Kweken in afgesloten ton.

jaja

Bewuste gebruiker
Hoi,

Ik hoorde van de week iets over de mogelijkheid om weed te kweken in een soort van afgesloten ton.
Daarbij zou dan de wand bestaan uit een soort van vezel waaruit de wortels hun voeding kunnen opnemen, en de planten zeg maar "horizontaal" naar het centrum van de ton groeien.
Het zou een afgesloten systeem zijn, zodat er geen geurtjes e.d. vrijkomen, en je zou weinig stroom voor de lampen verbruiken.

Aangezien ik een leek ben inzake kweken, ben ik benieuwd of er mensen op dit forum zijn die hier meer van weten, en evt. een link hebben naar een site waar ik meer info kan vinden.

gr en bvd.

Intoxicated

Wijs gebruiker
ik ken wel het principe kweekton, met een lamp in het midden en de plantjes langs de zijkant van de ton, maar ik denk niet dat je plantjes dan horizontaal gaan groeien, ze zullen wel naar de lamp gaan wijzen.
ik zal eens zoeken of ik hier wat over kan vinden

BombSki

Bewuste gebruiker
google op kweekketel of kweekton, je vind genoeg.

Dit heeft echter weinig te maken met kweken, het is een commerciele manier om zo snel mogelijk zo veel mogelijk te oogsten, maar dat valt vies tegen.

Het idee is, veel plantjes op een klein oppervlakte en als ze allemaal een paar gram wiet hebben: oogsten.
Dan haal je er dus (als het goedgaat) meer vanaf dan van een 'normale' kweek. Maar als je word gepakt betaal je wel voor 10x zoveel planten. Het is een verhoogd risico en de resultaten vallen vrij tegen..
bovendien is het slecht voor de stekken markt, 1 ton kan 200-400 stekken hebben, al die commerciele kwekers zetten een paar tonnen neer en zo blijven er geen goedkope stekken over voor de hobbykweker.

jaja

Bewuste gebruiker
BombSki zei:
google op kweekketel of kweekton, je vind genoeg.

Maar als je word gepakt betaal je wel voor 10x zoveel planten. Het is een verhoogd risico en de resultaten vallen vrij tegen...

Dank.

Het risico dat je gepakt wordt lijkt me echter wel kleiner, aangezien er geen luchtjes vrijkomen, en het stroomgebruik minder is? Right?

Je zou evt. toch ook kunnen kweken in een kleiner tonnetje; niet zo zeer voor de handel, dus?

BombSki

Bewuste gebruiker
mwa als je een kant en klare ton koopt dat passen er toch wel misntens 200 in ofzo..
De kans om gepakt te worden is er altijd, maar ik weet niet hoe je erbij komt dat er weinig stroom wordt gebruikt?
Er zitten vaak 1 of 2 600W HPS lampen in, met bijbehorende afzuiging. Stroom kost het zeker wel, en dat zal opvallen.
Bovendien betaal je voor zon ton al snel 3000 euro ofzo.

edit: over de prijs ben ik niet zo zeker.. toen het net nieuw was volgde ik het wel, maar nu niet echt meer.
Ik zie ook dat er op google al een stuk minder over te vinden is.. Nu zal de prijs wel lager zijn maar dat komt omdat ze ervan af moeten :P

Bovenaan