Knallende hoofdpijn

DonnieDark0

Bewuste gebruiker
Ik heb nooit, maar dan echt nooit hoofdpijn. Kan me niet eens herinneren wanneer ik voor het laatst een paracetmol genomen zou hebben. Maar gisteravond dus wel en niet zo'n beetje ook:

Gisteravond/nacht had ik ingeplanned om samen met mijn vriendin als afsluiting eens aan de pep te gaan. (beiden zeer incidentele gebruikers van kleine hoeveelheden).
Voor ons allebei heb ik toen een capsule gevuld. Voor mijzelf 190 mg, het meisje zo'n 170 mg.

Even later begon het lekker te werken en we waren bezig met van alles en nog wat. Op een gegeven moment voelde ik een pijnlijk gevoel opkomen onder aan de linkerkant van mijn nek. Voelde een beetje alsof ik daar kramp zou krijgen. De pijn werd wat heviger en begon te stijgen totdat mijn volledig achterhoofd een soort van trillend en zeer pijnlijk aanvoelde. Langzamerhand steeg het naar nog iets hoger en was het op 3/4 van de bovenkant van mijn hoofd zo aanwezig en zeer pijnlijk (voelde als een soort druk op het hoofd).

Ik ben echt totaal geen aansteller en als ik iets heb zeg ik dan ook meestal oh het is niets, gaat wel weg. Deze pijn was wel echt te vaag/heftig en heb op aanraden dan maar een paracetamol genomen en toen het nog wat erger werd zelfs een koude douche, wat overigens wel redelijk wat hielp.

Zo'n 20 minuten later was het vooral de bovenkant/achterkant van mijn hoofd die nog pijn deed overigens wel afnemend. Dit werd echter langzaam steeds iets minder en na 30 minuten leek het weer terug te zakken naar de linkerkant van mijn nek totdat het helemaal verdween.

Kan iemand me vertellen hoe dit zou kunnen komen?

Ik heb normaal/nuchter en bij gebruik van wat dan ook nooit hoofdpijn gehad.
Het was geen kloppende pijn ofzo meer een drukkend trillend pijn gevoel over bijna de hele bovenkant van het hoofd.

Debris

Bewuste gebruiker
Ik had vorige week ook zo'n enorm raar gevoel in m'n hoofd. Uiteindelijk bleek 't mijn pet te zijn.

Misschien iets op je hoofd gevallen :grin:?

Miss Kittin

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
Klinkt als een nare verkramping van je spieren... Ik dacht eerst, toen ik de titel van je topic las, aan een vochtgebrek, want dat kan soms ook een vervelende, zeurende (voor)hoofdpijn opleveren, maar jouw verhaal klinkt toch als iets anders. Omdat je aan het begin aangaf dat het als kramp aanvoelde, denk ik daar dus ook aan. Helemaal zeker weten doe ik het ook niet, ik hoop in iedergeval dat je er inmiddels helemaal van af bent! Het klinkt namelijk echt niet fijn....

DonnieDark0

Bewuste gebruiker
@ Debris, ja ik heb mezelf wel aangeleerd om te eten voor, tijdens en na speed. Voor de Speed warme maaltijd alla gezond gezond. Ik heb in die periode van 06:00 tot 12:00 wel wat geslapen, maar ook van gewoon liggen rust je iig fysiek goed uit. Rond 12:00 direct tosti's gaan maken :mrgreen: en natuurlijke de nodige hoeveelheid fruit en een multi vitamine.

Ik heb ook alleen over een periode van zo'n half uur na inname en de daarop volgende 2 uur last gehad. Ik heb helemaal geen kater of wat dan ook vandaag.

@ Marla Singer,
Vocht tekort was het zeker niet, genoeg gegeten en gedronken. Het enige gebied waar ik geen last had was aan de voorkant van mijn hoofd, waar de 'normale' hoofdpijnen zich meestal voordoen.
Ik heb er dus gelukkig alleen een periode van zo'n 2 uur, waarvan 45 min. het heftigst, last van gehad. Daarna was het helemaal verdwenen en hebben we ons erg goed vermaakt :P

p.s.
Een verkramping zei jij. Kan dat helemaal doortrekken naar bijna de volledige bovenkant van je hoofd dan?

Miss Kittin

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
DonnieDark0 zei:
@ Debris, ja ik heb mezelf wel aangeleerd om te eten voor, tijdens en na speed. Voor de Speed warme maaltijd alla gezond gezond. Ik heb in die periode van 06:00 tot 12:00 wel wat geslapen, maar ook van gewoon liggen rust je iig fysiek goed uit. Rond 12:00 direct tosti's gaan maken :mrgreen: en natuurlijke de nodige hoeveelheid fruit en een multi vitamine.

Ik heb ook alleen over een periode van zo'n half uur na inname en de daarop volgende 2 uur last gehad. Ik heb helemaal geen kater of wat dan ook vandaag.

@ Marla Singer,
Vocht tekort was het zeker niet, genoeg gegeten en gedronken. Het enige gebied waar ik geen last had was aan de voorkant van mijn hoofd, waar de 'normale' hoofdpijnen zich meestal voordoen.
Ik heb er dus gelukkig alleen een periode van zo'n 2 uur, waarvan 45 min. het heftigst, last van gehad. Daarna was het helemaal verdwenen en hebben we ons erg goed vermaakt :P

p.s.
Een verkramping zei jij. Kan dat helemaal doortrekken naar bijna de volledige bovenkant van je hoofd dan?

Ja waarom niet, ook daar heb je allemaal kleine onderhuidse spiertjes zitten.

DonnieDark0

Bewuste gebruiker
Ja, dat is zo.
Toch vind ik het vreemd dat het zo'n ernstige pijnlijke uitwerking kan hebben. Nou ja niets aan te doen, ik was al lang blij dat het weer weg ging, je zal het de hele nacht hebben. Daar gaat je zorgvuldig uitgekozen avondje pep :grin:

Debris

Bewuste gebruiker
Het klinkt wel als zoiets (zelf nooit ervaring mee gehad), of is in ieder geval een goeie theorie.
Ik heb de spieren in m'n handen al rare bewegingen zien maken, kan me voorstellen dat dat erg pijnlijk kan zijn op andere plaatsen (zoals 't hoofd).
Is een teken dat je strak staat :).

Miss Kittin

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
Ik heb nog nooit een kramp gevoeld die niet pijnlijk was... Gelukkig is het in de meeste gevallen wel een aandoening die vrij snel weer verdwenen is!

DonnieDark0

Bewuste gebruiker
And offcourse, as usual, google is my friend:

GOOGLE zei:
Dat de spanningshoofdpijn optreedt tijdens het vrijen is verklaarbaar door het onbewust te sterk aanspannen van de schouder- en/of nekspieren. Dit heeft dan weer tot gevolg dat de dunne spierplaat, die over de schedel loopt, zich aanspant. Een kramp in deze spier kan verschrikkelijk pijnlijk zijn.

Miss Kittin

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
Dan is het nu helemaal duidelijk dus, toch "gewoon" kramp, maar wel duidelijk een hele onplezierige! Gelukkig niet iets heel ernstigs dus en goed om te weten voor een volgende keer!

psychopsychedelic

Wijs gebruiker
denk inderdaad kramp,, spiertjes die samentrekken met flinke kracht maar tog onbewust,, en idd kan je vaak niet op comando dat spiertje ontspannen :wave:

pretender

Belezen gebruiker
Gisteravond/nacht had ik ingeplanned om samen met mijn vriendin als afsluiting eens aan de pep te gaan. (beiden zeer incidentele gebruikers van kleine hoeveelheden).
Voor ons allebei heb ik toen een capsule gevuld. Voor mijzelf 190 mg, het meisje zo'n 170 mg.

dit verhaaltje zegt me al genoeg, incideneel EN in kleine dosis...

ik weet niet of het getest is... maar bij een REDELIJKE speed 40 a 45 % ALSMEDE een capsule gevuld met 190mm,,,KAN je dit krijgen!

en je vriendin had nergens last van met haar cappie van17 mm ?

ciao

pretender

Belezen gebruiker
pretender zei:

ik weet niet of het getest is... maar bij een REDELIJKE speed 40 a 45 % ALSMEDE een capsule gevuld met 190mm,,,KAN je dit krijgen!

en je vriendin had nergens last van met haar cappie van 170 mm ?

ciao

DrPepper

Experimenterende gebruiker
Toen ik dit las moest ik aan een paar mogelijkheden denken;
-kramp of nog erger maar practisch gelijk spasmen, dit blijft langer aanhouden en in extreme mate
-door de woorden "drukkend gevoel,, moet ik denken aan de mogelijkheid dat de druk in je aderen erg hoog is opgelopen, ook dit kan pijn doen. Je voelde het links, dus de kant van het hart waardoor de druk daar hoger is. Kijk dus uit als je aderen niet zo al te best zouden zijn (erfelijkheid?) dat je de kans loopt op een hersenbloeding. Ooit al eens spontane bloedneuzen gehad? ...je neus fungeert als een soort overdruk-ventiel, daar zullen in princiepe als eerst adertjes kunnen knappen door overdruk...
Als je vaker last hebt van een verhoogde bloeddruk zou je dat bij de huisarts met eninge regelmaat kunnen vast laten stellen.

volgende keer anders de helft doseren, bijpakken kan evt later alsnog, zo kun je jezelf een beetje "screenen"

_Kat_

Bewuste gebruiker
Ik heb dit ook een keer gehad. Toegegeven, ik had veel en veel te veel pep in een keer opgesnoven maar ik had dan ook niet verwacht dat het zulke goede pep was! Dit wil dus inderdaad zeggen dat je bloeddruk veel en veel te hoog is opgelopen. Niet gezond hoog. Heb dit namelijk ook een keer gehad toen ik een MAOI (MAO remmer) heb genomen en niet lang daarna XTC. Dit is dus SUPER STOM (was te ver heen om normaal na te denken) en zorgde ervoor dat mijn hart het knap lastig kreeg. Ik kreeg daarmee exact hetzelfde gevoel in dezelfde plekken. Dus.... Blijf even van de pep af, of neem iets minder.

DonnieDark0

Bewuste gebruiker
pretender zei:
pretender zei:

en je vriendin had nergens last van met haar cappie van 170 mm ?

ciao

Ik neem aan dat je met mm, mg bedoelt ?
De kwaliteit is niet al te hoog, 35%. Deze dosering (rond de 150 mg) nemen we meestal en er is nog nooit zoiets voor gevallen.
Mijn vriendin had overigens nergens last van.

150 mg (35%) vind ik, vergeleken met sommigen hier, een redelijk kleine dosis. Dat is ook alles wat we nemen he, niets bijpakken. In dit geval, omdat het voorlopig de laatste keer zou zijn heb ik ze iets voller gedaan.

DonnieDark0

Bewuste gebruiker
Bedankt voor jullie verdere berichten, maar ik weet haast zeker dat het kramp is geweest zoals hier beschreven:

GOOGLE schreef:
Dat de spanningshoofdpijn optreedt is verklaarbaar door het onbewust te sterk aanspannen van de schouder- en/of nekspieren. Dit heeft dan weer tot gevolg dat de dunne spierplaat, die over de schedel loopt, zich aanspant. Een kramp in deze spier kan verschrikkelijk pijnlijk zijn

Bovenaan