeen grote angst kan veroorzaken.

Lichamelijk:
- Toename hartslag en bloeddruk
- Toename lichaamstemperatuur
- Wijde pupillen
- Transpireren
- Duizelig
- Misselijk

Schrijver: Jellinek Preventie

Datum: 1 september 2005

azgaza

Badass junkie
De hartslag en lichaamstemperatuur gaan van LSD een klein beetje omhoog, hier door is iets meer zweten dus ook mogelijk. Verder doet het lichamelijk eigenlijk vrij weinig.

MCHZK

Belezen gebruiker
dankje voor de reacties , this helps a lot :wink:

na m'n eerste trip volgt zowiezo een report , en ik zal ook proberen wat info te geven over de lichamelijke ervaring

cheers ! :wink:

vogel

Bewuste gebruiker
lichamelijke effecten van LSD zijn o,a vasoconstrictie (bloedvatvernauwing)
kippenvel,verwijde pupillen, kotsen,
versnelde ademhaling (bij hoge dosissen vertraagd)

Farmacologie
Het volgende is een extract uit: An introduction to Pharmacology, 3rd edition by JJ Lewis, 1964 (p385)

Perifere werking:

Deze omvatten oxytocinische werking, de constrictie van vasculaire bloedvaten onder de huid. In dieren veroorzaakt LSD een verlaging van de bloeddruk.

LSD veroorzaakt mydriasis (verwijding van de pupillen zoals bij MDMA) bij mensen en andere diersoorten. Het veroorzaakt ook hyperglycaemia, heeft een hyperthermische werking en veroorzaakt piloerectie. Deze effecten zijn sympatisch van nature en worden veroorzaakt door ganglion blokkering of adrenergie blokkerende stoffen. Parasympatische effecten omvatten onder andere verhoogde speekselproductie, lachyrmatie, overgeven, hypotensie, en brachycardia. Lage doseringen verhogen respiratie terwijl hogere dosissen het onderdrukken.

Hofmann dacht dat de diethylamide versie van het lysergic acid molecuul misschien een respiratie stimulerend middel is.

De "speedy" werking van onversneden LSD wordt veroorzaakt door de LSD zelf en niet noodzakelijk door onzuiverheden of ontleding. LSD veroorzaakt vaak vroege adrenergische effecten zoals perspiratie (zweten), nerveus zijn, malen met je kaak en slapeloosheid die makkelijk verward kunnen worden met die van amphetamine.

http://www.dhpforum.nl/wiki/index.php?title=Lsd

de neiging om te braken (overgeven) kan erger worden door de visuals en gedachtes.

Door de vasoconstrictie (bloedvatvernauwende werking)
Kan men een koud gevoel krijgen, piloerectie (kippenvel)

de adrenergische werking van LSD zorgt voor een energiek en fit gevoel.
al kan men zich tijdens de trip ook erg lethargisch voelen.

Wacky

Badass junkie
En of het wat doet lichamelijk !

Ik heb wel eens gehad dat heel mijn lichaam licht ging geven, kan toch niet goed zijn he dat spul.

OT: voor je lever kan ik me niet voorstellen dat het heel zwaar is omdat de hoeveelheid zo enorm klein is. Alcohol is niet voor niets een ramp voor je lever, die hoeveelheden om te verwerken zijn enorm. Natuurlijk is de enige stof moeilijker dan de ander, en zal je lever wel meer werk hebben aan 1 gram mdma dan 1 gram alcohol, maar de hoeveelheid van een lsd trip is wel zo klein.

azgaza

Badass junkie
Het enige wat ik dus merk is dat licht stimulerende, veel energie, erg gefocussed kunnen zijn, absoluut niet kunnen slapen, onderdrukte eetlust en een soort opgewekte euforie d'r bij. Als ik mensen LSD geef zeg ik er ook altijd bij dat het wel licht stimulerend is, maar daarom vind ik het dus zo geschikt om op te feesten, je hebt de energie om gewoon helemaal door te halen zonder dat het té is.

J0rrit

Badass junkie
Vogel, goede post, maar van vasoconstrictie krijg je het juist warmer en niet kouder, je houdt namelijk zo meer warmte vast,

Gr,

azgaza

Badass junkie
J0rrit zei:
Vogel, goede post, maar van vasoconstrictie krijg je het juist warmer en niet kouder, je houdt namelijk zo meer warmte vast,

Gr,

Klopt ja, dat is het stimulerende deel, ik heb het dus ook echt nóóit koud op LSD, tenzij het écht goed koud is en bijna vriest, dan een klein beetje, maar altijd warmer dan nuchter.

L

Lid 6909

Gast
Idd, ik ben ook altijd veel te veel bezig met de trip om er ook maar aan te denken dat ik het koud heb, behalve als ik dan weer ergens in een warm gedeelte kom valt het me op hou koud het buiten eigenlijk was.

Wacky

Badass junkie
Oh, ik heb wel eens koud gehad in een trip, 2 keer trouwens. En dan ook echt extreem koud, duidelijk dat de trip het versterkte.

Beide keren was op een buiten feestje waarbij het een graad of 5 was ofzo. Dus het was ook koud, dat wel. Maar ik ben ervan overtuigd dat ik het met speed of mdma minder koud gehad zou hebben toen :)

J0rrit

Badass junkie
Wacky zei:
Oh, ik heb wel eens koud gehad in een trip, 2 keer trouwens. En dan ook echt extreem koud, duidelijk dat de trip het versterkte.

Beide keren was op een buiten feestje waarbij het een graad of 5 was ofzo. Dus het was ook koud, dat wel. Maar ik ben ervan overtuigd dat ik het met speed of mdma minder koud gehad zou hebben toen :)

Klopt, maar denk niet dat dat een gevolg is van het lichamelijke effect van de lsd, maar denk dat de mentale trip de kou versterkte, en dat zijn 2 verschillende dingen.

Wacky

Badass junkie
J0rrit zei:
Wacky zei:

Klopt, maar denk niet dat dat een gevolg is van het lichamelijke effect van de lsd, maar denk dat de mentale trip de kou versterkte, en dat zijn 2 verschillende dingen.

yep :)

MCHZK

Belezen gebruiker
vogel zei:
lichamelijke effecten van LSD zijn o,a vasoconstrictie (bloedvatvernauwing)
kippenvel,verwijde pupillen, kotsen,
versnelde ademhaling (bij hoge dosissen vertraagd)

http://www.dhpforum.nl/wiki/index.php?title=Lsd

de neiging om te braken (overgeven) kan erger worden door de visuals en gedachtes.

Door de vasoconstrictie (bloedvatvernauwende werking)
Kan men een koud gevoel krijgen, piloerectie (kippenvel)

de adrenergische werking van LSD zorgt voor een energiek en fit gevoel.
al kan men zich tijdens de trip ook erg lethargisch voelen.
komen deze braakneigingen frequent voor ?
en voel je je dan misselijk door de visuals , of enkel wat draaierig ?

bedankt aan iedereen voor de interessante tips !

azgaza

Badass junkie
Ik ben in geen van mijn 17 trips ooit misselijk geweest, niet eens een beetje, geen van tripgenoten zijn in al hun trips van LSD ooit misselijk geweest. EIgenlijk ken ik persoonlijk helemaal niemand die zich ooit misselijk voelde op LSD :)

Vogel heeft een naar eigen zeggen kwik en fluor vergiftiging (waar ik niet verder op in ga, want dan gaat dit topic daar over weer over..) en ik denk dat híj daarom wel misselijk wordt van LSD maar normale gezonde mensen naar mijn weten niet hoor.

MCHZK

Belezen gebruiker
azgaza zei:
Ik ben in geen van mijn 17 trips ooit misselijk geweest, niet eens een beetje, geen van tripgenoten zijn in al hun trips van LSD ooit misselijk geweest. EIgenlijk ken ik persoonlijk helemaal niemand die zich ooit misselijk voelde op LSD :)

Vogel heeft een naar eigen zeggen kwik en fluor vergiftiging (waar ik niet verder op in ga, want dan gaat dit topic daar over weer over..) en ik denk dat híj daarom wel misselijk wordt van LSD maar normale gezonde mensen naar mijn weten niet hoor.

alright , maar stel nu in het slechtste geval dat ik of een van m'n mede trippers zich misselijk voelt , is het dan een goed idee om deze een pilletje te geven tegen de misselijkheid ?
ik ben namelijk nogal gevoelig hieraan :beer:

azgaza

Badass junkie
MCHZK zei:
azgaza zei:

alright , maar stel nu in het slechtste geval dat ik of een van m'n mede trippers zich misselijk voelt , is het dan een goed idee om deze een pilletje te geven tegen de misselijkheid ?
ik ben namelijk nogal gevoelig hieraan :beer:

Ik zie niet in waarom dat niet zou kunnen eigenlijk, dus gewoon doen mocht het toch gebeuren. De kans is echter wel heel erg klein want nogmaals, ik ken dus (op vogel na) helemaal niemand die ooit misselijk wordt van LSD, ook niet van hoge doseringen. Ik weet niet of je ervaring hebt met paddo's, maar die zijn in mijn mening veel misselijkmakender, dus als je daar geen last mee hebt hoef je je over LSD ook echt geen zorgen te maken.

Wacky

Badass junkie
Net als bij mij de kou, is die misselijkheid, als die er is ook iets mentaals.
Ik heb het van LSD niet gehad, van paddos wel. En ook duidelijk voor mij op een manier dat het niet alleen een physieke oorzaak had. Immers, op het ene moment voelde ik me kiplekker, 5 minuten later stond ik te kotsen maar kwam er niets uit. Weer 5 minuten later voelde ik me weer goed, daarna lag ik te zweten, dan weer te rillen van de kou, en dan weer te kotsen. En zo bleef dat maar wisselen. Dat zal met LSD ook wel kunnen lijkt mij. Maar dat is dus mentaal.

Maarja, wat is mentaal, en wat is fysiek. Heel veel ziektes beginnen in je hoofd denk ik.

MCHZK

Belezen gebruiker
ik ben benieuwd !
het is trouwens m'n eerste keer dat ik zal trippen ooit
een report volgt zeker en vast :wink:

thanks !

Pikachu

Wijs gebruiker
Persoonlijk wordt ik ook wel eens misselijk van LSD... Maargoed, zal inderdaad wel mentaal zijn ofzo.

azgaza

Badass junkie
MCHZK zei:
ik ben benieuwd !
het is trouwens m'n eerste keer dat ik zal trippen ooit
een report volgt zeker en vast :wink:

thanks !

Oke dan weet je die paddo vergelijking dus ook niet, maarja als je geen zin hebt in misselijkheid of de kans daar op zou klein mogelijk wil maken is LSD denk ik wel een betere keuze dan paddo's :)

Östlund

Newbie
Ik had een domme vraag maar daar heb ik het antwoord al op gevonden. IK heb verder niks te vertellen over lichamelijke effecten behalve dan dat ik alleen kon blijven liggen en niet meer lopen etc :)

_Kat_

Bewuste gebruiker
Die kots neigingen onder de trip zijn iets raars. Als je hier vaker last van hebt raad ik je aan Ayahuasca te nemen. Hier had ik veel last van tijdens mijn Bromo Dragonfly trip. Was ook niet echt een normale trip.

En ik ben blij dat je wilt beginnen met trippen, tenzij je een grote fout maakt en bang word voor trippen zal het een positieve impact op je leven hebben. Maar op LSD gebeurd dit niet zo makkelijk, tenzij je dus echt iets fout doet. Maar ik neem aan dat je wel weet dat je bepaalde gedachtes en manieren van denken moet vermijden voor en tijdens de trip. Mocht je bad gaan, je kunt jezelf er altijd uit krijgen. Alleen met de eerste paar keer trippen lijkt me dit moeilijk aangezien je nog geen idee hebt hoe je een trip moet "sturen". Misschien een tip: Je moet iets echt willen. Je moet het in je hoofd denken maar je moet het ook echt menen.

Veel succes. :grin:

MCHZK

Belezen gebruiker
_Kat_ zei:
Die kots neigingen onder de trip zijn iets raars. Als je hier vaker last van hebt raad ik je aan Ayahuasca te nemen. Hier had ik veel last van tijdens mijn Bromo Dragonfly trip. Was ook niet echt een normale trip.

En ik ben blij dat je wilt beginnen met trippen, tenzij je een grote fout maakt en bang word voor trippen zal het een positieve impact op je leven hebben. Maar op LSD gebeurd dit niet zo makkelijk, tenzij je dus echt iets fout doet. Maar ik neem aan dat je wel weet dat je bepaalde gedachtes en manieren van denken moet vermijden voor en tijdens de trip. Mocht je bad gaan, je kunt jezelf er altijd uit krijgen. Alleen met de eerste paar keer trippen lijkt me dit moeilijk aangezien je nog geen idee hebt hoe je een trip moet "sturen". Misschien een tip: Je moet iets echt willen. Je moet het in je hoofd denken maar je moet het ook echt menen.

Veel succes. :grin:
wel dankje , ik kijk er echt naar uit ! ik hoop dat het me lukt om wat bij te sturen moest het fout gaan , iemand nog suggesties en tips om dit te doen ?

Patrick a.k.a Spaceface

Bewuste gebruiker
De gedachte vasthouden dat alles goed komt :mrgreen: ! Laat je niet meeslepen in de waanzin, ben zelf een enorme denker wat mijn trips af enm toe lastig maakt, geef je over en weet dat het allemaal weer goed komt :wink:

Spatzi

Belezen gebruiker
Patrick a.k.a Spaceface zei:
De gedachte vasthouden dat alles goed komt :mrgreen: ! Laat je niet meeslepen in de waanzin, ben zelf een enorme denker wat mijn trips af enm toe lastig maakt, geef je over en weet dat het allemaal weer goed komt :wink:

Precies! "Wat je ook voelt, merkt of denkt aan negatieve zaken; het wordt enorm versterkt door de LSD. Het gaat dus echt weer voorbij, de trip inclusief. Dus beter maar gewoon weer aan iets leuks denken, want dat wordt ook versterkt en is veel fijner. Negatief gedoe is tenslotte zonde van je kostbare triptijd. Geniet er van!" <- dat trok mij er laatst prima doorheen! :grin:

de GT

Bewuste gebruiker
niemand hier die een lichte kaakspanning ervaart op lsd?
ik wel namelijk. niet extreem, maar wel aanwezig.

viel me de laatste x pas op... in de toekomst maar ff in de gaten houden of ik dat vaker ervaar.

buzzrider

Wijs gebruiker
Ik word er extreem lui van na een uurtje of twee. dan kan ik echt zo m'n bed in en daar acht uur blijven liggen. Niet dat ik dan niet wil rechtstaan ofzo maar m'n hele lichaam hangt dan gewoon een beetje te bengelen en tintelingen over m'n hele rug en benen.

aapkut

Badass junkie
ik voelde nu en dan spieren echt samen trekken (soort van kramp maar dan lekker heel raar)
en nu en dan echt een heel blij en warm gevoel door me lichaam heen gaan.

Flip Trip

Bewuste gebruiker
MCHZK zei:
iemand nog suggesties en tips om dit te doen ?

Wat bij mij de vorige trip is opgevallen, kwam doordat vriend van mij zij dat wat je wil zien zie je ofzoiets. Toen dacht ik opeens aan kleuren en begon ik overal kleuren te zien :mrgreen: . Toen was het van Rood, dan zag ik overal rood, en dan zeiden we blauw, duurde het ff en waren de patroontjes blauw. Dat was echt supervet, denk er dus aan, dat wat je wil zien dat zie je ook. Dus als je gedachte negatief zijn zal je ook alles negatief zien en andersom.

even een vraag tussen door..
Is het zo dat bij gebruik van LSD, de LSD in het lichaam behouden wordt?
tenminste ik hoor dingen dat het in een van de ruggen wervels blijft zitten,
ik heb verder geen ervaring o.i.d met LSD, vandaar de vraag uit pure interesse :wink:

Flip Trip

Bewuste gebruiker
The tRipper zei:
even een vraag tussen door..
Is het zo dat bij gebruik van LSD, de LSD in het lichaam behouden wordt?
tenminste ik hoor dingen dat het in een van de ruggen wervels blijft zitten,
ik heb verder geen ervaring o.i.d met LSD, vandaar de vraag uit pure interesse :wink:

Pure onzin. LSD is een zeer gevoelig molecuul. Ik heb zelfs al ergens gelezen dat het LSD na een paar uurtjes al compleet verdwenen is, dus al gedurende de trip en dat je dus nog tript zonder lsd in je kop, maar ik weet niet of dit klopt. Maar vroeger, en nu nog, zeggen ze weleens dat een flashback getriggerd wordt doordat lsd ergens in je lichaam blijft zitten en dan willekeurig vrij komt. Dit is complete onzin, flashbacks hebben we omdat onze kop nou eenmaal zo werkt. Iets wat heel heftig is kan zo een grote indruk achterlaten dat je daarvan flashbacks krijgt, denk aan oorlog, verkrachting, mishandeling, een (bad)trip of extreem leuke dingen. Al deze flashbacks baseren op hetzelfde princiepe.

Bovenaan