Ik heb een voorstel

heyol

Bewuste gebruiker
Waarom doen we eigenlijk nog coke? Er zijn maar een paar voordelen op te noemen, en voor elk voordeel duizend nadelen.

Voordelen:
- Is nice
- Wordt sociaal, zelfzeker, cool,...
- Is echt wel nice

Nadelen:
- Is maar nice voor een half uur en daarna tyfus depressief
- Cravings
- Duur
- Bloedneuzen
- Extreem geil staan door coke ma niks recht krijgen
- Eigenlijk vaak geen voldoening uit
- Je voelt je vaak een beetje schuldig/slecht nadat je genomen hebt
- Je slaapt de nacht niet
- ...

Kan jij nog aanvullen?
Dus eigenlijk, waarom snuiven we nog allemaal coke??? Misschien omdat de rest het ook doet? Volgens mij doen we het allemaal eigenlijk liever niet maar pakken we gewoon een lijn als de rest het ook doet... Dus ik stel het volgende voor: Als je dit leest, stop je met coke. We stoppen met z'n allen en gaan een chillere drug gebruiken!!

Vanaf nu!

Dirkdirk

DF-koning
Ik vind dit nogal een onnodig topic, maar ik reageer er toch even op.

Cocaine heeft zijn voordelen, maar het heeft ook een heleboel nadelen. Het is eigenlijk een drug die je niet snel zou kunnen verkopen. Als je toch als marktkoopman deze drug zou moeten verkopen, in een hypothetische wereld waarin het legaal is, hoe zou je dit dan doen? Je zou de positieve effecten moeten verheerlijken, en de negatieve effecten moeten verbloemen. Je zou moeten kunnen verbloemen dat deze drug godverdomme (een hele hoge prijs, specifiek mag ik niet zijn maar een aantal jaren flink snuiven en je hebt een nieuwe auto geïnhaleerd.) kost.

Cocaine blokkeert de heropname van Dopamine en (nor)Adrenaline. Dopamine geeft een beloningsgevoel aan de hersenen wat vrijkomt tijdens eten, drinken, slapen, seksen, of een grote prestatie. Het is het hormoon dat vrijkomt wanneer een prestatie wordt geleverd of wanneer men aan hun basisbehoeftes voldoet. Het is het beloningshormoon. Adrenaline (en noradrenaline) komt vrij tijdens een vecht of vlucht situatie. Het komt vrij in een situatie waarin je lichaam een bedreigende situatie constateert en hierop reageert. De bloedsomloop naar minder vitale organen wordt verminderd, de focus vergroot, de tijd lijkt stil te staan, je hebt meer energie, je denkt sneller.

Maar om even terug te cirkelen naar je vraag...

Waarom doen we eigenlijk nog coke?

Hoewel speed en amfetamine in principe hetzelfde (maar dan complexer) doen is de simpele reden dat mensen cocaine gebruiken simpelweg omdat het uniek is.

CuriousExplorer

DF-koning
Uw post omschrijft perfect ( voor mij thans ) 3mmc/4mmc, behalve dat beide producten veel goedkoper zijn....

Coke opzich , ik heb er niks mee...
0,6 of 0,7gr ( versneden ) coke voor de prijs waar je ruim 4g betere RC's voor kunt kopen, met ongeveer dezelfde effecten...Nah...De enige coke die ik nog koop zit in den blikje 😁

Blauweaap

Badass junkie
Coke is lekker bij het zuipen. Coke geeft mij de volgende dag minder kater dan dat jk alleen zuip. Ik kan altijd gewoon slapen. Je krijgt er niet zo gauw een prut kop op .cravings vallen echt wel mee. Op=op wat hier meestsl niet het geval is maar soms moet je er gwn een einde aan breiden wil je nog slapen.

Zo te zien heb jij nog niet geleerd hoe je coke het beste kent gebruiken. Kwa ellende tegenover pep dat ik 1 week plat lig na 0,5 kan ik zo flink zuivere coke 8gram weg snuiven en maandag gewoon normaal functioneren op het werk. Dit is iets wat ik met geen andere drug heb.

Oftewel voor mij meer voordelen dan na delen. Tocj vind ik coke oo zichzelf net als keta ook gewoon boring. Maar in combi met wat borrels vind ik het wel lekker spul.

Snuffelaar

Badass junkie
Tripreporter
Coke is lekker bij het zuipen. Coke geeft mij de volgende dag minder kater dan dat jk alleen zuip. Ik kan altijd gewoon slapen. Je krijgt er niet zo gauw een prut kop op .cravings vallen echt wel mee. Op=op wat hier meestsl niet het geval is maar soms moet je er gwn een einde aan breiden wil je nog slapen.

Zo te zien heb jij nog niet geleerd hoe je coke het beste kent gebruiken. Kwa ellende tegenover pep dat ik 1 week plat lig na 0,5 kan ik zo flink zuivere coke 8gram weg snuiven en maandag gewoon normaal functioneren op het werk. Dit is iets wat ik met geen andere drug heb.

Oftewel voor mij meer voordelen dan na delen. Tocj vind ik coke oo zichzelf net als keta ook gewoon boring. Maar in combi met wat borrels vind ik het wel lekker spul.
Coke cravings vallen mee?
Jezus ik word al helemaal gek na mijn tweede lijntje. Kan enkel maar denken aan die volgende lijn.

Spyro

DF-koning

En jij snuift zo 8 gram weg aan een drugs die je eigenlijk niet zo boeiend vindt? Moeilijk te geloven dat iemand daar zoveel voor zou betalen. Heb je het getest?

CuriousExplorer

DF-koning
Ik weet, er mag niet gespeculeerd worden over de kwaliteit, dus geef ik maar mijn bescheiden mening....Zoals ik het lees heb jij geen problemen @Blauweaap om 8gr
"zuivere" coke in 1 beurt onafgebroken te gebruiken?
Dan is uw coke niet zuiver, no way 😄
Eerst zien, dan geloven zei de blinde ooit..😶

Blauweaap

Badass junkie
Dit is vrij gevaarlijk. De LD-50 van cocaïne ligt op 91,5mg/kg lichaamsgewicht. Dus als je 80kg weegt (80*91,5=7320mg=7,320gr) kom je wel aardig in de gevarenzone met 8 gram.
Ik weeg wel 10 Killotjes meer. Maar dit was een overbodige hoeveelheid en zou dit niet snel meer doen.

Blauweaap

Badass junkie
En jij snuift zo 8 gram weg aan een drugs die je eigenlijk niet zo boeiend vindt? Moeilijk te geloven dat iemand daar zoveel voor zou betalen. Heb je het getest?
Ho ho ho. Ik vind coke op zichzelf niet boeiend. Maar met flink wat alcohol achter mijn kieze vind ik het heerlijk spul.

Blauweaap

Badass junkie
Ik weet, er mag niet gespeculeerd worden over de kwaliteit, dus geef ik maar mijn bescheiden mening....Zoals ik het lees heb jij geen problemen @Blauweaap om 8gr
"zuivere" coke in 1 beurt onafgebroken te gebruiken?
Dan is uw coke niet zuiver, no way 😄
Eerst zien, dan geloven zei de blinde ooit..😶
De coke ligt op 80% redelijk zuiver vind ik zelf iets wat je op straat niet zomaar vind.

Ik ken jongens die dagelijks meer gebruiken. Als geld geen probleem is is coke ook geen probleem zeg ik altijd.

Bovenaan