invloed ketamine op hersens

Tini

Newbie
wat doet het nu eigelijk met je?
maakt het bepaalde hormonen of stoffen vrij?
kan hier niets over vinden.
hoop dat 1 van jullie het weet

groeten :wave:

caatje

Badass junkie
In het kort

Ketamine is een narcosemiddel. Het is te koop als pil, poeder of injectievloeistof. Ketamine veroorzaakt onder ander hallucinaties. Dat betekent dat het de waarneming van de zintuigen verandert: de gebruikers ziet en ervaart dingen er in werkelijkheid niet zijn. In Nederland wordt ketamine wel eens verkocht als XTC of cocaïne. Het effect van ketamine is echter nauwelijks te vergelijken met die middelen.

* Verslavend? Lichamelijk niet, geestelijk komt voor.
* Steeds meer nodig voor zelfde effect? Ja, bij langdurig gebruik.
* Effecten korte termijn: Bewustzijnsveranderend. Omgeving wordt anders waargenomen 'trippen'. Ervaring van scheiding van lichaam en geest. Verminderd coordinatievermogen, duizeligheid, misselijkheid.
* Gevolgen lange termijn: Psychische stoornissen bij mensen die daarvoor gevoelig zijn (angststoornissen, psychoses).
* Belangrijk: Dosering luistert nauw (kans op overdosering). Overdosering kan leiden tot coma.

Gewoon google gebruikt!! :wink:

Bal0n

Badass junkie
Erowid over NMDA en PCP2 receptoren.

PCP and ketamine both bind more strongly to NMDA, and less strongly to the PCP2 and sigma sites, than DXM. In fact, some users report that DXM, at higher dosages, begins to resemble ketamine and PCP. The resemblance is still fairly limited. DXM's unique characteristics are most likely due to the PCP2 and sigma sites.

caatje

Badass junkie
Bal0n zei:
caatje zei:
Gewoon google gebruikt!! :wink:

De vraag lezen voordat je wat gaat opzoeken is ook wel vrij lastig, of niet? :wink: Bovendien staan ook nog onwaarheden in.

Nope, maar ik had er wel bij kunnen zetten dat ik een gevdeelte vd vraag heb op gezocht. nl wat het is en wat het met je doet.

en voor onwaarheden (dit is waar ik dat stuke vandaan heb):
[email protected]
Voor commentaar, reacties en suggesties over deze site en voor algemene informatie over het instituut.
Voor vragen over specifieke onderwerpen of projecten kunt u ook direct contact opnemen met de contactpersonen die vermeld staan op de betreffende pagina's.

caatje

Badass junkie
Bal0n zei:
* Belangrijk: Dosering luistert nauw (kans op overdosering). Overdosering kan leiden tot coma.

Die onwaarheid.

[email protected]
Voor commentaar, reacties en suggesties over deze site en voor algemene informatie over het instituut.
Voor vragen over specifieke onderwerpen of projecten kunt u ook direct contact opnemen met de contactpersonen die vermeld staan op de betreffende pagina's.

Dit is waar ik dat stukje tekst van heb.

psychopsychedelic

Wijs gebruiker
als ketamine kan leiden tot een coma zou het tg nie gebruikt worden als narcose middel,, en als je onder narcose word gebracht met keta dan ga je eigenlijk gewoon waarzinnig hard trippe?? het word nu tog niet meer gebruikt??

J0rrit

Badass junkie
psychopsychedelic zei:
als ketamine kan leiden tot een coma zou het tg nie gebruikt worden als narcose middel,, en als je onder narcose word gebracht met keta dan ga je eigenlijk gewoon waarzinnig hard trippe?? het word nu tog niet meer gebruikt??

Neer er wordt een oplossing van ketamine en valium gebruikt als ik het goed heb, de valium zorgt ervoor dat je niet gaat trippen.

Spor

Wijs gebruiker
^ketaval. Erg creatief zijn ze niet met namen, dat blijkt maar weer :grin:

Het bestaat inderdaad wel, maar ik geloof niet dat het (veel?) op mensen word gebruikt.

Prima combi trouwens benzodiazepientjes met keta. Zoals van ketaval verwacht word, lekker verdoofd alles maar geen trippy spacy shit. Kan tot hele leuke situaties leiden geloof dat maar :grin:

Bovenaan