INNERLIJKE KRACHTTIPS

Judas

Wijs gebruiker
Als je te kampen gehad hebt met afhankelijkheid t.o.v een bepaalde drug en dit probleem is inmiddeles langdurig achter de rug, hoe heb je dat dan aangepakt?

Met welke list heb je het gevaar op verslaving weten af te wenden of hoe heb je met een bestaande verslaving af weten te rekenen?

Of: Via welke methode heb je de kracht ontwikkeld om niet (continu) iets te gebruiken dat eigenlijk niet (altijd) welkom is?

knolselderij

Wijs gebruiker
bij mij was het eerder een kwestie van een knop omzetten doordat ik eindelijk egt besefte wat ik aan het doen was en dit voor mn toekomst zou betekenen. was nog erg jong toen

ImmortalTech

Bewuste gebruiker
In ieder geval niet gaan minderen, maar in een keer cold turkey. (bij roken van wiet of tabak) Mijn ervaring is dat minderen een tijdelijke oplossing is, waarbij het heel makkelijk is om weer in je oude gebruikersgedrag terug te vallen.

Wile-E-Peyote

Badass junkie
Tripreporter
Ik ben gewoon niet meer naar de dealer gegaan, heb een ander nummer genomen, en ben verhuisd. de oude bekende die mij dan opbelde met smoesjes o.a. "doe dan even gezellig joh!" en "Ik heb iets leuks voor je " niets verteld van de verhuizing.

Andere omgeving, aan de andere kant van het land. Opnieuw beginnen, maar dan de "juiste" vrienden leren kennen.

Ik was gewoon keihard voormezelf, misschien iets te. ben flink wat meer sigaretten gaan roken, Maar ik ben we van die zogenaamde vrienden af. Die zo enorm aardig waren, en goed konden praten en luisteren >maar dan alleen maar om me aan de shit te houden.

Wacky

Badass junkie
Ik weet niet of je die kracht nou echt kan ontwikkelen. Ik denk dat die kracht alleen voortkomt uit een goeddoordrongen besef dat je jezelf naar de klote helpt en dat het echt nodig is daar iets aan te doen.
En met goed doordrongen besef bedoel ik, je kan iets wel met je verstand weten, maar het je toch niet zo realiseren en ervan doordrongen zijn dat het iets betekend voor je dagelijks leven. Dus ook al roep je "ik weet wel dat ik moet stoppen, maar ik kan het niet" dan is het besef dus nog niet genoeg doorgedrongen. Wel weten maar niet beseffen is iets wat wij mensen erg veel doen.

Elfquest

Bewuste gebruiker
Iets doen met je leven waar je dezelfde voldoening uithaalt? Dat probeer ik. Faal jammerlijk. :grin:

Bontkikker

Experimenterende gebruiker
Ik ben opgehouden toen ik tot het inzicht kwam dat het me alleen en uitsluitend slecht deed. Achteraf was ik verbaasd dat ik er zolang over had gedaan om dat te beseffen. Ook verbaasde me het dat het eigenlijk zo makkelijk was te stoppen. Je moet in je herinnering plaatsen hoe kut je je erna voelt en dat dat niet tegen het plezier van het gebruik opweegt.

Amaranth

Bewuste gebruiker
Ik heb kortgeleden besloten om alleen nog maar in het weekend te blowen, omdat mijn schoolprestaties er echt te veel onder leden. Ik ben afgelopen jaar blijven zitten mede door het te veel en vaak blowen en ik wil niet mijn carrière verneuken voor die stomme wiet. Ik vind het nog steeds net zo heerlijk als altijd, maar nu nog alleen in het weekend, maakt het ook net wat specialer.

Het was gewoon een impulsieve ingeving om het te gaan proberen (pas op de laatste dag van de vakantie), en vanaf dat moment was de knop om en heb ik nog geen hijs gehad door de week.

Het is misschien niet een harddrugs verslaving of een échte verslaving, maar ik zat er wel dicht tegenaan en op deze manier voorkom ik het, en zo niet dan beperk ik het tenminste.

frizzr

Experimenterende gebruiker
Voor mij:

zorgen dat ik iets te doen heb, mijn aandacht op iets anders gevestigd.
Werk en school zijn een perfecte afleiding. In de vakanties ga ik ook altijd helemaal kapot. Maar als ik naar school moet dan kan dat gewoon niet.
Echt een schande voor jezelf om zo op school te komen.

5 dagen school, 1 dag werk, 1 dag bier drinken. Zo blijf ik van de troep af. :rolleyes:

labradoor

Belezen gebruiker
ja waar een wil is is een weg.
acceptatie heeft mij rust gegeven.
ik leef geen dubbel leven meer en heb ermee leren leven.
op moeilijke momenten bedank ik 'god'voor de kracht die ik ontvang en dan draai ik de knop om en gek genoeg heb ik dan rust.alsof ik mijn strijd op dat moment bij hem neer leg.
er is een hoger bewustzijn,anderen noemen het god.
ik noem het je innerlijke kracht.

Miss Kittin

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
Tsja, mijn huidige zwangerschap doet veel goeds! :wink: Ik was een maand eerder al gestopt met dagelijks speedgebruik, omdat dat kindje dus wel al in onze planning zat. Nu het dan ook daadwerkelijk zo is, is de wil om voor een lange tijd geen dope meer aan te raken, alleen maar meer toegenomen!! :wave:

knolselderij

Wijs gebruiker
Marla Singer zei:
Tsja, mijn huidige zwangerschap doet veel goeds! :wink: Ik was een maand eerder al gestopt met dagelijks speedgebruik, omdat dat kindje dus wel al in onze planning zat. Nu het dan ook daadwerkelijk zo is, is de wil om voor een lange tijd geen dope meer aan te raken, alleen maar meer toegenomen!! :wave:

gefeliciteerd, maajja jammer dan dat ik n kerel ben (voor de mensen die t niet wisten die kunnen niet zwanger raken)

Miss Kittin

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
knolselderij zei:
Marla Singer zei:

gefeliciteerd, maajja jammer dan dat ik n kerel ben (voor de mensen die t niet wisten die kunnen niet zwanger raken)

nou, mijn vent doet gewoon mee met clean zijn hoor! Sowieso de gedachte om moeder en/of vader te worden, matcht niet zo goed met het gebruiken van drugs... :wink:

Judas

Wijs gebruiker
Wat bij mij goed werkt is:

*Tegenover zo'n opvanglocatie bij een kerk waar junks een maaltijd/slaapplaats kunnen bemachtigen in de auto naar die types kijken die totaal aan de grond zitten.

*Auto tegenover dealerwoning parkeren en je inbeelden dat je een van die mensen die daar komen scoren zult worden.

*zoveel drugs gebruiken dat je er akelig ziek & gesloopt van wordt, dan blijft de trek een hele tijd weg.

*Goed eten en slapen. Op regelmatige tijden. Lekker koken.

* Gewichtheffen, zwemmen, lopen & fietsen.

* Beseffen dat dope de discipline ondergraaft die noodzakelijk is om naar de doelen die je jezelf in het leven gesteld hebt voort te bewegen.

* Jezelf realiseren dat overmatig dopegebruik uiteindelijk tot impotentie kan leiden.

De rest is me ff ontgaan want ik ben te ver heen nu :grin:

Na lange tijd tobben en eigenlijk wel willen stoppen maar het niet doen, deed een migraineaanval + algehele vaagheid de dagen erna mij er heel makkelijk van overtuigen dat het nu wel een keer genoeg was met de wiet en tabak.. alcohol was een tijdelijke stop, maar ik weet dat het kan.

Heb alleen nog niet echt een goede invulling aan mijn herwonnen tijd en energie kunnen geven, maar ook pas een paar maanden gestopt :)

Drientje

DF-koning
Ayahuasca heeft mij echt geholpen met het stoppen van speed gebruik. Ik gebruik het nog wel eens maar dan recreatief en zo weinig dat het eigenlijk te verwaarlozen is.

Ayahuasca heeft mij echt een spiegel voor gehouden en mij laten zien wat echt belangrijk is in het leven.

DrippTone

Badass junkie
Tripreporter
Drientje zei:
Ayahuasca heeft mij echt geholpen met het stoppen van speed gebruik. Ik gebruik het nog wel eens maar dan recreatief en zo weinig dat het eigenlijk te verwaarlozen is.

Ayahuasca heeft mij echt een spiegel voor gehouden en mij laten zien wat echt belangrijk is in het leven.

Ik was al gestopt met het gebruiken van coke en speed, maar Ayahuasca heeft voor mij de "cravings" weg genomen en me laten zien waar ik me op moet focussen. Dus het is inderdaad een goed middel om te stoppen met drugs.

In de zelfde categorie schijnt Iboga(ibogaïne) in 1 klap je te verlossen van je slechte gewoontes en verslavingen, misschien zelfs dwang neuroses etc.

Maar wat mij de wil en de kracht heeft gegeven om te stoppen was de waarde die ik aan mijn leven hecht en dat ik mijn leven dus naar de klote aan het helpen was op die manier. Dat wilde ik niet en dus kon ik er makkelijk afstand van doen. Het hele proces erna is alleen het moeilijke, de stap zelf niet. Maar zoals ik al zij heeft Ayahuasca voor mij het after proces een fluitje van een cent gemaakt. :)

Drientje

DF-koning
Nah, je moet natuurlijk een maand clean zijn voor die ayahuasca en dat was me redelijk makkelijk afgegaan. Inderdaad kun je de cravings beter handelen met ayahuasca.

Bovenaan