kaalkopje?

paddofiel

Experimenterende gebruiker
Hallo
ik vroeg me af of dit een kaalkopje is

Bijlagen

• Picture 111.jpg
    Picture 111.jpg
    56,6 KB · Weergaven: 1.378

De Sjeik

Bewuste gebruiker
Hij lijkt er op, maar ik denk het niet. Als je de foto vergelijkt met foto's van kaalkopjes zie je nog teveel verschillen in de hoed. Dit is een andere veelvoorkomende soort in Nederland, maar ik kan helaas even niet op de naam komen.

Twilight

Bewuste gebruiker
Tripreporter
Ik kan niet zien hoe de plaatjes (onderkant van de hoed) er uit zien, maar als die donker zijn zou het wel kunnen, maar ik twijfel nu ook.

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
De Sjeik zei:
Hij lijkt er op, maar ik denk het niet. Als je de foto vergelijkt met foto's van kaalkopjes zie je nog teveel verschillen in de hoed. Dit is een andere veelvoorkomende soort in Nederland, maar ik kan helaas even niet op de naam komen.

Gazonvlekplaat? Is veel voorkomend, en lijkt enigszins maar is dit beslist niet.

Ik zou zeggen kaalkopje, hoewel hij wel erg vlezig lijkt.

Waar heb je ze gevonden??

Nee ik ben geen gier die je plukplek wil stelen, ik bedoel de natuurlijke omgeving

paddofiel

PepTalk zei:
De Sjeik zei:

Gazonvlekplaat? Is veel voorkomend, en lijkt enigszins maar is dit beslist niet.

Ik zou zeggen kaalkopje, hoewel hij wel erg vlezig lijkt.

Waar heb je ze gevonden??

Nee ik ben geen gier die je plukplek wil stelen, ik bedoel de natuurlijke omgeving

hahaha ik snap het:tongueout:

op een gras/mos veldje vlak bij de duinen, dus het zal waarschijnlijk zandgrond zijn. En het veldje is omringd door bomen en een huis(zit namelijk in een woonwijk)

spacelord

Wijs gebruiker
Knijp in de steel, wordt hij blauw waar je hem beschadigt hebt, zit je goed. Anders pleur je hem de vuilbak in voor je jezelf vergiftigd.

JJJ

Bewuste gebruiker
Tripper zei:
JJJ zei:
Nee, lijkt me niet :) .

En waarom niet dan?
Ja, dat vind ik ook lastig om te zeggen. Tis vooral gevoel en ervaring. Nouja, ik vind het hoedje echt de verkeerde vorm hebben, veel te 'parasol-achtig'. Het steeltje heeft ook iets afwijkends, misschien de kleur. En ik herken hem wel, heb volgens mij vaker dit paddenstoeltje gezien en moeten concluderen dat het geen kaalkopje was.

paddofiel

spacelord zei:
Knijp in de steel, wordt hij blauw waar je hem beschadigt hebt, zit je goed. Anders pleur je hem de vuilbak in voor je jezelf vergiftigd.

Ik was toch niet van plan om ze te eten, als ik lekker wil trippen op wat psilocybine koop ik wel een kweeksetje of truffels in de smartshop. Desalniettemin is het wel leuk om te weten of het kaalkopjes zijn of niet :grin:

paddofiel

JJJ zei:
Tripper zei:
JJJ zei:
Nee, lijkt me niet :) .

En waarom niet dan?
Ja, dat vind ik ook lastig om te zeggen. Tis vooral gevoel en ervaring. Nouja, ik vind het hoedje echt de verkeerde vorm hebben, veel te 'parasol-achtig'. Het steeltje heeft ook iets afwijkends, misschien de kleur. En ik herken hem wel, heb volgens mij vaker dit paddenstoeltje gezien en moeten concluderen dat het geen kaalkopje was.

oke dank u

Karhu

Wijs gebruiker
Jammer, het weer is er wel naar, zo warm is het niet en het is ook vochtig genoeg geweest laatste dagen! Ook heb ik diverse andere paddenstoelen gezien, of groeien sommige paddenstoelen eerder als anderen?

JJJ

Bewuste gebruiker
Xeloc zei:
Jammer, het weer is er wel naar, zo warm is het niet en het is ook vochtig genoeg geweest laatste dagen! Ook heb ik diverse andere paddenstoelen gezien, of groeien sommige paddenstoelen eerder als anderen?
Ik denk dat kaalkopjes wat later groeien dan september! Ik geloof dat ze eerst een paar koude nachten nodig hebben om tot vruchtvorming te komen. Het duurt meestal tot in oktober voordat ze massaal verschijnen. Desalniettemin ga ik dit weekend denk ik wel even een kijkje nemen :) .

Karhu

Wijs gebruiker
JJJ zei:
Xeloc zei:
Ik denk dat kaalkopjes wat later groeien dan september! Ik geloof dat ze eerst een paar koude nachten nodig hebben om tot vruchtvorming te komen. Het duurt meestal tot in oktober voordat ze massaal verschijnen. Desalniettemin ga ik dit weekend denk ik wel even een kijkje nemen :) .

Ik hoor graag van je of je iets hebt gevonden :wink:.

JJJ

Bewuste gebruiker
Eentje gevonden :grin: . De tijd moet absoluut nog komen, want vorig jaar stond hetzelfde veldje helemaal vol.

parcival

paddofiel zei:
Hallo
ik vroeg me af of dit een kaalkopje is
Nee.Hoewel het een slechte foto is. De vorm is fout (de umbo is niet spits genoeg), de kleur is fout, de hoed lijkt vezelig.

Bovenaan