Ik heb een vraag over Oxycodon

tachyon!

Newbie
Goedeavond,

Ik wil een beetje privé blijven maar zit wel met een paar vragen rondom Oxycodon. Ik heb deze medicijnen voorgeschreven van de huisarts. Ik dacht veel te weten over Oxycodon maar nu ik het heb gebruik komt het totaal niet overeen met wat ik erover gelezen heb.

Ik neem 20mg en voel hier niet echt veel van. Ik voel me pijn, krijg geen lichte roes of wat dan ook. Kan dit komen door mijn gewicht, dat ik meer nodig heb dan de meeste persoon? Ik wil het liefst niet over de dosering heen gaan die mij is voorgeschreven, maar stel ik neem één 30mg zal dit misschien eindelijk het resultaat krijgen?

Voor iedereen die dit leest alvast bedankt

Nihilist88

Badass junkie
Dit dan best bespreken met je behandelende arts.
Oxycodon 20mg zou toch duidelijk je pijn moeten verlichten, de reguliere Oxycodon werkt tussen 4-6u, de Oxycodon met verlengde afgifte zou 12u moeten werken.

Dat je totaal geen of nihil werking ervaart, vrees ik dat de dosis te laag ligt. Maar neem niet eigenhandig hogere dosis, dit is zware en verslavende medicatie. Neem zo snel mogelijk contact op met je arts.

Afhankelijk van de aard van pijn en of deze 24/7 bestrijdt moet worden met een opiaten-pijnstiller, moet je van de reguliere toch om de 4-5u bijnemen en bij slapeloze nachten door de pijn, ook 's nachts. Dan moet je eens ten rade gaan bij je arts voor Oxycodon verlengde afgifte, neem je normaal bij opstaan 1 dosis en vóór het slapen.

Maar ik ben geen kenner, maar ts gekend om gewenning en verslavende werking.

Succes

Neo-Shulginist

Badass junkie
Een medicinale dosis is er juist op gericht om zoveel mogelijk pijnstillende werking te hebben met zo min mogelijk bijwerkingen. Een roes is deel van de bijwerkingen; dus die wordt beperkt :wink:

Sowieso komen er wel meer bijwerkingen kijken bij hoge 'recreatieve' doseringen: misselijkheid, jeuk (aan de neus), obstipatie, versufdheid.

Verder denk ik dat het vrij gebruikelijk is dat je nu denkt van 'huh, was dat het nou'. Want opioïden zijn inderdaad niet zo spannend. Het is pas als je eraan gewend bent dat het heel vervelend wordt om het niet meer te gebruiken.

Laatst bewerkt:

Nihilist88

Badass junkie
Een medicinale dosis is er juist op gericht om zoveel mogelijk pijnstillende werking te hebben met zo min mogelijk bijwerkingen. Een roes is deel van de bijwerkingen; dus die wordt beperkt :wink:
TS geeft aan dat de voorgeschreven dosis Oxycodon de pijn niet of amper wordt verlicht.
Sowieso komen er wel meer bijwerkingen kijken bij hoge 'recreatieve' doseringen: misselijkheid, jeuk (aan de neus), obstipatie, versufdheid.

Verder denk ik dat het vrij gebruikelijk is dat je nu denkt van 'huh, was dat het nou'. Want opioïden zijn inderdaad niet zo spannend. Het is pas als je eraan gewend bent dat het heel vervelend wordt om het niet meer te gebruiken.
TS heeft het toch niet over recreatief gebruik Oxycodon? Ze heeft het ter pijnbestrijding voorgeschreven gekregen. Een arts schrijft hier in Nederland en België toch niet zo snel Oxycodon of consorten voor ivm vb Amerika.

Zelf vrij korte periode (3 maand), aan Tramadol gezeten (voorschrift nierkolieken), eerst pillen, daarna vloeistof, waarbij die vloeistof veel sneller en beter inwerkte en waar ik eerst 100, snel 200mg nam en dan 300-400mg en nam ik dit ook zonder pijn, 4-5 maal/week en ook later na de nierkolieken, hunkerde ik echt nr die tramadol-roes, 4uurtjes lekker zorgeloos. Maar indd jeukende en daardoor onrustige benen was dé bijwerking.

Uiteindelijk was de Tramadol op en eerste weekjes, zocht ik sporadisch op het internet achter Tramadol, mr louche sites en veel te duur en ook enkel 50mg pillen, terwijl ik de vloeistof zocht, uiteindelijk snel opgegeven.
Maar in al die tijd niks last fzo, mn lichaam miste Tramadol totaal niet.

Tussendoor 2 O-DSMT ervaringen, verspreidt over dik jaar, waarvan 1ste x zeer povere Tramadol-roes en extreem ellendige lichamelijke bijwerkingen en 2de x via andere vendor, wederom povere roes en heel pak minder heftige bijwerkingen, maar wel veel meer dan bij Tramadol, nl hevige jeuk benen en armen, dat slapen onmogelijk was en uren misselijk. Soit streep door deze zooi

Zo'n anderhalf jaar terug, kreeg ik weer Tramadol op voorschrift voor hevige rugpijn, zowel in pilvorm als vloeistof, naast eerder al ibuprofen en paracetamol + codeïne. Awel ik ben ni aan die Tramadol geweest, 2 volle doosjes Tramadol Sandoz 100mg 30pcs en 1 vol flesje Contramal 50ml (100mg Tramadol/ml).

Geen enkel moment de behoefte, terwijl ik hier enkele jaren terug zo nr die zorgeloze roes hunkerde, ik dolgelukkig was met nieuw flesje.

Zouden mijn 2 slechtste O-DSMT ervaringen hier voor iets tussen zitten?

krijgt_kritiek

Experimenterende gebruiker

Dit klopt niet helemaal, als de chemische substantie oxycodon is dan is er echt geen significant verschil. Behalve dat het ziekenhuis je wel puur spul geeft. Wat wel het verschil maakt is de vertraagde afgifte. Heel simpel 80mg vertraagde afgifte of 80mg in één klap. Vaak maken ze de pillen zo dat je het niet op de manier kunt krijgen hoe je het recreatief wilt gebruiken.

Nu zou je kunnen denken dan neem ik toch gewoon veel met vertraage afgifte, maar dan moet je je wel goed beseffen dat als je een te hoge dosering hebt je er heel lang aan vast zit en je maag waarschijnlijk leeggepompt moet worden of je een kut ervaring moet doorstaan.

Paranoize.

Badass junkie
Instant release moet je hebben op een lege maag. De high wordt bepaald door een bepaalde hoeveelheid wat in 1 keer in het bloed terrecht komt

Daarom zijn opium en heroïne de beste opiaat achtige middelen voor een roes maar oxycodon kan ook wel een goeie roes geven

Tijdloos

DF-koning
Tripreporter
Instant release moet je hebben op een lege maag. De high wordt bepaald door een bepaalde hoeveelheid wat in 1 keer in het bloed terrecht komt

Daarom zijn opium en heroïne de beste opiaat achtige middelen voor een roes maar oxycodon kan ook wel een goeie roes geven
Nah een roes als je geen tolerantie hebt en een te hoge dosis neemt als 'goed' voor je is ; is mijn ervaring van vroeger. Nu neem ik het puur om pijn te onderdrukken om te nodden heb ik xxxxmg nodig icm andere stofjes. Ga hier niet op in vanwege veiligheidsmaatregelen. Ofwel harm reduction. Maar mijn tip zou zijn neem geen oxy met als doel een roes te krijgen. De mensen die het echt nodig hebben krijgen door misbruik moeilijk de juiste medicijnen (oxy,fentanyl, morfine, sufentanil etc)

Laat opiaten lekker links liggen. Een LSD roes is 100x fijner als voorbeeld :hearteyes:

Paranoize.

Badass junkie
Nah een roes als je geen tolerantie hebt en een te hoge dosis neemt als 'goed' voor je is ; is mijn ervaring van vroeger. Nu neem ik het puur om pijn te onderdrukken om te nodden heb ik xxxxmg nodig icm andere stofjes. Ga hier niet op in vanwege veiligheidsmaatregelen. Ofwel harm reduction. Maar mijn tip zou zijn neem geen oxy met als doel een roes te krijgen. De mensen die het echt nodig hebben krijgen door misbruik moeilijk de juiste medicijnen (oxy,fentanyl, morfine, sufentanil etc)

Laat opiaten lekker links liggen. Een LSD roes is 100x fijner als voorbeeld :hearteyes:
Eens 👏🏻

Zweevteev

Wijs gebruiker
jeuk (aan de neus)
Zooooo, maar echt! Heb dit ook met tramadol gehad, kon echt niet van m'n neus afblijven. Van kratom kreeg ik zelfs een allergische reactie en krabte ik m'n hele lichaam open, terwijl de uitslag steeds maar groter en groter werd. Vind dit echt een van de kutste bijwerkingen van opioïden (naast misselijkheid en overgeven, maar daar heb ik zelden last van gehad (en niet klaar kunnen komen is ook wel een beetje jammer :kissing:)).

Goedeavond,

Ik wil een beetje privé blijven maar zit wel met een paar vragen rondom Oxycodon. Ik heb deze medicijnen voorgeschreven van de huisarts. Ik dacht veel te weten over Oxycodon maar nu ik het heb gebruik komt het totaal niet overeen met wat ik erover gelezen heb.

Ik neem 20mg en voel hier niet echt veel van. Ik voel me pijn, krijg geen lichte roes of wat dan ook. Kan dit komen door mijn gewicht, dat ik meer nodig heb dan de meeste persoon? Ik wil het liefst niet over de dosering heen gaan die mij is voorgeschreven, maar stel ik neem één 30mg zal dit misschien eindelijk het resultaat krijgen?

Voor iedereen die dit leest alvast bedankt
ik heb jaren gebruikt voor extreme pijn. en help nu mensen door middel van eterische olie en edelstenen om de oxycodon werking sterker te maken.
ik zou je wel willen helpen als je daar voor open staat.
vaak ga je niet snel hoger krikgen van je huisarts word heel moeilijk over gedaan wat te brgrijpen is.

als je wil kan ik je me mail geven

Bovenaan