Ik heb dringend hulp nodig ( interview voor school )

kobila

Newbie
Hallo,

Ik ben Emma en ben 17 jaar oud. Voor school moet ik een werkstuk maken over werk. Je moet een interview houden met twee mensen over werk. En ik heb gekozen voor een advocaat en een (ex)-verslaafde. Zouden jullie zo vriendelijk willen zijn antwoorden te geven op deze vragen? En ik zou graag dan ook je naam willen weten ( het mag een neppe zijn ). Alvast heel erg bedankt. En ben erg benieuwd naar de antwoorden die jullie zullen gaan geven:).

Met vriendelijke groeten,

Emma

1. Welke invloed had de verslaving op uw werk?

2. Wat voor beroep heeft u gedaan?

3. Hoe moeilijk is het om een baan te vinden, nadat u bent afgekickt?

4. Hoe gaat het te werk als je een baan zoekt als ex-verslaafde?

5. Had u extra stress bij uw beroep vanwege uw verslaving?

6. Hoe komt het dat u verslaafd bent geraakt?

7. Hoelang heeft het geduurd tot u was afkickt?

8. Zijn er speciale verenigingen of organisaties die helpen om een ex-verslaafde aan het werk
te krijgen?
9. Krijg je als ex-verslaafde financiële steun van de overheid als je baan bent verloren?

10. Hebt u het bekend gemaakt aan u bedrijf dat u aan een verslaving leed?

11. Steunde het bedrijf u bij het afkicken?

12. Kon u terug gaan bij u bedrijf na dat je was afgekickt?

Meschien dat jullie nog andere forum weten voor (ex)- verslaafdes zou ik ook graag willen weten zodat ik deze vragen ook daar kan neerzetten.

Martijn.

Belezen gebruiker
ExceptionalInsight zei:
Er zomaar vanuit gaan dat hier (ex)verslaafden zitten.. shame on you
Dat zal toch wel? Misschien niet veel, maar dit forum heeft toch dusdanig veel gebruikers dat je mij niet wijsmaakt dat daar niet één ex-verslaafde tussenzit.

Maar hoe dan ook, antwoord op dit topic verwacht ik eerlijk gezegd niet. Voor de ex-verslaafde zelf is dit denk ik een erg gevoelig onderwerp en ik vraag me of die persoon daar dan wel zo te koop mee wil lopen.

Volgens mij werkt wel iemand op dit forum in de verslavingszorg, maar ik durf niet meer met zekerheid te zeggen wie. Maar als die persoon zich nog geroepen voelt om te antwoorden, zou je daar ook best veel aan kunnen hebben. :wink:

kobila

Newbie
Aha oke. Dat zal ik doen. Ik dacht er eigelijk ook niet echt aan bij dat het gevoelig zou kunnen zitten. Sorry. Maar omdat vooral ook over internet gaat. Kan het ook in anonimiteit zijn. Maar toch bedankt:)

Finesse*

Belezen gebruiker
Martijn. zei:
ExceptionalInsight zei:
Er zomaar vanuit gaan dat hier (ex)verslaafden zitten.. shame on you
Dat zal toch wel? Misschien niet veel, maar dit forum heeft toch dusdanig veel gebruikers dat je mij niet wijsmaakt dat daar niet één ex-verslaafde tussenzit.

Sarcasm killed the cat..

Judas

Wijs gebruiker
1. Kon mijn werk niet meer doen.

2. Rechercheur.

3. Heel moeilijk, kan niet meer aan de bak komen.

4. Je schrijft een sollicitatiebrief en wacht vergeefs op antwoord.

5. Nee.

6. In een portiek boodt een kennis mij iets aan en ik was zo erg aangeschoten dat ik dit tot mij nam. Onmiddelijk had de drug mij in zijn greep.

7. Een half jaar.

8. Geen idee.

9. Nee.

10. Enkel aan een naaste collega.

11. Nee.

12. Nee, want ik ben zonder opgaaf van reden weggebleven.

Veel succes, Martin Hoogland :wink:

Kigh

Bewuste gebruiker
yeti zei:
1. Kon mijn werk niet meer doen.
2. Rechercheur.
3. Heel moeilijk, kan niet meer aan de bak komen.
4. Je schrijft een sollicitatiebrief en wacht vergeefs op antwoord.
5. Nee.
6. In een portiek boodt een kennis mij iets aan en ik was zo erg aangeschoten dat ik dit tot mij nam. Onmiddelijk had de drug mij in zijn greep.
7. Een half jaar.
8. Geen idee.
9. Nee.
10. Enkel aan een naaste collega.
11. Nee.
12. Nee, want ik ben zonder opgaaf van reden weggebleven.

Veel succes, Martin Hoogland :wink:
:grin:

Flameon

Badass junkie
Indien ik je ergens mee kan helpen dan hoor ik het wel. Ben werkzaam in de verslavingszorg en werk met zowel verslaafden als ex verslaafden.
Kan je uit eigen ervaring geen antwoorden geven. Kan je ook moeilijk antwoorden geven die over een komen met de ervaringen van een client, dit ivm de privacy van hem of haar. Maar als ik je ergens mee van dienst kan zijn dan stuur maar een pb

Bovenaan