Kalmering/ghb

anon22

Belezen gebruiker
Ik ben al een tijdje ghb / benzo verslaafd

ik ben meerdere keren afgekickt van ghb, elke keer word moeijlijker.
Ik heb veel verschillende medicatie gehad om te helpen.
In het begin 3 x 10 mg oxazepam per dag
daarna 4 x 10mg valium, toen dat niet genoeg was
4 x per dag 0,5 mg xanax
daarna 3 x per dag 2mg clonazepam/rivotril
en nu 4 keer per dag 2,5mg lorazepam en 15 mg dormicum voor het slapen en zonodig overdag 50mg oxazepam.
Nu doet deze medicatie me ook niets meer.
Slapen gaat ookniet meer door de ghb.

Laatst heb ik over een periode van 2 weken afgebouwd met ghb.
Dit was zeer zwaar en heb 3 weken na de laatste ghb dosis nog zwaar last gehad van hartkloppingen, trillen en moeijlijk slapen.

Ik heb mezelf al zovaak wijs gemaakt te stoppen met g maar het gaat gewoon niet en elke keer neem ik het weer.

Nu ben ik zover om niet meer te zeggen om ermee te stoppen.

Mijn vraag is of iemand weet of er een middel/medicijn is wat een soort gelijke werking geeft als ghb?

Arizona

Bewuste gebruiker
GBL is een zelfde soort middel, maar als je niet wilt stoppen, waarom zoek je dan een vervanging?
En wat Flameon zegt: als je wilt afkicken van de GHB doe dit onder begeleiding van professionele hulpverlening. meld je aan bij een verslavingskliniek en laat hen je helpen als je echt wilt stoppen.

anon22

Belezen gebruiker
Zoals ik eerder vermelde ik ga niet opnieuw stoppen aangezien ik mezelf niet langer voor de gek wil houden.

Stoppen is niet het probleem, ik heb al meerdere keren afgekickt en als je weet wat je doet is dit niet gevaarlijk.
Integendeel een vriend van me is voor ghb verslaving naar een afkick kliniek geweest en zelf doe ik het zelfs op een veiligere manier.
Mijn vriend moest 0,3ml per dag omlaag (vanaf 5) wat voor hem erg zwaar was.

Ik zou dit niet kunnen aangezien 0,1ml om de 2dagen al redelijk zwaar was (ligt er wel aan hoelang achter elkaar ik heb gebruikt.

Het probleem zit hem meer in het moment wanneer ik gestopt ben, ik mis de energie/oppeppend effect dat g me geeft (ik heb add dus drugs werken bij mij wat anders dan bij de meeste)en de angstsverminderde effecten.

Ik heb wel dexamfetamine (4 keer 25mg per dag) dit geeft me wel de dopamine die ik mis (betere concentratie) maar maakt me soms wat moe en mijn angsten die ik soms heb verminderen hier niet door.

Ik zoek juist een medicijn dat op g effecten lijkt zodat ik kan stoppen met g
(gbl is geen optie dit geeft een hele andere werking vind ik dan ghb)

Flameon

Badass junkie
Niet om je aan te vallen .... maar ik denk dat jij hier zelf niet uit komt.
Waarom kun je niet de stap zetten naar prof hulp?

Arizona

Bewuste gebruiker
anon22 zei:
Zoals ik eerder vermelde ik ga niet opnieuw stoppen aangezien ik mezelf niet langer voor de gek wil houden.

Stoppen is niet het probleem
Dit spreekt elkaar nog al tegen, maar wel typisch een een probleem van een verlaafde.

anon22 zei:
Het probleem zit hem meer in het moment wanneer ik gestopt ben, ik mis de energie/oppeppend effect dat g me geeft (ik heb add dus drugs werken bij mij wat anders dan bij de meeste)en de angstsverminderde effecten.
Ga naar een arts joh, voor dergelijke problemen zijn echt andere oplossingen dan een GHB verslaving. Dit advies is je nu door meerdere mensen gegeven, doe er wat mee, of blijf verslaafd 1 van de 2.

anon22

Belezen gebruiker
Ik ben al een tijdje onder behandeling bij een psychiater (2,5 jaar)

zoals ik eerder vermelde stoppen is het probleem niet.

Afbouwen heb ik nu al zoveel ervaring mee.

Het probleem is dat ik toch wel weer pak.

Maar ik heb meerdere medicatie gekregen en niets hielp.
(heb het idee dat ik ook een aantal aan de verkeerde medicatie ben gezet zoals:

lyrica

hier werd ik gewoon wappie van maar op een onplezierige manier.

Op aandringen (wou eigenlijk niet weer een voor mij onbekend middel starten)
ben ik begonnen met baclofen.

Ik ben nog aan het opbouwen (nu 3keer 25mg) maar ik moet zeggen dat het nu al helpt.
De eerste medicatie die me helpt en niet alleen met het stoppen maar ik krijg steeds minder de neiging om te pakken , omdat ik me met veel minder en steeds minder ghb al goed ga voelen.
Ik gebruik het pas een week dus nog erg vroeg om wat te zeggen maar ik laat het weten wanneer ik heb opgebouwd en hoe het bevalt.

Tot nu toe is mijn conclusie dat de effecten van baclofen zeker niet slecht zijn

Miss Kittin

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
Ik zet deze even bij verslaving, aangezien ghb niet echt onder de farmaceutische middelen valt...

batm

Experimenterende gebruiker
Als de afbouw en afkick je niet zwaar valt, maar toch telkens weer naar GHB terugverlangt, denk ik dat het probleem is dat je geen vervanging voor je gebruik hebt gevonden.
Vanuit deze visie is je terugval logisch, Voorheen vertoefde je in een permanente roes en stoppen met gebruik brengt je nu in een leegte. Dat gebeurt vaak met ex-gebruikers nadat ze clean zijn, ze vallen in een groot donker gat. Je mist waarschijnlijk de roes, de euforische en sociale werking van GHB.
Ik denk dat het voor jou de uitdaging is om alternatieven te bedenken om je zinnen te verzetten. Voor de een is dat muziek, voor de ander sport of mediteren.
Je dagelijkse rituelen moeten worden vervangen door alternatieve activiteiten die je in de loop van de tijd energie gaan geven. Natuurlijk kun je een alternatief medicijn gebruiken, maar dat lost geen fuck op. Het stelt de emoties waar je doorheen moet, alleen maar uit.
Ga voor jezelf na wat je wel (nog) boeit, activiteiten of hobby's die je prikkelen. En plan het gewoon, ook al mis je nu de energie. Bedenk je daarbij dat de (geestelijke) afhankelijkheid in de loop van de tijd minder wordt.
Tenslotte is het een gegeven dat terugval bij een afkickproces hoort, veel (ex)gebruikers zien dat als een mislukking, maar geloof me dat het een onderdeel van je afkicken is. Alsof je in een spiraal zit, je gaat weer twee stappen naar boven en dan val je een stap terug. Dus in plaats van jezelf op je donder te geven, focus je op een GHB-vrije toekomst.
Succes in ieder geval!

Bovenaan