Kan het zijn dat ik verslaafd ben?

Stephanie28

Newbie
Oké, ik heb voor het eerst 3-mmc gebruikt 2 jaar terug ofzo, op een feestje. Vrienden van me regelden het altijd en ik gebruikte dus alleen op feesten. Op een gegeven moment werd gevraagd of ik een keer iets kon meenemen, dus heb ik een aantal gram via internet besteld. Wat gebruikt op het feestje, maar ik had nog een paar gram thuis liggen. En daar is het eigenlijk begonnen. Dit begon allemaal in december 2018.

Ik kon de verleiding niet weerstaan regelmatig thuis te gaan gebruiken. Het maakte me energiek, vrolijk, zorgde ervoor dat ik hele avonden thuis lekker kon spacen en me hartstikke goed kon voelen. Ik ben zelf een ontzettend gevoelig type en ik heb heel veel last van moodswings, en die moodswings zorgden ervoor dat ik minder energie had om dingen aan te pakken. De 3-mmc hielp mij om me op die momenten beter te voelen. Ook zorgde het ervoor dat ik veel meer zelfvertrouwen kreeg waardoor ik het ook gebruikte op momenten dat ik wel wat meer zelfvertrouwen kon gebruiken. Ik heb de afgelopen maanden hele grammen van dat spul weggewerkt. Als ik het heb liggen, dan kan ik verleiding niet weerstaan te gebruiken.

Maargoed, afgelopen vrijdag had ik ook 3-mmc gebruikt, en 's avonds is mij XTC aangeboden. Dit heb ik ook genomen, driekwart. Doordat ik ook al best veel alcohol ophad, merkte ik eigenlijk niet zoveel van de XTC.

Dit vond ik best een eng idee omdat ik vroeger altijd keihard ging op XTC, ookal had ik maar een kwartje op. Ik weeg met mijn 1.70 maar 55 kg., dus je zou verwachten dat 3/4 pil wel in zou slaan. Nou, amper dus.

Maar nu voel ik mij sinds zaterdag echt hartstikke belabberd. Zaterdag van moeheid de hele dag in bed gelegen, toen voelde ik mij geestelijk nog wel in orde.

Maar sinds zondag voel ik me echt ontzettend klote. Héél erg depressief, ik voel me leeg eenzaam en verdrietig. Gisteren gewoon gewerkt en toen had ik de psychische klachten ook.

Maar vandaag voel ik me vooral lichamelijk heel erg slecht. Ik ben duizelig, misselijk en heb hoofdpijn. Daarnaast heb ik veel geslapen afgelopen nacht, maar ben ik echt hartstikke moe. Ook ervaar ik een drukkend en beklemmend gevoel op mijn borstkas.

Denken jullie dat dit kan komen door de drugs, en zouden dit ontwenningsverschijnselen kunnen zijn? En wanneer zou dit weer beter worden denken jullie?

En als laatste: iemand tips voor mij?

8️⃣6️⃣

Badass junkie
Geen idee of het een dip is of toch ontwenningsverschijnselen.

Maar mijn tip is in beide gevallen hetzelfde, neem een heel lange drugspauze, of stop er gewoon mee.

De Dunne

DF-koning
De Leukste Thuis!
J
Denken jullie dat dit kan komen door de drugs, en zouden dit ontwenningsverschijnselen kunnen zijn? En wanneer zou dit weer beter worden denken jullie?

Hoe vaak in de week gebruik je 3mmc en andere stimulanten? 3mmc is niet veel over bekent omdat er zo goed als geen onderzoek naar gedaan is op mensen. Wel weten de onderzoekers dat elke stimulant bij overmatig gebruik (misbruik dus) hele vervelende en zelfs blijvende schade en klachten aan je lichaam en vooral je hersenen kan geven.
Wel is over 3mmc bekend dat het erg slecht is voor je bloedvaten, doorbloeding en bloeddruk. Ook werkt het in op je serotonine, welliswaar minder dan mdma/xtc maar heeft zeker invloed.
Voor 3mmc kan je dus dezelfde “regels” aan houden als bv voor mdma, xtc of 4fa etc.
Serotonine gebruikende drugs geven bij te vaak en te veel gebruik ook veel mentale klachten. Slecht slapen, depressies, down gevoel, slechte concentratie, angsten voor van alles, geheugen problemen en ga zo maar door. De meeste van die klachten ontstaan vaak pas 10 tallen jaren na je misbruik periode. Maar depressies, slecht voelen, extreem moe zijn etc komt echt door dat je je serotonine huishouding hebt verkloot.

Advies: blijf voorlopig écht van de serotonine drugs af. Echt een half jaar of zo. Niet leuk, zeker niet maar wel heel erg verstandig! Eet gezond, rust uit, drink water en ga sporten.

Leesvoer:
https://drugsforum.nl/threads/mdma-xtc-handleiding.61333/

:wink:

Bas

Wijs gebruiker
Maar nu voel ik mij sinds zaterdag echt hartstikke belabberd. Zaterdag van moeheid de hele dag in bed gelegen, toen voelde ik mij geestelijk nog wel in orde.

Maar sinds zondag voel ik me echt ontzettend klote. Héél erg depressief, ik voel me leeg eenzaam en verdrietig. Gisteren gewoon gewerkt en toen had ik de psychische klachten ook.

Maar vandaag voel ik me vooral lichamelijk heel erg slecht. Ik ben duizelig, misselijk en heb hoofdpijn. Daarnaast heb ik veel geslapen afgelopen nacht, maar ben ik echt hartstikke moe. Ook ervaar ik een drukkend en beklemmend gevoel op mijn borstkas.

Ja, ik denk dat dit komt door de drugs en door eventuele achtergrond problemen gezien ik denk dat je stemming niet geheel positief was. Dan vallen drugs meestal altijd negatief; veel & snel negatieve bijwerkingen.
Rust uit en kom er weer bovenop en praat met meer mensen hierover, want zodra je je weer goed voelt, kan de drang om weer drugs te nemen, snel terugkomen.

Stephanie28

Newbie
Bedankt voor jullie reacties! De afgelopen 3 maanden heb ik denk ik gemiddeld 3x per week iets genomen.. echt veel te veel dus. En in de periode daarvoor loste ik alles op met alcohol.

Maar ik zit nu in zó'n grote dip dat ik even niet weet wat ik met mezelf aanmoet.

Slown

Experimenterende gebruiker
Hoe gaat het nu met je? Hopelijk voel je je wat beter.
Misschien helpt het om het spul toch niet in je eigen huis te hebben liggen. In een craving pak je dan zoveel sneller uit opwelling, terwijl als er een dag (besteltijd) overheen zou gaan de druk er al af is. Ook een fietstocht naar vriendinnen of ouders huis is t m vaak al niet waard.
3mmc moet ik ook echt niet in huis meer hebben liggen. Heb t in een tasje in kist met oude spullen van mij bij mijn ouders liggen. En gebruikte eerder ook wel in periodes 2 keer per week. Nu 1 keer per maand.
M'n beste vriend heeft weer zijn coke in mijn huis liggen omdat hij het anders gedurende de week opmaakt. Ik zit er niet aan omdat t niet van mij is en ik geen nummer heb van een dealer om het opnieuw bij te bestellen als ik t op zou maken. (Hij is degene die altijd alles regelt). Zo nu en dan koopt hij dus alsnog wel wat voor zichzelf voor een avond bij z'n dealer, maar hij zegt dat die stap toch groter is dan wanneer het gewoon in je huis ligt en hij het daarom nu ook een stuk minder gebruikt.

Laatst bewerkt:

FerdFatoehaus

Badass junkie
Hey Stephanie, ik hoop dat het nu beter met je gaat. Ik ben heel blij dat ik dit forum heb gevonden want ik vind bijna nergens erkenning.
Ook ik heb 3mmc heel erg onderschat. Het heeft me nooit echt te pakken gekregen, tot november 2019. Daarvoor gebruikte ik het misschien 1 keer in de maand, of nog minder. Veel vrienden gingen het gebruiken. Vanaf een bepaald moment rond november gebruik ik (nu nog steeds) 2 tot 3 keer peer week 3mmc. Hoe ging dat precies bij jou? Ik slaap de nacht van gebruik NOOIT. Dus ik sla al best lang iedere week 2 a 3 nachten over. Nu ben ik er eigenlijk echt klaar mee. Ik ga proberen zelf te stoppen (ik heb niet eerder "willen" stoppen) dus ik hoop dat het lukt. Ben heel erg benieuwd hoe het nu met jou gaat!
Ja het is een sluipmoordenaar. Ik heb er ook moeite mee gehad. Er van af blijven is me wel gelukt. Maar eigenlijk vooral doordat ik met behulp van een psycholoog op zoek ben gegaan naar de reden van het misbruik en alleen thuis gebruiken.

FerdFatoehaus

Badass junkie
Dat het een sluipmoordenaar is weet bijna niemand en ik had ook geen idee, het lijkt vrij onschuldig voornamelijk omdat je het gewoon kan bestellen via internet.
Hoe lang ben je er nu mee gestopt? Gebruik je het nog wel op feestjes of andere gelegenheden?
Stoppen lukt mij ook wel zonder hulp verwacht ik, weet ook niet of ik mezelf verslaafd zou willen noemen. Gewoon overmatig gebruik (waar ik absoluut niet trots op ben) maar sinds kort geleden wel klaar mee ben.
Iets langer dan een jaar al. Vorig jaar nog 5 keer andere harddrugs gebruikt maar wel met spijt achteraf. Nu met mezelf afgesproken dat ik eens per 3 maanden wat mag doen.

3-mmc raak ik nooit weer aan in ieder geval.

Als je 2 tot 3 keer per week gebruikt ben je zeker verslaafd. Daar is dit spul absoluut niet voor bedoeld! Het vreet serotonine. Waardoor je op lange termijn ernstige klachten ontwikkelen met jouw mate van gebruik!

Bovenaan