Kruistolerantie

bersenka

Experimenterende gebruiker
Ik ben benieuwd of er kruistolerantie is tussen XTC en paddo's. Ik heb deze maandag paddo's gedaan en wil komende woensdag paddo's (hawaiaanse) doen. Zou het kunnen dat door het gebruik van xtc de trip nu minder zwaar kan zijn omdat ze beide gebruik maken van ongeveer dezelfde stoffen in de hersenen? Ook heb ik een week voor die xtc paddo's gedaan.

Verstandig om te wachtten of maakt het niet uit qua gewenning? zal de trip even sterk zijn?

edit:
dom van me er is wel al een topic over: http://www.drugsforum.nl/viewtopic.php? ... 477ec40a51

alleen hier staan maar 2 reacties in :P dus hopelijk hier wat meer + ingaan op mijn situatie :mrgreen: :

Bengt

Bewuste gebruiker
Zoals er vermeld staat in het andere topic.

Geen tolerantie tussen xtc en paddo's.

bersenka

Bengt zei:
Zoals er vermeld staat in het andere topic.

Geen tolerantie tussen xtc en paddo's.

Dat komt van één persoon, misschien zijn er wel verschillende ervaringen van andere mensen.

Maar het zou iig mooi zijn als die tolerantie er niet is :grin:

azgaza

Badass junkie
Volgensmij is er geen kruistollerantie, de stoffen zijn niet aan elkaar verwant, volgens wikipedia staat mdma bij de phenethylamides, ik weet niet of dat klopt, en psilocybine, uit paddo's dus, is een tryptamine. Tussen veel tryptamines onderling is wél kruistollerantie, maar volgensmij niet met de andere phenethylamides, althans, dat dacht ik. Ik heb het nooit zelf getest, maar ik geloof dat er geen kruistollerantie is. Ik ga zo wel ff bronnen doorzoeken.

bersenka

azgaza zei:
Volgensmij is er geen kruistollerantie, de stoffen zijn niet aan elkaar verwant, volgens wikipedia staat mdma bij de phenethylamides, ik weet niet of dat klopt, en psilocybine, uit paddo's dus, is een tryptamine. Tussen veel tryptamines onderling is wél kruistollerantie, maar volgensmij niet met de andere phenethylamides, althans, dat dacht ik. Ik heb het nooit zelf getest, maar ik geloof dat er geen kruistollerantie is. Ik ga zo wel ff bronnen doorzoeken.

ok bedankt :grin:

Little Monk

Ik weet wel dat beide drugs een relaties hebben met serotonine maar in hoeverre je 'last van hebt' ofzo weet ik niet. Gelukkig gaat er iemand onderzoek doen :wink: want ik ben nieuwsgierig. Het idee is wel dat xtc verhoogde afgifte van je lichaamseigen stof serotonine veroorzaakt en dat paddo's inderdaad een tryptamine afgeeft (of bevat?) die lijkt op serotonine.

Een hele andere reden om het niet te doen vind ik zelf trouwens dat er tussen elke ervaring even rust moet zitten, maar je moet zelf weten hoe je daar mee om gaat natuurlijk. Laat de drugservaringen gewoon op je inwerken en laat het bezinken. Het is geen speelgoed! En zorg zeker dat je niet gaat paddo'en als je de xtc dip krijgt (dat kan paar dagen later in ene), want dan is er een grotere kans op bad trip.

Als je het toch doet, berijdt je goed voor! En trip ze...

groetjes,

Monk(ey)

Bovenaan