Koningsdag

Waar ben je te vinden op Koningsdag?

• Free Your Mind Kingsday

Stemmen: 2 16,7%
  • Kingdance Festival

Stemmen: 0 0,0%
  • Kingsday Festival

Stemmen: 1 8,3%
  • King-S Festival

• Koningsdag Arnhem

• Kingsize

• Oranjebloesem

• Loveland

• Supersized Kingsday

Stemmen: 2 16,7%
  • Ander festival

• Feesten in de stad

Stemmen: 4 33,3%

• Totaal aantal stemmers
    12

InstantKill

Experimenterende gebruiker
Goedemorgen allemaal,
Het is bijna zo ver, koningsdag 2023.
Doordat er weer veel festivals op de planning staan op deze dag vroeg ik me af waar iedereen hier naartoe gaat.
Dus even een klein polletje om polshoogte te nemen.
Ik ben zelf op Free Your Mind te vinden.
Veel plezier alvast voor iedereen, KARREN MAAR!

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
In wat dorpjes met festiviteiten kijken, samen met zusje, schoonbroer en de kinders.

Eventueel wat wasmachine schieten. Whatever that is...

Neo-Shulginist

Badass junkie
En op de kop, bbbeter!
In de Nederlandse vlag staat het rood voor het volk, het wit voor de kerk, en blauw voor de adel. Door de vlag ondersteboven te hangen, plaats je symbolisch de adel boven het volk. Op Koningsdag is dat op zich een relevante boodschap. Wat dat betreft zou ik die vlag dan het liefst halfstok ondersteboven hangen. Maar ik vrees dat zoiets straks wordt gezien als een doodsbedreiging aan het Koningshuis. Een beetje zoals BBB de dood heeft verklaard aan de helft van de natuurgebieden in Nederland. Dus ik denk dat ik morgen maar gewoon ga huilen in een hoekje.

FerdFatoehaus

Badass junkie
In de Nederlandse vlag staat het rood voor het volk, het wit voor de kerk, en blauw voor de adel. Door de vlag ondersteboven te hangen, plaats je symbolisch de adel boven het volk. Op Koningsdag is dat op zich een relevante boodschap. Wat dat betreft zou ik die vlag dan het liefst halfstok ondersteboven hangen. Maar ik vrees dat zoiets straks wordt gezien als een doodsbedreiging aan het Koningshuis. Een beetje zoals BBB de dood heeft verklaard aan de helft van de natuurgebieden in Nederland. Dus ik denk dat ik morgen maar gewoon ga huilen in een hoekje.
Ja de ironie is fantastisch

LucidLucy

Verslaafde in herstel
Ik bouw er op m'n werk wel een feestje van!

Maar hopelijk ben ik een klein beetje op tijd klaar en kan ik nog even in de stad koekeloeren vandaag.

Edit: ik zat net even te kijken naar de line-up van free your mind. Ik vraag me wel af wie er gaat afsluiten.
Je gaat me toch niet vertellen dat Nico Moreno b2b met Dyen draait en dat dan de, relatief brave, Reinier gaat afsluiten 😂

Nog even thuis en dadelijk naar Super Sized Kinsday.. doe het rustig, het is met 30 min om de hoek.. Het zonnetje schijnt iig nog :)

Jaloers!😍
Ik dacht dat er wel een livestream zou zijn ergens maar helaas.
Nu maar oude setjes van 2021/2022 terug luisteren dan. Hopelijk komen die van dit jaar snel online ook🔥

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Bwuh... vond er weinig aan. Maar was ook vooral voor de kinders.

Nichtje (4) vraagt me nu ook steevast of ik een cadeautje mee heb voor haar. Denk dat er maar even een periode geen cadeautjes aankomen, we willen ook weer niet dat ze een prinsesje wordt.

Lemmy

Badass junkie
Die Oranjegekte is nog steeds flink levendig me dunkt. Zelf vind ik koningshuizen iets van in de jaren 1800.

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Ik geef weinig om het hele gedoe om het koningshuis.
Er gaat teveel belastinggeld naartoe.
Met plaatsvervangende schaamte naar die acts gekeken die in Rotterdam voor de koninklijke familie werden opgevoerd en de royals die er wat ongemakkelijk en geforceerd blij naar stonden te kijken en "dansen".

Ik heb 0,0 met het Nederlandse koningshuis. Laat het alsjeblieft eindigen. Ook voor die mensen zelf. Wat een hel lijkt het me om daarin op te groeien. Verlos ze uit hun en ons lijden. En inderdaad, het geld dat erheen gaat...

Maar ik moet wel zeggen... Ik heb dit jaar enige respect voor het Britse koningshuis gekregen door toedoen van die misselijke prince Harry en zijn heks van een vrouw Me-gain. In contrast met dat afschuwelijke paar, zie ik met name de toewijding en klasse van zijn broer William (toekomstige koning) en zijn classy prachtige vrouw Catherine. Ik begrijp ergens dat zij een goed voorbeeld zijn voor vele mensen in Engeland en daarbuiten en samen met hun inzet bij veel dingen daardoor belangrijk zijn.

Maar het Nederlandse koningshuis? Lachertje imo.

De Zandman

DF-koning
Het zou echt om te lachen zijn, als het niet allemaal zoveel zuur belastinggeld zou kosten.
Het is droevig om te moeten aanschouwen, terwijl er zoveel mensen in armoede moeten leven....

Bovenaan