Ketamine en je buik

Spyro

DF-koning
Hey DF-ers,

Ik heb een vraagje waar ik eigenlijk nergens een duidelijk antwoord op kon vinden mbt Ketamine.

Sinds enkele jaren gebruik ik dit middeltje met veel plezier. Helaas een periode gehad waarbij ik verslaafd ben geweest aan dit middel en meerde grammen per dag snoof. Dit is inmiddels een tijd geleden en ik heb het middeltje daarna voor een lange periode niet meer aangeraakt.

In die tijd heb ik zeker de bekende lasten mogen ervaren... Pijn in je blaas gebied en het plassen was geen pretje.

Nu is het zo dat ik sinds een tijdje weer dit middel heb herontdekt en ik moet eerlijk zeggen ook wel een klein beetje misbruikt afgelopen tijd. Gelukkig heb ik geen blaas klachten deze keer, maar merk ik toch aan mijn lijf wat andere dingetjes die ik niet helemaal kan plaatsen.

In plaats van blaasklachten heb ik nu een vreemd gevoel in mijn buik. Met name meer het gebied van maag en darmen. Ik kan het niet als pijnlijk omschrijven, maar het is meer aan het rommelen gedurende dag. Alsof je de hele dag honger hebt, terwijl ik gewoon gegeten heb. Mijn buik is lichtjes opgeblazen en merk verder weinig met plassen oid.

Ik zal nu een tijdje even een pauze inlassen maar ik vond de klachten nogal vreemd en vroeg me af of iemand dit misschien herkent?

Even ter aanvullende info... Ik probeer altijd de “drip” niet door te slikken en ik maak mijn staafjes altijd netjes kapot voor het opsnuiven, zodat ik eigenlijk zo min mogelijk in mijn maag krijg.

Ik wil graag de ellende zoveel mogelijk voorzijn, dus voor nu is het even goed zo. Maar toch wel benieuwd naar jullie ervaringen...

Ik hoor het graag!

FerdFatoehaus

Badass junkie
Geen idee maar het is in ieder geval een signaal van je lichaam dat het niet zo lekker reageert op de ketamine. Misschien komt het door je misbruik periode. Kan zijn dat je blijvende schade hebt aangericht wat door deze korte periode van gebruik weer aangewakkerd wordt.

Spyro

DF-koning
Geen idee maar het is in ieder geval een signaal van je lichaam dat het niet zo lekker reageert op de ketamine. Misschien komt het door je misbruik periode. Kan zijn dat je blijvende schade hebt aangericht wat door deze korte periode van gebruik weer aangewakkerd wordt.
Ja, vond het alleen vreemd dat ik nu andere klachten kreeg. Kan het ook niet heel goed plaatsen, ben allang blij dat het geen pijn doet maar het is inderdaad wel even een signaal.

Kun je buiten je blaas om ook klachten met je darmen of maag ontwikkelen? Ik heb echt geen idee... Was meer nieuwsgierig wat het kan zijn.

FerdFatoehaus

Badass junkie
Ja, vond het alleen vreemd dat ik nu andere klachten kreeg. Kan het ook niet heel goed plaatsen, ben allang blij dat het geen pijn doet maar het is inderdaad wel even een signaal.

Kun je buiten je blaas om ook klachten met je darmen of maag ontwikkelen? Ik heb echt geen idee... Was meer nieuwsgierig wat het kan zijn.
Je maagwand kan geïrriteerd raken door dat er toch wat keta in je maag beland.

Levensgenieter🌈

Badass junkie
Ik heb dat topic gelezen van iemand die jarenlang verslaafd was aan keta. Lalaland heette ze geloof ik. Zij had veel pijn aan haar buik.
Ik weet niet hoe ik een link plaats hier over dat topic. Was heel interessant. Je leest er niet zoveel over dat iemand zo lang verslaafd is aan keta.
Ken je het topic?

Spyro

DF-koning
Ik heb dat topic gelezen van iemand die jarenlang verslaafd was aan keta. Lalaland heette ze geloof ik. Zij had veel pijn aan haar buik.
Ik weet niet hoe ik een link plaats hier over dat topic. Was heel interessant. Je leest er niet zoveel over dat iemand zo lang verslaafd is aan keta.
Ken je het topic?
Ik ga eens kijken of het kan vinden! Thank you. Kan er echt weinig over vinden inderdaad...

Spyro

DF-koning
Ik denk dat je dit wel een interessante thread vindt:

Holy shit... Dat is echt next level. Bizar toch hoe een verslaving dan werkt hè, zo naar de klote zijn met onherstelbare schade met grote gevolgen voor de rest van je leven en alsnog door snuiven/injecteren. Damn.

heyol

Bewuste gebruiker
Dat gevoel komt uiteraard door de ket.
Zelf heb ik hier geen last van omdat ik niet zoveel gebruik, bij normale dosissen en gespreid gebruik (niet elke week) is keta ook niet zo een schadelijke drugs vergeleken met andere.

Dit verandert wanneer je veel begint te nemen. Dan wordt het vooral schadelijk voor je blaas, maag, en darmen. Je zal waarschijnlijk de term 'k-kramps' wel kennen. Ik denk dat je dit nog wel gaat meemaken indien je veel blijft gebruiken. Ket komt in je maag terecht (ook al spuug je die doorval uit), en dat veroorzaakt die problemen in die delen van dat lichaam.

Ket is ervoor bekend dit met je buik etc te doen.

Mwuh

Newbie
Kijk es het topic over fenacitine in de ketamine aangetroffen? Hier een comment/vraag van min
Hoelang kan k-kramp aanhouden? Ik blijf intens last hebben na bijna dagelijks gebruik, ik ben gestopt van dinsdag. Ik heb een hele dag geslapen, moe en zoveel maagpijn en last van de stoelgang (de eerste 2 dagen wit beige) en we zijn nu 4 dagen in het nuchter zijn en ik blijf verschrikkelijke maagpijn hebben. En een hongergevoel ook al eet ik zoals jij beschrijft.
Een stukje uit het fenacitine topic

Op de langere termijn komt vaak vergiftiging en/of overlijden voor bij misbruik (>300MG per dag).. Chronische toxiciteit wordt meestal geassocieerd met een hoge incidentie van bloedarmoede, bloedafwijkingen, nierbeschadiging en darm verstoringen, waaronder een maagzweer. Ook komen urologische klachten en klachten of achteruitgang van het zicht regelmatig naar boven in onderzoeken.

Hardcore_frk

Badass junkie
Kijk es het topic over fenacitine in de ketamine aangetroffen? Hier een comment/vraag van min
Hoelang kan k-kramp aanhouden? Ik blijf intens last hebben na bijna dagelijks gebruik, ik ben gestopt van dinsdag. Ik heb een hele dag geslapen, moe en zoveel maagpijn en last van de stoelgang (de eerste 2 dagen wit beige) en we zijn nu 4 dagen in het nuchter zijn en ik blijf verschrikkelijke maagpijn hebben. En een hongergevoel ook al eet ik zoals jij beschrijft.

Op de langere termijn komt vaak vergiftiging en/of overlijden voor bij misbruik (>300MG per dag).. Chronische toxiciteit wordt meestal geassocieerd met een hoge incidentie van bloedarmoede, bloedafwijkingen, nierbeschadiging en darm verstoringen, waaronder een maagzweer. Ook komen urologische klachten en klachten of achteruitgang van het zicht regelmatig naar boven in onderzoeken.
Ik ben zelf weinig bekend met ketamine en de bijbehorende krampen, maar een witte stoelgang is volgens mij echt niet goed. Ik heb van een verpleegkundige begrepen dat dit op leverfalen kan duiden.

Ik zou even een arts bellen in ieder geval.

Laatst bewerkt:

Spyro

DF-koning

Niet lang hierna heb ik de K-cramps gekregen en ben ik gestopt... Ik heb me weken lang nog gaar gevoeld. Ik zit nu met de urologische klachten, die kwamen na het stoppen ineens opspelen.

Maar ik had last van nieraanvallen 8 uur lang. Echt liggen janken op de grond.

Blijf er maar bij uit de buurt, dat is stap 1...

Ik heb nooit vreemde ontlasting gehad. Ik zou ook even bellen!

Spyro

DF-koning
Ik heb overigens ook de HA gebeld en heb een doorverwijzing voor het ziekenhuis. Ze gaan alles omtrent mijn blaas, buik en nieren even checken.

Bloedprikken en urine controleren heb ik ook gedaan en daar was alles oké.

Ik ben nu 75 dagen clean en voel me nog steeds niet hoe ik me hoor te voelen. Het is een lang proces... Heb alleen blaas medicatie’s die ik nu moet slikken.

Veel sterkte in ieder geval en zet door! @Mwuh

Blyatman

Badass junkie
Witte ontlasting komt door te weinig Bilirubine, voorkomend bij leverfalen, lever ziektes en aandoeningen. Bilirubine is giftig voor het menselijke lichaam omdat het een afbraak product is van hemoglobine (rode bloedkleurstof)

even opgezocht, dus zoals voorgaand: ga asap naar de dokter. Spelen met je lever en leven is dit voordat je ernstige vergiftiging oploopt...

Lemmy

Badass junkie
Heb zelf Ketamine nog maar een tweetal keer gedaan. De laatste keer was ik licht duizelig, maar dat ging héél snel over.

Het effect blijft zalig, maar ben net iets te bang om het vaker te doen. Tussen de eerste en tweede keer zat 12 jaar.

Ik heb overigens ook de HA gebeld en heb een doorverwijzing voor het ziekenhuis. Ze gaan alles omtrent mijn blaas, buik en nieren even checken.

Bloedprikken en urine controleren heb ik ook gedaan en daar was alles oké.

Ik ben nu 75 dagen clean en voel me nog steeds niet hoe ik me hoor te voelen. Het is een lang proces... Heb alleen blaas medicatie’s die ik nu moet slikken.

Veel sterkte in ieder geval en zet door! @Mwuh
Ik heb last van aanhoudende pijn en heb een gastroscopie gehad, darmonderzoek, bloed laten trekken, echo gehad maar ze vinden compleet niks. Ik heb enkel wel niet aangegeven van mijn ket gebruik 🙄 maar hierbij is dus mijn maag darmen slokdarm lever nieren galblaas alles onderzocht en niks gevonden. Ik blijf last hebben en slik nu pantomed contramal.. ik gebruik niet zo extreem veel ket maar weet nu geen blijf meer hoe ik ervan af moet en vindt het gek ze niks vinden

Spyro

DF-koning
Ik heb last van aanhoudende pijn en heb een gastroscopie gehad, darmonderzoek, bloed laten trekken, echo gehad maar ze vinden compleet niks. Ik heb enkel wel niet aangegeven van mijn ket gebruik 🙄 maar hierbij is dus mijn maag darmen slokdarm lever nieren galblaas alles onderzocht en niks gevonden. Ik blijf last hebben en slik nu pantomed contramal.. ik gebruik niet zo extreem veel ket maar weet nu geen blijf meer hoe ik ervan af moet en vindt het gek ze niks vinden
Altijd eerlijk zijn tegen het ziekenhuis! Nu laat je ze onnodig zoeken naar iets…

Ape

Badass junkie
Altijd eerlijk zijn tegen het ziekenhuis! Nu laat je ze onnodig zoeken naar iets…

Mee eens! Het is niet gek dat ze niks vinden als jij niet helemaal eerlijk bent. Ik snap wel dat je bang bent voor consequenties maar die lui zijn er om je te helpen.

Als je verteld over je ketamine gebruik, dan weten ze misschien waar ze wèl moeten zoeken.

Spyro

DF-koning
Mee eens! Het is niet gek dat ze niks vinden als jij niet helemaal eerlijk bent. Ik snap wel dat je bang bent voor consequenties maar die lui zijn er om je te helpen.

Als je verteld over je ketamine gebruik, dan weten ze misschien waar ze wèl moeten zoeken.
Precies. Het ziekenhuis heeft mij nooit veroordeeld. Ze zijn er om je te helpen!

Je bent echt niet de enige. En als je eerlijk bent kun je wel een passende behandeling en/of medicatie krijgen als je dat nodig hebt!

Dirkdirk

DF-koning

Snap ik wel, maar als je dingen gaat voorhouden daar heeft niemand wat aan. Het zijn je ouder niet, je krijgt geen tik op je vingers. Ook al spoel je dagelijks emmers aan ket door je neus, het zijn artsen en een deel van hun takenpakket is nou eenmaal omgaan met het feit dat mensen dingen doen die niet altijd even gezond zijn voor hun lichaam. Een van hun taken is niet beoordelen/veroordelen. Dat is geen dokter maar een moeder.

Ketalicious

Experimenterende gebruiker

Ben ook verslaafd (geweest) nu bijna 3 weken gestopt, al mijn klachten zijn weg terwijl ik toch aardig wat gebruikt heb en serieuze klachten had. Het is niet zo dat je er alleen voor staat ik krijg ook medicijnen om rustiger te worden en beter te slapen zo lang het nodig is. Het voor jezelf houden en door gaan met gebruik raad ik je af, en weet dat een arts geheimhoudingsplicht heeft dus schaamte zou je je niet druk om hoeven maken.

Spyro

DF-koning
Dit is dus precies beschreven hoe het voelt , heb dit zelf gehad , ben verslaafd geweest aan de keta en speed, net maand clean, maar wel nu met zware blaas en een dik gat in me neus!!
Wat bedoel je met zware blaas?

Lian

Newbie
Bedoel zwakke blaas

Maar in de periode voelde wel me blaas heel vol en pijnlijk aan, ( dus zwaar gevoel) maar dat is gelukkig nu sinds paar dagen weg

Spyro

DF-koning
Bedoel zwakke blaas

Maar in de periode voelde wel me blaas heel vol en pijnlijk aan, ( dus zwaar gevoel) maar dat is gelukkig nu sinds paar dagen weg
Ah oké. Ketamine is inderdaad geen lieverdje voor je blaas nee.

Lian

Newbie
Pfff nee, maar eenmaal verslaafd en je krijgt die roes wil je alleen maar meer en meer.
Overdag de speed en dan de ketamine om te slapen maar uiteindelijk lukt dat ook bijna niet meer.

Spyro

DF-koning
Pfff nee, maar eenmaal verslaafd en je krijgt die roes wil je alleen maar meer en meer.
Overdag de speed en dan de ketamine om te slapen maar uiteindelijk lukt dat ook bijna niet meer.
Klopt. Op eigen kracht wakker worden en in slaap vallen is veel meer waard joh.

Ben ook verslaafd (geweest) nu bijna 3 weken gestopt, al mijn klachten zijn weg terwijl ik toch aardig wat gebruikt heb en serieuze klachten had. Het is niet zo dat je er alleen voor staat ik krijg ook medicijnen om rustiger te worden en beter te slapen zo lang het nodig is. Het voor jezelf houden en door gaan met gebruik raad ik je af, en weet dat een arts geheimhoudingsplicht heeft dus schaamte zou je je niet druk om hoeven maken.
Welke klachten had jij het meeste last van? Ik vindt het moeilijk om het te vertellen omdat ik alles stiekem doe. Mijn vriend weet hier niets vanaf ondanks ik samen woon en gebruik dit voortdurend stiekem, moest hij dit weten dan is de relatie gedaan en dat wil ik dus echt niet vandaar ook de reden ik niks tegen het ziekenhuis vertel moest hij er zo op een manier achter komen

Spyro

DF-koning
Welke klachten had jij het meeste last van? Ik vindt het moeilijk om het te vertellen omdat ik alles stiekem doe. Mijn vriend weet hier niets vanaf ondanks ik samen woon en gebruik dit voortdurend stiekem, moest hij dit weten dan is de relatie gedaan en dat wil ik dus echt niet vandaar ook de reden ik niks tegen het ziekenhuis vertel moest hij er zo op een manier achter komen
Hoe kun je Ketamine zo verborgen houden? Het is nou niet echt alsof je je motoriek en intelligentie hoog kan houden op die manier. Dan val je toch al snel door de mand?

Ketalicious

Experimenterende gebruiker

Had zelf last van veel plassen en bij dagenlang gebruik of veel pijnlijke blaas en soms zelfs urenlang maagkrampen, ik weet niet hoeveel je het doet maar kijk maar uit voor je straks een zakje aan je been hebt

Blauweaap

Badass junkie
Ik heb langere tijd in mijn weekelijkse festival periode 1x pw ket gevat zo denk wel een jaartje lang want bijna elk weekend een festival. Was er geen festival was ik natuurlijk aan het rusten. Sinds ik het eigk nooit meer vat en nu weer is een x op een after doe en dan wel een redelijke hoeveelheid want me tolarantie lijkt wel niet te herstellen (denk aan halve gram - grammeke) blijkbaar is mijn lichaam keta een beetje gaan afstoten, ook de reden wrm ik het zelf vrijwel nooit meer doe alleen nog maar in combi met pep want anders vind ik het sws geen interreseant middeltje. Als ik al 3 puntjes pak heb ik de volgende dag een duf gevoel in me maag moelijk uit teleggen. Pijn doet het zeker niet maar er is wel iets van verandering. Dit trekt altijd pas de volgende dag na het slapen weg. Ik ben niet de enige met dit gevoel mijn broer namelijk ook en die heeft vrijwel nooit ket gedaan. Ik noem dit gevoel altijd een buik kater. Het gevoel is ooit 1x opkomen zetten en sindsdien na gebruik komt het terug. Een mooie drug die dus voor mij misschien 1a2x pj nog maar gebruikt wordt. Ik vraag me wel af waardoor dit in een x is op komen zetten though.

Bovenaan