lang leve nederland

drunkenmonkey

Experimenterende gebruiker
hoi,

Na de examens zijn we van plan om eens naar de hometown of cannabis te gaan!(holland dus :grin:)
Maar , het eerste probleem :
Waar ?Wat is het dichtste dorpje als je van oostvlaanderen vertrekt , & er moeten natuurlijk meerdere shops zijn ..
& liefst ook met verbinding met een trein , ( of zijn er echt veel controles ? )
Want het kan zijn dat we niet met de auto kunnen gaan :( ( dit weten we nog niet zeker dus)

Mag je eigenlijk binnen in een shop als je nog geen 18 bent?
& als je wel 18 lijkt maar nog maar 16 bent , zouden ze je paspoort vragen ?
Ga nu aub niet zeggen dat ik er nog te jong voor ben ..
Ik doe het niet super veel , maar ben gewoon opzoek naar echte degelijke weed, ( in belgie is ze soms echt SLECHT)

& paddo's & salvia , is dit beschikbaar in elke shop ?

Groeten & alvast bedankt voor de antwoorden

Wacky

Badass junkie
Wat voor jou het dichtste bij is weet ik niet, dan moet je op de kaart kijken.

De meeste coffeeshops zijn behoorlijk streng wat betreft ID en 18 jaar. Sommigen verkopen zelfs niemand iets zonder tonen van ID, al ben je 73, heb je nog 3 grijze haren en een kunstgebit. Anderen vragen ID alleen in geval van twijfel, maar ze twijfelen redelijk snel en als je 16 bent en eruit ziet als 18 zul je heus wel een geval van twijfel zijn. Ik zou er dus niet op rekenen dat ze jou wat verkopen.

Paddo's en Salvia worden niet verkocht in de coffeeshop, maar in de smartshop. Deze zijn er in het algemeen alleen in de wat grotere steden. Google zal wel helpen ze te vinden. Ook kun je hiervoor op de azarius banner boven deze pagina klikken en daar bestellen.

Winehouse

Badass junkie
moet je maar in Nederland gaan wonen
daar kun je tenminste nog normaal wiet kopen
of je laat het iemand halen die ouder is

Frank123

Wijs gebruiker
Sowieso , ga dan naar Amsterdam toe. Heeft toch een bepaalde status als wiet-stad. En kleine kans frans. Gaat je niet lukken zomaar te zeggen dat je 18 bent. Tegenwoordig word zelfs in de meest louche shops gecontroleerd.

In zo'n stad kom je bijna direct mensen tegen die je willen verkopen . Zorg dat je een beetje basis kennis hebt , of iemand bij je hebt die het eerder gerookt heeft. Zodra ze doorhebben dat je buitenlander bent is de kans groot dat ze je rippen.

Verder wens ik je gewoon veel succes en lol .

Edit: paddo's vallen tegenwoordig onder de opiumwet. Maar zijn illegaal vol op te krijgen. Maar denk hier niet te licht over. Een paddo is ander werk als wiet. Zorg in ieder geval voor een trip-sitter en een hoop plezier.

Frank123

Wijs gebruiker
Oom Klaas zei:
Truffels zijn wel nog legaal, dat kan je dan beter kopen.
Dacht dat die ook onder de opiumwet vielen .. Denk dat je sowieso beter eerst truffels van de shop kan proberen en als dat bevalt daarna een keer paddo's .

a1b2c3d4

Wijs gebruiker

Jowdy37

Belezen gebruiker
Volgens mij ga je pech hebben; zeker de grenssteden van België controleren zeer sterk op je ID. Een 2tal jaar geleden kon je binnen en buiten wandelen waar je maar wilde, maar dat is helaas veranderd. Iets verder Nederland binnen gaan kan misschien wel een oplossing zijn...

Winehouse zei:
moet je maar in Nederland gaan wonen
daar kun je tenminste nog normaal wiet kopen
of je laat het iemand halen die ouder is
Kan ik hier ook hoor, gewoon questie van de juiste personen te kennen.
En hasj is al zeker geen probleem, goedkoper & beter dan de doorsnee hasj uit de coffeeshop ^^

Frank123

Wijs gebruiker
Greenlabs zei:

Ja, maar dat geld voor alle drugs, ''de juiste personen kennen''. En dat je dan het geluk hebt dat je hasj beter is als in de coffee-shop is gewoon een mooie meevaller.

Jowdy37

Belezen gebruiker
SchilDpadDo zei:
Greenlabs zei:

Ja, maar dat geld voor alle drugs, ''de juiste personen kennen''. En dat je dan het geluk hebt dat je hasj beter is als in de coffee-shop is gewoon een mooie meevaller.

Alles wat ik met die reactie bedoelde was dat Nederland niet het enigste land is waar je een lekker jointje kan roken, hoewel velen dat wel lijken te denken

MÐMA

Paddos zijn niet te krijgen, en Salvia is ook heel wat anders dan gewoon wiet. zou er iig niet aan beginnen zonder enige info en als je bijna nooit hebt geblowt.

Je kan wel de truffels hale, niet wiet truffels maar die truffels van de smartshop.. Mexicana, Tampanensis en Atlantis heb je.. die zijn wel leuk voor beginners.

drunkenmonkey

Oke , ik was misschien niet duidelijk met " ik heb nog niet zoveel geblowed"
Ik doe het nu toch al enkele maanden , heb al veel verschillende weed & hasj gehad ..
Maar volgens mij zijn die niet van goede kwaliteit ( heb ooit eens echt van een goede mogen meeroken, maar die was van een eigen kweek & hij heeft er dus niet veel van .. )
Eigenlijk heb ik dus al redelijk wat ervaring, zelf rollen lukt ook wel ( inside out :) )
Heb ook al gexperimenteerd met spacecake :hearteyes: & een pure gerolde :hearteyes: :wink:

Ben trouwens ook al eens naar amsterdag geweest met school.. Het staat er inderdaad vol met coffeeshops !Spijtig dat ik er toen nog niet echt in geinteresseerd was .. :(

Info heb ik inderdaad ook al genoeg opgezocht omtrent paddos & salvia !
Ik ben gewoon op zoek naar klasse weed :wink: & ook omdat een vriend echt bijna nooit iets voelt als ik ben aan het spacen :stoned:

Btw, Dus er zijn controles op de grens?Met honden neem ik dan aan ?
Kan ik niet een random persoon vragen op straat om even met me mee in de shop te gaan ,dan eens kijken & hem zeggen wat hij voor me moet kopen ?
Of mag je zelf niet binnen als je onder de 18 bent?

Volgens mij regel ik gewoon best een identiteitskaart :grin:

Jowdy37

Belezen gebruiker
drain bamage zei:
K*t drugstoeristen.
kut feestende nederlanders in de grote steden.
kut (rijke) nederlandse stinkers die in België komen wonen omdat ze daar minder belastingen betalen
kut kwekers die in belgië de boel komen verzieken omdat er in nederland meer controle is

komop jongen, niet alles wat de media zegt moet je klakkeloos overnemen. Ik geloof niet dat jij persoonlijk last heb als ik zodadelijk naar de coffeeshop ga, er een wietje koop en een jointje rook? of wel dan? Jullie overheid doeld vooral op de ongelukken etc die drugstoeristen eventueel veroorzaken en zo meer kosten veroorzaken voor bvb verzekeringen en ziekenhuizen. Op dat gebied is mijn vader -die regelmatig in nederland gaat vissen- net even "schadelijk" voor jullie landje hoor, maar tegen een visser heb jij toch niets?

drunkenmonkey

Weet iemand een goede verbinding naar enkele shops ?(met de trein of bus )met weinig kans op controles?

& is het waar dat er een paddo verbod is in coffeeshops ? :confused:

ik hoorde dat high life & aarde wel nog goed zijn , klopt dit ?

Dubz

Bewuste gebruiker
Paddo's worden sowieso niet verkocht in coffeeshops.

Daarvoor moet je in de smartshop zijn. Officieel zijn gedroogde paddo's verboden, maar je kan het altijd proberen.

drunkenmonkey

paddo's / truffels & salvia ga ik bestellen op azarius , dus dat is al een probleem minder:wink:
Ik ga morgen rondvragen of er mensen me willen brengen naar nederland !( zou handig zijn)

Wacky

Badass junkie
Greenlabs zei:
drain bamage zei:
K*t drugstoeristen.
kut feestende nederlanders in de grote steden.
kut (rijke) nederlandse stinkers die in België komen wonen omdat ze daar minder belastingen betalen
kut kwekers die in belgië de boel komen verzieken omdat er in nederland meer controle is

komop jongen, niet alles wat de media zegt moet je klakkeloos overnemen. Ik geloof niet dat jij persoonlijk last heb als ik zodadelijk naar de coffeeshop ga, er een wietje koop en een jointje rook? of wel dan? Jullie overheid doeld vooral op de ongelukken etc die drugstoeristen eventueel veroorzaken en zo meer kosten veroorzaken voor bvb verzekeringen en ziekenhuizen. Op dat gebied is mijn vader -die regelmatig in nederland gaat vissen- net even "schadelijk" voor jullie landje hoor, maar tegen een visser heb jij toch niets?

Wij hebben in directe zin geen last van drugstoerisme.
Maar vooral door het drugstoerisme staat het nederlandse drugsbeleid onder druk om het zachtjes uit te drukken. We hebben er dus wel indirect last van dat daardoor wij onze drugsvrijheid kwijtraken.

Ikzelf probeer dat echter niet op de drugstoeristen af te schuiven, het is logisch dat jullie naar hier komen, en het probleem is bij de overheden, zowel die van jullie waardoor je naar hier moet komen als die van ons die moeilijk doet over de drugstoeristen. Zolang jullie je maar gedragen dus, anders dan geef je onze overheid wel het morele recht om moeilijk te doen.

Jowdy37

Belezen gebruiker
Ook dat mag je volgens mij niet enkel op het drugstoerisme steken. Kijk bijvoorbeeld naar die 40-50 shops die een half jaartje geleden in amsterdam gesloten zijn (die shops in de buurt van scholen, weet het exacte aantal niet meer maar zal daar ongeveer rond liggen).

Natuurlijk zal het er in zekere zin wel tot bijdragen, maar ook Nederland wil de coffeeshops gewoon weg... Als de buurlanden dan wat moeilijk gaan doen is dat voor hen een makkelijke reden en blijven de cannabisgebruikers van de politiekers houden...

zo zie ik het tenminste, correct me if I'm wrong.

Verder, de drugstoeristen die ik persoonlijk ken houden zich net meer gedijst in nederland; questie van niet op te vallen...

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
Ik heb daadwerkelijk wel direct last van drugstoeristen..

Geen parkeerplek meer te vinden, zeker s'avonds en ik het weekend..
Belgen, Fransen, Polen, en Roemenen ik sta er allemaal achter in de wachtrij te wachten tot ik is aan de beurt ben :smilingimp:

Maar ik neem het 'jullie' niet kwalijk hoor..
Ik rij toch ook naar Belgie om vuurwerk :rolleyes:

Zazuu.

Bewuste gebruiker
Zijn ze daar niet al een tijdje dicht?

Pak gewoon de trein vanuit Brussel/Antwerpen en rij naar Dordtrecht > Rotterdam > Amsterdam.

Daar ergens, maak er een leuk dagje van. Ga ergens wat eten, de shop in, de stad in, weet ik veel.

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
Zazuu. zei:
Zijn ze daar niet al een tijdje dicht?

Pak gewoon de trein vanuit Brussel/Antwerpen en rij naar Dordtrecht > Rotterdam > Amsterdam.

Daar ergens, maak er een leuk dagje van. Ga ergens wat eten, de shop in, de stad in, weet ik veel.

Checkpoint wel, miami niet.

Bovenaan