Is gbl verboden?

Het bestandsdeel gbl wat je nodig hebt voor de produktie van ghb is dat eigelijk verboden in nederland? In lijst 1 van de opiumwet waar alle verboden middelen voorkomen zie ik 'm niet staan.Wie weet dit en kan dit ook onderbouwen ?

uiteraard is het opium of een afgeleide daarvan .maar alle " verdovende "middelen die verboden zijn staan dus geregistreerd in de opiumwet. En "het is verboden " vind ik niet echt onderbouwd!!

flash kieke

Wijs gebruiker
bobdebierbrouwer zei:
uiteraard is het opium of een afgeleide daarvan .maar alle " verdovende "middelen die verboden zijn staan dus geregistreerd in de opiumwet. En "het is verboden " vind ik niet echt onderbouwd!!

Dat moest je toch weten of niet?
Als je meer uitleg wilt,moet je wachten tot iemand slimmer is in die dingen. :P

ukipuki

Experimenterende gebruiker
Wat voor een vraag is dit :confused:

Wat is GBL? een industrieel reinigings product.
Dat legaal te verkrijgen is bij bedrijven dit mogen verkope, maar hebben wel meldingsplicht.. Maar er zijn ook nog achterpoortjes :grin:

Maar als je nog niet eens weet wat het is, wat wil je er dan mee gaan doen?

heb ik verteld dat ik niet weet wat het is ? beetje beter lezen vriend !
En wat ik er mee wil doen ? Op wat voor forum zitten we hier ?

slunse

Bewuste gebruiker
het is niet officieel verboden. de overheid weet wel dat het gebruikt wordt om ghb aan te maken, maar het heeft nog zoveel andere toepassingen dat het niet rendabel zou zijn om het te verbieden. de bedrijven die het verkopen hebben geen meldingsplicht, ze worden echter wel verzocht door de overheid om verdachte bestellingen aan te geven bij de lokale autoriteiten. maar wees er maar gerust in dat ze dat niet doen, anders hadden ze geen klanten meer over. :wink:
als ik bij een nieuw bedrijf bestel, zend ik eerst een email onder een vals adres om zogezegd info te verkrijgen over de legaliteit van gbl en de meldingsplicht, en heb nog nooit problemen gekregen met de flikken.
hopelijk ben je hier iets mee

Re: Is gbl verboden

In 2010 zal waarschijnlijk een verbod kopen op de vrije verkoop van gbl. Ik citeer "Zoals het er nu uitziet verwachten wij dat er in 2010 waarschijnlijk een beperking door de overheid worden ingevoerd m.b.t. de vrije verkoop van GBL.

Dit om misbruik van deze stof tegen te gaan.

Deze beperking zal waarschijnlijk gaan inhouden dat er in Nederland een verbod zal komen op de verkoop van gammabutyrolactone aan particuliere gebruikers.

Dit zal inhouden dat wij en de andere Nederlandse webshops alleen nog maar gammabutyrolactone mogen leveren aan klanten die een Kamer v. Koophandelnummer kunnen opgeven.

Men moet dus als onderneming bij de Kamer van Koophandel staan ingeschreven om gammabutyrolactone te kunnen kopen en gebruiken."

Nathaniel

Wijs gebruiker

sjah dat zat er wel aan te komen met alle media aandacht de laatste tijd

maargoed..*schrijft in bij kvk:GHBOLEEJ&Zn*

Mike

Bewuste gebruiker
Re:

bobdebierbrouwer zei:

Doe eens even normaal man, je begint je al te verdedigen voordat je aangevallen wordt.

Alls je gewoon even google gebruikt dan had je gewoon zelf het antwoord op je vraag kunnen vinden. GBL is de grondstof waar GHB mee gemaakt kan worden. Het middel op zich is niet illegaal en gewoon via internet te bestellen, ook hiervoor is google je beste vriend. Je hebt ook geen kvk nummer nodig. Voor de rest kan je voor recepten en dergelijke het beste elders zoeken, hier op DF mag daar niet over gesproken worden.

Dit is een forum waar je allerhande informatie over drugs kan vinden, die heb je nu gehad.. :)

Groet en succes!

Lizz

Belezen gebruiker

oscar19681 zei:
In 2010 zal waarschijnlijk een verbod kopen op de vrije verkoop van gbl. Ik citeer "Zoals het er nu uitziet verwachten wij dat er in 2010 waarschijnlijk een beperking door de overheid worden ingevoerd m.b.t. de vrije verkoop van GBL.

Deze beperking zal waarschijnlijk gaan inhouden dat er in Nederland een verbod zal komen op de verkoop van gammabutyrolactone aan particuliere gebruikers.

Dit zal inhouden dat wij en de andere Nederlandse webshops alleen nog maar gammabutyrolactone mogen leveren aan klanten die een Kamer v. Koophandelnummer kunnen opgeven.

Men moet dus als onderneming bij de Kamer van Koophandel staan ingeschreven om gammabutyrolactone te kunnen kopen en gebruiken."

Helaas, die mail heb ik ook gehad en voor mij is het dan einde verhaal ... :wave:

Frank123

Wijs gebruiker

oscar19681 zei:

Als dit daadwerkelijk zo door komt, dan zal de prijs van GHB enorm stijgen. Maar er zullen zat dealers komen die dan ook ondernemer zijn, alleen al om geregistreerd te staan zodat ze eraan kunnen komen.

Lizz

Belezen gebruiker
Ja ik heb nu weer een mail gehad, dat verbod geld alleen voor nederland vanaf 2010... :(

Denk trouwens dat die dealers wel uitkijken kwa registreren.

Dwaks

Re: Re:

Mike zei:
bobdebierbrouwer zei:

Doe eens even normaal man, je begint je al te verdedigen voordat je aangevallen wordt.

Alls je gewoon even google gebruikt dan had je gewoon zelf het antwoord op je vraag kunnen vinden. GBL is de grondstof waar GHB mee gemaakt kan worden. Het middel op zich is niet illegaal en gewoon via internet te bestellen, ook hiervoor is google je beste vriend. Je hebt ook geen kvk nummer nodig. Voor de rest kan je voor recepten en dergelijke het beste elders zoeken, hier op DF mag daar niet over gesproken worden.

Dit is een forum waar je allerhande informatie over drugs kan vinden, die heb je nu gehad.. :)

Groet en succes!

Grote kans dat die Bob dit nooit leest...
Dat was een post van ruim 3 jaar terug :wave: :mrgreen:

Maar het verbod is waarschijnlijk de enige manier om mensen tegen zichzelf te beschermen.
Het zal begin 2010 wel druk worden bij de verslavingszorg...

Frank123

Wijs gebruiker
Re: Re:

Dwaks zei:
Mike zei:
bobdebierbrouwer zei:

Groet en succes!

Grote kans dat die Bob dit nooit leest...
Dat was een post van ruim 3 jaar terug :wave: :mrgreen:

Maar het verbod is waarschijnlijk de enige manier om mensen tegen zichzelf te beschermen.
Het zal begin 2010 wel druk worden bij de verslavingszorg...
Zit het nu al, maar dat is standaard aan het begin van zo'n ''nieuwe'' drug. Nu blijkt ineens dat het ontzettend verslavingsgevoelig is . Terwijl eerst iedereen dacht van niet en juist veel gebruikte. Verbieden zal het iets verlagen. Maar het blijft makkelijk te maken en is een goedkope drug.

Mac...

Badass junkie
Nja dat maakt het allemaal nog niet verboden en het is ook niet verboden en als je staat ingeschreven bij KvK kun je het sowieso zo bestellen en je kan je ook zo zonder enig probleem inschrijven bij KvK (als bv ZZP'er), geen haan die daarna kraait. Dus KvK nummer kun je ook zo krijgen en GBL dus ook.

Tadaa

Winehouse

Badass junkie
GBL of Gamma-butyrolacton is een chemische stof die verwant is aan het slaap- narcosemiddel en partydrug GHB. Het wordt legaal verkocht als Multi-cleaner. Zo kun je met GBL graffiti verwijderen, je velgen van je auto weer laten shinen en het verwijdert het ook nog eens de roest van je vijfdehands fiets. Super handig dus!

Als je het olieachtig goedje inneemt zet je lever het om in GHB.

Bron: Spuiten en Slikken . bnn .nl

Miss Kittin

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
Winehouse zei:
GBL of Gamma-butyrolacton is een chemische stof die verwant is aan het slaap- narcosemiddel en partydrug GHB. Het wordt legaal verkocht als Multi-cleaner. Zo kun je met GBL graffiti verwijderen, je velgen van je auto weer laten shinen en het verwijdert het ook nog eens de roest van je vijfdehands fiets. Super handig dus!

Als je het olieachtig goedje inneemt zet je lever het om in GHB.

Voortaan wel even je bron vermelden als je iets letterlijk kopieert van de spuiten en slikken site...

ghbggirll

Nee\
ik had ook zo mijn twijfels daarbij
was ook een beetje bang dat het raar was of opviel.en dat ik michien vragen ofzokreeg.
Mmaar nee hoo,r het ging net zo makkelijk!
,s,avonds bestelt en de volgende middag in huis!
geleverd in een blanco doosje. niks aan te zienvoor 100euro 1 liter

MMAAARR wat nou als GBL volledig verboden word dan
of kan dat niet?????

azerty1987

Belezen gebruiker
dat kan opzich wel ook al is de kans niet groot...

dan moet hat van een andere bron gemaakt worden.. zoals gaba.

Bovenaan