Junk actie

StukjeBami

Experimenterende gebruiker
Een junk actie. Zo noemt mijn behandelaar het. Iets wat onnodig is maar toch gebeurt wegens je verslaafde brein. Hebben Jullie wel is een junk actie gedaan? En wat dan? Ik ben benieuwd of jullie het durven te delen.

Toen ik diep in mijn verslaving zat heb ik contant geld van mijn broer gepakt zonder dat hij het door had. Ik heb zo veel spijt. Ik schaam me echt, mn eigen broer!

Ik ga hem binnekort het geld teruggeven met daarbij een oprechte excuses. Ik hoop dat hij het een beetje kan begrijpen.

Hebben jullie wel is een junk actie gedaan? Dat moment wanneer de verslaving je eigelijk even overneemt en je achteraf dacht: was dit nou echt nodig?' ik ben benieuwd of jullie wel is zo iets gedaan hebben.

Laatst bewerkt:

Zanza

DF-koning
Hij heeft genoeg geld, dat weet ik. Daarom wil ik hem een duur cadeau geven, en daarbij opbiechten wat ik heb gedaan. Aan geld heeft hij niet perse iets, ik ga iets kopen wat hij heel graag wilt hebben en wat overeenkomt met het bedrag dat ik gestolen heb. Ik hoop dat hij het een beetje kan begrijpen.
Maarre... Kun je hem niet beter dat geld teruggeven wat je gestolen hebt, in plaats van een cadeau kopen van dat geld?

Stel dat ik 100 euro van jou steel en daar een paar nieuwe schoenen voor je van koop. Vervolgens bel ik bij je aan en geef je die schoenen: "Kijk! Deze heb ik voor je gekocht. Had het geld wel uit jouw portemonnee gehaald".

Klinkt een beetje raar, niet?

SneeuwStorm

Wijs gebruiker
Maarre... Kun je hem niet beter dat geld teruggeven wat je gestolen hebt, in plaats van een cadeau kopen van dat geld?

Stel dat ik 100 euro van jou steel en daar een paar nieuwe schoenen voor je van koop. Vervolgens bel ik bij je aan en geef je die schoenen: "Kijk! Deze heb ik voor je gekocht. Had het geld wel uit jouw portemonnee gehaald".

Precies dat. Geld terug en er een mooi persoonlijke note bij doen.

StukjeBami

Dat is idd ook een optie. Maar ik heb het idee dat als ik het geld gewoon contant terug geef dat hij boos wordt en mij niet begrijpt.

Stel ik heb 150 euro gepakt. En ik koop een trainingspak van 220 euro die hij al heel lang wilt. Hierbij maak ik een gebaar. En als ik bij dat gebaar mijn oprechte excuses aan bied voelt dat denk ik beter. Ik weet dat hij meer dan genoeg geld heeft. Vandaar dit idee. Maar het is natuurlijk wel een beetje raar dat ik dan bepaal waar ik zijn geld aan ga uitgeven. Wie weet zou hij er iets anders mee doen...

Ik weet het niet zo goed.

SneeuwStorm

Wijs gebruiker
Dat is idd ook een optie. Maar ik heb het idee dat als ik het geld gewoon contant terug geef dat hij boos wordt en mij niet begrijpt.

Stel ik heb 150 euro gepakt. En ik koop een trainingspak van 220 euro die hij al heel lang wilt. Hierbij maak ik een gebaar. En als ik bij dat gebaar mijn oprechte excuses aan bied voelt dat denk ik beter. Ik weet dat hij meer dan genoeg geld heeft. Vandaar dit idee. Maar het is natuurlijk wel een beetje raar dat ik dan bepaal waar ik zijn geld aan ga uitgeven. Wie weet zou hij er iets anders mee doen...

Geef hem zijn geld terug, koop een leuk boek en schrijf in dat boek een mooie persoonlijke note. Dan maak je de combinatie van iets tastbaars en het geld.

ljuv

DF-koningin

Ik zou hier persoonlijk ook blijer van worden... Iets waar je over na hebt gedacht en aantoont dat je spijt hebt. Als je het bonnetje bewaart kandie altijd kiezen voor t geld. Blijkbaar zijn er mensen die het daar warm van in hun kruis krijgen ofzo (@Zanza).

En op je andere vraag: mijn grootste junk actie was huilend schreeuwen tegen vliegveldpersoneel in Londen dat het belachelijk was dat ze pakjes peuken verkochten van 5 peuken voor 12 pond zonder een rokersruimte te hebben.
Weet je nu ik dit opschrijf vind ik het eigenlijk best terecht.

ljuv

DF-koningin
Geef hem zijn geld terug, koop een leuk boek en schrijf in dat boek een mooie persoonlijke note. Dan maak je de combinatie van iets tastbaars en het geld.
Deze had ik gemist maar is opzich wel best of both worlds inderdaad.
Of geef het bedrag in 2 eurocentjes ofzo. Ken je er nog om lagge! Je broer wss minder.

Snoozerboy🐱

Badass junkie
Euh... grootste junk actie

Ja toch wel wanneer je gaat zoeken naar dope die er helemaal niet is onrustig/zoek gedrag word ik sowieso naar van

Dus ga extra naar als ik het zelf heb

Proxima

Badass junkie
😂😂😂 Prox wil je ruzie?
Verhaaltje achter de hamer-en-sukkel:

We waren met de familie naar een escape room en mijn zus wees toen op een afbeelding van de hamer-en-sikkel waar de sikkel miste en vroeg zich toen af of dat een clue was, waarop mijn vader het volgende legendarische antwoord met overtuigende minachting gaf: "Hah! pff, neeeeeeeeeh!".

Het was dus achteraf wel een clue...

Sindsdien wordt hij nog vaak aan het hamer-en-sukkel incident herinnerd. 😂

Zoraa

Wijs gebruiker
Persoonlijk zou ik hem het geld terug geven. Daarnaast misschien een attentie.
Mijn eerste gedachte toen ik het las was... cool je steelt geld , hebt spijt ( gelukkig) en vervolgens bepaal je wel waar het geld van je broer aan uitgeven gaat worden. Het is zijn geld en eigenlijk bepaald hij wat ermee gebeurt. Vind het super moedig van je dat je het boete kleed aantrekt. Echter denk ik niet dat je dat kunt 'afkopen' met een cadeau.

Geef het geld terug , koop een kaart en schrijf je spijt gevoelens en excuses op!
Wees eerlijk en open.
Een cadeau is niet echt aan de orde vind ik. Vind het zelfs een beetje fout. Alsof je je schuld gevoel wilt afkopen. Terwijl je dit Persoonlijk met eerlijkheid zou moeten oplossen. Met de billen bloot zeg maar.
Dan geef je je broer ook de ruimte om daar een authentieke reactie te geven. En niet gespeelde blijdschap om een cadeau.

Couchlock

Newbie
Ehm... Denk elke ochtend mijn bedrijfsauto voor het werk vol blowen... Omdat ik het zo'n gewoonte had gemaakt voor het werk te blowen.

StukjeBami

Persoonlijk zou ik hem het geld terug geven. Daarnaast misschien een attentie.
Mijn eerste gedachte toen ik het las was... cool je steelt geld , hebt spijt ( gelukkig) en vervolgens bepaal je wel waar het geld van je broer aan uitgeven gaat worden. Het is zijn geld en eigenlijk bepaald hij wat ermee gebeurt. Vind het super moedig van je dat je het boete kleed aantrekt. Echter denk ik niet dat je dat kunt 'afkopen' met een cadeau.

Geef het geld terug , koop een kaart en schrijf je spijt gevoelens en excuses op!
Wees eerlijk en open.
Een cadeau is niet echt aan de orde vind ik. Vind het zelfs een beetje fout. Alsof je je schuld gevoel wilt afkopen. Terwijl je dit Persoonlijk met eerlijkheid zou moeten oplossen. Met de billen bloot zeg maar.
Dan geef je je broer ook de ruimte om daar een authentieke reactie te geven. En niet gespeelde blijdschap om een cadeau.
Ik snap je helemaal. Het geven van een cadeau was ook maar een idee dat me te binnen schoot. Had ik misschien iets langer over moeten nadenken voordat ik het in mijn verhaal opschreef. Maar bedankt voor je mening. Dat bevestigt dat het idee voor een cadeau afvalt.

Laatst bewerkt:

mitchieee

Wijs gebruiker
Ehm... Denk elke ochtend mijn bedrijfsauto voor het werk vol blowen... Omdat ik het zo'n gewoonte had gemaakt voor het werk te blowen.

bij me vorige baan was het om 6 uur op locatie zijn 40 min rijden en als bij rijder moest ik in de vroege morgen ook al draaien voor die ander, het werkte wel rustgevend hehe en dan ging hij voorbereiden op locatie en moes ik de 2de al draaie😫 kwam als een garnaal terug

LucidLucy

Verslaafde in herstel
Pffff waar te beginnen?...

M'n a-pihp buiten in de rioolput gooien om het er 2 dagen later weer uit te vissen. Moet een leuk gezicht geweest zijn op straat.

Het lag welliswaar droog en het had niet geregend.

Pro ik-wil-stoppen-maar-alles-moet-in-het-geheim junkie tip:
Spoel je zooi altijd door de plee of gooi het desnoods in een container waar het in verdwijnt en zich afsluit (ondergrondse vaak). Dan kan je er niet meer bij!

Als je het netjes wilt doen, kan je ook je zooi kwijt bij de apotheek kwam ik pas later achter. Dat is waar mijn lieve omgeving mijn vrij omvangrijke RC-collectie naartoe heeft gebracht.

MaddMonkey

Badass junkie
Pffff waar te beginnen?...

M'n a-pihp buiten in de rioolput gooien om het er 2 dagen later weer uit te vissen. Moet een leuk gezicht geweest zijn op straat.

Het lag welliswaar droog en het had niet geregend.

Pro ik-wil-stoppen-maar-alles-moet-in-het-geheim junkie tip:
Spoel je zooi altijd door de plee of gooi het desnoods in een container waar het in verdwijnt en zich afsluit (ondergrondse vaak). Dan kan je er niet meer bij!

Als je het netjes wilt doen, kan je ook je zooi kwijt bij de apotheek kwam ik pas later achter. Dat is waar mijn lieve omgeving mijn vrij omvangrijke RC-collectie naartoe heeft gebracht.
Hoe vis je het eruit dan?

LucidLucy

Verslaafde in herstel
Hoe vis je het eruit dan?

Takjes 😳

De put was ook niet al te diep en lag een bladerdek in. Ik moet toegeven, ik er wel een paar minuten mee zoet.

Maar wachten op een nieuw postpakket duurde te lang. En iets anders dan pyro's kon me niet meer zoveel deren. Dus de straat dealer was ook niet echt een optie.

MaddMonkey

Badass junkie
Takjes 😳

De put was ook niet al te diep en lag een bladerdek in. Ik moet toegeven, ik er wel een paar minuten mee zoet.

Maar wachten op een nieuw postpakket duurde te lang. En iets anders dan pyro's kon me niet meer zoveel deren. Dus de straat dealer was ook niet echt een optie.
Damnnnnn

Ja dat is vrij junkerig. Was het nog wel te gebruiken dan? Was het goed afgesloten ofzo?

LucidLucy

Verslaafde in herstel
Ja het was nog helemaal droog. Niks mee aan de hand.

Maar het had in die tijd dan ook niet geregend en het lag droog op het bladerdek. Maar ja, vind het zelf ook wel vrij junkerig ja...

In de prullenbak gooien werkte ook niet. Viste ik het ook altijd uit. Dus de put buiten was de volgende stap. Had kunnen weten dat ik daar ook achteraan zou gaan zoeken...

De Zandman

DF-koning
OT:. Ooit eens ruim 400 km rijden omdat ik ver van huis werkte, en ineens geen hash meer had die ik rookte om te kunnen slapen.
Dus: halen die stuff!
Echte junk actie pur sang!
In wezen onnodig! Of toch niet...

Asii

Newbie
Joint gerookt met het laatste dus niet rookbare papier van de lange vloei omdat ik perse wou roken. Het tapijt afzoeken voor kruimels coke/hash was mijn expertise.

Coffeecup2

Een paar druppeltjes water in het lege flesje g doen. Heel hard schudden, op zijn kop houden en nog paar keer schuren. In de hoop nog iets te voelen. Nu is op ook echt op.

Bovenaan