Jou mening over alcohol

Flameon

Badass junkie
Goeie avond mede gebruikers,

Ik hoor heel vaak negatieve dingen over een glaasje alcohol.
Zowel hier op het forum, in mijn omgeving en ook op het werk.
Eigenlijk ben ik eens benieuwd hoe dit nu komt, want zelf vind ik een glaasje alcohol wel eens lekker.

Wat is jullie mening nu over alcohol (alcohol gebruik)?
Ik vind er niks is mee zolang je het in de hand kan houden. Teveel is natuurlijk nooit goed

TrippyShit

Badass junkie
Idd. Als jij gewoon in het weekend wat drinkt met je vrienden. Gezond is het niet maar dat weten we allemaal en das niet de reden waarom we alcohol/drugs gebruiken.

Ik houd van wel van een glaasje :)

Flameon

Badass junkie
Dat zeg je mooi Gemini. Alcohol misbruik is inderdaad niet goed en dat kan tot zeeeeer nare situatie's lijden. Ik ken genoeg mensen (via het werk) die zich een afgrond in hebben gedronken en daar nooit maar dan ook nooit meer uitkomen.

Ik ben van mening dat eens goed doorzakken op de alcohol, of een drankje na je werk niet gevaarlijk is en ook gewoon moet kunnen.
Laatst hadden we op het werk een discussie over de legaliteit van alcohol. Er waren clienten en collega's bij die het liefste zien dat alcohol niet meer in de supermarkt te koop is. Ik vond en vind dat bullshit :wink:

tomz0r

Badass junkie
Onder invloed van alcohol heb ik de mooiste, grappigste en gezelligste avonden van mijn leven gehad. Ook heb ik heel veel vrienden gemaakt onder invloed van alcohol.
Niet dat dit alleen aan de alcohol te wijten is, nuchter kan dit ook. Nuchter heb ik ook geweldige dagen gehad. Maar alcohol maakt me toch wat socialer en ik spreek sneller vreemde mensen aan om een praatje te maken zomaar. Perfect als de sfeer goed is en je tussen veel vreemde mensen bent.
Ik snap die alcoholhaat bij sommige mensen hier dan ook niet.

Dit klopt ook natuurlijk:
Gemini zei:
Met alcoholgebruik vind ik niks mis. Met alcoholmisbruik daarentegen..
Het moet wel bij sociaal drinken blijven. Niet gaan drinken om je problemen te vergeten.
Agressieve mensen onder invloed van alcohol en mensen die rijden onder invloed vind ik trouwens ook niet kunnen.

DrippTone

Badass junkie
Tripreporter
Aan de ene kant zou alles legaal moeten zijn, of alcohol zou ook in de opium wet moeten worden opgenomen, en dus verboden. Niet dat ik daarom minder zou gaan drinken. Ik ben een bier/wijn/whisky liefhebber. De laatste tijd heb ik erg weinig gedronken, lees 2 biertjes en 1 whisky in 4 maanden tijd. En hoe zeer ik ook genoten heb van deze drug, heb ik het vroeger wel flink misbruikt. En ik vind het ook een klote drug, omdat het er zo snel in sluipt, net als met coke. En de remming om het niet te vaak te gaan gebruiken is er bijna niet. Na het werk een biertje is lekker, en kan geen kwaad. Maar voor je het weet dan word dat elke dag na het werk een biertje, en daarna worden dat 2 biertjes. En ga zo maar door.

Ook als ik zie hoe sommigen zich gedragen wanneer ze gedronken hebben, echt schandalig. Niet iedereen kan er mee omgaan, en het is te veel ingegroeid in onze cultuur. Kinder van 14 willen al aan de drank, omdat het sociaal een status heeft. Alcohol word gewoon te veel misbruikt.

Dus als alcohol mag, dan vind ik dat de paddo's weer terug moeten komen, en de rest van het zooitje verboden middelen ook op een gereguleerde manier de legaliteit in komen.

*.exe

Belezen gebruiker
Poeh, mijn mening over alcohol? Da's een erg open vraag.

Ik drink elk weekend vanaf 14-15 jaar. Vanaf 16-17 flink. Ook wel es tussendoor in vakanties enzo. Nu niet meer sinds kort. Ik ging het na een enkele maanden stoppen met blowen steeds meer gebruiken als vervanging van mn wietverslaving. Dus op (bijna) dagelijkse basis. En dan liever 2-3 Grolsch Kanon dan 6 blikjes Heineken. Alles voor de impact zo ongeveer. Maar das een heel ander verhaal.

Het is cultureel en historisch gegroeid tot een geaccepteerde vorm van drugs. Daarom wordt het als normaal en zelfs stoer/positief beschouwd als je deelneemt aan het nuttigen. En natuurlijk ben je een watje als je een glas water neemt.

De absurde houding van alcohol EN drugs = bullshit. Dope = dope. Drugs zoals; hasj, xtc, alcohol, mdma etc. Zo zou het rijtje moeten klinken. Dus ook daarbij: waarom aan het verkeer mogen deelnemen als je 1 of 2 'eenheden' genuttigd hebt? Gewoon 0 en anders taxi bellen, klaar. Geldt in Zweden of Denemarken al geloof ik? Zelfde als rookpauze op de werkvloer. Was ik als roker al verbaasd over dat die mogelijkheid bestond. Eveneens dat culturele en historische aspect denk ik wat de grote rol daarin speelt.

Maar goed. Ik heb met alcohol zeker ook gouden tijden door meegemaakt. Met daarbij (hele) zware dagen door de katers. En nu de leeftijd (bijna 32..) heel voorzichtig begint mee te tellen merk je dat je niet 1 maar 2 dagen over een kater doet. Da's mij te lang. Nu ik sinds enkele maanden wat anders in het leven sta, heb ik daarbij nog een duidelijke reden om mn gebruik anders in te richten. Had pas bewust 3 weken niet gedronken (sinds 15 jaar (..)) en toen was er een gezellige party, veel vrienden en kennissen, goeie muziek etc. Had mezelf beloofd te 'mogen/willen' drinken. De kick viel behoorlijk tegen eigenlijk, de kater niet. Twee dagen zoet geweest met om en nabij een dubbele whiskey en 10 bier. Vraag me af hoe het geweest zou zijn met de helft minder aan drank. Maar ja, met eenmaal een paar glazen binnen is het voor mij moeilijk maat houden. Dan is het feest aan de gang he. Of stilstaan of gas geven eigenlijk.

Samengevat; alcohol is gewoon een drug die niet apart van de rest van alle dope genoemd zou moeten worden. De katers zijn heftig, de gezelligheid die het met zich mee kan brengen ook. De agressie die het bij sommigen opwekt is op zn zachts gezegd triest, alsmede de (verkeers)ongelukken en verslavingen. En oja, een goed biertje op de juiste temperatuur, geschonken in het juiste glas, een fijne whisky, koude rose al dan niet met ijs smaakt soms wel erg goed he . . :hearteyes:

*.exe

Miss Kittin

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
Ik vind dat alcohol te veel wordt onderschat, dat is mijn mening... Verder moet iedereen zelf uitmaken om wel/niet te drinken. Ben een stevige drinkster geweest, vond het ook moeilijk weg te denken uit mijn leven. Heb er veel lol op gehad, maar ook zeker bijna net zoveel shit op gezien en meegemaakt. Voor mij hoeft het inmiddels niet meer zo, vind het ook gewoon echt niet zo lekker meer. Als anderen in mijn omgeving een glaasje drinken, zul je mij daar verder echt niet over horen, zolang ze zich maar gedragen! :P

ArieKanariE

Bewuste gebruiker
ik denk dat drank 1 van de gevaarlijkste drugs is die we hedendage hebben. En dat de drugs drank pas nu langzaamaan erkend gaat worden als zeer gevaarlijk. Gewoon omdat er elk weekend weer kindertjes van 13 in het ziekenhuis komen door alcoholvergiftigingen en dat is echt niet alleen maar door comazuipers hoor .... comazuipen zijn de excessen daar hoor je altijd veel van, het grote gevaar ligt hem in dat er nog veel meer kinderen en mensen zich lam zuipen en dat dat amper wordt opgemerkt.

Alcohol is zo gevaarlijk, puur omdat het zo makkelijk te verkrijgen en omdat het zo algemeen geaccepteerd is.

voor 40 ct koop je een halve liter bier, dus tis nog goedkoop ook. Duurt het dan te lang voor je dronken wordt ( gewenning anyone) stap je gewoon over op huismerken met minimaal 10 % bier, die koop je voor minder dan een euro per halve liter .. en daarna is het hek van dam, want dan kun je of stoppen en inzien dat je kapot gaat of je gaat over op sterke drank ...

Dan nog eens de al eerder genoemde invloed ervan op kinderen ... waarom denk je dat er zo weinig kinderen tussen de tien en 13 aan harddrugs zitten en relatief gezien enorm veel wel al gedronken hebben ? OMDAT HUN OUDERS DAT ZO VOORDOEN ... drugs are bad, dus die mag je niet en dat zullen ze zeker niet voordoen ...
wat meestal dus wel wordt voorgedaan door die ouders is alcohol gebruik en flink ook .... je wordt er letterlijk mee opgevoed en daarmee ook met de gedachte dat alcohol veel minder slecht is dan dat de media je wijs wil maken... kijk maar naar pa en ma, die drinken toch ook al hun hele leven regelmatig ... en ome henk is altijd zo gezellig met zn biertje op ... and so on and so on :wink:

ik persoonlijk zou liever hebben dat mijn zoon of dochter af en toe blowt ( en geen sigaretten rookt ) dan dat ze alcohol zouden mogen ... maar ook voor blowen is 13 wat vroeg lijkt me, dus laat ze maar niet mijn voorbeeld volgen :mrgreen:

:wave:

Pikachu

Wijs gebruiker
Alcohol op zich heb ik geen problemen mee, sterker nog, ik drink iedere week vrijdag en zaterdag totdat ik aangeschoten danwel dronken ben. Geen uitzondering, elke week aangeschoten tot dronken. Niemand die zich hier zorgen over maakt. Mocht ik echter iedere week blowen dan zouden er al behoorlijk veel mensen zijn die zich zorgen zouden gaan maken. Mijn punt is dat ik niks tegen alcohol heb maar wel tegen de manier waarop mensen tegen alcohol aankijken t.o.v. andere genotsmiddelen.

Sarori

Bewuste gebruiker
Tot die tijd moeten we het een beetje leuk hebben en alcohol is toch wel een hele grote verbroederaar.

Bedrijfsfeestjes zonder drank zijn onnoemelijk saai, omdat een beetje drank de mensen wat losser maakt en ze los weekt uit hun duffe kantoorleven.

ArieKanariE

Bewuste gebruiker
en toch is het lichamelijk gezien gezonder om elke dag 2 biertjes of twee wijntjes te drinken dan eens per week 14 ....

majah eens per week 14 lijkt mij dan weer leuker :)

:wave:

Flameon

Badass junkie
Sarori zei:
Bedrijfsfeestjes zonder drank zijn onnoemelijk saai, omdat een beetje drank de mensen wat losser maakt en ze los weekt uit hun duffe kantoorleven.

Bedrijfsfeestjes en alcohol das nog eens een leuk onderwerp om aan te snijden hihi.
Ja deze feestjes kunnen best wel saai zijn zonder alcohol en zodoende leer je collega's ook vaak anders kennen. Kan heel positief zijn om je collega op deze manier te kennen, maar toch ben ik van mening dat het niet altijd is als je je laat vol lopen op een bedrijfsfeest.

Ik spreek uit ervaring .... of ik het gelukkig of helaas mag noemen weet ik niet.
En dan was ik niet degene die teveel achter de kiezen had. Ben wat gewend vanuit mijn studententijd, dat scheelt een slok op de borrel

Sarori

Bewuste gebruiker
Ik bedoel ook niet slempen, maar gewoon een paar drankjes om de ergste houterigheid en preutsheid van de meeste mensen wat te verzachten :)

Een kotsende collega is welisaar hilarisch, maar staat toch nog lange tijd voor aap als hij weer op kantoor komt. Een collega van mij heeft eens letterlijk voor de deur van het café zijn hele maag leeggekost en is toen weggewaggeld...haha

Dat slempen doe ik wel bij de buurman, want die heeft er altijd wel zeker 28 koud staan als hij me belt....en nee, mijn buurman is niet ArieKanarie :)

Oom Klaas

Badass junkie
Volgens mij is wel bekend wat een beetje alcohol op z'n tijd met me doet,
het ik hou van jullie allemaal topic getuigd daarvan :P

Af en toe geniet ik wel van alcohol, meestal dan wel een fles van 750 ml of een liter wijn..
Of een derde ouzo fles, ooh dat vind ik echt te lekker :grin:

Maar ik drink dus maar heel af en toe,
want wanneer ik drink is het veel helaas.
Althans voor mij is dit veel, veel kennisen drinken zoiets wekelijks of vaker dus in vergelijking valt het nog reuze mee

Miss Kittin

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
Flameon zei:
Sarori zei:

Bedrijfsfeestjes en alcohol das nog eens een leuk onderwerp om aan te snijden hihi.
Ja deze feestjes kunnen best wel saai zijn zonder alcohol en zodoende leer je collega's ook vaak anders kennen. Kan heel positief zijn om je collega op deze manier te kennen, maar toch ben ik van mening dat het niet altijd is als je je laat vol lopen op een bedrijfsfeest.

Ik spreek uit ervaring .... of ik het gelukkig of helaas mag noemen weet ik niet.
En dan was ik niet degene die teveel achter de kiezen had. Ben wat gewend vanuit mijn studententijd, dat scheelt een slok op de borrel

Yeah right, "Alcohol verboedert"! Nog zo'n fabeltje over alcohol dat alsmaar klakkeloos wordt aangenomen. Ik noem het meer een slap excuus om weer lekker diep in je glaasje te gaan kijken. Wie heeft dit ooit bedacht? Waar vind ik de feiten? Wat wel een feit is, is dat jongeren en horecaondernemers, alcohol momenteel als de belangrijkste factor noemen voor agressie tijdens het uitgaan. Hoe bedoel je alcohol verbroedert?

Bedrijfsfeestjes zijn gewoon per definitie saai, ook met alcohol. Voor verbroedering, is een cursus teambuilding effectiever. Nee, men gebruikt alcohol als smeermiddel en een paar uur later vertel je "gezellig" aan je vreselijkste collega je hele levensverhaal, inclusief de grootste dieptepunten. Daarna ga je nog even lekker voluit staan bekken met die slome postsorteerder die altijd zo'n nerveus kuchje heeft. Of was het nou die schele van de IT-afdeling? Wordt iig weer een leuk wederzien maandagochtend. Heerlijk die verbroederende eigenschappen! :rolleyes:

paulXTC

Bewuste gebruiker
Ik ben van mening dat eens goed doorzakken op de alcohol, of een drankje na je werk niet gevaarlijk is en ook gewoon moet kunnen.
Laatst hadden we op het werk een discussie over de legaliteit van alcohol. Er waren clienten en collega's bij die het liefste zien dat alcohol niet meer in de supermarkt te koop is. Ik vond en vind dat bullshit
Ik vind een drankje na het werk ook lekker.
Maar roesmiddelen horen eigenlijk gewoon een beetje bij het leven, als je alcohol uit de supermarkt haalt dan komt er precies hetzelfde als amerika had in de jaren 20' van de 20ste eeuw.
Het 18de amendement heeft alleen maar een slecht effect gehad op de economie, daardoor is de georganiseerde misdaad ontstaan en dan word alcohol de nieuwe cocaine, qua misdaad.

Bovenaan