is LSD verslavend?????

exact

Belezen gebruiker
hallo,

ik heb al heel wat informatie opgedaan over de werking en dergelijken van de drug LSD, maar ik kan nergens iets vinden over de verslavendheid (??? :rolleyes: ) van LSD, kan iemand mij a.u.b. een beetje informeren hierover?

Larz

Belezen gebruiker
lsd is totaal niet verslavend.
wel kan het zo zijn dat bij bepaalde personen het "trippen" zo leuk is dat ze het het redelijk vaak doen (ongeveer om de 1 a 2 weken).
en dat is mentaal ni zo gezond.

pieter-b

Wijs gebruiker
rukken heeft wat chemische reactie in je hoofd betreft een behoorlijke verslavingspotentie.

-LSD kan niet als onderhouds drugs worden gebruikt zoals dat bij uppers of downers kan.

-LSD valt ook niet echt te gebruiken om problemen mee uit de weg te gaan.

-LSD werkt pas na een paar daagjes weer

-De risico-addict (je lichaam geeft Dopamine schouderklopjes bij o.a. sex, voer, en het nemen van risico(zie bv gokverslaving)) zou denk ik wel een vorm van verslaving bij zichzelf op kunnen wekken door steeds verder te willen gaan.

pieter-b

Wijs gebruiker
volgens mij kun je lsd Echt niet als vluchtmiddel gebruiken.

ik bedoel..ten eerste heb je vluchtmiddelen constant nodig en werkt lsd niet al te vaak..
zoals dat iemand dagelijks van sochtends tot savonds biertjes drinkt of jointjes rookt...dat zou vluchtgedrag kunnen zijn.

ten tweede drukt lsd je met de neus op die dingen die je vermijden wilt...
in tegenstelling tot uppers of downers.

neeeeeeeeejjj...volgens mij geen potentie tot vluchtgedrag op lsd :)

Supervlieg

Wijs gebruiker
pipoxyz zei:

ik bedoel..ten eerste heb je vluchtmiddelen constant nodig en werkt lsd niet al te vaak..
zoals dat iemand dagelijks van sochtends tot savonds biertjes drinkt of jointjes rookt...dat zou vluchtgedrag kunnen zijn.

Dat is jouw mening over vluchtgedrag. Dat neemt niet weg dat je elk weekend weg kan vluchten in de wereld van LSD...... Bovendien ben ik door LSD nog nooit met mijn neus op de feiten gedrukt dus dat argument vind ik ook vrij persoonlijk en niet relevant.

pieter-b

Wijs gebruiker
tja..als jij wat te vluchten hebt...dan is dat iets wat in je leven speelt.
iets wat dominant is, wat je niet aankunt, en waardoor je drugs gebruikt.

Afhankelijk van de intensiteit waarop dit in je leven speelt, is het denk ik toch echt onvoorkombaar dat je tijdens je trip met je neus op de feiten wordt gedrukt.

tja..en vluchten beperkt houden tot het weekend ...ik denk dat we er een andere invulling aan geven 'vluchten'.

Supervlieg

Wijs gebruiker
pipoxyz zei:
tja..als jij wat te vluchten hebt...dan is dat iets wat in je leven speelt.
iets wat dominant is, wat je niet aankunt, en waardoor je drugs gebruikt.

Afhankelijk van de intensiteit waarop dit in je leven speelt, is het denk ik toch echt onvoorkombaar dat je tijdens je trip met je neus op de feiten wordt gedrukt.

tja..en vluchten beperkt houden tot het weekend ...ik denk dat we er een andere invulling aan geven 'vluchten'.
Ik zie nog steeds geen feiten maat. :wave:

Iets dat wekelijks gebruikt wordt om te ontsnappen aan de werkehelijkheid is duidelijk een vluchtmiddel. Daarnaast heeft het "met je neus op de feiten gedrukt worden" niks te maken met de kans op verslaving. Sterker nog, ik heb het nog nooit gehad met LSD, wat voortkomt uit de intentie waarmee ik LSD neem.

pieter-b

Wijs gebruiker
er zijn geen feiten die ik je wel of niet kan laten zien.

wij hebben gewoon een fundamenteel andere betekenis bij het woordje vluchtgedrag.

ik zie vluchtgedrag mbt drugs, als gedrag waarbij iemand de werkelijkheid niet meer aankan, en slechts onder invloed van uppers of downers functioneren kan, en daardoor problemen niet verwerkt, maar uit de weg gaat.

Bij die invulling die ik aan het woordje vluchtgedrag in deze context geef, past lsd niet, en past 1 x per week ook niet. Met lsd ga je je problemen niet uit de weg, en je kunt niet elke dag onder invloed zijn.
Hierdoor haalt de werkelijkheid je onherroepelijk in.

Volgens mijn definitie van vluchtmiddel, is lsd dus gewoon ongeschikt.

Jouw definitie van vluchtmiddel is anders, breder, en betreft volgens mij ook elk weekend naar een pretpark.

lysergine25

Badass junkie
Tripreporter
vluchten op de lsd is iets wat onmogelijk is, de lsd prikt er meteen doorheen.
niemand bepaalt wat de lsd doet met je gedachtengoed, je problemen wegtrippen zal dus ook niet lukken. Sommige trippers werken harder aan hun problemen als ze nuchter zijn dat kan wel.

Je kan met geen 1 drugs je problemen oplossen !

Fractal

Belezen gebruiker
Supervlieg zei:
Sterker nog, ik heb het nog nooit gehad met LSD, wat voortkomt uit de intentie waarmee ik LSD neem.

Dat vind ik wel vreemd. Ik heb nog maar één keer lsd genomen, maar daar werd ik toch wel behoorlijk hard met mijn neus op de feiten gedrukt, of ik dat nu wilde of niet. Of zorg je er dan voor dat je tijdens een trip altijd iets te doen hebt (film, feestje, sex, whatever) zodat je die introspectie niet hebt? Misschien neem je ook altijd relatief lichte dosissen?

dfssdfde

Badass junkie
ik heb het nog maar een keer gehad, de andere keren waren allemaal een combinatie van een relatief lage dosis en veel south park :grin:

Hans

Wijs gebruiker
Het lijkt me geen goede keus om als je problemen hebt te zeggen: 'Goh ik voel me klote, beter neem ik acid'. Dat is toch wat door elke gebruiker altijd wordt afgeraden?

Fractal

Belezen gebruiker
Zeker niet, als je de effecten van lsd op je laat afkomen is een twaalf uur durende bad trip quasi gegarandeerd. Langs de andere kant kan het een therapeutisch effect hebben, maar deftige begeleiding en goede dosering lijken me dan een must.

the.buggg

Experimenterende gebruiker
dat lijkt mij ook. maar zelf zou ik dan ook nooit trippen als ik me mentaal niet goed voel, dat is toch gewoon vragen om een slechte ervaring? of sta ik hier gewoon onzin uit te kramen? maar naar mijn mening is lsd niet echt verslavend. het kan wel zijn dat je wilt trippen maar je hebt niet de onhebbelijke drang om weer lsd te nemen.

Wile-E-Peyote

Badass junkie
Tripreporter
ik meestal op een zaterdag, als ik me een beetje verveel. hele dag niets te doen, geen verplichtingen, auto in de garage( zien mensen niet dat je thuis bent) telefoon uit, lekkere dingetjes klaarzetten. Kameraad opbellen. (en dan pas telefoon uit)

Wile-E-Peyote

Badass junkie
Tripreporter
Uitslapen, en een middagje dromerig in bed bljven liggen, is ook redelijk verslavend... Je zegt tegen jezelf, "En nu eruit" maar je lichaam draait zich om, en sluimert nog eventjes verder. en de tijd ramt maar door, wat gaaat en dagje dan fukin snel voorbij.

the.buggg

waar herken ik dit toch van :P dan wordt je wakker, je draait je om en je blijft nog een uur in bed liggen nadenkend over allemaal dingen. dus zou je idd kunnen zeggen dat slapen en in bed liggen ook verslavend zijn, maar dan zijn snoepjes eten, rukken, gezellig met vrienden praten, chillen, en nog een heleboel andere dingen ook verslavend. kwestie van hoe je het bekijkt dus.

azgaza

Badass junkie
LSD is niet verslavend; je kan het wel regelmatig doen omdat je het leuk vind maar dat klinkt meer als een hobby/intresse dan verslaving.
Sommige mensen gaan ook elke paar weken naar de film omdat ze het leuk vinden, en dat is ook geen verslaving.
Dan kan je nog denken 'stel dat ik het nooit meer zou kunnen doen, zou ik het jammer vinden?' en dan zullen toch de meeste gebruikers wel ja antwoorden, maar je zou het ook jammer vinden als je nooit meer muziek kon horen, juist?
Daarom denk ik niet dat het verslavend is, maar gewoon heel leuk, mooi, interessant etc.

sjaartrol

Bewuste gebruiker
lsd is imo wel een beetje geestelijk "verslavend". want een verslaving hoeft volges mij niet per se iets te zijn da je echt elke dag doe vind ik. er zijn wel een paar mense zullen, die zo graag trippe op lsd, da ze t elk weekend gaan doen, en dat is imo ook en vorm van verslaving...

Supervlieg zei:
pipoxyz zei:

Dat is jouw mening over vluchtgedrag. Dat neemt niet weg dat je elk weekend weg kan vluchten in de wereld van LSD...... Bovendien ben ik door LSD nog nooit met mijn neus op de feiten gedrukt dus dat argument vind ik ook vrij persoonlijk en niet relevant.

lsd kan je idd wel gebruiken als vluchtmiddel, zo heeft een vriend van me die ongeveer een jaar gelede veel probleme kreeg thuis enz, in een kraakpand gaan wonen, met een 100tal trips... die kerel heeft toen een maand lang ongeveer elke dag getript (btw: lsd kunt ge wel 2-3 dage zelfs nog langer na elkaar gebruiken, het heeft altijd effect, dus dikke zever da je lsd maar om de x aantal dage/weke kunt gebruike) dus die is duidelijk in de lsd gevlucht... heeft darna een hele tijd niemer getript door "kopfoor" en nu woont hij trouwens terug thuis, en ga binnekort weer naar school enzo.

Wacky

Badass junkie
Dat is echt geen zever hoor, die tollerantie van LSD. Op fullmoon vorige zomer deed ik zelf 2 trips met 3 dagen ertussen, toen merkte ik dat het een heel stuk minder werkte. De eerste trip was ik echt zwaar van de kaart, de tweede was amper een trip te noemen.
Een belg die ik daar tegenkwam stak nonchalant twee 200ug trips in zijn mond met de melding "doet toch niets meer, al teveel genomen van de week"

Verder denk ik dat je het wel enigzinds kan gebruiken als vluchtmiddel, maar dan niet als vlucht voor problemen, maar vlucht voor saaiheid. Als ik me verveel heb ik vaak wel zin in een tripje. Maar dat kan natuurlijk ook over van alles gezegd worden en is geen verslaving.

Wile-E-Peyote

Badass junkie
Tripreporter
LSD is niet verslavend, het is meer een hobbie... De ene verzamelt suikerzakjes, en wordt helemaal waus als ie een zakje vind of ziet die hij of zij nog niet in de verzameling heeft. De andere verzamelt vingerhoedjes, en die maakt er zelfs ruzie om in de winkel over "Deze heb ik nog niet" " nee die heb je wel" (leuke tante heb je dan)

Bij LSD heb je deze verschijnselen niet.

Dat is meer van: Hee morgen niet ingeroosterd? Oh ik heb nog een zegeltje liggen. Lekker vroeg naar bed, voor een tripje morgen.

Bij een verslaving zou je het zakje zien liggen, en tien minuten later het hebben ingenomen, om dan je af te vragen hoe je aam meer komt.

the.buggg

dat van die hobbie is een mooie invalshoek. en voor heel veel mensen zal dit ook wel kloppen, al geloof ik wel dat er wel mensen zullen zijn die idd 10 min later de trip opgegeten hebben en zich al afvragen waar ze nieuwe kunnen vinden.
al zal dit wel een kleine fractie van de lsd gebruikers zijn. als ik lsd neem laat ik het gewoon de volgende keer op me af komen, ik ga er niet specifiek naar opzoek. het komt vanzelf wel.

Jeller

Badass junkie
een klein beetje, maar niet zozeer
je kan er wel vlug obsessief van worden als je het heel leuk vindt :wink:

exact

Belezen gebruiker
er zal toch zeker wel een "drang" zijn om het snel nog eens te doen, als je trip je goed bevallen is. sommigen zeggen dat het niet verslavend is omdat het niet een gevoel geeft waarin je je altijd wilt begeven, maar over dat gevoel kan ik niet meepraten...
ik stelde deze vraag omdat ik lsd eens wil gebruiken, omdat ik nieuwsgierig ben naar de effecten, maar naast wiet wil ik niet verslaafd raken aan ander spul :wave:

azgaza

Badass junkie
Ik blijf toch bij mijn punt dat het niet verslavender is dan muziek of films kijken. Dan kan je ook overweldigd achterblijven van 'wow dat was geweldig', en denken 'laten we dat nog eens doen', en met LSD is dat dus ook zo, maar de meeste mensen laten weken tot maanden tussen hun trips, plannen ze verruit en er is géén drang om het nog eens te doen, meer zo van 'hee dat was leuk, laten we nog het nog eens doen'.

Alleen omdat iets goed bvalt en je het nog eens doet betekend toch niet dat het verslavend is? Dan is alles wat je aangenaam vind gelijk verslavend. Verslaving is iets heel anders dan dat.

jcutter

Badass junkie
LSD kan je mentaliteit veranderen, maar als je dit bevalt en dit langzaam vergaat, snap ik het wel dat er mensen zijn die veel trippen om hun mentaliteit zo te houden.

jcutter

Badass junkie
Haha, pas in de aankomende vakantie weer :hearteyes:
Mijn mentaliteit blijft overigens het zelfde, met acid kan ik het verbreden.

Bovenaan