Keta (dejavu ervaring)

M.onb

Newbie
Het is een lang verhaal en Ik(m) zou graag jullie meningen hierover willen weten over deze gebeurtenis die een aantal jaar geleden plaatsvond.

Dit gebeurde een tijdje geleden. Ik was naar een festival en ging daarna afteren. Samen met 3 vrienden namen me om de beurt ket. We hadden een gram en die was binnen no time op. Toen de zak bijna op was vroeg 1 van mijn vrienden hoe de zak zo snel op was gegaan. Wat bleek is dat mijn vrienden een snuifje namen en ik telkens 2. 1 van mijn vrienden keek mij aan en zei dat ik het mezelf gemakkelijk moest gaan maken want ik zou waarschijnlijk de K hole in gaan door de hoeveelheid die ik innam. Ik dacht eerst dat hij een grap maakte, maar merkte al snel dat hij serieus was.

Ik zat op de bank en al binnen een paar minuten begon ik hevig te spacen. Een tijdbestek van 15 minuten ging voorbij met praten en opeens merkte ik wat op. 1 van mijn vrienden zei iets op precies hetzelfde manier en toon als een paar minuten geleden. En toen begon het allemaal. Ik zei tegen mijn vriend ‘wat’ en alles ging als het ware terug alsof er iemand op een terugspoel knop drukte net als bij een film. Alles gebeurde weer precies hetzelfde als de afgelopen 15 minuten. Maar dan ook letterlijk alles wat er gezegd was en gedaan werd. Dit gebeurde daarna weer en ik begon te merken dat ik in een dejavu zat.

Ik probeerde het te verbreken na de 3e keer dat het gebeurde door even buiten een sigaretje te roken. Dat hielp ook. Daar liep ik naar binnen en stond ik naast de bank. Mijn vriend lag op de bank en ik praatte wat met hem. En opeens zei mijn vriend weer iets op precies hetzelfde manier en toon net voordat mijn dejavu begon. Ik antwoorde weer met ‘wat’ en ik werd als het ware weer naar de bank toegetrokken om weer te gaan zitten. Ik probeerde mezelf nog te verzetten maar het lukte niet. Mijn dejavu begon weer opnieuw.

Mijn space begon nog heftiger te worden. We zaten op 3 hoog bij een vriend en 1 van mijn andere vrienden die erbij zaten woonde op de begane grond. De woningen zijn qua indeling identiek. Langzaam aan begon de woonkamer te veranderen op de woonkamer van mijn vriend op de 1e verdieping en begon alles zo erg te veranderen dat het leek alsof ik 2 jaar terug in de tijd was gegaan. Ik begon lichtelijk te panikeren en ik begon te zoeken naar antwoorden om er zeker van te zijn dat het 2022 was ipv 2020. Telkens als ik bijna mijn antwoord had vergat ik het. Vergeetachtigheid gebeurt vaker als ik ket op had. Na een tijdje kwam ik op de gedachte dat ik een nieuwe kapsel voor mijn baard had, die ik in 2020 niet had. Ik had mijn vrienden om hulp kunnen vragen alleen dat kwam niet in me op.

Je zou denken dat mijn space nu wel minder zou worden maar dan kom je bedrogen uit. Ik dacht dat ik uit mijn dejavu space was, maar ik begon weer helemaal opnieuw. Ik begon allemaal beelden voor me zien en als eindpunt zag ik de aarde vanuit de ruimte. Ik had het gevoel alsof alles een film(droom) was en mijn leven niet echt bestond. Ik besefte dat het tijd werd om met mijn vrienden hierover te praten zodat ik weer bij zinnen gebracht zou worden. Dat hielp. De space werd minder totdat ik eruit kwam.

Voor mijn gevoel leek de space zeker een halve dag te duren en blijkbaar was het niet eens een uur. 1 van mijn vrienden had mij ook gefilmd en wat bleek is dat net voordat mijn dejavu weer begon ik 5 woorden uitsprak. Mijn vriend merkte dit op na de 2e keer en wist precies welke woorden ik uitsprak. Hij sprak de woorden net uit voordat ik ze uitsprak op het filmpje. Zodra ik die woorden zei begon mijn dejavu trip weer opnieuw.

Al met al was het een aparte ervaring en was het gelukkig geen bad trip. Ik vond de trip op veel momenten leuk en soms wat angstig. Alvast bedankt voor het lezen.

Laatst bewerkt:
Bovenaan