• Hey, waar zijn de Tripreports van de Maand gebleven?

Ben je de Tripreports van de Maand en andere toptripreports kwijt? Deze hebben we onlangs verzameld in een eigen subforum, getiteld Tripreport Toppers. In dit subforum staan alle toppers in chronologische volgorde verzameld. Lekker makkelijk terugzoeken!

ImagineX

Experimenterende gebruiker
Ello,

Ik lees af en toe mee en haal hier veel ervaring en tips uit.

Ikzelf ben niet echt een "gebruiker" maar experimenteer de laatste tijd met allerlei en met gezond verstand om dat ik er lang genoeg vanaf heb kunnen blijven. Het heeft me altijd al geboeid de leuke middelen die we hebben, maar ik ben op een leeftijd gekomen dat ik volwassen genoeg ben om nee te zeggen. Ook mijn ego en denkbeeld over wat anderen over mij denken of zouden kunnen denken zou mij altijd tegenhouden om verslaafd te worden of naar de verkeerde kant te gaan.

Ik ga een poging wagen een trip reportje te schrijven.. Ik hoor wel hoe het ging ^^.

Graag wil ik eens trippen.. Dus ik experimenteerde met truffels... dit had bij mij niks gedaan. Ik heb het dan nog een keer geprobeerd maar dit lukte toen ook niet behalve het leuke xtc-gevoel heb ik er geen visuals aan overgehouden enkel misschien paar flitsen als ik even knipper of de ogen sluit. Ik ben wel een alerte persoon en een zorgzaam persoon voor mezelf en mijn vrienden, misschien heeft dit er wat mee te maken.. Ik heb al een groeikitje paddo's proberen groeien maar dit is mislukt :P Zelf denk ik nog na over LSD of 2CB.

Tripreport:

Ik had al enkele keren keta gebruikt, ik weeg het niet af we doen gwn zo een sleutelpuntje en doen meer indien we dit aankunnen of stoppen indien het teveel wordt.
Nu heb ik altijd een vriend die maar 1-2 puntjes moet hebben en echt in tripmodus gaat. Terwijl ik zeker 3-4 punten doe maar gewoon het "zatte" gevoel heb. Maar ik laat wel telkens het gevoel goed uitwerken voor ik de volgende punt gebruik vandaar misschien. Hij heeft zelf gezegd dat het voelt alsof het een soort k-hole effect is. Hij weet niet wat t is maar hij tript ervan en wat hij ervan leest denkt hij dat het dus een k-hole is. Hij is wel nog volledig bij bewustzijn en weet nog alles wat hij doet en wat er gebeurt alsof zijn bewustheid het onder controle heeft. Op een dag/avond gingen we dus nog een keer keta doen en ik wou datzelfde effect ook. Omdat ik bij allerlei soorten dingen praat over weed, truffels er beter tegen kan denk ik. Ik moet niet meer pakken dan anders maar gwn sneller na elkaar. dus we hadden elk al 2 puntjes op. Hij was weer goed aan gaan en trippen je kon er niet tegen praten hij was verward en wat keta met je doet gewoon mindfucks hahahah. Mijn vriendin (die dit soort dingen niet doen) ging slapen en dan voel ik me meer comfortabeler om de remmen los te laten dus ik deed 2 puntjes kort na elkaar. Wat ik normaal altijd doe op bv een avond maar dan sneller na elkaar. Ik voelde na puur minuten dat ik echt het zatte effect had en minder gevoel en sloom. Ik stelde me recht dat ging nog pakte 2 glazen en schonk wat water uit. Vanaf hier begint het... we zaten in de keuken op hoge stoelen (krukken)

Er zijn manieren om het verder te vertellen ik zal het uitleggen hoe ik alles ervaarde en hoe mijn vriendin/vrienden dit ervaarden --> dit zeiden ze mij pas achteraf dus moment zelf wist ik dit niet!

Plots zat ik in een andere wereld. Ik vroeg me af waar ik was, wtf dit was en of het leven nog bestond. Ik vroeg mij af hoe ik hier terecht kwam en of ik nog leefde? De wereld of plek waar ik was en die ik ervaarde was geen wereld. Alles was gewoon wit. Er waren roze bolletjes/stipjes op een lijn en dit waren voor mij mensen/personen. Als je op het witte kwam dan bestond je niet meer. Ik was niet bang van de dood terwijl ik dit in real life wel ben zoals iedereen. Maar ik wist dat je niet meer bestond dan. Toen leek het me duidelijk dat we op een boot zaten en vaarden ik ervaarde dit later zo en kan het zo uitleggen maar wat ik op dat moment dacht wist ik niet wat of hoe. Ik zag op het uiteinde een roze bolletje/stip een beetje in het witte verdwijnen alsof het soort van verdronk of zonk. Ik wou dat het zich redden en echt dat kon overleven. Ik kon niet praten, schreeuwen enkel tekens doen en echt het gevoel willen dat het stipje lukt om te bestaan en niet te verdwijnen... Waarom?? het was mijn vriendin. Het waren allemaal roze bollen/stippen maar ik wist dat dat gewoon mijn vriendin was. Toen ze het redde was ik ongelooflijk gelukkig en blij. Maar ze zat op de andere boot (rij met roze bollen stipjes) dus kon ik er niet niet bij. Er waren 2 rijen(boten).

Ik dacht na hoe ik terug kon gaan werken, waar mijn werk was, waar mijn huis is, ik vroeg mij af hoe ik ooit nog moest en/of kon stappen, hoe ik nog naar een andere plek dan hier moest gaan ik wist het allemaal niet. Zo ging de boot naar verschillende plekken maar alles was gewoon wit rond ons. Ik was bang dat ik dood was en wist echt niet wat er aan de hand was (ik had dus ook totaal geen gevoel dat ik aan trippen was of dat ik iets gepakt had)

Ik moest mijn neus snuiten en plots had ik papier in mijn hand om het te snuiten, ik snoot men neus en er bleef precies maar spul uitkomen. Kreeg het niet gereinigd. Plots was het doekje weg.

Ik hoorde in de achtergrond gemompel en ik concentreerde me erop.... ik concentreerde me echt hard op het gemompel... Terwijl ik me concentreerde hoorde ik alles duidelijk en werd ik naar iets wit gezogen als ik naar beneden keek. Hoe meer ik me concentreerde hoe beter ik het hoorde wat dat gemompel was... het waren mijn vrienden die bij me zaten die aan lachen waren van wow die is echt ver en gaat het met je? gaat het met je (dat zei men vriendin) mijn vriend vondt t leuk dat ik eindelijk eens tripte. Ik antwoorde zijn jullie over mij bezig??? ik vroeg dit verwonderd want meestal ben ik de zorgzame en 'vader' van de groep en mijn vriend het grootste varken. Ze zeiden ja terwijl ik ze niet zag want ik werd in het witte nog steeds meer gezogen. hoe meer ik met hun communiceerde werd ik dichter gezogen en het witte dat ik zag was dan uiteindelijk mijn witte krukstoel waar ik op zat. Mijn benen zaten zo hard geklamd aan de poten van de stoel omdat ik bang was om er vanaf te vallen (ik denk ook doordat ik bang was om van de boot te vallen) Ik loste 1 voet en stampte een paar keer goed op de grond om eindelijk terug grond en de vloer te voelen om te beseffen dat ik terug in de realiteit ben. Ik was echt gelukkig. Ik wou het uitleggen wat ik net allemaal had meegemaakt maar dit lukte echt niet. Ze zeiden, wordt kalm, geniet van wat je hebt. laat het op je afkomen. Maar ik was zo verbaasd en gelukkig dat ik nog leefde en in deze realiteit terug was en maar aan trippen was terwijl ik 1-2 minuten eerder niet eens besefte dat ik aan trippen was. Toen ik helemaal bij bewustzijn was heb ik alles nog 100x proberen uitleggen maar dat ging gewoon niet. Ik heb dan ook gewoon uitgelegd wat ik hier geschreven heb....

Toen ik mijn deel vertelde van wat ik dacht dat er gebeurde, deden mijn vrienden ook hun verhaal en NOTE: hier weet ik totaal niks van want volgens mij zat ik in een andere wereld/dimensie/realiteit wie weet wat.... Dus om hun verhaal te vertellen waar ik niks van weet ook niet van mijn eigen acties; men vrienden zeiden tegen men vriendin dat ik echt ver zat en daarom kwam ze bij me zitten. Ze zeiden toen ik haar zag want ze lig in 'r bed dat ik de grootste glimlach op mijn gezicht had, ik was duidelijk dolgelukkig en ik nam haar goed vast met een goede knuffel. Ik zag er echt gelukkig uit (ik denk dat dit kan verklaren dat ik het roze stipje zag verdwijnen in mijn wereld maar toen overeind bleef in de boot)

Ik keek ook constant naar mijn beste vriend met een lach op mijn gezicht. Toen ging er een liedje en ik ging daar op met men hand in de lucht. (????? :P)

er kwam wat snot uit me neus lopen dus ze zeiden mn naam en zeiden dat er snot was, waarop mijn vriendin me een doekje gaf en ik gewoon echt stomverbaasd lachend voortuikeek en men neus snoot zonder andere reactie er kwam amper iets uit en gaf het aan men vriendin (verklaart in men trip die zakdoek dat ik "plots" had en men neus snoot waar veel uit kwam maar dit was dus niet zo)

ze zagen dat ik erg met men voeten rond de stoelenkruk gewrikkeld zat dus ik vermoed dat ik totaal niet comfortabel zo hoog op de kruk zat waarvan ik een soorte slechte trip had dat ik bang was om van de boot te vallen doordat ik in de realiteit op die hoge kruk zat waar ik niet comfortabel op zat...

Ik vond dit een (leuke) ervaring. Lees: Achteraf leuk om mee te maken en speciaal maar niet dat ik het op het moment zelf leuk vind. Ik was zo verbaasd, bang, weet-niet-wat-denkend..... minfucked hahahha....

Is dit dan een k-hole, is dit meer dan een k-hole want mijn vriend weet altijd alles en heeft t onder controle en tript ook, is dat dan ook een khole?
iemand hier ervaring mee?

Dit is mijn eerste trip-report dus ik weet niet of ik het goed aangepakt heb. Begrijp je iets niet of kan je je er niet in meeleven dan bekijk ik t eens en typ ik hem opnieuw maar hier ff mijn gevoel en gedachten toen ^^

Roze Olifant

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Top Tripreporter
Heel interessant report over ketamine! Ik heb nu helaas geen tijd (moet slapen, super vroeg op) maar wil er later zéker inhoudelijk op reageren. Ik herken sommige delen namelijk uit mijn eerste en direct ook meest heftige ketamine-ervaring ooit, dit was achteraf waarschijnlijk een soort (niet-intentionele) K-hole, bleek toen uit de reacties. Andere dingen uit jouw ervaring herken ik dan weer niet of minder, maar dat is net boeiend. Je hebt nog een reactie van me te goed. Mijn report van destijds staat ook ergens op deze website dacht ik dus dat zal ik dan ook direct linken voor de duidelijkheid.

Maar voor nu, erg tof report! Thanks for sharing. :)

ImagineX

Heel interessant report over ketamine! Ik heb nu helaas geen tijd (moet slapen, super vroeg op) maar wil er later zéker inhoudelijk op reageren. Ik herken sommige delen namelijk uit mijn eerste en direct ook meest heftige ketamine-ervaring ooit, dit was achteraf waarschijnlijk een soort (niet-intentionele) K-hole, bleek toen uit de reacties. Andere dingen uit jouw ervaring herken ik dan weer niet of minder, maar dat is net boeiend. Je hebt nog een reactie van me te goed. Mijn report van destijds staat ook ergens op deze website dacht ik dus dat zal ik dan ook direct linken voor de duidelijkheid.

Maar voor nu, erg tof report! Thanks for sharing. :)
Bedankt!!

ik kijk uit naar je reactie!
hopelijk was t een beetje duidelijk want ik heb het herlezen en er zitten wel wat foutjes in 😅

de tripde effectief duurde in totaal 1u20 ongeveer

Levensgenieter🌈

Badass junkie
Plots zat ik in een andere wereld. Ik vroeg me af waar ik was, wtf dit was en of het leven nog bestond. Ik vroeg mij af hoe ik hier terecht kwam en of ik nog leefde? De wereld of plek waar ik was en die ik ervaarde was geen wereld. Alles was gewoon wit.
Ik herken dit. Ik ben laatst per ongeluk in het gat gevallen, weliswaar op een ander dissociatief (3-meo-pcp) en ik zag alleen maar rood en wit. Het voelde alsof ik dood was en waar ik me bevond, daar bestond de tijd niet, ik ervoer oneindigheid. Ik voelde me daar heel verdwaald en verloren. Ik vroeg me ook af hoe ik terug moest komen, en ik dacht dat ik daar voor altijd moest blijven.

Voor een k-hole moet je dacht ik ongeveer 100 mg nemen. Je kan 'stapelen' door kleine lijntjes of punten te nemen, met een korte tijd ertussen. Vijf minuten ofzo.

Als je het nog een keer gaat doen, zou ik lekker op de bank gaan liggen. Je had wel van de kruk kunnen vallen.

Het is een heel aparte ervaring, die moeilijk in woorden is uit te drukken, je blijft idd achter met een wtf-gevoel!

Mooi report!

ImagineX

Ik herken dit. Ik ben laatst per ongeluk in het gat gevallen, weliswaar op een ander dissociatief (3-meo-pcp) en ik zag alleen maar rood en wit. Het voelde alsof ik dood was en waar ik me bevond, daar bestond de tijd niet, ik ervoer oneindigheid. Ik voelde me daar heel verdwaald en verloren. Ik vroeg me ook af hoe ik terug moest komen, en ik dacht dat ik daar voor altijd moest blijven.

Voor een k-hole moet je dacht ik ongeveer 100 mg nemen. Je kan 'stapelen' door kleine lijntjes of punten te nemen, met een korte tijd ertussen. Vijf minuten ofzo.

Als je het nog een keer gaat doen, zou ik lekker op de bank gaan liggen. Je had wel van de kruk kunnen vallen.

Het is een heel aparte ervaring, die moeilijk in woorden is uit te drukken, je blijft idd achter met een wtf-gevoel!

Mooi report!

Heftig man!

Achteraf gezien ja... mss wel... ik experimenteer nooit en neem volgens mij nooit teveel om echt k.o te vallen en ik was niet out ofzo volgens mijn vrienden, wel was ik echt gewoon afwezig, verward, stomverbaasd rondkijkend... volgens hun ik heb gereageerd op muziek, op hun vragen en ik weet er niks van. Precies of ik dat niet was die bij hun zat en ikzelf ergens totaal anders was... 0.0

meestal zet ik me wel ergens comfortabel als ik iets gebruik maar ik was op dat moment in een studio’tje waar de bank een zetelbed was en men vriendin dus inlag dus was soort van verplicht aan tafel te gaan wat ik ook niet zo erg prettig vond daarom misschien deze specifieke ervaring.

ik vond het vooral zo’n intense ervaring omdat ik anders nog nooit getript heb.... al eens strong 15gr mexicanas gedaan en ook al eens 16gr dragons dynamite + 5gr atlantis ik moet ook altijd veel van iets moet pakken alvorens ik het merk bv weed of xtc

tips of aanbevelingen mogen altijd over een specifiek iets mits dit toegelaten is natuurlijk 🤪

Laatst bewerkt:

Levensgenieter🌈

Badass junkie
Ok ja ik denk wel dat je een k-hole gehad hebt, zo te horen. Dat is een maffe ervaring toch? Ik ben blij dat ik nu weet wat het is, ook al was het eng. Als ik er klaar voor ben, wil ik er nog wel een keer voor gaan.

Ergens denk ik nu ook te weten hoe het voelt om gek te worden. Aan het begin had ik in de gaten dat de realiteit veranderde en ik weggleed, er was niks aan te doen, het overkomt je gewoon. Stel je eens voor dat je daarna niet meer normaal wordt en dus gek bent geworden. Of dat je schizo bent en angsten hebt, niet meer weet wat nep en echt is.

Ik heb ook van alles gezegd waar ik niks meer van weet.
Ik heb een tripreport erover:

ImagineX

Ik zat er plots in, ik was er gewoon plots en wat er 1sec ervoor gebeurde weet ik niks van hahaha toch interessant dat je jezelf erin ziet wegglijden. Dat had ik dus niet.

ImagineX

Dit klinkt heftiger dan LSD

Het was zeer heftig!

Ik ervaar het zeker niet als leuk of gelukkig. Eerder mindblown, stomverbaasd en onrustig..

de terugkomst naar de realiteit echter maakte mij zo enorm gelukkig..

maar ik ben wel blij dat ik t meegemaakt heb en ik kan zeggen dat ik voorlopig geen keta meer wil maar ooit wil ik dit terug meemaken om het beter te begrijpen want ik was echt mindblown en ik vind t echt irritant dat het niet uitgelegd kan worden wat ik meegemaakt heb het moment zelf

geflipt

Wijs gebruiker
Als ik jou was zou ik een precisie-weegschaal aanschaffen, zo weet je meteen wat 'jouw dosis' is, en kom je niet voor verrassingen te staan. Investeer in een goeie (milligram-weegschaal), dat is een kleine investering maar je gaat er veel profijt uithalen...

Lichtjes stijgen in dosis is, in het begin, the way to go. Begin met lijntjes van 30-40mg, die je om het kwartier ongeveer opsnuift. Het gaat je meer controle doen krijgen over je ervaringen. Goeie keta heeft 10-15 minuten nodig om helemaal te gaan werken, dus neem je tijd. Als je echt wilt holen, dan zal je dat heus wel aanvoelen op den duur. Zonder tolerantie kan je rond 150mg best holen, voor sommigen zelfs minder.

Als je voelt dat het komt (en dat zal je dan zeker wel merken), ga je effe languit op bed of op de bank liggen (zo kan je alvast niet vallen). Je zorgt dat er niet teveel licht is, legt je neer en sluit je ogen. De rest volgt vanzelf.

Zorg altijd dat je je lijntjes van tevoren afweegt en klaar legt, wanneer je aan het stapelen bent kan het zijn dat je naar het einde toe nogal onhandig kan zijn hierin. Je kan dan nog steeds opstaan, nog een lijntje nemen en terug gaan liggen. Holen moet je leren, maar eenmaal je het onder de knie krijgt is het kinderspel. Dan kan je het ook sneller doen gaan (misschien 3-4 lijntjes van 50mg klaar leggen).

Hou er wel rekening mee dat je tolerantie bij ketamine zeer snel stijgt, dus je laat best enkele weken tussen elke sessie. Het feit dat je je niks meer herinnert is perfect normaal, maar naarmate je beter wordt in doseren zal je meer controle krijgen over het 'trippen' of holen. Waar je naartoe moet streven omschrijf ik altijd als een droom, maar dan eentje waarin je klaar wakker bent. Je gaat, met gesloten ogen, dingen beginnen zien, net zoals in een droom. Ik heb zelf al wondermooie holes gehad, waarin ik entiteiten tegen kwam, en kon communiceren met vissen en personages.

Het is perfect normaal dat je het vooral als 'bizar' hebt ervaren, en niet iets uitgesproken leuk of slecht. Het is ook een bijzondere drug, als je wat hoger gaat doseren. Neem je tijd om deze ervaring te laten bezinken en probeer het ooit nog eens, met iets meer controle of met een weegschaal erbij. Het belangrijkste wat je moet onthouden is dat je alles volledig moet kunnen/durven loslaten als je je voelt wegglijden.

Veel succes!

Roze Olifant

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Top Tripreporter
Bedankt!!

ik kijk uit naar je reactie!
hopelijk was t een beetje duidelijk want ik heb het herlezen en er zitten wel wat foutjes in 😅

de tripde effectief duurde in totaal 1u20 ongeveer

Shit, helemaal vergeten te reageren op dit interessante report terwijl ik dat beloofd had. Even een reminder voor mezelf, want nu lig ik als een gare aardappel in bed en donder ik bijna in slaap. 😴😵 Ik zoek morgen mijn eigen report even terug!

ImagineX

Shit, helemaal vergeten te reageren op dit interessante report terwijl ik dat beloofd had. Even een reminder voor mezelf, want nu lig ik als een gare aardappel in bed en donder ik bijna in slaap. 😴😵 Ik zoek morgen mijn eigen report even terug!
Ik wil je zeker niet opjagen maar nog even een reminder :blush::blush::blush:

Nu maak je me wel echt nieuwschierig :sweatsmile:

Laatst bewerkt:

Roze Olifant

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Top Tripreporter
Ik wil je zeker niet opjagen maar nog even een reminder :blush::blush::blush:

Nu maak je me wel echt nieuwschierig :sweatsmile:

Damn! Ik ben echt erg. Ik word serieus dement denk ik. 👵🏻 Ik ga nu mijn report opzoeken (wordt een keiharde anticlimax nu, maar goed).

Roze Olifant

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Top Tripreporter
Hier is hij:

Dat was mijn eerste keer ketamine, ik kwam terecht in een toestand die later blijkbaar toch een soort K-hole was, waarschijnlijk, maar ik had niet echt een idee toen omdat ik nooit eerder disso’s had gehad. Inmiddels wel wat meer ervaring, maar ik ben nooit meer helemaal tot een K-hole gegaan. Ik vind de sub-K-hole doseringen het meest boeiend so far.

Het denken dat je dood bent (wat jij dus ook beschrijft) vond ik er vrij typisch van, en dan niet echt angst daarover voelen (omdat je dus gedissocieerd bent), en dat gekke typische witte ketamine-sfeertje ook. Ik blijf disso’s sowieso echt een maffe groep drugs vinden. De effecten zijn lastig te plaatsen. Je snapt soms niks meer van normale dingen uit je leven en gaat denken: is alles wel echt? Wat is echt? Waar werk ik? Wie zijn mijn vrienden en wat was mijn normale leven ook alweer? Alles lijkt heel surrealistisch. Wat natuurlijk typisch disso-eigen is, maar het zijn soms extreem weirde ervaringen. Ik dacht een tijd terug een keer tijdens een avondje 3-MeO-DMT aan de pandemie en alles wat er al een jaar gaande is in de wereld en ik dacht echt: the fúck is this shit?!

Dat is natuurlijk in het echt, nuchter, ook vrij surreëel maar het was nu nog veel meer alien door er zo van een afstandje naar te kunnen kijken. :’)

Ik vond je report heel interessant om te lezen. En deels dus ook wel herkenbaar. Ik moest lachen om de droogheid van je hand die je in de lucht deed tijdens het liedje en de snot die uit je neus liep terwijl je stomverbaasd lachend vooruit keek. 🤣 Ik zie dit helemaal voor mij.

Bovenaan