kermisbommetjes

Hallo iedereen,

ik heb een vraagje over het roken van het poeder van trekbommetjes:

er zit 'pyrotechnische sas' in, kan je high worden als je dit oprookt? (of snuift?)
Ik heb een keer op national geograpic gezien dat dat kon, maar was toen nog jong en weet het niemeer juist.
Is het dus mogelyk om van deze stof high te worden? of smaakt t gewoon vuil en moet je er dan van spauwen? :kots:

persoonlyke ervaringen altyd welkom :)

Erick

Belezen gebruiker
Ik sluit me aan bij mandragora, dit is voor mij ook de eerste keer dat ik dit hoor.

Ik zou het niet doen........

Pandan

Wijs gebruiker
Emeritus Mod
Nou, als je met zo'n instelling nieuwsgierig bent naar alles zie ik je alles wel snuiven ^^

Lijkt me in ieder geval geen goed idee. Een sas is iets wat ze in vuurwerk gebruiken, het lijkt me niet gemaakt voor consumptie, of inhalering via de neus.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Sas_(vuurwerk)

Frank123

Wijs gebruiker
Pandan zei:
Nou, als je met zo'n instelling nieuwsgierig bent naar alles zie ik je alles wel snuiven ^^

Ik vraag me wel eens af waar de grens ligt als je dit soort dingen wilt proberen. Zelfde als mensen die high willen worden van butaangas ed. Waar leggen we de grens ? Straks zitten we het Freon van onze aircosystemen naar binnen te snuiven of wat ?

Relatief gezien kosten goede drugs niet zo veel. De risico's zijn algemeen bekend en het nuttigen ervan staat ook beschreven. RC's zijn getest en in goede doseringen goed te doen. Nu ga je een onbekende stof, waarvan je de dosis niet weet, het effect niet weet en de manier van nuttigen niet weet proberen te gebruiken... Zoals ik al zei , waar houden we op ?

Ik ben geen chemicus, maar in deze trekbommetjes zitten de volgende stoffen (mocht je toch verder willen researchen):
Dit mengsel bevat onder andere kaliumchloraat, rode fosfor en wat dextrine of zetmeel als binder.

Pandan

Wijs gebruiker
Emeritus Mod
SchilDpadDo zei:
Relatief gezien kosten goede drugs niet zo veel. De risico's zijn algemeen bekend en het nuttigen ervan staat ook beschreven. RC's zijn getest en in goede doseringen goed te doen. Nu ga je een onbekende stof, waarvan je de dosis niet weet, het effect niet weet en de manier van nuttigen niet weet proberen te gebruiken... Zoals ik al zei , waar houden we op ?

Het is niet voor niks dat we zoiets hebben als de Darwin awards :P
Ik weet niet, waar men de grens trekt is subjectief. Als je niet tevreden bent met het huidige aanbod drugs, ben je volgens mij al ver heen.

ja ik had het gewoon is gezien op netional geograpic, nooit geporbeert toen maar het was overlaatst weer kermis en moest er aan denken :)

Erick

Belezen gebruiker
En de vlieger hoe meer hoe beter gaat bij lange niet altijd op. Maar goed die bommetjes, ik zou het niet wagen.

dingo's kidneys

Experimenterende gebruiker
Jari.Marlboro zei:
Hallo iedereen,

ik heb een vraagje over het roken van het poeder van trekbommetjes:

er zit 'pyrotechnische sas' in, kan je high worden als je dit oprookt? (of snuift?)
Ik heb een keer op national geograpic gezien dat dat kon, maar was toen nog jong en weet het niemeer juist.
Is het dus mogelyk om van deze stof high te worden? of smaakt t gewoon vuil en moet je er dan van spauwen? :kots:

persoonlyke ervaringen altyd welkom :)

wel een leuke grap
Stop wat van dat poeder in een joint en steek het aan, wat denk je dat er gebeurd? :wave:

In dat kruit zitten overigens gewoon een brandstof, een oxidator en aangezien ze door vrijving tot ontbranding komen waarschijnlijk ook iets als rode fosfor. niks waar je high van wordt dus!

wat ik wel een keer gedaan heb is een sigaret deels uithollen, trekbommetje erin en dan weer tabak erin en aan een maat gegeven. nog nooit zo iemand zien schrikken :tearsofjoy:

ook wel eens van een vriendin een "mdma" bommetje gekregen om naar de test te brengen, toen ik hem openvouwde deden de kristallen me denken aan die knalerwtjes op de kermis. voor de grap eens op de grond gegooid en ja hoor, PANG!! die hoefde dus niet meer naar het lab :wink:

Bovenaan