Je wiet afbakken?

pieter-b

Wijs gebruiker
ik heb ooit gepost dat een kennis van mij stage liep in een laboratorium waar men bacterieen probeerde te kweken die thc uitschijten.
Daar haalden ze ook thc uit de plant, volgens haar met een alcohol extractie,..maar ze zei ook dat die planten eerst een paar uur in een oven lagen, en dat het hele pand naar wiet stonk.

Ze kon me niet vertellen waarom men die oven gebruikte, en ik kon me er ook geen reden voor bedenken,...

maar als dit klopt, dan zou dat echt waanzinnig zijn...Veeeeel sterkere hasholie :)

al heeft de persoon die er kennelijk verstand van heeft het over alkaloiden, terwijl thc helemaal geen alkaloid is....maargoed..
heel interessant...ben echt benieuwd.

jcp

Bewuste gebruiker
Someone asked a while back about if it was possable to make your pot more potent or to turn **** weed into good weed. The answer is yes. If you can find the machine. My memory wasx rocked when I was reading my 1979 High Times Magazine. There was two companies that put out machines that could make your weed up to 800% for potent and make hash and hash oil too, as well as other stuff.

One was called an iso2 and the other was the KIK sysstem. Its ad says "**** To Gold" Don't get Ripped Off . . . Get Ripped! I always wanted one but I never had $69.00 back then. I wonder if you find these anyplace anymore.

http://www.marijuanapassion.com/forum/archive/index.php/t-968.html

Hehe, schijnen machines verkocht te zijn die dit deden?

Hier ook nog een interessante reactie:

The very short answer is YES. It does affect potency in a very positive manner. Drying and curing cannabis after harvesting for few days to several months will improve the potency, as well as the taste and texture of the buds.

Drying bud converts crude acidic THC from its nonactive form (CBG) into a neutral pH psychoactive substance (THC). Each THC molecule has to lose it's moisture content in order to become fully psychoactive. This is because cannabergerol (CBG) is the non-psychoactive precursor for tetrahydrocannabinol (THC).

When the water exits the bud, the THC becomes slightly different in molecular structure.

Heating can make THC readily active by immedietly vaporizing the bud's moisture content away. However, as Fatima also mentioned, aging is important too.

First the bud is "dried", but can still contain some moisture within. By using the "cure", the THC slowly becomes psychoactive. Curing builds a more uniformily dried bud with a better burn and taste.

Maar dan nog kan ik me niet voorstellen dat in de oven of magnetron een goede manier is toch?

pieter-b

Wijs gebruiker
magnetron lijkt me niet nee, maar heteluchtoven wel denk ik.. het zou iig verklaren waarom ze dat op dat lab deden.. ik vraag me af of dit ook met hasholie werkt dan, aangezien daar dan ook nog cannabergerol in zou moeten zitten....toch?

pieter-b

Wijs gebruiker
ik ben nog even op zoek gegaan, en al heb ik nog geen bevestiging gevonden, wel iets wat me er sterk aan doet twijfelen,
nl een lab dat onderzoek doet naar niet alleen de thc contents in verschillende wiet soorten, maar ook cbd contents. Iets wat andere labs dus niet eerder zouden hebben gedaan. Echter, gebruiken ze ook hier een oven...en als daardoor cbd's omgezet zouden worden in thc zouden de meetresultaten niet kloppen
The samples were air dried at room temperature and oven dried overnight at 30°C prior to extraction.
http://www.amjbot.org/cgi/content/full/ ... type=HWCIT

..maar ik zoek nog even door :)

pieter-b

Wijs gebruiker
de iso2 lijkt ook niets meer dan een 'veilige' extractie methode te zijn zo op het eerste gezicht:

The ISO2 was a fairly safe extracting device with a light bulb under the base connected to a dimmer switch, similar to a lava lamp. Alcohol (99.7% isopropyl) was placed in the basin of the metal container and heated by the bulb underneath. Suspended above the alcohol was a halforb mesh strainer filled with marijuana. When alcohol is heated it turns into a vapor and rises, so in the ISO2 the vapor ‘melted’ the resin, which then dropped into the alcohol. The vapors came out of a twelveinch tower of carbon, inert and odorless. After 30 to 60 minutes all the resin was transferred to the remaining alcohol in the basin, and then the alcohol evaporated into the air or was heated gently until only the THC oil remained.
bron:http://www.cannabisculture.com/articles/4821.html

..dat kik system helaas niet kunnen vinden.

edit.
Yup..dat afbakken lijkt volgens mij bs te zijn.
wat overblijft is dit:
o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o
| ISOMERIZATION OF HASH OIL INTO PURE THC |
| A NIRVANAnet(tm) Infodose written by Dr. Atomic |
| Distributed via the NIRVANAnet(tm) text file distribution network |
o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o

Isomerization: This method is out of "Dr. Atomic's Marijuana Multiplier,"
one of those early 70's doper pamphlets. This process assumes you have pure
hash oil to begin with.

* Dissolve the hash oil in absolute ethanol or pure methanol in the ratio of
one gram extract to ten grams solvent. There must be no water in this
solution, as the next step is the addition of one drop of 100% sulfuric acid
per gram of extract.

* Add the acid slowly, drop by drop, stirring slowly and completely, with a
long glass stirring rod.

* Place a Pyrex pot containing the extract-alcohol-acid solution into the
refluxing apparatus and reflux for two hours. The acid will not evaporate
and will remain in the Pyrex pot. Allow to cool.

* Take the cooled solution, pour with an equal volume of water and 1/2 volume
of petroleum ether into the ether-extraction apparatus (separation funnel).

* Allow to settle, and drain the ether extract layer.

* This leaves an ether-extract-acid mix from which the acid must be purged.
To accomplish this, pour the ether-extract-solution into four volumes of 5%
sodium bicarbonate solution (1 gram bicarb. in 20 grams of water). This
will neutralize the acid, releasing CO2 and leaving a solution of sodium
sulphate.

* Allow this to settle into layers, then drain the ether-extract layer.

* Mix the ether-extract solution with an equal volume of pure water and let
it separate.

* Drain off the ether-extract layer.

* Evaporate the ether and what remains is hash oil in which all of the
cannabinoids have been converted into THC.

Oh my, having just typed all this in, I thought to check my copy of "Cannabis
Alchemy" for a method. Not only does it concur with this method of
isomerization, it has lots of whiz hints on fractionally distilling hash oil
to get an ultra-pure product. It also claims that if you convert THC to its
acetate, it becomes very potent and psychedelic. Yow.
bron:http://www.totse.com/en/drugs/marijuana/cnb2thc.html

na nog wat meer gezocht te hebben kwam ik een link naar het boek 'cannabis alchemy' tegen.
http://forums.mycotopia.net/attachments ... lchemy.pdf

jcp

Bewuste gebruiker
Wat een lache apparaat die iso2, maar is dus voor alcohol extractie om hasjolie te verkrijgen.

Ik heb cannabis alchemy gelezen, wat een gaaf boek!
Er zijn dus nog wel manieren om je hasjolie meer potent te maken...

1: conversion of cannabidiol, a non-psychoactive compound in the oil, to tetrahydrocannabinol resulting in greatly increased potency, conversion of low-rotating thc to the higher-rotating isomeric form. Dit zie er aardig simpel uit om zelf uit te voeren.

2: Hetzelfde als het stukje van jou van" Dr. Atomic". De hele bende nog eens converteren naar THC acetate, "THC acetate has twice the potency of THC".

Die stap 2 lijkt me wel wat lastiger om uit te voeren... je moet een half labaratorium bouwen.

Het effect van hasjolie die omgezet is in THC acetate is ook meer psychedelic dan gewone hasjolie, en het duurt 30 minuten voor je de volledige effecten voelt (da's apart, dat heb ik ook als ik mijn vaporizer gebruik...)

Man! ik wou dat ik scheikunde nooit had laten vallen! :wink:

Het lijkt er idd op dat dat afbakken bullshait is, maar ik heb ook ergens gelezen dat het verwarmen op juiste temperaturen de thc beter oraal actief is. Zou alleen niet verklaren waarom ze in die thread allemaal gillen dat het zoveel betere high geeft als ze het roken.

In ieder geval heb ik weer wat te prutsen als ik de BHO extractie op m'n eerste oogst gedaan heb!

pieter-b

Wijs gebruiker
jcp zei:
Wat een lache apparaat die iso2, maar is dus voor alcohol extractie om hasjolie te verkrijgen.

Ik heb cannabis alchemy gelezen, wat een gaaf boek!
Er zijn dus nog wel manieren om je hasjolie meer potent te maken...

1: conversion of cannabidiol, a non-psychoactive compound in the oil, to tetrahydrocannabinol resulting in greatly increased potency, conversion of low-rotating thc to the higher-rotating isomeric form. Dit zie er aardig simpel uit om zelf uit te voeren.

2: Hetzelfde als het stukje van jou van" Dr. Atomic". De hele bende nog eens converteren naar THC acetate, "THC acetate has twice the potency of THC".

Die stap 2 lijkt me wel wat lastiger om uit te voeren... je moet een half labaratorium bouwen.

Het effect van hasjolie die omgezet is in THC acetate is ook meer psychedelic dan gewone hasjolie, en het duurt 30 minuten voor je de volledige effecten voelt (da's apart, dat heb ik ook als ik mijn vaporizer gebruik...)

Man! ik wou dat ik scheikunde nooit had laten vallen! :wink:

Het lijkt er idd op dat dat afbakken bullshait is, maar ik heb ook ergens gelezen dat het verwarmen op juiste temperaturen de thc beter oraal actief is. Zou alleen niet verklaren waarom ze in die thread allemaal gillen dat het zoveel betere high geeft als ze het roken.

In ieder geval heb ik weer wat te prutsen als ik de BHO extractie op m'n eerste oogst gedaan heb!

Je vergist je... die stap 1 is juist wat ik had gepost van dr atomic. de stap1 die jij waarschijnlijk bedoeld is voor het verwijderen van teer en chlorofiel ed. maar die stap is volgens mij met een butaanextractie overbodig aangezien iig chlorofiel niet word mee geextract.

jcp

Bewuste gebruiker
Ik zie dat je gelijk hebt, maar met een BHO extractie moet je toch alsnog die 2 stappen maken die na het maken van de hasjolie zelf komen in het boek?

"By using the correct chemicals and methods to convert the cannabidiol to thc it is possible simultaneously to convert the thc to higher-rotating forms. The highest to be obtained is by starting with material high in cannabidiol, isomerizing the cannabidiol to thc and converting the thc to its higher-rotating form. Both the potency of the oil and the quality of the high are greatly increased."

Zou die stap nog nodig zijn voor BHO?

Daarna kan je dus ook nog de stap naar thc acetate maken volgens het boek.

pieter-b

Wijs gebruiker
jup...die stap wel ja....en de procedure lijkt ook nog wel te overzien. (althans..de gene die ik heb gepost..ik heb die van het boek nog niet echt bestudeert, en hij doet met zijn ding dus ook nog iets met de thc..dus dat klinkt extra interessant :) )
in een bho extractie zitten volgens mij voornamelijk, of zelfs alleen thc en cannabinolen...die cannabinolen kun je dus omzetten naar thc..
en volgens dat eerdere artikel wat ik had gepost, kun je daar dus het allerbest cannabis indica ipv cannabis sativa voor gebruiken.

http://www.amjbot.org/cgi/content/full/ ... type=HWCIT

jcp

Bewuste gebruiker
Ik ben echt benieuwd wat voor effect dit eindproduct heeft, hasjolie zelf is al heftig!

Maarja, eerst kastje afbouwen wiet kweken, bho extractie dan dit nog!
En ik wil ook nog een keer dmt extraheren! Waar vind ik de tijd! :wink:

Iig bedankt voor de link naar cannabis alchemy, echt super!

pieter-b

Wijs gebruiker
dusssss..en toen had ik thuis:
1 flesje super ontstopper 97% zwavelzuur
1 pakje gimborn zuiveringszout 100% foodgrade natriumbicarbonaat NaHCO3
1 x nafta, maar dat word stiekem octaan of hexaan ofzo..want dat had ik al thuis, en werkt volgens mij hetzelfde.

en dat was de boodschappenlijst..acetate zou leuk zijn...maar een zuurkast gaat me net iets tever... dan zou de opbrengst wel 25% meer worden dan de starthoeveelheid..en ook nog eens 2 x zo sterk..wel jammer dat die weer zo gevaarlijk is.

maar goed...eens even lezen wat iemand met hasholie en bovenstaande chemicalien zoal zou moeten doen voor die extra potentie :wink:

pieter-b

Wijs gebruiker
als ik het zou proberen zou ik waarschijnlijk nu ongeveer aan het wachten zijn tot de alcohol is verdampt.
De volgende stap zou dan
* Take the cooled solution, pour with an equal volume of water and 1/2 volume
of petroleum ether into the ether-extraction apparatus (separation funnel).
zijn.
Toch jammer dat het in zon geval onverstandig zou zijn plaatjes te posten :/
wel 'heb ik gehoord' dat er tijdens die alcohol fase 2 lagen ontstaan, waarvan de substantielaag meer is dan de originele olie ..dat zou iig suggereren dat de tek wat doet ..maargoed..natuurlijke verdamping duurt wel een nachtje.

pieter-b

Wijs gebruiker
overigens had je toch gelijk...wiet afbakken bestaat..
trimbos onderzoek 2007 zei:
In de hennepplant is ∆9-THC slechts voor een klein deel in vrije vorm aanwezig. Het grootste
deel van de stof is aanwezig in de vorm van zuren (THC-zuren) die bij verhitting, bijvoorbeeld
door roken of koken, spontaan tot ∆9-THC decarboxyleren.
Omdat de gebruiker in de praktijk wordt blootgesteld aan de totale hoeveelheid ∆9-THC is er
in dit onderzoek voor gekozen om de totale hoeveelheid ∆9-THC in de aangekochte cannabismonsters
te bepalen. Hiervoor wordt de cannabis tijdens het analyseproces zodanig verhit
dat alle THC-zuren worden omgezet in vrije THC. Hoewel de meeste andere cannabinoïden
zelf niet psychoactief zijn, of slechts in beperkte mate, zijn sommigen in staat de effecten
van THC te versterken of juist te remmen.

jcp

Bewuste gebruiker
Lachen!

Dus na het curen van wiet waarbij de meeste CBG omgezet wordt in THC kan je door verhitting nog wat THC zuren omzetten in THC...

Ik vraag me alleen af, zou dit alleen gebeuren als je het op bepaalde temperaturen verhit of ook als je gewoon je jointje aansteekt ? :)

pieter-b

Wijs gebruiker
volgens dat landelijk trimbos onderzoek gebeurt dit vanzelf tijdens het roken..vandaar dat zij, alvorens de wiet te testen op thc gehalte, eerst alle thc zuren omzetten dmv verhitting.
het is verder dus niet nuttig(tenzij je er hasholie van maakt denk ik..afhankelijk van of de zuren worden mee geextract of niet.)

jcp

Bewuste gebruiker
Achso... dus het is alleen interessant voor mensen die het niet gaan roken :P

Ik zal laatst ook te lezen over het watercuren van je wiet, aangezien we het laatst hadden over `schone` tabak door het met water te wassen.

Heb je dat wel eens geprobeerd? Ik las dat het veel ongewenste stoffen die je eigenlijk niet wilt roken verwijderd.

pieter-b

Wijs gebruiker
ik heb zo mijn bedenkingen over dat watercuren..

Als je wietplanten droogt is het het beste om slechts de grote bladeren te verwijderen (de bladeren aan de stam), en de plant in zn geheel op de kop te hangen. Door de zwaartekracht eindigen de werkbare stoffen uit de blaadjes en takjes ook in de toppen.

Als ik het goed begrijp gooi je bij een watercure de planten vers, en geknipt in water, en verliest daarbij dit droogvoordeel.

-----

Chlorofyl is wateroplosbaar en is het gene wat volgens mij voornamelijk word weggehaald met deze methode.

Als de plant normaal zou zijn gedroogd, dan zou dit chlorofyl omgezet zijn in suiker,..waardoor de wiet lekker zoet smaakt.

-----

Bij extracties zorg je altijd dat het plantmateriaal zo goed mogelijk vernietigd is, dan laten de werkbare stoffen makkelijker los. Feitelijk doe je hetzelfde met zo'n watercure..je vernietigd de plantstructuur.

Hasj krijg je door de hars van de plant te schudden. Ik denk dat het onvermijdbaar is dat een groot deel van je werkbare stoffen als emulsie worden weggespoeld.

al met al denk ik dat ik deze oversla.
de techniek lijkt puur gericht op chlorofyl, en is geschikt voor hen die de wiet geen 3 weken willen laten drogen.

...weet iemand trouwens waarom ze een mix van alcohol en chloroform gebruiken om de olie te extracten?..wat is de toegevoegde waarde van chloroform
Trimbos zei:
In het laboratorium werden de wietmonsters met behulp van een scalpel in kleinere stukken verdeeld
en vervolgens met een mortier en vijzel zo fijn mogelijk gemaakt. Zaden en houtige delen
werden verwijderd7. De volledig fijngemaakte monsters werden overgebracht in een 20 ml plastic
container met schroefdeksel en voorzien van een monsteretiket.
Omdat de hasjmonsters hiervoor te plakkerig waren werden deze niet met mortier en vijzel gehomogeniseerd.
In plaats daarvan werd met een scalpel de ingedroogde rand verwijderd en een stukje
'vers' materiaal uitgesneden. Van de voorbewerkte wietmonsters en van de hasjmonsters werd
100 milligram afgewogen, in extractievloeistof (methanol / chloroform = 4 / 1) opgelost en in twee
stappen ultrasoon geëxtraheerd en gecentrifugeerd. Omdat het verkregen extract slechts enkele
dagen stabiel is werd dit direct na het aanmaken geanalyseerd.
De gebruikte referentiestandaarden zijn voor ∆9-THC, Lipomed THC135, voor CBD, Lipomed THC-
303-10 en voor CBN, Lipomed THC-377-10.

overigens heb ik het vermoeden dat een butaan extractie onwijs makkelijk zuiverder kan worden gemaakt.
mix de verpoederde wiet met actief koolstof (Norit) (2:1) en voer de extractie uit.
als het goed is zijn dan alle kleurstoffen weg.

jcp

Bewuste gebruiker
pipoxyz zei:
Chlorofyl is wateroplosbaar en is het gene wat volgens mij voornamelijk word weggehaald met deze methode.

Als de plant normaal zou zijn gedroogd, dan zou dit chlorofyl omgezet zijn in suiker,..waardoor de wiet lekker zoet smaakt.

Kheb nog eens wat verder gezocht en dat zal wel kloppen ja, na het watercuren zou je smaak nagenoeg verdwenen zijn. Als voordeel noemen ze dan dat het minder scherp zou zijn om te roken.

Verder lijkt het meer een methode die men gebruikt als er beginnende toprot is, omdat dit onder water niet meer uitbreid...

Het filterd wel meer dan alleen Chlorofyl weg:

wietforum.nl zei:
Watercuren komt eigenlijk op hetzelfde neer, het verwijderen van ongewenste stoffen en de potentie verhogen. Een verschil is alleen dat de smaak, geur en het uiterlijk niet worden behouden. Het water verwijdert veel ongewenste stoffen zoals bladgroen en zetmeel, maar verwijdert ook veel flavonoiden en terpenoiden. Het gewicht zal een stuk minder zijn omdat er simpelweg een stuk meer stoffen worden verwijderd dan bij een gewone cure, hou rekening met zo'n 15-20% minder gewicht. Dit doet automatisch de potentie verhogen, meer THC per gewicht en levert ook een stuk "gezondere" wiet omdat je gedurende de cure veel stoffen kwijt raakt die je eigenlijk niet wilt roken. Het proces duurt hier geen maanden, maar dagen. 7 om precies te zijn. In Amerika wordt het veel door medicinale rokers gebruikt, met de vaporizer heb je tenslotte niet zo'n last van ontbrekende geur en is het bij "stealth" roken zelfs een voordeel dat je niets ruikt.

Een ander belangrijk voordeel van watercuren is dat het kort duurt en niet ruikt!

Ik denk dat ik het nog wel eens ga proberen met een klein gedeelte van de oogst... :smoke:

pieter-b

Wijs gebruiker
terpenoids zijn olieen en niet wateroplosbaar...
nu hoeft dat niet alles te betekenen want in koffie zit dat ook als kleine 'bubbeltjes' in het water...toch heb ik er mijn twijfels bij dat die ook worden gefiltert.
Als je versterkte wiet wilt, en alles snelsnelsnel moet, dan zou ik het zeker zo doen..het lijkt wat veel..maar in principe kun je je oogst tot eindproduct binnen een dag realiseren..

1. Pluk wiet
2. Voorverwarm oven op 120 graden, zet uit, plaats wiet in oven voor 15 minuten en herhaal tot de blaadjes makkelijk verpoederen. (zet thc zuren om in thc)
3. Meng de verpoederde wiet met actief koolstof (2:1) en voer butaanextractie uit. (filtert o.a. kleurstoffen, teer en chlorofyl)
4. Isomeer de olie (zet alle cannabinolen en thc2-8 om in thc-9) Bij dit punt verliest de olie al haar geur en smaak.
5.Pluk nieuwe wiet en maak er schone toppen van. (of ga naar punt 12)
6.Herhaal punt 2, maar ditmaal tot het 'rookbaar droog is'.
7.Gooi de wiet in een gesloten pot alcohol en laat het een paar dagen met regelmatig schudden staan.
8. Haal de toppen weer uit de alcohol en laat ze drogen. (De olie in de alcohol is niet gefilterd van chlorofyl en teer en daarom minder geschikt om toe te voegen aan de reeds gemaakte olie.)
9. Los de geisomeerde olie op in net genoeg alcohol, zodat als je de toppen er in legt, deze alle alcohol en thc opzuigen.
É voila.. wiet met een ongelovelijk hoog thc gehalte zonder smaak, geur of onwenselijke stoffen.

As for de overige alcohol..
9. Voeg actief koolstof toe aan de alcohol in een verhouding gebruikte toppen:actief koolstof (1:0.05) (dus 20 x minder koolstof dan topgewicht)
10. Filter de koolstof uit de alcohol en damp de alcohol in.
11. Isomeer

Inplaats van wiet:
12. Koop een bus sigarettentabak en dompel de tabak in een pan water.
13. Ververs het water totdat de meeste kleur uit het water is verdwenen
14. Droog de tabak
15. Zie punt 9 maar dan met tabak.
É voila de sterkste tabak die je ooit hebt gerookt :)

Je kunt er ook Hasj van maken:
16. Stop het poeder van de gebruikte butaan extractie in een schaal.
17. Kook het poeder in water en ververs het water tot de kleur verdwijnt. (filtert eventuele gifstoffen van de teelt, en nog wat smaak en geur stoffen)
18. Droog het poeder tot het kurkdfoog is en stop het in een glazen schaal.
19. Doe hier minimaal 15 en maximaal 50-60% olie bij.
20. Verwarm het geheel en kneed of pers het gruis en de olie tot hasj.
15% heeft een dichtheid zoals marok..50-60% heeft een dichtheid zoals bv charas van Nepal of India...je hebt een pers nodig om er blokken van te maken, maar templeballs zijn makkelijk gekneed.

Zie voor meer tips het boek "Hope, David - Cannabis Alchemie"

pieter-b

Wijs gebruiker
Smaakt ook wel goed :)

toch vind ik het raar..volgens dat Trimbos onderzoek zijn er stukjes nederhasj van over de 50% thc gevonden in Nederlandse coffeeshops.
Het stukje hasj van hierboven is gemaakt van olie dat tigmaal is gezuiverd, is geisomeerd en heeft een Maximale potentie van 60% thc.
Je komt pas hoger als je er o.a. fractionele distillatie op toepast..
De olie is gemixt in een verhouding van 40% olie, 60% gezuiverd topgruis.
Maximaal heeft de hasj dus een potentie van ongeveer 24% thc.

Volgens Trimbos is het gemiddelde van nederhasj 29.1% thc.

...erg vreemd hoor..de verhouding 60% olie, 40% topgruis is wel Maximaal, wil je niet gewoon olie op je bord hebben...
dat zou dan dus een maximale potentie hebben van 36% thc.

Alles daarboven moet het product zijn van 100% pure thc..anders is het Onmogelijk....en zelfs dan is het waarschijnlijk niet mogelijk om boven de 50% uit te komen. Zulke pure thc is vloeibaarder..dus kan niet met 60/40 worden gemixt maar waarschijnlijk max 50/50.

volgens mij lult Trimbos behoorlijk uit haar nek.
http://www.trimbos.nl/Downloads/Product ... %20RNI.pdf

Lapzwans

Belezen gebruiker
Waarom moeilijk doen, koop gewoon veel wiet (of kweek) en grind het allemaal met een grinder met thc-zeefje, dan heb je na veel wiet grinden een beetje pure THC (de gegrinde wiet wordt er niet merkbaar minder sterk van), een geelkleurig poeder, en daar wordt je pas stoned van geloof me :wink: ook al blow je elke dag 2,5gram weg. Rook het zelf af en toe :grin: Of je strooit die pure THC over andere wiet, dan is die wiet sterker. En je kan de gegrinde wiet nog gewoon oproken, is niet egt merkbaar minder sterker vind ik. Of je maakt hasj-olie.

jcp

Bewuste gebruiker
De skuff die je krijgt uit zo'n grinder met zeef is de slechtste skuff (groene skuff) die je kan hebben, met veel vermalen plantmateriaal erdoor en komt nog niet in de buurt van pure thc...

Wat je wel kan doen is ice-hasj maken met een bubbleator ofzo, dan kom je wel aardig in de buurt.
Of idd hasj olie...

Bovenaan