Lachgas vulling?

Beste leden,

Ik ben nieuw op dit forum, dus bij deze : hoi allemaal!
Ik probeer al enige tijd uit te zoeken of het lachgas wat ze voor autos gebruiken, hetzelfde is als de patroontjes? Lachgas is lachgas lijkt me toch?

Iemand hier die kundig antwoord kan geven? Bij voorbaad dank allen!

MDMAap

Belezen gebruiker
Als je lachgas zegt en daarmee distikstofmonoxide (N2O) bedoelt, is het feitelijk hetzelfde gas.

In motoren wordt het gebruikt om het vermogen te verhogen door het gas te verhitten en in combinatie met meer brandstof te zorgen voor een rijkere verhouding en compressie. Ik kan me zo voorstellen dat er iets andere (samenstelling van) gassen in zo'n fles zit, in verband met het doel, dan in slagroompatronen.

Als je idee is om zo'n fles te kopen voor consumptie, zou het misschien handiger zijn een gewone gasfles met N20 te zoeken bij een industriële groothandel. Die dingen voor auto's zijn volgens mij naar verhouding nogal duur.

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
NOS voor auto's is ongeschikt gemaakt voor consumptie door er ook nog wat andere chemicalien aan toe te voegen.

Met een beetje zoeken op het internet kun je echter wel lachgas tanks vinden zoals je die soms op feestjes ziet. Maar zoveel lachgas lijkt me voor persoonlijk gebruik wat veel van het goede.

Bovenaan