Ivm ADHD

Telefoon

Wijs gebruiker
aangezien ik er van uit gaan dat hier vooral mensen komen van de leeftijdspan van 15 - 25 ( ja ik zit daar tussen )

maar.

aangezien jij de ilussie hebt dat mensen met adhd geestelijk instabiel zijn heb je het toch mis.
ze kunnen zich minder goed concenteren en/of stil zitten *( dat is je Disorder. )
maar voor de rest zijn ze geestelijk gewoon inorde.
en mer medicatie zie je niet eens verschil.

en Ritalin / Concerta krijg je niet van de psych maar van een Arts. en dan kanje een herhaal recept krijgen van de Huisarts
en dat ik Heroine wil proberen is mijn zaak. en dat ik me niet laat op lichten door de verslaafden van mijn stad lijkt mij toch niet fout. en aan gezien dat jij denkt dat ik dat heb gekocht. laat ook al zien dat je mijn post niet eens goed hebt gelezen.

Freak. is ook al een foute benaming voor Adhd ik Durf te wedden dat minstens 20% in je omgeving een vorm van adhd heeft en waarschijnlijk zonder dat jij daar überhoubt weet van hebt.
:wave:

BillyBilo

Badass junkie
Telefoon zei:
aangezien ik er van uit gaan dat hier vooral mensen komen van de leeftijdspan van 15 - 25 ( ja ik zit daar tussen )

wat heeft dat hier in godsnaam mee te maken?
maar.

aangezien jij de ilussie hebt dat mensen met adhd geestelijk instabiel zijn heb je het toch mis.
ze kunnen zich minder goed concenteren en/of stil zitten
maar voor de rest zijn ze geestelijk gewoon inorde.
en mer medicatie zie je niet eens verschil.

Zoek eens iets op over neurotransmitters en het ontstaan/oorzaak van adhd/add

en Ritalin / Concerta krijg je niet van de psych maar van een Arts. en dan kanje een herhaal recept krijgen van de Huisarts

Sorry, maar hier in nederland krijg je het meestal van een psych.

en dat ik Heroine wil proberen is mijn zaak. en dat ik me niet laat op lichten door de verslaafden van mijn stad lijkt mij toch niet fout.

Het gaat erom in welke vorm jij in minderwaardigheid over deze mensen spreekt, terwijl als jij heroine gaat gebruiken ook de kans loopt om zo te eindigen, en laat me hier alsjeblieft geen voorbeelden of nog meer uitleg bij geven, iig als je mijn posts een beetje gelezen hebt. en aan gezien dat jij denkt dat ik dat heb gekocht. laat ook al zien dat je mijn post niet eens goed hebt gelezen.

Zeg ik dat je het daar gekocht hebt, of ben je ook analfabeet?

Freak. is ook al een foute benaming voor Adhd ik Durf te wedden dat minstens 20% in je omgeving een vorm van adhd heeft en waarschijnlijk zonder dat jij daar überhoubt weet van hebt.
:wave:

Hoe Durf jij te zeggen dat ik je freak noem omdat je adhd hebt? hoe kom je erbij? lees eerst je eigen posts eens, dat is waar ik mijn conclusie uit trek, en lees de mijne ook beter in het vervolg.

azgaza

Badass junkie
Ik ken iemand met ADHD die succesvol LSD heeft genomen meerdere keren en er echt intens van geniet, geen problemen.

Geestelijke instabiliteit is toch iets anders dan letterlijk een stoornis, je hebt ook mensen bij wie helemaal geen stoornis is vastgesteld die helemaal niet tegen LSD kunnen, omdat ze.. juist; instabiel zijn, en dat vaak niet weten. Dat soort mensen hun wereld stort in, omdat ze zichzelf niet kennen.
ADHD is een stoornis die weinig met realiteitsbeeld, zelfbeeld en stabiliteit te maken heeft, meer met concentratie en activiteit, en soms impuls, en ja dat laatste kan gevaarlijk zijn natuurlijk maar je hebt ook gewoon impulsieve mensen die helemaal geen adhd hebben.

Niet élke stoornis is persé slecht met drugs, je moet kijken naar de aard van de stoornis, het invidu en de neutotransmittor-oorzaak van de stoornis natuurlijk (want daar werken drugs ook op).

Als daar geen problemen lijken te zitten is het het proberen toch gewoon waard?

BillyBilo

Badass junkie
azgaza zei:
Ik ken iemand met ADHD die succesvol LSD heeft genomen meerdere keren en er echt intens van geniet, geen problemen.

Geestelijke instabiliteit is toch iets anders dan letterlijk een stoornis, je hebt ook mensen bij wie helemaal geen stoornis is vastgesteld die helemaal niet tegen LSD kunnen, omdat ze.. juist; instabiel zijn, en dat vaak niet weten. Dat soort mensen hun wereld stort in, omdat ze zichzelf niet kennen.
ADHD is een stoornis die weinig met realiteitsbeeld, zelfbeeld en stabiliteit te maken heeft, meer met concentratie en activiteit, en soms impuls, en ja dat laatste kan gevaarlijk zijn natuurlijk maar je hebt ook gewoon impulsieve mensen die helemaal geen adhd hebben.

Niet élke stoornis is persé slecht met drugs, je moet kijken naar de aard van de stoornis, het invidu en de neutotransmittor-oorzaak van de stoornis natuurlijk (want daar werken drugs ook op).

Als daar geen problemen lijken te zitten is het het proberen toch gewoon waard?

Natuurlijk hangt het een "beetje" echt een heel klein beetje van het persoon af, maar zodanige tests naar nieuwe medicatie opgebied van adhd en verschillende soorten anti depressiva hebben aangetoond dat het gewoon heel erg gevaarlijk is omdat je met je dopamine en serotonine zit te rommelen, iets wat bij adhd en add juist ZOVEEL invloed heeft(vooral dopamine) Maar goed ik ben het zat om me zolang te verdedigen en ik hoef mijn gelijk ook niet te krijgen, dus mensen met adhd of add, ga alsjeblieft aan de acid, maar loop niet te janken als je in een ergere toestand van geestelijke ziekte verkeerd. Een persoon met adhd, of WELKE geesteziekte, of aandoening, of kleine verandering van mensen die geen problemen hebben lopen gewoon, wetenschappelijk bewezen een grotere kans op problemen, en het tegendeel is nog niet bewezen, de groetjes.

BillyBilo

Badass junkie
En daar wil ik aan toevoegen dat zelfs in grote mate blowen gevaarlijk is, ik ben er mega paranoide van geworden.

Psycho_Chrono

Wijs gebruiker
Tripreporter
@ telefoon: het gaat er volgens mij niet om wat je zegt, maar hoe ongenuanceerd je het brengt. Je hebt het over verslaafde zwervers die je afzetten enz. Voor sommige mensen kan dat heel kwetsend overkomen omdat je heroine gebruikers over een kamp scheert. Een heroine gebruiker zit in een diep dal, en je moet bergen verschuiven met je blote handen om er vanaf te komen, ook zij verdienen nog respect hoor.

Als je heroine wilt proberen, informeer je dan beter, zoals je zelf al aangaf, is google een goede leermeester.
Vraag het na bij drugsinfocentra e.d. wij kunnen je met veel informatie een eind op weg helpen denk ik, maar de meerderheid (bijna alle) posters hier zijn geen expert en geven advies uit eigen ervaring. Zoals je weet kan die eigen ervaring bij iedereen anders zijn.

Ik hoop dat je hiermee op weg kunt :)

en wat meer respect hebt voor de mensen om je heen

Telefoon

Wijs gebruiker
ja ik doel niet op alle heroine gebruikers
mensen die dakloos zijn en slapen op het stasion .. wat zijn dat ? :openmouth:

oke.. naja ik had het beter kunnen formuleren sorrie :hearteyes:

kusje ?!

vlaemink

Belezen gebruiker
BillyBilo zei:
En daar wil ik aan toevoegen dat zelfs in grote mate blowen gevaarlijk is, ik ben er mega paranoide van geworden.

Ja dat ligt misschien aan je zelf, daarom moet je het nog niet veralgemenen.

BillyBilo

Badass junkie
vlaemink zei:
BillyBilo zei:

Ja dat ligt misschien aan je zelf, daarom moet je het nog niet veralgemenen.

Is dat het enige wat je te zeggen hebt? Denk je nou echt dat alle uitslagen van experimenten en tests wat betreft wiet gebruik nergens op slaan? maar whatevah, de groetjes.

Bovenaan