KRAAK HET PALEIS!

-spaceman-

Badass junkie

1 dec 09: KRAAK HET PALEIS!

Binnen nu en enkele maanden zal koningin Beatrix haar handtekening zetten onder de wet die kraken verbiedt. Om te voorkomen dat wij dakloos worden, zullen we haar net gerestaureerde optrekje op de Dam in Amsterdam kraken. Het paleis is groot genoeg, dus kom mee kraken als je ook je woning uit moet!
Het kraakverbod is het gevolg van een jarenlange lobby van rijke woningbouwverenigingen en vastgoedbazen. Hun vriendjes in het parlement hebben nu een meerderheid, wat het kraakverbod mogelijk maakt. Op 1 december zal de Eerste Kamer besluiten of het wetsvoorstel direct doorgestuurd wordt naar Beatrix, of dat er nog wat aanpassingen nodig zijn. Wij grijpen die dag aan om ons verzet te beginnen.
Krakers hebben al sinds de jaren ‘70 leegstaande panden afgepakt van rijke pandjesbazen om zo iets aan de woningnood te doen. Ook werden met kraakacties sociale huurwoningen verdedigd en monumenten behouden van de sloop. Op deze manier hebben krakers talloze plannetjes van de vastgoedbazen om nog rijker te worden gedwarsboomd. De afgelopen jaren is gebleken dat de regering en de rijke elite twee handen op een buik zijn. Niet alleen het kraakverbod is daar een voorbeeld van. Het zal niet lang meer duren, en ook de huursubsidie gaat op de schop. Er wordt bezuinigd op onderwijs, het ziekenfonds is afgeschaft, de AOW leeftijd gaat omhoog. De regering heeft hiermee haar ware gezicht laten zien. Ze staat niet aan de kant van de woningzoekenden, huurders, scholieren, zieken of arbeiders, maar aan de kant van de allerrijksten. Aan de regering vragen of het allemaal wat socialer mag, is net zoiets als aan je baas vragen om loonsverhoging. Ga daarom niet zinloos naar de stembus, maar neem het heft in eigen hand.

VECHT VOOR JE WOONRECHT! STOP HET KRAAKVERBOD!

Dinsdag 1 december
20:00 uur
De Dam, Amsterdam

Neem fakkels en breekijzers mee!

http://binnenland.nieuws.nl/576641/acti ... dam_kraken
http://www.vvdamsterdam.nl/artikel/5681.htm

Oh oh... Waar gaat dit heen!? Wel een mooi verjaardagskado voor mij! :)

Chris Pontius

Badass junkie
awww shjait, ik moet die dag al de hele dag werken :(, als ik dan uit me werk kom heb ik ook geen zin meer om helemaal naar Amsterdam te reizen.
Kunnen ze het niet in Rotterdam organiseren? :openmouth:

Immo

Badass junkie
Lekker slim om het zo massaal van te voren aan te geven, dan weet je zeker dat er 1000 man aan ME voor dat paleis staan. :tearsofjoy:

TeKNoZem

Wijs gebruiker
Immo zei:
Lekker slim om het zo massaal van te voren aan te geven, dan weet je zeker dat er 1000 man aan ME voor dat paleis staan. :tearsofjoy:

Hoe wil je het anders massaal doen? Bovendien is elke actie tot nu toe ruim van te voren bekend geweest.

Dubz

Bewuste gebruiker
Immo zei:
Mooi om het dan net een dag van te voren te doen. :)

Hislordship

Wijs gebruiker
Dat de regering een corrupt stelletje kankerlijers zijn die allemaal de kogel verdienen wisten we al.
Maartog dit vind ik geweldig dat gebouw kraken :grin:

Als ik erbij kon zijn was ik er.
Sla AUB een agent voor ze bek met een breekijzer als ze stoer doen en post filmpje ervan :grin:

Nathaniel

Wijs gebruiker
Dit is echt de meest belachelijke actie ooit, die niet anders kan dan falen. Dit kan gewoon niet uit de kraakbeweging komen, en zowel, niet serieus bedoeld zijn...

Ik hoop maar dat genoeg mensen dit ook inzien en niet als een stel zotten met fakkels en breekijzers het paleis bestormen.

Echt heel erg raar deze actie,vanavond zal wel blijken wat of wie er werkelijk achter zit..

Hislordship

Wijs gebruiker
Nathaniel zei:
Dit is echt de meest belachelijke actie ooit, die niet anders kan dan falen. Dit kan gewoon niet uit de kraakbeweging komen, en zowel, niet serieus bedoeld zijn...

Ik hoop maar dat genoeg mensen dit ook inzien en niet als een stel zotten met fakkels en breekijzers het paleis bestormen.

Echt heel erg raar deze actie,vanavond zal wel blijken wat of wie er werkelijk achter zit..

Inplaats van dat paleis zou iedereen de 2e kamer moeten bestormen en de regering omver werpen!

Revolutie! lol :grin:

Nathaniel

Wijs gebruiker
Indymedia zei:
Hoax alert
!!!! - 30.11.2009 23:47

trap niet in de (extreem rechtse) geenstijl val

don't walk into the (far right)ngeenstijl trap

Amsterdamse krakers en kraakgroepen hebben elkaar bevraagd over deze actie, niemand weet ergens vanaf, dit is geen initiatief van de kraakbeweging, kraakgroepen of individuele (groepjes) krakers!!!!!! LET OP !!!! TRAP NIET IN DE VAL !!!!!

Amstrdam squatters have asked questions to each other about this anouncement, this is not an initiative launched by the squatting movement, squatting groups or individual squatters!!! BE AWARE!!! DON'T WALK INTO THIS TRAP !!!!!!

Immo

Badass junkie
Nathaniel zei:
Indymedia zei:
Hoax alert
!!!! - 30.11.2009 23:47

trap niet in de (extreem rechtse) geenstijl val

don't walk into the (far right)ngeenstijl trap

Amsterdamse krakers en kraakgroepen hebben elkaar bevraagd over deze actie, niemand weet ergens vanaf, dit is geen initiatief van de kraakbeweging, kraakgroepen of individuele (groepjes) krakers!!!!!! LET OP !!!! TRAP NIET IN DE VAL !!!!!

Amstrdam squatters have asked questions to each other about this anouncement, this is not an initiative launched by the squatting movement, squatting groups or individual squatters!!! BE AWARE!!! DON'T WALK INTO THIS TRAP !!!!!!

Haha, geweldig!

Nathaniel

Wijs gebruiker
lees nu weer op verschillende sites dat het toch geen vanuit rechts georganiseerde hoax is..Op de dam schijnen ondertussen al een 5 tal ME busjes te staan,sowiesow al hele dag veel politie aanwezig.

WTF is daar aan de hand echt :confused:

Nathaniel

Wijs gebruiker
begin me beetje verslaggever te voelen maarrr hier weer een update :grin:

Krakers bezetten zelfgemaakt Paleis op de Dam

(Novum) - Enkele tientallen krakers hebben dinsdagavond bij het Paleis op de Dam in Amsterdam gedemonstreerd tegen het kraakverbod. Op de activistische nieuwssite Indymedia.nl waren krakers opgeroepen het Paleis op de Dam te kraken om een statement richting de politiek te maken. Krakers werd hierbij gevraagd fakkels en breekijzers mee te nemen.

Van een bezetting van het daadwerkelijke Paleis op de Dam kwam het echter niet. Rondom het Paleis op de Dam stond een kordon agenten. Op de Dam bezetten krakers een neppaleis, dat ze zelf hadden gebouwd. Een politiewoordvoerder meldde rond 20.30 uur dat de politie vooralsnog geen actie heeft hoeven ondernemen tegen krakers.

Berbatov

Bewuste gebruiker
Hislordship zei:
Dat de regering een corrupt stelletje kankerlijers zijn die allemaal de kogel verdienen wisten we al.

Sla AUB een agent voor ze bek met een breekijzer als ze stoer doen en post filmpje ervan :grin:

Idioot.

BlackRobBlunt

Wijs gebruiker
Nathaniel zei:
begin me beetje verslaggever te voelen maarrr hier weer een update :grin:

Krakers bezetten zelfgemaakt Paleis op de Dam

(Novum) - Enkele tientallen krakers hebben dinsdagavond bij het Paleis op de Dam in Amsterdam gedemonstreerd tegen het kraakverbod. Op de activistische nieuwssite Indymedia.nl waren krakers opgeroepen het Paleis op de Dam te kraken om een statement richting de politiek te maken. Krakers werd hierbij gevraagd fakkels en breekijzers mee te nemen.

Van een bezetting van het daadwerkelijke Paleis op de Dam kwam het echter niet. Rondom het Paleis op de Dam stond een kordon agenten. Op de Dam bezetten krakers een neppaleis, dat ze zelf hadden gebouwd. Een politiewoordvoerder meldde rond 20.30 uur dat de politie vooralsnog geen actie heeft hoeven ondernemen tegen krakers.

Das nog eens een vette actie :mrgreen:

Andrew

Badass junkie
Berbatov zei:
Hislordship zei:

Idioot.

Nathaniel

Wijs gebruiker
Filmpje

Fietsensloper(@Kraak-forum) zei:
Ja zeker een hoax ja, blablabla, -not-

Was er net.
Was een relaxt sfeertje :)

Eerst een paleis op de dam gemaakt en soep uitgedeeld, vervolgens een demo door t centrum gelopen.
1 keer problemen en schijnt iemand in elkaar gemept te zijn door een pelotonnetje.

Vervolgens met zn allen bij/in vrankrijk geweest.

Toch wel weer leuk te zien hoe slecht ze eigenlijk voorbereid waren.
Op de dam stond inderdaad een behoorlijke groep politie, zodra we echter met zn allen de kalverstraat in liepen liepen er 10 tussen de muur en de demo gedrukt en de rest liep achter de demo.

En nog steeds vraag ik me af wie/wat er nou werkelijk achter zat...Dankzij de verwarring is de axie in elk geval behoorlijk mislukt heb ik 't idee..

Nathaniel

Wijs gebruiker
ja maar normaal gesproken heeft de organisator van de kraak (de hoofdkraker zou je kunnen zeggen haha) die bij zich evenals de kraakset (tafel,stoel,bed).

Iedereen een koevoet in de hand is beeetje overdreven (en vragen om problemen...)

Black Ronin

Experimenterende gebruiker
Ik vind het maar kansloze standpunten voor een actie. Welke politicus gaat het nou serieus nemen als die krakers het alleen doen om goedkoop te willen wonen? Als het nou om bestrijding van leegstand ging, dan had het tenminste nog iets...

-spaceman-

Badass junkie
Kraak het Paleis actie

Afgelopen avond hebben meer dan 200 krakers in Amsterdam laten zien dat het kraakverbod nog niet een voldongen feit is. De tijd van gezellige gesprekjes met de media is voorbij, we zullen niet langer overleggen met de gemeente, laat staan de politie. Vanaf de ingang van het kraakverbod zal kraken alleen mogelijk zijn met voortdurend verzet tegen de staatsrepressie.

De burgelijke media liep de afgelopen weken kwijlend achter een lokale VVD-er aan, zonder in staat te zijn om onze motivatie voor kraken uit onze communiques te halen. Met onze actie hebben we aan de burgelijke media laten zien hoe weinig zelfdenkend ze zijn. Dachten ze echt dat we het Paleis zouden kraken en het van te voren aankondigen? We hebben laten zien dat de VVD iedere gelegenheid aangrijpt om de kraakbeweging te criminaliseren. De belachelijk massale inzet van politie, ME, politiehelicopters, politiepaarden, politiehonden en ander staatsgeweld, laat het ware gezicht zien van de machthebbers. Met geweld beschermen machthebbers hun positie. De gewapende arm van de machthebbers waren uit op confrontatie. Achter het Paleis viel de ME de demonstratie zonder aanleiding aan, met als gevolg een gewonde vrouw, die op dit moment nog in het ziekenhuis is. Staatgeweld zal ons niet tegenhouden te vechten voor onze idealen. De kaakbeweging is soms vredelievend, soms militant, maar altijd sociaal.

Krakers hebben al sinds de jaren ‘70 leegstaande panden afgepakt van rijke pandjesbazen om zo iets aan de woningnood te doen. Ook werden met kraakacties sociale huurwoningen verdedigd en monumenten behouden van de sloop. Op deze manier hebben krakers talloze plannetjes van de vastgoedbazen om nog rijker te worden gedwarsboomd. De afgelopen jaren is gebleken dat de regering en de rijke elite twee handen op een buik zijn. Niet alleen het kraakverbod is daar een voorbeeld van. Het zal niet lang meer duren, en ook de huursubsidie gaat op de schop. Er wordt bezuinigd op onderwijs, het ziekenfonds is afgeschaft, de AOW leeftijd gaat omhoog. De regering heeft hiermee haar ware gezicht laten zien. Ze staat niet aan de kant van de woningzoekenden, huurders, scholieren, zieken of arbeiders, maar aan de kant van de allerrijksten. Aan de regering vragen of het allemaal wat socialer mag, is net zoiets als aan je baas vragen om loonsverhoging. Ga daarom niet zinloos naar de stembus, maar neem het heft in eigen hand.

Vecht voor je woonrecht!
Geen bazen of politici, maar zelfbestuur, dus anarchie!

van indymedia.nl

Bovenaan