Irritant gevoel

Thma

Newbie
Misschien een belachelijke voorstelling van een klein probleempje dat ik heb met het drinken van alcohol de laatste tyd. Maar ik vind geen oplossing dus vraag ik hulp aan jullie..
Voor een feestje drinken wij regelmatig met vrienden eens goed zat, maar de laatste tyd krijg ik altyd een irritant gevoel in mijn maag. Alsof heel mijn maag blokkeerd en alles wat er in komt er direct terug uit moet. Zelfs als ik nog niets gedronken heb.. Het is alsof mijn maag geen alcohol meer wil binnenlaten. Vanaf ik iets drink komt het er na een 10'tal minuten terug uit. De laatste tyd ben ik zo gespannen als ik alcohol drink. Ik weet echt niet waaraan dit zou kunnen liggen. Ik ben onlangs eens byna KO gegaan maar daarvoor had ik dat gevoel ook soms al. Nu als alles er uit ligt kan ik dan wel drinken, of op het feestje zelf kan ik zoveel drinken als ik wil. Heeft iemand tips om dit probleem te verhelpen ?

Alvast Bedankt.

Frank123

Wijs gebruiker
Zou toch eens bij de dokter aankaarten, want als het een maaginfectie is , en je blijft door gaan. Kan het wel eens veel naarder voor je uit pakken.

Thma

Newbie
Het is alleen voor feestjes ofzo..
Omdat ik gelijk zenuwachtig ben.
Op terrasjes kan ik gewoon zoveel drinken opt gemakske, zoals deze namiddag..

splifftail

Belezen gebruiker
Indien je het alleen hebt op specifieke gelegenheden dan ligt het natuurlijk aan factor "setting" gezien de drank t zelfde is die je consumeerd. De omgeving (ruimte met de aanwezige mensen) zal zorgen voor spanningsopbouw. Spanningsverschijnselen (verkramping) manifesteren zich vaak in buikstreek. Misschien eens bij jezelf afvragen waarom alcohol in een specifieke omgeving bij jou niet werkt. Maw waar ben je BANG voor op zo'n moment? Wat zijn je verwachtingen? mooi leermoment. En gewoon iets anders drinken op een feestje dus. Kopje thee? :beer:

Flameon

Badass junkie
Hierboven mooi en duidelijk beschreven antwoord :grin:

Je zal inderdaad zenuwachtig zijn op feestjes. Als iemand zenuachtig is zit daar altijd een rede achter die voor hem of haar reeel is en waar dus aan gewerkt moet worden. Probeer van een avondje stappen te genieten, heb geen verwachtingen (vrouwen zoeken bv) en pieker niet over school werk en thuis. Wees een met je maten en je biertje :wink:

Thma

Newbie
Hangt er vanaf..
Vanavond heb ik weer een prébal, weet iemand hoe ik de stress kan wegwerken en gwn op mijn gemakske kan drinken ? Ik ben vaak gespannen omdat ik absoluut niet wil braken, dit is zo een schaamtevol moment.
Mvg

MetaalKonijn

Badass junkie
Ga over op Jack Daniels, en leer de volgende dag van je kater. :' )

Seriously; je moet doen wat jij graag wil, en waarbij jij je op je gemak voelt. Je kan best alcohol willen drinken, maar blijkbaar is er een factor bij 't indrinken die je daarbij belet. Je zou zelfs kunnen stellen dat je geweten bij je aanklopt, en je duidelijk wil maken dat er iets niet helemaal in de haak is.
Gezien 't op 't terraske op z'n gemakske is, maakt dat al duidelijk dat je misschien gewoon rustiger aan wil doen met saufen, jae. :smoke:

Ik heb dit ook een periode gehad. Ik zat toen zeer frequent in de kroeg. Op een gegeven moment kreeg ik ook bijna niets meer binnen, omdat mijn maag vond dat er geen alcohol meer in moest komen. Vaak overgeven enzo...

Even een biologisch verhaaltje...
Die irritatie komt omdat je maagwand frequent geprikkeld wordt, het maagwandvlies raakt dan beschadigd. Dit vlies zorgt ervoor dat de maagwand beschermt is tegen het maagzuur, dat helpt met de afbraak van voedingsstoffen. Als je maagwand te veel beschadigd wordt kan het leiden tot een maagvliesontstekking of een maagzweer.

Ik weet niet of je er nu nog last van hebt, of al naar de dokter geweest bent. Maar mijn advies is dat je even wat rustiger aan moet doen met alcohol. Geen cola drinken e.d., veel sapjes (klinkt echt stom, maar je maag moet weer even wat kalmer worden)

donaldduck

Belezen gebruiker
Mischien moet je voordat je gaat indrinken in je eentje 2 biertjes drinken, als je die erin houd ontspan je vanzelf wel.

R.ubik

Newbie
Thma zei:
Misschien een belachelijke voorstelling van een klein probleempje dat ik heb met het drinken van alcohol de laatste tyd. Maar ik vind geen oplossing dus vraag ik hulp aan jullie..
Voor een feestje drinken wij regelmatig met vrienden eens goed zat, maar de laatste tyd krijg ik altyd een irritant gevoel in mijn maag. Alsof heel mijn maag blokkeerd en alles wat er in komt er direct terug uit moet. Zelfs als ik nog niets gedronken heb.. Het is alsof mijn maag geen alcohol meer wil binnenlaten. Vanaf ik iets drink komt het er na een 10'tal minuten terug uit. De laatste tyd ben ik zo gespannen als ik alcohol drink. Ik weet echt niet waaraan dit zou kunnen liggen. Ik ben onlangs eens byna KO gegaan maar daarvoor had ik dat gevoel ook soms al. Nu als alles er uit ligt kan ik dan wel drinken, of op het feestje zelf kan ik zoveel drinken als ik wil. Heeft iemand tips om dit probleem te verhelpen ?

Alvast Bedankt.

Maybe, maagperforatie, Kweetooknie. Ga eens naar je huisarts?

Ik denk dat het gewoon tussen je oren zit. zo heb ik bijvoorbeeld dat als ik in mee eentje smoke dat ik bij de laatste hijs een korte kokhals krijg en smoke ik samen met vrienden niet. komt omdat ik er elke keer dan weer aan denk voor die ene hijs. denk ik er niet aan? no problem

afraidtech

Bewuste gebruiker
gewoon niet meer drinken :grin: lol hebben zonder drank kan toch ook?

en ja voor dat ik kritiek krijg op mijn post, plezier heb ik ook zonder drugs :grin:

Bovenaan