"Recepten" zullen door mij niet geplaatst worden en hoogstwaaschijnlijk ook niet door mensen die enigzins verstand en respect hebben van chemie. Een synthese is immers geen recept maar een methode zo beschreven dat enkel mensen met een scheikundige achtergrond ermee uit de voeten kunnen. Vragen over 'hoe maak ik speed, xtc, oid.' zullen door mij of iemand die enige kennis van organische chemie heeft niet beantwoord worden, sterker nog, zulke berichten zou ik direct melden bij één van jullie moderators/administrators.
Chemie is immers een wetenschap die respect verdiendt en afdwingt, anders gebeuren er ongelukken. Educatie omtrent chemie is iets waar ik een groot voorstander van ben omdat veel mensen chemie zien als een soort 'zwarte magie', terwijl alles om ons heen bestaat uit chemie. Kijk om je heen en je ziet dat alles mogelijk is gemaakt door chemie, zelfs het toetsenbord waar je op zit te typen was er niet geweest als er geen chemie was. In mijn opinie wordt er veel te weinig aandacht gegeven op scholen aan chemie, de materie waar we allen uit bestaan, onze gemoedstoestand is immers ook chemie, het gebruik van drugs is het veranderen van de chemische balans van de van nature voorkomende stoffen in ons brein.
Het doet me deugd dat er de fiat is gegeven om hierover te discussieren, mijn hoop is dat er geen misbruik van gemaakt wordt door 'recepten' te vragen/geven maar educatieve vragen beantwoord ik met veel plezier!
Mods/Ads, bedankt, Ruud.