Ik ga stoppen!

stuikerken

Belezen gebruiker
Ja idd ik ga stoppen. Sinds vandaag weet m'n meter, peter en eindelijk ook m'n vader het dat ik verslaafd ben aan heroine.
Deze mensen zijn er het hart van in, en ben hierdoor aan het denken gegaan. Deze mensen hebben hun hele leven al voor mij gezorgt en van mij gehouden en wat doe ik, ik zit daar maar wat hero te gebruiken, terwijl ik het hier eigelijk heel goed heb. :(
Heb vandaag de laatste keer gebruikt. Dus morgen ga ik 1 dagje afzien en maandag ga ik direct bij de dokter om men voorschrift(en) en dan om mijn medicatie bij de apotheek.
En dan word het een kwestie van volhouden, en om niet meer te hervallen.
Ik ga af en toe hier nog eens iets posten hoe het met me gaat, maar zal hier zowiezo niet veel meer komen het forum lezen omdat ik er dan weer zin in krijg. :)

Imke

Badass junkie
Fijn dat je de moed gevonden hebt om het hen te vertellen. Dat is in ieder geval een goeie start. Zoals ik al vaak doe de laatste tijd in het heroïneforum, ik wens je veel succes en sterkte toe. En hou ons zeker op de hoogte, zodat je misschien een voorbeeld en steun kan zijn voor anderen. :wave:

BillyBilo

Badass junkie
héél veel succes stuikerken, en nu je je wat schuldig voelt tegen over je ouders kan dat denk ik wel een goede drijfveer zijn, dus volhouden jonge!

Dr. Tommy

Badass junkie
heel veel sterkte de komende tijd

zal best moeilijk worden maar denk dan aan de goede mensen om je heen he :wave:

El Retro

Wijs gebruiker
Ik hoop dat het je lukt! En het is goed dat je meter , peter en ouders het weten. Ik hoop dat je die zondag afzien doorkomt!

Succes!

Psykaholik

Wijs gebruiker
idd veel geluk met het stoppen.
mijn verslaving zal allicht niet zo erg zijn als de jouwe maar ben toch ook al blij da ik officieel 21 dagen geen drugs meer heb gepakt wat op zich al een hele prestatie op zijn eigen is voor mij.
denk da dit het beste ook maar is want heb de laatste tijd gewoon niks anders meer als problemen gehad.

stuikerken

Belezen gebruiker
Ik ben gisteren bij m'n psychiater/dokter geweest en die heeft me subutex 2mg en traxene 10 mg voorgeschreven. De zaterdag heb ik de laatste keer gebruikt en sindsdien nog niks. Ik heb er wel een sterke drang naar, maar probeer het toch van me af te zetten. Ik ben echt vastbesloten om er mee te stoppen, en het zal me lukken ook. :)

stuikerken

Belezen gebruiker
Ik heb het een week vol gehouden om niets te gebruiken tot deze namiddag dan heb ik een lijntje hero gesnoven omdak ik geen zilverpapier had en dus niet kon chinezen.
Maar ipv mij weer goed te voele enzo, begon ik in plaats daarvan bijna onmiddelijk te kampen met allerlei schuldgevoelens. Ik krijg steun langs alle kanten en dan doe ik dit weer.
Ik heb ook weer bijna een vriendin het is een ex van mij maar nu pas beseffen we dat we elkander echt nog steeds dood graag zien en dit eigelijk nooit echt veranderd is (is een heel lang ingewikkeld verhaal) zelfs na al die tijd nog, en ze is mij altijd blijven steunen, ik heb het haar vandaag ook weer eerlijk verteld en ze was niet kwaad, maar wel weer teleurgesteld. Ik heb beloofd dat het niet meer zal gebeuren en het zal niet meer gebeuren ook, daarvoor zie ik dit meisje en m'n familie veel te graag.
Echt ik doe zo hard men best en toch is het na een week al mislukt door 1 slecht moment weer. :(
Maar ik geef niet op, Rome is ook niet op 1 dag gebouwd.
En het zal me lukken om van dit vuile vergif van af te komen, het moet gwn! :)

jaja

Bewuste gebruiker
stuikerken zei:
Echt ik doe zo hard men best en toch is het na een week al mislukt door 1 slecht moment weer.

Zo zag ik dat vroeger ook, terwijl het zo'n onzin is; die éne misstap is idd zonde, maar betekent niet dat je voornemen te stoppen mislukt is.
Je hebt in dik één week tijd één enkele maal gezondigd. Voor iemand die gewend was dagelijks te gebruiken vind ik dat geen slechte prestatie.
Doorzetten, je zit iig op de goede weg!

needlefreak

Bewuste gebruiker
jaja zei:
stuikerken zei:
Echt ik doe zo hard men best en toch is het na een week al mislukt door 1 slecht moment weer.

Zo zag ik dat vroeger ook, terwijl het zo'n onzin is; die éne misstap is idd zonde, maar betekent niet dat je voornemen te stoppen mislukt is.
Je hebt in dik één week tijd één enkele maal gezondigd. Voor iemand die gewend was dagelijks te gebruiken vind ik dat geen slechte prestatie.

Zo is het. Leer eruit en doe verder je best.

Heb je begeleiding of doe je het alleen?

Succes allesinds.

natalia

Experimenterende gebruiker
stuikerken zei:
Ik heb het een week vol gehouden om niets te gebruiken tot deze namiddag dan heb ik een lijntje hero gesnoven omdak ik geen zilverpapier had en dus niet kon chinezen.
Maar ipv mij weer goed te voele enzo, begon ik in plaats daarvan bijna onmiddelijk te kampen met allerlei schuldgevoelens. Ik krijg steun langs alle kanten en dan doe ik dit weer.
Ik heb ook weer bijna een vriendin het is een ex van mij maar nu pas beseffen we dat we elkander echt nog steeds dood graag zien en dit eigelijk nooit echt veranderd is (is een heel lang ingewikkeld verhaal) zelfs na al die tijd nog, en ze is mij altijd blijven steunen, ik heb het haar vandaag ook weer eerlijk verteld en ze was niet kwaad, maar wel weer teleurgesteld. Ik heb beloofd dat het niet meer zal gebeuren en het zal niet meer gebeuren ook, daarvoor zie ik dit meisje en m'n familie veel te graag.
Echt ik doe zo hard men best en toch is het na een week al mislukt door 1
slecht moment weer. :(

Jup, van een verslaving afgeraken is met vallen en opstaan!!!
Door t vallen, besef je echt da je er vanaf wilt geraken!
't Lukt perfect, al vind ik een opname nog altijd beter (maar das dan mijn gedacht hé)
Ik ben nu 2J en bijna 2 maand clean, en ik ben er ook gekomen omdat ik hetzelf wou, en omdat ik veel steun kreeg (zoals bij jou)
't Is al goed dat je je schuldig voelt!!
VOLHOUDEN, echt leven is zo mooi clean, t is soms heel moeilijk maar het besef dat ik mezelf niet meer verwoest, en ganse tijd van de kaart was, doet me volhouden!
Denk aan jouw afkicks, hoe vreselijk het was!Dat helpt mij nog altijd!!
Al gehoord van ambulant centrum De kiem?
Daar kan je praten over je verslaving, zonder dat het jou een cent kost.

Naar mijn gevoel dat het mij deugd, omdat je eens je verhaal kan doen aan een persoon die buiten je leefwereld staat, een objectief persoon!
Kan altijd deugd doen, het belangrijkste is dat je erover praat!!

Veel succes nog hé!!!En als je echt iets wilt, dan lukt het hoor :wink:

stuikerken

Belezen gebruiker
needlefreak zei:
jaja zei:
stuikerken zei:

Zo is het. Leer eruit en doe verder je best.

Heb je begeleiding of doe je het alleen?

Succes allesinds.
Ik ga elke week bij de psychiater dus ik heb psychiatrische begeleiding + dat ik onder toezicht sta van mijn ouders ivm geld, buiten gaan enz...

needlefreak

Bewuste gebruiker
natalia zei:
stuikerken zei:
Echt ik doe zo hard men best en toch is het na een week al mislukt door 1
slecht moment weer. :(

Jup, van een verslaving afgeraken is met vallen en opstaan!!!
Door t vallen, besef je echt da je er vanaf wilt geraken!
't Lukt perfect, al vind ik een opname nog altijd beter (maar das dan mijn gedacht hé)
Ik ben nu 2J en bijna 2 maand clean, en ik ben er ook gekomen omdat ik hetzelf wou, en omdat ik veel steun kreeg (zoals bij jou)
't Is al goed dat je je schuldig voelt!!
VOLHOUDEN, echt leven is zo mooi clean, t is soms heel moeilijk maar het besef dat ik mezelf niet meer verwoest, en ganse tijd van de kaart was, doet me volhouden!
Denk aan jouw afkicks, hoe vreselijk het was!Dat helpt mij nog altijd!!
Al gehoord van ambulant centrum De kiem?
Daar kan je praten over je verslaving, zonder dat het jou een cent kost.

Naar mijn gevoel dat het mij deugd, omdat je eens je verhaal kan doen aan een persoon die buiten je leefwereld staat, een objectief persoon!
Kan altijd deugd doen, het belangrijkste is dat je erover praat!!

Veel succes nog hé!!!En als je echt iets wilt, dan lukt het hoor :wink:

Hey Natalia, leuk om te horen dat je al bijna 26 maand clean bent. Goed bezig, doe zo voort!

Ik ben ook al meer dan 2 jaar in begeleiding bij de sleutel. Het zijn enkel gesprekken maar 'k heb er al heel veel aan gehad. Ik kan het echt aanraden. Daarom dat ik het aan stuikerken vroeg. Je kunt vrijwillig een persoonlijke begeleid(st)er aanvragen. De sleutel heb je overal in heel vlaanderen en het is idd gratis.

Lenin

Belezen gebruiker
Ik vind de sleutel persoonlijk best wel ok... In mijn tijd toch .. was toen 16 en ik kreeg daar echt ontzettend veel steun van de begeleiders (mss door jonge leeftijd...) Ik mocht er altijd gwn binnenwandelen als ik in de buurt was voor een snelle babbel

Maar het is vooral handig als je niets moet betalen en je het zelf kan doen.. ipv via ouders enzo.. heel lage drempel om binnen te stappen daar... Al is het maar om snel je hart even te luchten

natalia

iK ga nog wekelijks op gesprek bij de Kiem in Gent, en ben daar heel tevreden. Ik ga er al sinds dak verslaafd was, dus in totaal bijna drie jaar!!

Maar over centra's ga ik mij ni uitspreken, een psychologe en het ambulant of residentieel centra moet je gewoon liggen!!
Dus geen enkele is beter of slechter!

Al moet ik eerlijk zeggen, dat ik bij de Sleutel (dagtherapiecentra) een heel negatieve ervaring heb gehad.
Maar het project stond ook nog maar net op zijn pootjes, en ze waren zelf nog ah zoeken, hoe ze een dagplanning moesten opstellen waaraan dat wij ex-junks toch nog iets hebben.
Met het gevolg, dat ik in een groep terecht kwam (na mijn residentiële opname) met mensen die al in de 30 waren en nog altijd twijfelden of ze wel clean wilden worden, of niet...
Wij kwamen daar buiten, en het eerste wat de rest deed, was nen joint opsteken :confused:

Ik vond da van weining respect tov mij getuigen, omdat ik volledig clean was..en ze wisten het maar al te goed!!!
Maar ja als ik gebruikte, kon ik het ook niet verdragen dat iemand "clean" was of probeerde te worden! :flushed: Ik deed alles om toch maar te zorgen dat ze weer zouden hervallen..erg eigenlijk..
Maja da zijn junkiegedachten hé!!!

'T is misschien in de verkeerde topic dat ik hier iets aanbreng, maar ik zit met iets.
Het gaat over mijn drugsverleden. Nu elke keer dat ik nieuwe contacten leg, en de mensen weten na een tijdje mijn verleden en we komen in conflict voor iets heel banaal, krijg ik altijd het verwijt JUNK naar mijnen kop gesmeten!!Op zich vind ik dat niet erg, weet wel ik ben goe bezig!maar ik vind het gewoon zwak dat mensen mij daar op pakken!!!
Ah ik KOTS daarop hé!!!Maken sommige mensen dit ook mee?

Oh ja needle?en hoe is het met het gebruik gesteld? (als ik zo nieuwsgierig mag zijn hé) :)

needlefreak

Bewuste gebruiker
Mijn eerste ervaring met de sleutel was ook niet goed. 'k Was toen opgenomen in het cic (crisisopvang) van de sleutel. Das bijna 8 jaar geleden. Zo streng en hard toen, nooit meer!
Nu ben ik wel heel tevreden van de gesprekken in de sleutel. Maar zo'n TG (therapeutische gemeenschap) is ook niks voor mij. 'k Ben ook nog opgenomen geweest in het kompas (Kortrijk) en dat vond ik een veel huiselijkere sfeer. Maar het moet je idd wel liggen. Je moet ook wat geluk hebben met de mensen die er zijn. Dat bepaald de hele sfeer.
@natalia:
Dat mensen mij een junk noemen, dat gebeurd niet meer. Toch niet in m'n gezicht. Achter m'n rug word veel geroddeld, dat weet ik. Maar daar trek ik me ook niks van aan. Je zou je er beter ook niks van aantrekken, die mensen kennen je niet echt.
Met mijn gebruik gaat het heel goed. Ik heb alles onder controle. :)

natalia

needlefreak zei:
Mijn eerste ervaring met de sleutel was ook niet goed. 'k Was toen opgenomen in het cic (crisisopvang) van de sleutel. Das bijna 8 jaar geleden. Zo streng en hard toen, nooit meer!
Nu ben ik wel heel tevreden van de gesprekken in de sleutel. Maar zo'n TG (therapeutische gemeenschap) is ook niks voor mij. 'k Ben ook nog opgenomen geweest in het kompas (Kortrijk) en dat vond ik een veel huiselijkere sfeer. Maar het moet je idd wel liggen. Je moet ook wat geluk hebben met de mensen die er zijn. Dat bepaald de hele sfeer.
@natalia:
Dat mensen mij een junk noemen, dat gebeurd niet meer. Toch niet in m'n gezicht. Achter m'n rug word veel geroddeld, dat weet ik. Maar daar trek ik me ook niks van aan. Je zou je er beter ook niks van aantrekken, die mensen kennen je niet echt.
Met mijn gebruik gaat het heel goed. Ik heb alles onder controle. :)

Ah ik heb in sint-camillius in st-denijs-westrem vertoefd!!Voor mij waren de eerste twee maanden heel zwaar (omdat ik een maand niet buiten mocht).Ik ben er vier maand geweest!Ik zat daar heel graag, ja ben daar ook verliefd geworden :hearteyes:

Ja ik weet dat ik het mij beter ni zou aantrekken!Just daarom zeggen ze het, omdat ze weten dat het mij kwetst.
Eigenlijk belachelijk, maja zal wel beteren!!!

jaja

Bewuste gebruiker
'T zijn altijd kleinburgerlijke nitwits die je gaan uitmaken voor junk.
Voor mij is dat 'n teken van geestelijke armoede, waar ik 't de moeite niet van waard vind er tegen in te gaan.

BillyBilo

Badass junkie
jaja zei:
'T zijn altijd kleinburgerlijke nitwits die je gaan uitmaken voor junk.
Voor mij is dat 'n teken van geestelijke armoede, waar ik 't de moeite niet van waard vind er tegen in te gaan.

Inderdaad, en het is meestal een gebrek aan vocabulaire en angst.

stuikerken

Belezen gebruiker
Hmm, ik ging jullie op de hoogte houden wel ik heb goed nieuws en ik heb slecht nieuws.
Goede nieuws: Ik ben nog steeds in behandeling bij de psychiater/psychologe en ik voel me ook al veel beter geestelijk en lichamelijk.
Slechte nieuws: Ik gebruik af en toe nog eens een kleine hoeveelheid heroine, maar laat het wel niet ui t de hand lopen.

BillyBilo

Badass junkie
als je het maar zo kan houden dan kun je denk ik best een normaal leven leiden, maar goed, je weet hoe de vork in de steel zit :)

needlefreak

Bewuste gebruiker
stuikerken zei:
Hmm, ik ging jullie op de hoogte houden wel ik heb goed nieuws en ik heb slecht nieuws.
Goede nieuws: Ik ben nog steeds in behandeling bij de psychiater/psychologe en ik voel me ook al veel beter geestelijk en lichamelijk.
Slechte nieuws: Ik gebruik af en toe nog eens een kleine hoeveelheid heroine, maar laat het wel niet ui t de hand lopen.

Krijg je dan geen urinecontroles? :confused:
Ik heb vroeger met mijn ouders ook veel psychiaters afgelopen. En ik ben daar nooit echt geholpen voor m'n verslaving. Als je er echt vanaf wilt, zou je beter begeleiding vragen bij de sleutel of andere verslavingszorg in je buurt. Dat zijn mensen die opgeleid zijn om met verslaafden te werken. Ze maken er daar ook geen drama van als je eens kort hervalt. Ze begrijpen dat wel. En ze helpen je echt als je gemotiveerd bent om er iets aan te veranderen. Ze leren je dingen bij en geven tips. Ze confronteren je en doen je dingen inzien waar je zelf niet bij stilstaat. 'k Heb er echt al heel veel geleerd. Maar ik ga er ook al lang en het klikt met m'n begeleidster. :)

stuikerken

Belezen gebruiker
Ze hebben enkel urinecontroles aangeraden, maar aangezien ik hier perfect normaal rondloop en niet meer (veel) buite mag en ook niet veel geld meer krijg, denken ze zowiezo dat ik niets meer gebruik.
Maar ik wil ook echt niets meer gebruiken en wil er echt vanaf en haat het om dit te verzwijgen, maar voor de moment gaat het echt al veel beter met mij, en ik wil ook nooit meer hervallen, maar stoppen zo direct in 1 keer nee dit lukt me niet.
En waarvoor ik bij de psychiater en psychologe moet is niet enkel voor heroineprobleem, is ook voor andere problemen, die niet echt iets met drugs te maken hebben. :)

needlefreak

Bewuste gebruiker
stuikerken zei:
En waarvoor ik bij de psychiater en psychologe moet is niet enkel voor heroineprobleem, is ook voor andere problemen, die niet echt iets met drugs te maken hebben. :)

Dacht ik al. Was bij mij ook zo.

'k Hoop dat het je lukt op die manier. Veel succes!

stuikerken

Belezen gebruiker
Ben nu al 2 weken en 3de dag clean van b. :)
Lichamelijk ben ik al volledig afgekickt, maar geestelijk nog belange niet. Er gaat geen dag voorbij of ik denk eraan. Ik gebruik nu bijna elke dag cannabis of benzo's+alcohol, wat ook slecht is, maar toch nog altijd beter dan die hero.
Ik ga ook elke week bij men psychiater voor een gesprek, en moet voor de moment 100mg seroquel(anti-depressiva) per dag nemen.

needlefreak

Bewuste gebruiker
Seroquel is geen anti depressiva maar een anti psychotica. En 100mg per dag is een hele lage dosis. Ik heb hier nog een doos seroquel van 300mg liggen. Toen ik opgenomen was in de psychiatrie moest ik er zo 4 per dag nemen. Das 1200 mg per dag. Veel mensen zouden daarvan de hele dag slapen. :mrgreen:
Maar je bent goed bezig. Doe zo voort en volhouden hé! :wink:

Bovenaan