Koffie beste drugs?

Jeller

Badass junkie
tklinkt belachelijk maar kvind koffie eigenlijk wel de beste drug die er is..
versta mij niet verkeerd, tis zeker niet de leukste, maar als je alle factoren afweegt is het wel de beste :)

waarom?
-goedkoop
-functioneel voor veel dingen, studeren en wakker worden enzovoort
-overal te verkrijgen
-lekker
-(bijna) niet schadelijk
-sociaal aanvaard!
-effect is subtiel maar chill
-het brengt mensen bij elkaar

dus eigenlijk bestaat er geen betere drugs dan koffie!
(sry kheb examens, dus ik loop beetje raar)

Imke

Badass junkie
Het brengt mensen bij elkaar? :confused:

Koffie is wel lekker ja, maar zelf beschouw ik het niet erg als drugs, veel effect heb ik er niet van.

Jeller

Badass junkie
ja gezellig een kopje koffie drinken en wat kletsen (is wel eerder iets voor 40-jarige vrouwen haha)

ja tis nie da ik het als drugs gebruiken beschouw, ma eigenlijk is het wel één en ik voel er toch wel wa van als ik een goede tas drink :)

MetaalKonijn

Badass junkie
Je hebt wel een punt Jeller. :smoke:

Bakje koffie is zeker lekker, en ideaal om wakker mee te worden. Al maakt teveel koffie mij al gauw redelijk neurotisch. :P

Immo

Badass junkie
Met deze stelling ben ik het niet eens. :)
Geef mij maar lekker een blikje energy drink stukken effectiver als je het mij vraagd.

Flugeltje

Wijs gebruiker
Lekkere tas straffe koffie, voor het dipje op de middag om er terug door te komen, het bakje dat je 's morgens sneller wakker maakt. En het bakje koffie na je eten... Idd, wel leuk, koffie

azgaza

Badass junkie
Ik ben het er niet mee eens, in hoge dosissen versterkt het bij mensen die er gevoelig voor zijn angststoornissen en bij mij werkte stoppen met koffie drinken fantastisch.. dus ik drink geen koffie meer (hoewel het wel lekker is).

Jeller

Badass junkie
Immo zei:
Met deze stelling ben ik het niet eens. :)
Geef mij maar lekker een blikje energy drink stukken effectiver als je het mij vraagd.
is caffeïne, dus is zelfde drugs.. kvind het alleen ranziger van smaak dan koffie

en voor mij koffie met beetje suiker, geen melk :)

Doerak

Bewuste gebruiker
Ik ondervind geen effecten van koffie, helaas. Ik word er niet wakker van en ook niet energieker. Ik drink het toch gewoon omdat ik hoop op wat onderbewuste werkingen. Ik heb hetzelfde met energiedranken. Die helpen bij mij ook voor geen meter.

Wacky

Badass junkie
Koffie en roken zijn beiden redelijk zinloze drugs imo. Als je ze dagelijks gebruikt merk je weinig of geen voordelen ten opzichte van wie het helemaal niet gebruiken.
Wel ontwenningsverschijnselen als je het ineens niet gebruikt.

Verder smaakt koffie goor en ga je ervan uit je bek stinken. Het brengt mensen dus vaak ook verder van elkaar. Maar nog steeds beter dan roken natuurlijk, das een zinloze drug en ook nog 1 van de weinige waarvan je gemiddeld 10 jaar (ofzo) eerder dood gaat. (en toch rook ik af en toe ook wel ens een sigaret, stomme dingen...)

Armani7

Bewuste gebruiker
geef mij maar een zwarte koffie zonder iets en lekker straf :grin: en tja waarom rook ik eigenlijk, je stinkt ervan, je hebt er niks aan en je heeft er veel geld aan uit dus ik ga probere te stoppen, binnekort :tongueout:

MetaalKonijn

Badass junkie
Afkicken van circa 4 pakjes zware tabak per week is geen gemakkelijke klus. Zinloos, maar meest verslavende evahz. Koffie werkt gelukkig láng niet zo verslavend.

Exceptional Insight

DF-koning
Emeritus Mod
Flugeltje zei:
"Lekkere tas straffe koffie"
Wat een taalmisbruik! >.<

Wacky zei:
1 van de weinige waarvan je gemiddeld 10 jaar (ofzo) eerder dood gaat.
De gemiddelde levensverwachting van de Nederlandse man is 75,9,
65,9 vind ik wel genoeg hoor.

"Hoping to die before suffering the indignity of trying to make it to the toilet on time."
- Steve Buscemi as Garland Greene (Con Air)

Exceptional Insight

DF-koning
Emeritus Mod
Ik dronk op een gegeven moment zoveel koffie (met veel suiker), fucking maagkrampen. Nu wordt ik gewoon tot aan de eerste pauze liever niet aangesproken (:

acidboy

Badass junkie
Coffee and Cigarettes.. totaal nutteloos inderdaad, maar o zo lekker. (+ verslavend...)
Maar om het nou de beste drug te noemen (koffie dan).. nee dat gaat me te ver :)
En zoals gezegd, I hope I die before I get old

Robdebob

Bewuste gebruiker
Ik zou echt niet zonder meer kunnen :hearteyes:
Het is sowieso onmisbaar bij het opstaan en als ik veel gedronken heb krijg ik altijd onwijze trek in een lekker bakje koffie om wat frisser te worden :)
En het is natuurlijk altijd gezellig om met elkaar "een bakkie te doen"

azgaza

Badass junkie
kaalkopje zei:
ik kreeg als baby al lepeltjes koffie..

Zo is het bij mij ook ongeveer gegaan, vanaf mijn 3e koffie cola en thee, en bíjna niks anders. Met gevolg dat ik rond mijn 15e ontzettend caffeine verslaafd was, met chronische ochtendhoofdpijn en angstproblemen door de te hoge dosis. Van de koffie en de cola afgestapt.. en geen problemen meer. Als ik genoeg slaap ben ik 's ochtends niet eens moe.
Het enige waar ik nu nog caffeine drink is als ik op school zit en bíjna in slaap val, om niet in slaap te vallen dus.

vlaemink

Belezen gebruiker
Koffie vind ik één van de nuttigste drankjes die er zijn
Wakker,oppeppend,lekker,...

Persoonlijk vind ik het nogal ver gaan het echt als een drugs te zien. Ok het igeeft je een oppeppend gevoel maar dan kan je chocola ook drugs noemen want het geeft een goed gevoel als je het eet. Ik bedoel maar, waar trek je de grens :wink:

The Chosen

Belezen gebruiker
's ochtends bij het ontbijt een bakkie troost. In de pauze een kakje boffie. En dan is het wel weer genoeg geweest (hoewel er soms dagen tussen zitten dat ik extreem veel koffie drink en over actief raak)

Flugeltje

Wijs gebruiker
azgaza zei:
Ik ben het er niet mee eens, in hoge dosissen versterkt het bij mensen die er gevoelig voor zijn angststoornissen en bij mij werkte stoppen met koffie drinken fantastisch.. dus ik drink geen koffie meer (hoewel het wel lekker is).

Heb je studies ?

Jeller

Badass junkie
vlaemink zei:
Koffie vind ik één van de nuttigste drankjes die er zijn
Wakker,oppeppend,lekker,...

Persoonlijk vind ik het nogal ver gaan het echt als een drugs te zien. Ok het igeeft je een oppeppend gevoel maar dan kan je chocola ook drugs noemen want het geeft een goed gevoel als je het eet. Ik bedoel maar, waar trek je de grens :wink:
bwa van chocola voel ik echt wel niets hoor

ma mijn caffeïne tolerantie schiet ook beetje in de lucht gelijk, kzit alweer aan mijn 4de tas vandaag

Bovenaan