• Hey, waar zijn de Tripreports van de Maand gebleven?

Ben je de Tripreports van de Maand en andere toptripreports kwijt? Deze hebben we onlangs verzameld in een eigen subforum, getiteld Tripreport Toppers. In dit subforum staan alle toppers in chronologische volgorde verzameld. Lekker makkelijk terugzoeken!

Last van erge comedown dexamfetamine.

JackAss69

Bewuste gebruiker
Hoi.
Ik heb vandaag 30mg dexamfetamine gehad verdeeld over de dag. Het is nu uitgewerkt en het gaat niet goed. Hartkloppingen, onrustig en angstig. Ik heb daarom 1mg xanax genomen. Ik vind de comedown van dexamfetamine veel erger dan dat van speed. Echt niet leuk.

FerdFatoehaus

Badass junkie
Hoi.
Ik heb vandaag 30mg dexamfetamine gehad verdeeld over de dag. Het is nu uitgewerkt en het gaat niet goed. Hartkloppingen, onrustig en angstig. Ik heb daarom 1mg xanax genomen. Ik vind de comedown van dexamfetamine veel erger dan dat van speed. Echt niet leuk.
Waarom neem je 30mg dan?

MR_CHIP

Badass junkie
goedzo

ik heb/had zelf alleen als medicatie ervaring met dex
maar vaak genoeg speed/coke gebruikt en ikzelf werd daar echt extreem rustig van

ook neem ik zelf nooit een downer met een upper (misschien is dat wat overdreven bezorgd vanuit mijzelf ) maar ik zit het gewoon uit ben wel heftigere middelen gewend (voor uren een hartslag van 180bpm + ) is ook niet echt leuk zegmaar

JackAss69

Bewuste gebruiker
goedzo

ik heb/had zelf alleen als medicatie ervaring met dex
maar vaak genoeg speed/coke gebruikt en ikzelf werd daar echt extreem rustig van

ook neem ik zelf nooit een downer met een upper (misschien is dat wat overdreven bezorgd vanuit mijzelf ) maar ik zit het gewoon uit ben wel heftigere middelen gewend (voor uren een hartslag van 180bpm + ) is ook niet echt leuk zegmaar
Ja normaal zit ik het ook uit. Heb vaak de comedown van pep geaccepteerd en dat ging prima. Maar dit had ik niet verwacht zeg.

LucidLucy

Verslaafde in herstel
Dit zijn gewoon normale comedown effecten. Hartkloppingen, onrust, angst, paranoia. Niets vreemds aan in de comedown. Dat zijn nou eenmaal de gevolgen van gebruik. En die worden heviger met hogere dosissen.

30mg is ook best een stevige dosis. Zeker als je die dosis in één keer innam. Dexamfetamine is behoorlijk potent.

Raar. Want sommige vrienden van mij namen weleens 10 van 10mg.
100mg dex? 😧

Heftig. Ik heb geen idee hoe ik er nu op zou reageren na mijn drugsmisbruik. Maar in de tijd dat ik dex tot mijn beschikking had, had ik geen tolerantie en ging ik al keihard op 20-25mg. Ik kan me niet voorstellen dat 100mg straffeloos genomen kan worden. Al dacht ik dat over wel meer dosissen en middelen.

MR_CHIP

Badass junkie
mijn logboek/dagboek

kijk goed naar de doseringen

logboek dexamfetamine

1ste dag iname 9 uur ochtend na ontbijt 20-1-2021

ochtend licht zweverig na iname wel minder moe gevoel heel de dag door wel goede focus zolang ik maar bezig blijf met datgene wat ik aan het doen was en tussendoor wel misselijk en vaak naar de wc (verandering in stofwisseling ? )
in de middag avond duidelijk een dip voelbaar rond 3 a 4 uur en dan voel ik echt heel erg moe/neerslachtig worden en wat makkelijker misselijk hopelijk vergaat deze bijwerking de komende paar dagen

2de dag iname 08:47 21-1-2021
wel af en toe nog last van hoofdpijn en misselijk hopen dat ik komende nacht wat beter kan slapen steeds in het begin warm gevoel (dopamine rush?)

3de dag iname 09:00 22-2-2021
voelt op zich wel ok denk iets minder last van de misselijkheid in het begin nog heel warm gevoel (dopamine rush ?) en vannacht 7 uur een 1 stuk door kunnen slapen

4de dag iname 08:45 23-2-2021

minder energie
licht zweverig en af en toe koude rillingen

24-01-2021
ging wel goed licht trillerig nog maar veel minder

25-01-2021
kan niet wachten om te zien hoe het met 5mg gaat gaat nu nog steeds goed met de 2.5mg

29-01-2021

veel pijn op de borst in de avond 22:33
22:38 paracetamol ingenomen

JackAss69

Bewuste gebruiker
Dit zijn gewoon normale comedown effecten. Hartkloppingen, onrust, angst, paranoia. Niets vreemds aan in de comedown. Dat zijn nou eenmaal de gevolgen van gebruik. En die worden heviger met hogere dosissen.

30mg is ook best een stevige dosis. Zeker als je die dosis in één keer innam. Dexamfetamine is behoorlijk potent.

100mg dex? 😧

Heftig. Ik heb geen idee hoe ik er nu op zou reageren na mijn drugsmisbruik. Maar in de tijd dat ik dex tot mijn beschikking had, had ik geen tolerantie en ging ik al keihard op 20-25mg. Ik kan me niet voorstellen dat 100mg straffeloos genomen kan worden. Al dacht ik dat over wel meer dosissen en middelen.
Ik nam 30mg niet in een keer, denk in totaal verdeeld over 8 uur. En ik ging niet hard. Maar weet ik dat ook weer:wink:

Roze Olifant

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Top Tripreporter
al die comedown effecten zijn vrij normaal
zeker voor zoan dosis

Ik vind dit eerlijk gezegd best flinke come down verschijnselen voor die dosering. Zeker voor dex, wat over het algemeen subtieler is in bijwerkingen dan gewone speed. Misschien is de dosering dan toch aan de hoge kant voor je en ben je er gevoelig voor.

Roze Olifant

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Top Tripreporter
100mg dex? 😧

Echt?? Al lang geen dex tot m’n beschikking gehad, pep trouwens ook niet, maar ik ga/ging echt niet keihard op 20-25 mg dex hoor. Dat zou voor mij gewoon nog een therapeutische dosis zijn waarmee ik een betere focus zou hebben op m’n werk. (Misschien klein recreatief randje.) In potentie gevoelsmatig vergelijkbaar met zo’n 30-40 mg speed? Ook dat is voor mij niet perse heftig.

Ietwat tolerantie voor stims misschien vanwege m’n vermoedelijke ADD, maar die is dan echt bescheiden want ik krijg maar lage doseringen methyl voorgeschreven. En voordat ik dit op recept kreeg, had ik ook al mentaal vaak niet zo’n sterke reactie op stims.

Ik heb ooit eenmaling om het recreatieve effect te testen 80 mg dex genomen en dat voelde ongeveer gelijk aan 100 mg pep. Hoge dosering, maar alsnog niet bijzonder intens, al lul je wel een flink eind weg natuurlijk. :’)

LucidLucy

Verslaafde in herstel
Echt?? Al lang geen dex tot m’n beschikking gehad, pep trouwens ook niet, maar ik ga/ging echt niet keihard op 20-25 mg dex hoor. Dat zou voor mij gewoon nog een therapeutische dosis zijn waarmee ik een betere focus zou hebben op m’n werk. (Misschien klein recreatief randje.) In potentie gevoelsmatig vergelijkbaar met zo’n 30-40 mg speed? Ook dat is voor mij niet perse heftig.
Oh voor mij voelde dex veel potenter dan speed als wat jij omschrijft. Eerder keer 4.

Ik heb ooit eenmaling om het recreatieve effect te testen 80 mg dex genomen en dat voelde ongeveer gelijk aan 100 mg pep. Hoge dosering, maar alsnog niet bijzonder intens, al lul je wel een flink eind weg natuurlijk. :’)
80mg dex wow 😂

Ik heb ook al lang geen dex meer gehad. En had destijds nog weinig ervaring met amfetamines. Misschien dat het voor mij nu ook heel anders zou zijn.

LucidLucy

Verslaafde in herstel
Zijn die doseringen op doktersrecept, 30 mg bijvoorbeeld?
Niet onmogelijk, maar meestal wordt wel lager gestart dan dat. Ik dacht met 15mg per dag en dat wordt dan langzaam opgebouwd tot het het gewenste effect heeft.

Tussen 20 en 40mg per dag is vrij normaal. Maar er wordt ook weleens hoger gegaan. Maar let wel, dat is bij dagelijks gebruik. Dus dan treed gewenning op.

Ik kreeg zelf het idee dat TS het recreatief had gebruikt. Maar kan er natuurlijk naast zitten.

De Zandman

DF-koning
Ik weet niets van ADHD...en ook niet van dexamfetamine en dergelijke.
Als je die ADHD hebt, moet je dan iedere dag die dexamfetamine nemen?

De Zandman

DF-koning
Wat ik niet begrijp is dat je voor ADHD, over activiteit, een stimulant moet nemen om rustig te worden.....

MR_CHIP

Badass junkie

Hoe werkt Dexamfatime?​

In onze hersenen worden twee soorten neurotransmitters aangemaakt: dopamine en noradrenaline (waardoor we ons tevreden voelen). Mensen met ADHD hebben over het algemeen een lagere dosis van deze twee stofjes. Daardoor hebben zij dus meer moeite met het vasthouden van hun concentratie, en het onderdrukken van impulsen. ADHD medicatie met Dexamfatime stimuleren dan de aanmaak van deze neurotransmitters

hier veel info erover maar dan wel in het engels

Neo-Shulginist

Badass junkie
Wat ik niet begrijp is dat je voor ADHD, over activiteit, een stimulant moet nemen om rustig te worden.....
Simpel gezegd wordt ADHD veroorzaakt door een dopaminetekort.

Dopamine is niet puur en alleen stimulerend, maar het heeft als voornaamste functie om beloning te geven voor bepaald gedrag. Dat gevoel van 'ah, lekker, alles is goed'. Doordat ADHD'ers daar een tekort aan hebben krijgen ze prikkelzucht: de focus wordt niet goed beloond en daardoor verschuift de focus steeds opnieuw naar iets anders dat mogelijk wel een bevredigend gevoel geeft.

Stimulerende middelen werken vaak tegelijkertijd op receptoren voor dopamine en noradrenaline, omdat die stoffen nogal op elkaar lijken. Maar noradrenaline heeft wel een andere functie in het lichaam: om je lichaam in de actieve stand te zetten. In die zin is het stimulerende effect van dexamfetamine een bijwerking van het medicijn wat gegeven wordt voor een (theoretische) dopamine-tekort.

Neo-Shulginist

Badass junkie
Hoi.
Ik wil nog even zeggen dat alprazolam ook een onrustig en angstig gevoel kan veroorzaken, met daarbij hartkloppingen, maar dan op het moment dat het uitwerkt. Die klachten zijn het sterkste een halve dag tot twee dagen na het innemen van de xanax / alprazolam.

Met deze reactie ben ik dus eigenlijk wat te laat om je erop voor te bereiden. Maar dat je je ervan bewust bent dat er ook een wisselwerking bestaat tussen de klachten waarvoor je xanax hebt genomen en de bijwerkingen die xanax veroorzaakt.

De Zandman

DF-koning
Simpel gezegd wordt ADHD veroorzaakt door een dopaminetekort.

Dopamine is niet puur en alleen stimulerend, maar het heeft als voornaamste functie om beloning te geven voor bepaald gedrag. Dat gevoel van 'ah, lekker, alles is goed'. Doordat ADHD'ers daar een tekort aan hebben krijgen ze prikkelzucht: de focus wordt niet goed beloond en daardoor verschuift de focus steeds opnieuw naar iets anders dat mogelijk wel een bevredigend gevoel geeft.

Stimulerende middelen werken vaak tegelijkertijd op receptoren voor dopamine en noradrenaline, omdat die stoffen nogal op elkaar lijken. Maar noradrenaline heeft wel een andere functie in het lichaam: om je lichaam in de actieve stand te zetten. In die zin is het stimulerende effect van dexamfetamine een bijwerking van het medicijn wat gegeven wordt voor een (theoretische) dopamine-tekort.
Noot:
Dank voor de informatie!

Bovenaan