Kater

Beste DF leden,

Ik heb in de loop der jaren aardig wat xtc op en ben er achter gekomen dat ik er niet meer goed tegenkan. Waar ik voorheen 1 dagje brak was ben ik nu 5 dagen strontziek. Licht in mijn hoofd, misselijk (gevoel dat je elk moment moet kotsen en dat 5 dagen lang), chemische smaak in mijn strot. Een aantal jaar geleden deed ik het best vaak en hield ik nooit rekening met de 3 maanden regel. De laatste tijd als ik het deed (en ik doe het eigenlijk nooit meer) zaten er soms 6 a 9 maanden tussen. Waar dit dan aan ligt weet ik niet maar de lol is er voor mij af. De kater is het mij het avondje lol niet meer waard en het avondje zelf waar ik voorheen gemakkelijk 3 uur een love gevoel had mag ik nu blij zijn als ik 1.5 verliefd ben en daarna gewoon als een mongool met mijn bek loop te smekken. Maar goed ik dwaal af.

Nu wil ik een keer speed gaan proberen en om een lang verhaal kort te maken :P wilde ik weten hoe het met de kater van speed zat. Is dit te vergelijken met die van xtc? Spreekt speed dezelfde stoffen aan als xtc (serotonine) etc.? Ik heb hier nu een gram liggen en zal om te beginnen gewoon een klein lijntje proberen en dan zie ik wel of ik er iets van voel en hoe ik me voel en ga niet (wat ik hier soms wel een lees bij mensen die het voor het eerst gebruiken) gelijk een hele gram wegwerken. Hoe zit het dan met de kater?

ZERO-

Badass junkie
Emeritus Mod
Met drugs heb je altijd katers....? Daar ontkom je niet aan of zo. Maar goed.

Speed werkt vooral op je adrenaline en dopamine. Maar uhm ik vond de kater niet per sé minder maar wel anders. Op zondag voelde ik me nog wel oké maar op maandag, dinsdag en woensdag was ik gewoon extreem moe, ookal sliep ik 's nachts redelijk. Was gewoon echt niet vooruit te branden op m'n werk wat nogal kut was, maja, je moet er iets voor over hebben hè. Maar goed, mijn kater was vooral moeheid en niet echt een dip of kapot zijn of zo.

Maar ligt er natuurlijk ook aan hoe je het gebruikt. Als je weinig doet zal de kater naar verhouding wel meevallen. Maar dat geldt ook voor xtc.

Taat

Bewuste gebruiker
Ik heb van MDMA vaak een grotere/langere kater dan met speed..
Als je niet als een malloot 3 dagen doortrekt op speed, genoeg eet en rust kun je de kater van speed best beperken..
Ben ook veel minder down na een weekje waar ik op enkele dagen wel eens een lijntje pak, dan na 1 nacht flink aan de tabletten..

Moe is inderdaad de grootste kater, maar niet depressief/down zoals met M dus

Bedankt voor de reacties mensen.

Heb afgelopen maandag (thuis) gebruikt en terwijl ik in het begin niks voelde merkte ik een paar lijntjes verder (geen idee of het goed spul was of niet) toch wel een warme gloed die met vlagen over mijn rug en door mijn hoofd ging. Was ook helemaal niet meer moe en heb toen een (heerlijk) stukje gefietst. Vond het echt geweldig tot het uren later uitgewerkt was. Toen wilde ik eigenlijk naar bed maar dat lukte natuurlijk niet.

De volgende ochtend (paar uur later dus) voelde ik langzaam de kater komen en hij was iets anders dan bij MDMA maar toch ook weer een beetje hetzelfde. Zo had ik weer een gore chemische smaak in mijn giechel waarvan ik de hele dag het idee heb gehad dat ik elk moment kon gaan kotsen en verder was mijn buik zwaar over de zeik en zweette ik me eigen helemaal (chemische geur) kapot. De 2e dag was al een stuk beter en vandaag heb ik het idee dat ik bijna de oude ben. Het was een leuke ervaring maar ik voel me telkens zo verrot na pillen (en nu dit) dat ik het er niet meer voor over heb :P jammer maar helaas.

Taat

Bewuste gebruiker
eM-Dee-eM-Aaa zei:
Bedankt voor de reacties mensen.

Heb afgelopen maandag (thuis) gebruikt en terwijl ik in het begin niks voelde merkte ik een paar lijntjes verder (geen idee of het goed spul was of niet) toch wel een warme gloed die met vlagen over mijn rug en door mijn hoofd ging. Was ook helemaal niet meer moe en heb toen een (heerlijk) stukje gefietst. Vond het echt geweldig tot het uren later uitgewerkt was. Toen wilde ik eigenlijk naar bed maar dat lukte natuurlijk niet.

De volgende ochtend (paar uur later dus) voelde ik langzaam de kater komen en hij was iets anders dan bij MDMA maar toch ook weer een beetje hetzelfde. Zo had ik weer een gore chemische smaak in mijn giechel waarvan ik de hele dag het idee heb gehad dat ik elk moment kon gaan kotsen en verder was mijn buik zwaar over de zeik en zweette ik me eigen helemaal (chemische geur) kapot. De 2e dag was al een stuk beter en vandaag heb ik het idee dat ik bijna de oude ben. Het was een leuke ervaring maar ik voel me telkens zo verrot na pillen (en nu dit) dat ik het er niet meer voor over heb :P jammer maar helaas.

Heb je wel gewoon goed water gedronken en wat gegeten?
Slapen leg ik me altijd bij neer als dat niet gaat lukken, geef jezelf gewoon wat rust en accepteer dat je niet/slecht slaapt..

Als je de dag erna dan ook nog wat vitamine pakt etc, ben je vaak op wat slaapgebrek na zo weer de oude..

Na MDMA kan ik vaak wel beter slapen, maar krijg ik op de zondagavond vaak nog altijd wat 'vlagen' terug en de maandag/dinsdag voel ik me gewoon emo, niet moe, maar emo..

Dan heb ik veel liever dat slaapgebrek van speed, alhoewel je beide gewoon moet accepteren, en tussendoor ofcourse je rust houden :)

Bovenaan