Is het speed?

heroesss

Bewuste gebruiker
Dit weekend heb ik een aan aantal 'lijntjes' aangeboden gekregen, ik ging er vanuit dat het coke was dus nam het gewoon. Het had alleen een heel ander effect dan dat ik normaal had. Het effect was veel leuker dan normaal als ik coke heb gesnoven, ik werd heel vrolijk, ging echt tegen iedereen praten en mijn mond ging helemaal heen en weer zegmaar (moeilijk uit te leggen, maar het komt er op neer dat het nu net lijkt alsof mijn kaak is gekneust, zo pijn doet het)
Nadat ik het had gesnoven, en ik steeds inademde door m'n neus rook ik steeds een vrij nare lucht, soort van benzine lucht ofzo?? Dat had ik ook nog nooit bij coke gehad, en coke voel ik vrij wel meteen, nu duurde het ook even voordat ik iets voelde. En mijn neus en mond was nu ook niet verdoofd en als ik normaal coke snuif heb ik dat wel. Nu ben ik er eigenlijk helemaal van overtuigd dat het gewoon speed was, maar ik had een paar uur van te voren ook een halve xtc pil genomen (die toen al uitgewerkt was toen ik de lijntjes nam), en had ook al wat drankjes gedronken, dus misschien dat het effect nu anders was daardoor? En (zo voorschut was dat :flushed: :flushed: ) dacht ik de hele tijd aan sex en praatte er ook openlijk over. Het effect bleef ook een paar uur aanhouden, terwijl je bij coke op tijd bij moet snuiven anders werkt dat ook uit. Helaas kan ik het niet testen, dus ik kan er nooit zeker van zijn wat het nou was, maar jullie hebben er vast veel verstand van :)
Speed heb ik nooit eerder gebruikt omdat ik vaak lees over speedpsychose en omdat psychose's vaak bij mij in de familie voorkomt durfde ik dat nooit te proberen.
Maar als het dus speed is wil ik het wel vaker gaan doen want het is veel leuker dan de coke die ik normaal heb of zou het misschien coke zijn met een erg hoog percentage en het effect zo was door de andere drug? En het is natuurlijk veeeel goedkoper dan coke :grin: :grin:
Wat denken jullie?

DeepPurple

Belezen gebruiker
De effecten klinken niet per se als speed-effecten maar niettemin denk ik wel dat je speed hebt gekregen maar dat de effecten die erop volgden, voortkwamen uit de combi xtc/speed/alcohol.

heroesss

Bewuste gebruiker
Ik heb ook weleens gelezen dat speed brand of prikkelt bij het snuiven, maar dat deed het nu niet.

heroesss

Bewuste gebruiker
DeepPurple zei:
De effecten klinken niet per se als speed-effecten maar niettemin denk ik wel dat je speed hebt gekregen maar dat de effecten die erop volgden, voortkwamen uit de combi xtc/speed/alcohol.

Dat denk ik dus ook, ik heb ook helemaal geen last van een kater ofzo, heb vannacht goed geslapen. (had het trouwens rond zaterdag 4 uur s'nachts voor het eerst genomen) maar ben gisteren wel de hele dag wakker gebleven.

heroesss

Bewuste gebruiker
DeepPurple zei:

Nog een vraag; Wat is dan het verschil van effect van speed en speed+bier?

DeepPurple

Belezen gebruiker
Speed it is. Veel praten en lang wakker blijven zijn duidelijke gevolgen ervan. Het malen van je kaken, kan even goed door de xtc komen. Ik zelf heb altijd weinig last van mijn kaken bij pep, eerder bij xtc maar ik weet van anderen dat ze ook bij pep al met hun kaken gaan malen (wat ik bij coke wel lichtelijk doe).

De minder lekkere geur gaat ook gepaard met de speed, alleen dat je constant aan seks dacht, zegt gewoon wat over jezelf en is geen direct gevolg van de speed. Wel kan je erg gefocust op bepaalde zaken raken dus als je veel bezig was met seks of mooie vrouwen in de omgeving, kan de speed je focus daar op hebben versterkt.

edit: speed+bier heeft geen bijzondere bijwerking maar van alcohol word je aangeschoten maar dat ervaar je natuurlijk anders als je wel energiek en scherp bent door de speed. Maar het feit dat je je zo vrolijk voelde, zal even goed door de alcohol zijn gekomen, je had alleen meer energie om het te uiten.

heroesss

Bewuste gebruiker
DeepPurple zei:
Speed it is. Veel praten en lang wakker blijven zijn duidelijke gevolgen ervan. Het malen van je kaken, kan even goed door de xtc komen. Ik zelf heb altijd weinig last van mijn kaken bij pep, eerder bij xtc maar ik weet van anderen dat ze ook bij pep al met hun kaken gaan malen (wat ik bij coke wel lichtelijk doe).

De minder lekkere geur gaat ook gepaard met de speed, alleen dat je constant aan seks dacht, zegt gewoon wat over jezelf en is geen direct gevolg van de speed. Wel kan je erg gefocust op bepaalde zaken raken dus als je veel bezig was met seks of mooie vrouwen in de omgeving, kan de speed je focus daar op hebben versterkt.

maar ik ben een vrouw hahahahaa daarom was het zo voorschut :flushed: hahahaha tering

DeepPurple

Belezen gebruiker
Niets voorschut joh, er is niets leuker dan een vrouw die tenminste open over seks durft te praten. Ik zeg, vaker doen!

edit: overigens, geilheid wordt eerder door xtc (en/of alcohol) opgewekt dan door speed. Van de mdma in xtc word je heel erg open en eerlijk, van speed word je praterig. Die beide effecten in combinatie met je natuurlijke focus op seks, verklaart alles.

Angramar Temenos

Badass junkie
heroesss zei:
DeepPurple zei:

maar ik ben een vrouw hahahahaa daarom was het zo voorschut :flushed: hahahaha tering

Moet je langs komen de volgende keer :tearsofjoy:

W.F.L.

Badass junkie
Heb je wel vaker gedronken bij je coke?

Want kan gewoon dat zijn. Plus die andere dope erbij. Dat zal de werkingsduur zowiezo wel een stuk verlengen. Benzinelucht zou ook niet echt raar zijn bij coke.

Maar als het niet verdoofde en je er lang wakker van bleef dan was het waarschijnlijk speed. Is ook een veel vrolijkere rush dan coke vind ik.

Speed smaakt wel stukken ranziger dan coke, dat zou je echt wel moeten merken als je het snuift. :P

heroesss

Bewuste gebruiker
W.F.L. zei:
Heb je wel vaker gedronken bij je coke?

Want kan gewoon dat zijn. Plus die andere dope erbij. Dat zal de werkingsduur zowiezo wel een stuk verlengen. Benzinelucht zou ook niet echt raar zijn bij coke.

Maar als het niet verdoofde en je er lang wakker van bleef dan was het waarschijnlijk speed. Is ook een veel vrolijkere rush dan coke vind ik.

Speed smaakt wel stukken ranziger dan coke, dat zou je echt wel moeten merken als je het snuift. :P

Ik heb wel vaker gedronken bij coke dus weet ik hoe dat voelt, maar het was toch nu echt een heel ander effect :P
Ik was veeel vrolijker dan normaal! Maar de xtc was al uitgewerkt, dus dat kan dan toch geen effect er op hebben lijkt mij? Ik 'proefde' niks, maar dat kan ook natuurlijk door de alcohol komen. Ik bedenk me ineens dat ik ervoor al best veel had gedronken eigenlijk, een stuk of 3 bier en 6 bacardi cola.

Chris Pontius

Badass junkie
heroesss zei:
Speed heb ik nooit eerder gebruikt omdat ik vaak lees over speedpsychose en omdat psychose's vaak bij mij in de familie voorkomt durfde ik dat nooit te proberen.

Coke is anders ook geen aanrader voor mensen met psychotische aanleg.

heroesss

Bewuste gebruiker
Chris Pontius zei:
heroesss zei:

Coke is anders ook geen aanrader voor mensen met psychotische aanleg.

Weet ik, maar de kans bij speed is toch iets groter denk ik? De meeste krijgen al dingen te zien die er niet zijn na 2 dagen wakker zijn?

Chris Pontius

Badass junkie
Als je op coke nachten door zou gaan gebeurt dat ook.
Speed drained alleen je Dopamine meer waardoor het risico toeneemt, maar het zijn beide geen lieverdjes.

W.F.L.

Badass junkie
Chris Pontius zei:
Als je op coke nachten door zou gaan gebeurt dat ook.

Nou.. Uiteindelijk wel, maar een stuk minder snel dan met pep. Met coke word je vooral para als je het niet genomen hebt. :grin:

heroesss zei:
Weet ik, maar de kans bij speed is toch iets groter denk ik?

Ja. Coke is voor je mentale toestand denk ik nog de veiligste upper die er is omdat het nou eenmaal niet zo neurotoxisch is als die andere kankerzooi wat maakt dat je er snel bovenop bent. Plus dat je gewoon kan slapen als het uitgewerkt is dat doet al veel. Slaap is het beste medicijn tegen rare mindsets :grin:

Chris Pontius zei:
Speed drained alleen je Dopamine meer waardoor het risico toeneemt

Waar haal je dat vandaan? Coke put je dopamine véél meer uit dan speed voorzover ik weet, daarom dat het zo verslavend is. Geen idee waarom je van speed zo verknipt wordt, maar dat heeft vast een andere reden. De werkingsduur onder andere. :P

Chris Pontius

Badass junkie
- Psychoses gaan hand in hand met uitputting van Dopamine. En zoals je zelf al zei, psychoses krijg je sneller op pep.

- De kater op pep is heviger (Je bent nou eenmaal drained)

- Je gaat ook eerder trillen van pep dan van coke na gebruik (ook dopamine gerelateerd)

W.F.L.

Badass junkie
Ja, maar psychoses liggen aan een verstoorde neurotransmitterbalans (abnormale dopamineniveaus). Dus niet per se uitputting van je dopamine want dan zou coke erger zijn ja, want coke maakt veel meer dopamine vrij dan speed.

Dat de kater heftiger is op pep heeft te maken met de schade die het aanricht in je hersenen. Die schade is niet direct een gevolg van de hoeveelheid dopamine die vrijkomt want die is bij coke veel groter. Hersenschade is veel groter bij speed dan coke, en met de hersenschade komt de kater. Die oxidative stress worden volgens mij de vrije radicalen mee bedoeld, ongebonden zuurstofatomen (oxidanten) die weefsel/DNA vernietigen. Als ik me niet vergis komen die vrije radicalen gewoon vrij bij de afbraak van de stof. Anti-oxidanten geven een bindingsplaats en worden daarom aangeraden tegen katers (Vitamine C bijvoorbeeld).

Recently, Cubellis et al. (36) presented evidence that amphetamine, in contrast to cocaine, induces redistribution of DA from the vesicles into the cytosol; thus, the loss of the protection of the vesicles' relatively reducing environment results in cytosolic oxidative stress that may initiate amphetamine neurotoxicity.

Cocaïne, ook al is het veel potenter, doet dit in mindere mate. Het is gewoon veel gezonder voor je hersenen.
Blijkbaar is voortdurende uitputting van dopamine ook een oorzaak van hersenschade bij speed/meth maar niet bij coke:

Sustained high-dose administration of amphetamines (especially methamphetamine) to experimental animals produces a persistent depletion of DA which is associated with terminal degeneration (62, 182, 195), as well as neuronal chromatolysis in the brain stem, cortex and striatum (42, 182). In contrast, continuous dosing with extremely high doses of cocaine (100–250 mg/kg/day i.v.) did not induce terminal degeneration in frontal cortex and striatum (62, 183).

Jammer dat coke zo'n verslavende kankerzooi is en speed zo'n aanslag op je hersenen. Maar goed, geen illusies, coke brengt zowiezo ook schade toe aan je CZS. Maar minder dan speed wel, ook al maakt coke meer dopamine vrij. Ik wou nog zeggen dat het allebei troep is maar das niet echt nodig :grin:

Casplantje.

Belezen gebruiker
Heb zelf nooit coke gebruikt, maar ik denk dat iedereen wel weet dat je in principe van coke veel grotere hoeveelheden gebruikt dan van speed. Dus als je een halve gram speed je neus in gejaagd zou hebben zou je denk ik echt geen leuke avond hebben gehad, terwijl dat bij coke geeneens zo'n bizarre hoeveelheid is, voor zover ik weet. Daarom zou ik denken dat het geen speed is.

heroesss

Bewuste gebruiker
Casplantje. zei:
Heb zelf nooit coke gebruikt, maar ik denk dat iedereen wel weet dat je in principe van coke veel grotere hoeveelheden gebruikt dan van speed. Dus als je een halve gram speed je neus in gejaagd zou hebben zou je denk ik echt geen leuke avond hebben gehad, terwijl dat bij coke geeneens zo'n bizarre hoeveelheid is, voor zover ik weet. Daarom zou ik denken dat het geen speed is.

Ik twijfel nu ook weer, want las net een aantal topics dat je van speed een ontzettende kater krijgt.. Ik heb nergens last van!! Of moet dat nog komen?

W.F.L.

Badass junkie
Casplantje. zei:

Hangt af van de kwaliteit van je coke. Ik gebruik meestal een hogere dosering speed dan coke, maar met coke moet je blijven en vaker doseren natuurlijk. Maar als het om een enkele dosis gaat ligt dat bij mij wel min of meer gelijk, volgens mij neem ik aanvankelijk van beiden rond de 50mg, bij speed misschien wat meer.

clockcable

Bewuste gebruiker
heroesss zei:
Ik heb ook weleens gelezen dat speed brand of prikkelt bij het snuiven, maar dat deed het nu niet.
Als je goede kwaliteit speed hebt dan brand het nauwelijks. Bagger pep vol met cafeine brand en stinkt keihard.

Liesette

Bewuste gebruiker
ik heb nooit katers
coke is rommel
pep is the thing to stay alert and get really horny

praten over sex ?

je mag met mij over alles praten vooral over sex ..... alleen is het zo vervelend op de pep dat die praatjes die vullen geen gaatjes.

Als ik heroooooeeessss zou zijn zou ik de afstand tussen jezelf en je nieuwe pep dealer zo groot mogelijk houden.
Want de amfetamine sloopt je en laat je alleen achter, onderschat het goedje maar niet.
Had je al een waardige pep dealer ? Bestaan die dan ?

:hearteyes:

dendaz

Experimenterende gebruiker
praat me niet over coke.Er is voor mij geen zwaardere geestelijke verslaving dan coke en dat speed slechter zou zijn voor je hersenen is natuurlijk ook helemaal niet waar.Kijk eens op straat rond hoe die basertjes en folieers er bij lopen en je weet genoeg.Blijvende hersenschade

dendaz

Experimenterende gebruiker
oh ja, ik zal mijn hele maandgeld er nooit helemaal doorheen jagen met speed, dat kunnen vele cokegebruikers niet zeggen

W.F.L.

Badass junkie
dendaz zei:
praat me niet over coke.Er is voor mij geen zwaardere geestelijke verslaving dan coke en dat speed slechter zou zijn voor je hersenen is natuurlijk ook helemaal niet waar.Kijk eens op straat rond hoe die basertjes en folieers er bij lopen en je weet genoeg.Blijvende hersenschade

Aan jouw post te zien heeft die coke inderdaad genoeg schade gedaan aan je hersenen en het vermogen om een geldig argument te verzinnen.

Bovenaan