Ben je de Tripreports van de Maand en andere toptripreports kwijt? Deze hebben we onlangs verzameld in een eigen subforum, getiteld Tripreport Toppers. In dit subforum staan alle toppers in chronologische volgorde verzameld. Lekker makkelijk terugzoeken!
Waarom neem je 30mg dan?Hoi.
Ik heb vandaag 30mg dexamfetamine gehad verdeeld over de dag. Het is nu uitgewerkt en het gaat niet goed. Hartkloppingen, onrustig en angstig. Ik heb daarom 1mg xanax genomen. Ik vind de comedown van dexamfetamine veel erger dan dat van speed. Echt niet leuk.
Ik ben nieuw met dex en zoek nog mijn ideale dosering...Waarom neem je 30mg dan?
Raar. Want sommige vrienden van mij namen weleens 10 van 10mg.al die comedown effecten zijn vrij normaal
zeker voor zoan dosis
Ja gelukkig wel. Ik denk dat het kwam omdat ik gister ook al heb gehad.ieder zijn eigen gevoeligheid imo
ben je nu al beetje rustiger dankzij de xanax?
Ja normaal zit ik het ook uit. Heb vaak de comedown van pep geaccepteerd en dat ging prima. Maar dit had ik niet verwacht zeg.goedzo
ik heb/had zelf alleen als medicatie ervaring met dex
maar vaak genoeg speed/coke gebruikt en ikzelf werd daar echt extreem rustig van
ook neem ik zelf nooit een downer met een upper (misschien is dat wat overdreven bezorgd vanuit mijzelf ) maar ik zit het gewoon uit ben wel heftigere middelen gewend (voor uren een hartslag van 180bpm + ) is ook niet echt leuk zegmaar
Jazeker. Denk dat je dit spul maximaal 1x p week kan gebruiken.. voor mij in iedergeval.ben in ieder geval blij voor je dat het al wat beter te doen is/gaat
100mg dex? 😧Raar. Want sommige vrienden van mij namen weleens 10 van 10mg.
Ik nam 30mg niet in een keer, denk in totaal verdeeld over 8 uur. En ik ging niet hard. Maar weet ik dat ook weerDit zijn gewoon normale comedown effecten. Hartkloppingen, onrust, angst, paranoia. Niets vreemds aan in de comedown. Dat zijn nou eenmaal de gevolgen van gebruik. En die worden heviger met hogere dosissen.
30mg is ook best een stevige dosis. Zeker als je die dosis in één keer innam. Dexamfetamine is behoorlijk potent.
100mg dex? 😧
Heftig. Ik heb geen idee hoe ik er nu op zou reageren na mijn drugsmisbruik. Maar in de tijd dat ik dex tot mijn beschikking had, had ik geen tolerantie en ging ik al keihard op 20-25mg. Ik kan me niet voorstellen dat 100mg straffeloos genomen kan worden. Al dacht ik dat over wel meer dosissen en middelen.
al die comedown effecten zijn vrij normaal
zeker voor zoan dosis
100mg dex? 😧
Heftig. Ik heb geen idee hoe ik er nu op zou reageren na mijn drugsmisbruik. Maar in de tijd dat ik dex tot mijn beschikking had, had ik geen tolerantie en ging ik al keihard op 20-25mg. Ik kan me niet voorstellen dat 100mg straffeloos genomen kan worden. Al dacht ik dat over wel meer dosissen en middelen.
Conclusie: je dosering was te hoogVandaag voel ik mij weer goed. Geen last van een kater ofzo. Conclussie: dexamfetamine is niet echt wat voor mij![]()
Oh voor mij voelde dex veel potenter dan speed als wat jij omschrijft. Eerder keer 4.Echt?? Al lang geen dex tot m’n beschikking gehad, pep trouwens ook niet, maar ik ga/ging echt niet keihard op 20-25 mg dex hoor. Dat zou voor mij gewoon nog een therapeutische dosis zijn waarmee ik een betere focus zou hebben op m’n werk. (Misschien klein recreatief randje.) In potentie gevoelsmatig vergelijkbaar met zo’n 30-40 mg speed? Ook dat is voor mij niet perse heftig.
80mg dex wow 😂Ik heb ooit eenmaling om het recreatieve effect te testen 80 mg dex genomen en dat voelde ongeveer gelijk aan 100 mg pep. Hoge dosering, maar alsnog niet bijzonder intens, al lul je wel een flink eind weg natuurlijk. :’)
Niet onmogelijk, maar meestal wordt wel lager gestart dan dat. Ik dacht met 15mg per dag en dat wordt dan langzaam opgebouwd tot het het gewenste effect heeft.Zijn die doseringen op doktersrecept, 30 mg bijvoorbeeld?
Simpel gezegd wordt ADHD veroorzaakt door een dopaminetekort.Wat ik niet begrijp is dat je voor ADHD, over activiteit, een stimulant moet nemen om rustig te worden.....
Ik wil nog even zeggen dat alprazolam ook een onrustig en angstig gevoel kan veroorzaken, met daarbij hartkloppingen, maar dan op het moment dat het uitwerkt. Die klachten zijn het sterkste een halve dag tot twee dagen na het innemen van de xanax / alprazolam.Hoi.
Ik heb vandaag 30mg dexamfetamine gehad verdeeld over de dag. Het is nu uitgewerkt en het gaat niet goed. Hartkloppingen, onrustig en angstig. Ik heb daarom 1mg xanax genomen. Ik vind de comedown van dexamfetamine veel erger dan dat van speed. Echt niet leuk.
Noot:Simpel gezegd wordt ADHD veroorzaakt door een dopaminetekort.
Dopamine is niet puur en alleen stimulerend, maar het heeft als voornaamste functie om beloning te geven voor bepaald gedrag. Dat gevoel van 'ah, lekker, alles is goed'. Doordat ADHD'ers daar een tekort aan hebben krijgen ze prikkelzucht: de focus wordt niet goed beloond en daardoor verschuift de focus steeds opnieuw naar iets anders dat mogelijk wel een bevredigend gevoel geeft.
Stimulerende middelen werken vaak tegelijkertijd op receptoren voor dopamine en noradrenaline, omdat die stoffen nogal op elkaar lijken. Maar noradrenaline heeft wel een andere functie in het lichaam: om je lichaam in de actieve stand te zetten. In die zin is het stimulerende effect van dexamfetamine een bijwerking van het medicijn wat gegeven wordt voor een (theoretische) dopamine-tekort.