Kan ik tegen alcohol?

willemv

Wijs gebruiker
Tripreporter
Smokey046 zei:

Helemaal mee eens bier is vies, of je moet een paar dagen doordrinken dan begint het weer te smaken. Ben nooit een voorstander geweest van drank, als je dronken bent is de controle en alles meestal weg.

Smokey046

Bewuste gebruiker
willemvaag zei:
Helemaal mee eens bier is vies, of je moet een paar dagen doordrinken dan begint het weer te smaken. Ben nooit een voorstander geweest van drank, als je dronken bent is de controle en alles meestal weg.

Dat is ook de reden waarom ik niet drink, vind het geen aangenaam gevoel.

harry123

Bewuste gebruiker
Juist als je bier een paar dagen achter elkaar goed drinkt, dan kan ik het niet meer door m'n keel krijgen! Maar eens in het weekend heerlijk!

Maar drugs hebben bij mij de voorkeur, behalve wiet dan.

willemv

Wijs gebruiker
Tripreporter
Heb teveel mensen aan de alcohol kapot zien gaan, iedere ochtend als ik moet werken op het instituut waar ook een korsakof kliniek zit. Zie ik allemaal mannen tussen de 35 en 65 met rekjes en rolstoelen daar naar de dagbesteding gaan. Maar ook in het dagelijkse leven bij een hele goed vriend van waar ik mede om die reden geen contact meer mee heb. Kan het niet aanzien hoe iemand zich echt kapot drinkt laat staan dat ik zoveel voorbeelden waar hij zich naartoe drinkt zie. Dat weet hij zelf ook al te goed maar na een dikke 20 jaar lukt het denkt niet meer. Kwam hem vandaag tegen en hij maakte wel een nuchtere indruk. Toch kan ik gewoon geen contact meer hebben met medegebruikers te riskant.

Wat ik bedoel met dat het bij mij even duurt voor ik het lekker vind heeft te maken met omschakeling. Vind de eerste dagen het effect niet lekker en deed het dan alleen om goedkoper van de kaart te zijn. Bij gebrek aan pammetjes of beter mijn gedachtegang tijdje terug nog zelfs dan ging ik maar wat bier halen voor 2 euro 4 blikken en dat deed zijn werk wel. Ook het eerste pilsje vind ik niet lekker als ik hem openmaak moet er 1 of 2 drinken voordat ik het lekker begin te vinden. Bier of alcohol heeft zoveel nadelen voor mij dat de lol er vanzelf vanaf gaat want ik wordt ook nog een irritant mannetje als ik dronken ben. Houd me commentaar dan al helemaal niet voor me en dat leidt tot beschamende bekentenissen tot super asociaal dronken gedrag.

Iedereen heeft zijn eigen smaak..

harry123

Bewuste gebruiker
Ja die heb je er altijd tussen zitten, ik werk dan wel in een AH maar zie daar ook mensen die gewoon hun leven vergooien aan de drank. Maar goed dat kan ook gebeuren met drugs. Het effect is alleen anders, niet perse minder leuk.
Wat velen vergeten is dat alcohol eigenlijk ook gewoon drugs is, dat je het effect niet leuk vindt is jou mening. Maar het gaat niet alleen om het effect van dronken worden, als je gewoon een paar biertjes drinkt wordt je lekker losjes en zo. Maar goed als je zelf zegt dat je het niet in de hand kan houden, dan moet je er ook niet aan beginnen :wink:

willemv

Wijs gebruiker
Tripreporter
Dat is mijn mening ja kon ik het maar voor anderen bepalen dat ze alcohol niet lekker vinden. En bier is harddrugs en brengt meer maatschappelijke schade met zich mee dan welke drug dan ook. Misschien dat benzodiazepinen ook veel gebruikt wordt maar ik denk dat alcohol de koploper is.

willemv

Wijs gebruiker
Tripreporter
Ik weet het zelfs nog beter gezegd, alcohol is in mijn ogen desastreuzer dan heroine. Iemand die elke dag drinkt gaat eerder aan de drank dood dan een heroine verslaafde die iedere dag heroine gebruikt. Heroine heeft wel een ergere verslaving maar met alcohol richt je meer en sneller lichamelijke schade aan. Het feit dat alcohol geaccepteerd denken de meeste mensen in eerste instantie dat het niet zo erg is. Het staat ook overal in supermarkten er zijn zelf slijterijen dat laat mensen denken dat het gewoon erbij hoort. Moslims drinken niet eens alcohol dat is daar een zonde en ik snap het wel kijk maar wat het werkelijk aanricht. Hoeveel mensen voor 2 flessen goedkope wijn om 08.00 voor de winkel staan te wachten tot die opengaat. Waar een zwerver zichzelf dood drinkt voor 5 euro en ga maar door.

Natuurlijk zijn drugs niet gezonder of beter maar alcohol wordt gewoon zwaar onderschat. Als je drugs gebruikt is het meteen een probleem en niet normaal. Maar als je s'avonds bier drinkt als er bezoek is dat is gewoon normaal en de meeste mensen drinken gewoon mee. Het is gewoon het beeld wat de mensen zelf van alcohol maken wat het zo aanwezig maakt. Iedereen kan altijd nog zelf beslissen daarin dus het moet niet maar soms wordt het naar mijn idee wel verwacht dat je wat drinkt.

harry123

Bewuste gebruiker
Nee wat je zegt klopt wel. Als je de hero kan betalen en je kan jezelf blijven verzorgen, goede naalden, goed blijven eten etcetera, is alcohol inderdaad slechter.
Die discussie heb ik ook heel vaak met m'n ouders, die weten dat ik gebruik (pillen dan) en die zeggen dat het super slecht is, maar dan kom ik met alcohol en maatschappelijk geaccepteerd en zo, maar goed ze geloven het zelf natuurlijk niet. Wou dat mensen wisten hoe het echt zit..

willemv

Wijs gebruiker
Tripreporter
Ja maar je noemt ook het voorbeeld van de mensen die het liefst zien dat je gezond leeft en zo plezier hebt zonder drugs. Zelfs mijn ouders en die weten alles van de heroine tot mijn 140mg methadon tweemaal daags maar toch willen zullen ze het nooit accepteren. Ze weten wel dat het niet realistisch is dat clean ben zonder methadon maar zelf drinken ze hun wijntje en biertje. Maar niet in mate waarin ik het zou nemen als ik het zou nemen het is ook wat iemand ermee doet. Geen van beide drinkt om dronken te worden maar omdat ze het gewoon lekker vinden en dat heb ik met blowen al heeft blowen veel functies voor mij. Maar om van een het vraag of ik tegen alcohol kan tot deze mooie uitkomst. Nee ieder zijn ding mijn mening is nu wel gezegd over alcohol het is een verschrikkelijk middel tenzij er verantwoord mee omgegaan wordt.

pvh337

Experimenterende gebruiker
willemvaag zei:
Ik weet het zelfs nog beter gezegd, alcohol is in mijn ogen desastreuzer dan heroine. Iemand die elke dag drinkt gaat eerder aan de drank dood dan een heroine verslaafde die iedere dag heroine gebruikt. Heroine heeft wel een ergere verslaving maar met alcohol richt je meer en sneller lichamelijke schade aan. Het feit dat alcohol geaccepteerd denken de meeste mensen in eerste instantie dat het niet zo erg is. Het staat ook overal in supermarkten er zijn zelf slijterijen dat laat mensen denken dat het gewoon erbij hoort. Moslims drinken niet eens alcohol dat is daar een zonde en ik snap het wel kijk maar wat het werkelijk aanricht. Hoeveel mensen voor 2 flessen goedkope wijn om 08.00 voor de winkel staan te wachten tot die opengaat. Waar een zwerver zichzelf dood drinkt voor 5 euro en ga maar door.

Natuurlijk zijn drugs niet gezonder of beter maar alcohol wordt gewoon zwaar onderschat. Als je drugs gebruikt is het meteen een probleem en niet normaal. Maar als je s'avonds bier drinkt als er bezoek is dat is gewoon normaal en de meeste mensen drinken gewoon mee. Het is gewoon het beeld wat de mensen zelf van alcohol maken wat het zo aanwezig maakt. Iedereen kan altijd nog zelf beslissen daarin dus het moet niet maar soms wordt het naar mijn idee wel verwacht dat je wat drinkt.

vent toch.. denk es na ipv te denken dat je nadenkt..

willemv

Wijs gebruiker
Tripreporter
Wat klopt er dan niet aan het feit dat alcohol veel meer maatschappelijke schade aanricht dan heroine?

En denk je nou echt dat het mij interesseert wat jij ervan vind je gaat me quoten en kennelijk heb je zo weinig leven dat je ook nog alles wat ik typ ga lezen. Dus ga niet klagen dat ik niet nadenk over wat ik zeg. Omdat je hier commentaar krijgt op je reacties die gewoon nergens over gingen, dus dan ga je mij maar belachelijk maken omdat je niks beters te zeggen hebt.

willemv

Wijs gebruiker
Tripreporter
pvh337 zei:
je bent duidelijk onbeschaafd opgevoed..

Wie ben jij om dat beoordelen toevallig is er niks op mijn opvoeding aan te merken. Ben zelf degene die beslist hoe ik doe en daar heeft mijn opvoeding geen kut mee te maken. Dus een beetje respect graag voor mijn ouders want die kunnen er niks aan doen dat ik ben wie ik ben. En lukt het niet om gewoon respectvol met me om te gaan zeg dan gewoon niets!

mandragora

Badass junkie
Emeritus Mod
willemvaag zei:
lukt het niet om gewoon respectvol met me om te gaan zeg dan gewoon niets!

Zo is het en niet anders, heb respect voor ieders mening.
Ben je niet akkoord geef dan een zinvol weerwoord ipv over opvoeding en shit te beginnen.

De negativiteit stopt hier, de eerste die nog negatief/irritant gaat doen in dit topic krijgt een ban.

pwooppwoop

Experimenterende gebruiker
Games zei:
pvh337 zei:
Games zei:
Ga je nou een topic waar jaren geleden de laatste reactie gepost is bumpen voor zo'n klotebericht? Ga lekker Heineken bashen met je Belgische vrienden die allemaal zo enorm veel verstand van bier hebben maar doe dat niet hier.

je bent duidelijk uit nederland :) enjoy your moments
Godverdomme zeg, ja ik kom uit Nederland en ik vind het prima. Net als het pils hier, vind het heerlijk om gewoon een lich t pilsje in de kroeg te drinken zoals Hertog Jan/Amstel/Heineken.
Zwaarder bier drink ik ook vaak genoeg, maar soms heb ik gewoon zin om een pilsje te drinken wat niet gelijk 10-12% is. Ga dan verdomme niet bashen dat jou smaak beter is dan die van anderen.

ik denk dat het veel te maken heeft met wat je bent opgegroeid, ik kom van belgie, en voor mij persoonlijk gaat er niets boven jupiler qua bier
dan ken ik ook weer paar mensen die uit nederland komen, en die zweren dan weeer bij heiniken... wat er bij mij echt niet ingaat, maarja, iederes zen smaak zeker

Bovenaan