cold-lady zei:
wat voor effecten krijg je bij GHB dan??? is het ook sterker spul dan XTC?
Van GHB krijg je een bezopen gevoel alsof je alles best vind. Ghb heeft als enige bijwerking dat je de volgende dag helemaal fit en uitgerust wakker word. Sommige gebruikers praten over een lichte kater, maar dat kan 2 redenen hebben; -je word wakker en de GHB werkt nog, of je heb te lang geslapen zodat je je daarom en paar uurtjes een beetje raar voeld. Na die kater zal je je lekker fit gaan voelen. Dit gevoel is de realiteit, en je houd dus niet jezelf voor de gek zoals met speed e.d.
Het klinkt onwaarschijnlijk, maar mensen kunnen hun hele leven dagelijks GHB gebruiken zonder dat het schadelijk is voor de gezondheid, mits er niet word overgedoseerd. Er is zelfs bewezen uit een onderzoek dat je ouder kan worden, omdat je veel kalmer blijft onder omstandigheden, doordat je lichaam altijd goed uitgerust is. Je stofwisseling optimaliseert, en daardoor gebruikt je lichaam alle voedingsstoffen die het binnenkrijgt om weer te herstellen na bijv. en drukke dag.
Mensen die te dik zijn verliezen hierdoor ook hun vet wat ze teveel zouden hebben.
Er zijn nog veel meer voordelen, maar dit zijn even de belangrijkste vind ik zelf.
Maar waarom de mensen zo bang gemaakt zijn over GHB is door de gemene werking samen met alcohol. GHB gaat absoluut niet in combinatie met grote hoeveelheden alcohol, omdat je dan stomweg in een te diepe slaap valt door de GHB, en door de alcohol is de kans heel groot dat je dan stopt met ademen. Alcohol en GHB moeten allebei worden afgebroken door het zelfde deel van de lever, dus je lichaam zou er erg veel moeite voor moeten doen om de GHB + alcohol af te breken, wat sommige mensen fataal word. Je zal dit bijna nooit meemaken als alleen GHB is gebruikt, want je kan heel geleidelijk doseren met GHB alleen. Met XTC of speed heb je veel makkelijker een overdosering te pakken vind ik, dus ga maar na. Je zal merken dat je je erg smerig bezopen gaat voelen met enkele glazen alcohol er bij, en dan weet je meteen waarom het geen goeie combi is. Zweten. hartkloppingen, braken enz. Vandaar al die indianen-verhalen door de media dat je er zomaar dood van kan vallen.
Ik zeg hier niet dat je nu allemaal aan de GHB moet, maar het is onterecht dat het als een gevaarlijke slechte drug word beschreven.