lachgas

Angramar Temenos

Badass junkie
Ja. Je neemt de patronen, opent ze met een slagroomspuit (zonder er slagroom in te doen), en spuit het gas in een balon. Hierna wordt het gas ingeademd, waarna je een korte dissociatieve trip krijgt.

Angramar Temenos zei:
Ja. Je neemt de patronen, opent ze met een slagroomspuit (zonder er slagroom in te doen), en spuit het gas in een balon. Hierna wordt het gas ingeademd, waarna je een korte dissociatieve trip krijgt.

Dus de ballon opvullen met de slagroomspuit (zonder slagroom). En hoe moet je het doseren?

azgaza

Badass junkie
Je moet inderdaad het patroon in de spuit doen, verder leeg laten dus, en dan de patroon kraken dat het gas in de fles zit, en dat laat je dan in een ballon lopen.

Éen patroon voel je meestal al maar ik vind de perfecte dosis 2 of 3. Voor de eerste poging zou ik één patroon doen en dan kan je meestal al vrij snel 2 proberen. Je kan voor jezelf uitzoeken wat je een lekkere dosis vind.

Let wel op tussen het lachgas inademen ook gewoon lucht te ademen.

shokora

Wijs gebruiker
Angramar Temenos zei:
Het spul geeft trouwens een sterke flash waardoor je heel snel de neiging hebt om door te gaan ermee tot het op is :P

Als die doos dan eenmaal op is, moet ik zeggen dat je er ook geen 'drang' naar hebt ofzo. Ik ervaar lachgas echt als 1 van de minst verslavende drugs. Het is heel cool spul, maar je kan makkelijk een jaar lang vergeten dat het spul uberhaupt bestaat.

Angramar Temenos

Badass junkie
shokora zei:
Angramar Temenos zei:
Het spul geeft trouwens een sterke flash waardoor je heel snel de neiging hebt om door te gaan ermee tot het op is :P

Als die doos dan eenmaal op is, moet ik zeggen dat je er ook geen 'drang' naar hebt ofzo. Ik ervaar lachgas echt als 1 van de minst verslavende drugs. Het is heel cool spul, maar je kan makkelijk een jaar lang vergeten dat het spul uberhaupt bestaat.

Klopt, het is niet verslavend in de zin van "Ik moet hebben", en als het op is is het gewoon op, maar eenmaal bezig ga je best makkelijk door :P. Verslavingsrisico is er bijna niet, maar reken er evt wel op dat je een uur bezig bent xD.

azgaza

Badass junkie
Nee verslavend zou ik het ook zeker niet noemen, maar het heeft wel zo'n binge neigng, dat je vlak daar na denkt 'jaaa nog een keer', zodat zo'n doos patronen toch nog best makkelijk op komt in een avond. De dag daarna is die zin er totaal niet meer en kan het zo weken / maanden duren voordat je het weer een keertje doet.

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
azgaza zei:
Let wel op tussen het lachgas inademen ook gewoon lucht te ademen.

Hoe kom je hier dan bij?
Het is echt niet zo dat je bij zo kort zuurstof tekort schade oploopt ofzo :confused: Ik merk juist het meeste als ik de ballon gevuld met lachgas, leeg laat lopen ( in m'n longen natuurlijk) en zo steeds in en uit ademen in de ballon...

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
Braaf & slecht in engels als ik ben heb ik alles doorgelezen.
Het enige stuk wat ik kon vinden over dit onderwerp is dit:

The risk of hypoxia comes not from any interaction between N2O and O2 in the blood or brain, but from simply not inhaling oxygen often enough. The vast majority of deaths from N2O abuse have been through stupidity (tying a plastic bag full of N2O round the head, letting off a tank in a airtight place, that sort of thing).

(quote van erowid.org)

Hieruit haal ik dan ( kan aan mijn slechte engels liggen hoor, dan heb ik niets gezegt) maar dat er pas sprake is van echt zuurstof tekort als je dingen gaat doen zoals bovengenoemd.

Als je 1 minuut je adem in houd ( voor sommige is dit al wel heel lang) krijg je toch ook nog geen schadelijk zuurstoftekort?
Dus bij een simpel ballonetje waar max 2 patronen in kunnen hoef je naar mijn idee ( en ervaring) geen zuurstof tussendoor te happen.

azgaza

Badass junkie
Er staat ook in een artikel daar dat bij het inademen van lachgas je een zuurstof te kort niet persé voelt omdat eerder een te veel aan een ander gas dat 'stik' gevoel geeft en dat lachgas gewoon aanvoelt als lucht terwijl je wel al een zuurstof gebrek hebt. Inderdaad loop je geen groot gevaar als je het gewoon uit een ballon inademt maar het is toch iets waar ik geen risico mee zou nemen.

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
Dit 'gas' is koolzuurdioxide wat er idd door zorgt dat je bij teveel aan dit gas het stik gevoel krijgt.
Maar als jij het risico niet wil lopen 30sec. zonder zuurstof te zitten snap ik dat :sunglasses:
Merk alleen bij mij wel duidelijk dat als ik in en uit blijf blazen in de ballon dat ik dan meer van het lachgas merk ( dit doe ik enkele keren, niet totdat ik sterretjes begint te zien oid :tongueout:) zodoende haal ik het maximale uit me lachgas en loop geen zuurstof tekort op :)

Wile-E-Peyote

Badass junkie
Tripreporter
het gevaar, je stik gevoel krijg je niet door een tekort aan zuurstof, maar door een teveel aan CO2. daarom merk je niets van koolmono-oxide vergiftiging, Je valt gewoon in een diepe slaap. de CO2 adem je wel uit, alleen de koolstofmono-oxide (CO) neemt de plaats van de zuurstof in, in je bloed.

Sommige gassen verhinderen de afgifte van CO2. Omdat je bloed al verzadigd is. dan kan de zuurstof er niet meer bij. Je bent dan eerst een keer of twee an het ademen om de CO2 en andere gassen kwijt te raken, voordat je weer zuurstof opneemt.

Bovenaan