Ik ga er even uit

Dopezilla

Badass junkie
Naar aanleiding van afgelopen weekend ga ik er even uit. Ik ga geen drugs meer gebruiken.

Ik heb mijzelf een hele tijd voor de gek zitten houden. Elke keer als ik mij voornam te minderen, ging ik juist meer gebruiken. En ook over de motieven voor mijn drugsgebruik heb ik mij voor de gek zitten houden. Waar ik altijd heb volgehouden dat ik puur recreatief gebruikte, is het steeds meer een manier om te ontsnappen aan de realiteit geworden. Een verkeerde instelling die je snel afhankelijk maakt.

Blijkbaar ben ik niet in staat tot "verstandig" gebruik, althans niet zolang ik een no-life zonder verplichtingen ben, en ik alle gelegenheid heb om mezelf fatsoenlijk de kanker in te helpen. Het feit dat ik ook niet zo veel geef om mijn eigen lot draagt hieraan bij. Mijn zelf-destructieve karakter is iets waar ik aan moet werken vooraleer ik het ook maar in m'n hoofd haal weer eens wat te gebruiken, voordat ik weer zo eindig als nu.

Afgelopen weekend was een ramp, ik zat in een totaal uit de hand gelopen acid trip, en ik heb een goede vriendin van me ontzettend ongerust gemaakt. Ik heb me als een anus gedragen en ben ontzettend bad gegaan, waar ik me goddank niks van kan herinneren, op wat vage droom-achtige momenten na. Verder ga ik er niet op in wat er van het weekend gebeurd is, behalve dat het achteraf een ontzettend nare ervaring is geweest, waar ik nu nog onrustig van ben.

Ik stap even uit het drugswereldje, en ditmaal echt. Ik ben grondig op m'n muil gegaan, en het is niet de eerste keer. Al is dit wel de eerste keer dat ik zó hard op m'n muil ben gegaan.

Misschien dat ik later eens fatsoenlijk kan gebruiken, als ik wat sterker in mijn schoenen sta, en meer reden heb om mezelf niet kapot te maken. Echter, op het moment duik ik met de felheid van de gemiddelde borderliner op elke kans om wasted te raken.

Ik ga feesten ook even mijden alsof het hele enge ziektes zijn, omdat ik daar waarschijnlijk toch weer in de verleiding zal raken om te gebruiken. In ieder geval free parties zal ik verstek laten gaan, want als de drugs mij om de oren vliegen is de keus snel gemaakt om te gaan gebruiken.

Ik ben nu nauwelijks een jaar bezig met harddrugs, en ik heb nu al het idee de controle langzaam aan te verliezen. Mijn vorige stop-poging/pauze was daar een triest voorbeeld van. In plaats van drie maanden te stoppen heb ik het nog niet eens drie weken volgehouden.
Ditmaal ga ik grondiger te werk. Ik zorg dat ik niks meer in huis heb en zoals gezegd zal ik ook even niet meer naar feestjes gaan tot dit allemaal is overgewaaid.

In september begin ik met een opleiding als het goed is, dus vooral dan kan ik me het niet veroorloven aan de drugs te zitten. Nu denk ik dat het tegen die tijd sowieso wel goed zal komen aangezien ik dan meer om handen heb, wat mij sowieso al belemmert om elk weekend helemaal los te gaan.

Ik weet niet of ik DF ga verlaten, aangezien ik zo goed als niks te doen heb op doordeweekse dagen. Hier zal ik nog wel wat rondzwerven en zo nu en dan het onzin-forum vol spammen, maar als het hierdoor weer begint te kriebelen neem ik hier ook even een pauze van.

Ik vind het jammer dat ik het zo ver heb laten komen, en ik vind het jammer dat ik moet stoppen met drugs, maar het lijkt me voorlopig het beste. Eigen schuld, dikke bult.

Ik had er niet zo mee moeten spelen.

Olle

Dubz

Bewuste gebruiker
Ben niet op hoogte van je persoonlijke situatie, maar ik denk dat een beslissing als deze altijd een verstandige is. Je kent jezelf het beste, en je zelfkennis is dusdanig goed dat je weet wanneer het de foute kant op dreigt te gaan. Tijdig in durven grijpen getuigt van een sterk karakter.

Het enige wat ik kan doen is je heel veel sterkte, succes, en positiviteit toewensen voor de komende tijd! Hopelijk bereik je wat je wil, en kom je waar je wil komen.

Have fun!

Dopezilla

Badass junkie
Ik vind het eerder van een zwak karakter getuigen dat ik het zo ver heb laten komen dat ingrijpen nodig is. Maar goed, ik ben dan ook een ras-pessimist.

Wat ik nog wel het trieste vind is dat het me vrij veel moeite heeft gekost deze keus te maken, ondanks het feit dat het overduidelijk de beste is. Veel liever zou ik alsnog ieder weekend losgaan, ookal zou de prijs daarvan waarschijnlijk bijzonder hoog zijn.

Och, ik denk dat als ik eenmaal een tijdje eruit ben de drang om te gebruiken ook wel afneemt.

Overigens, ik twijfel, maar kan deze misschien niet beter naar verslaving? Nou ja. Laat ik aan de moderators over.

Olle

Nathaniel

Wijs gebruiker

Heftige reality check. Succes dude!

LangeLokken

Experimenterende gebruiker
Succes man! Komt wel goed, je bent slim genoeg om jezelf vanaf nu onder de duim te houden heb ik zo het idee. :)

heroesss

Bewuste gebruiker
Wat goed van je dat je inziet dat je niet goed bezig bent!
Ik las dat je een pessimist bent, toch wil ik je mededelen dat je het kan zien als iets positiefs. Probeer het positieve er uit te halen. Jij bent slim, je ziet in dat je te ver bent gegaan. En zometeen kan je zeggen; Ik ben sterk, want ik heb het volgehouden.
Succes!

Flameon

Badass junkie
Wat goed van je dat je inziet dat je er even uit moet stappen, dat is geen zwak karakater hoor!
Dat is om jezelf geven en goeie keuzes weten te maken op momenten dat dat echt nodig zal zijn. Dus dat je stopt is alleen maar verstandig. Fijn dat je toch nog op DF blijft :grin:

Dopezilla

Badass junkie
Bedankt allen! :)

Tja, ik vind het gewoon zonde dat ik het zo ver heb laten komen. Als ik verstandig te werk was gegaan had ik er meer uit kunnen halen zonder al te veel risico's.

Dat ik het jammer vind te moeten stoppen zegt denk ik eigenlijk ook al wel genoeg.

Maar goed, fouten zijn er van te leren, en ik denk dat als ik het volhoud ik er inderdaad sterker uit zal komen.

Overigens, mocht ik net zoals bij mijn vorige stoppoging jammerlijk falen, schop me dan collectief even dood ofzo. :P
't Moet niet wéér zo'n trieste bedoening worden.

Olle

Elohtibbar

Badass junkie
Olle, ik wil echt niks horen van 'jammer dat ik het zover heb laten komen'. Er zijn zo verschrikkelijk veel mensen die teveel gebruiken, omdat het een vlucht uit de realiteit is en ze min of meer zelfdestructieve neigingen hebben. Dat jij dit binnen één jaar zo hebt kunnen toegeven en deze radicale beslissing hebt kunnen maken, getuigt alleen maar van de sterkte van je karakter. De keuze om niet te stoppen of te minderen is vele malen makkelijker gemaakt, en al helemaal als je niet veel om jezelf geeft. Dat jij zelf radicaal de boeg omgooit vind ik een hele sterke en verantwoorde keuze. En natuurlijk moet je gewoon op de meets blijven komen, nuchter of niet! Ongelooflijk veel succes en sterkte gewenst, als je een beetje motivatie wil hoor ik het wel, dan geef ik je een schop onder je reet! :wink:

Dopezilla

Badass junkie
Van jou zou ik graag 'n flinke schop willen ontvangen hoor, RabbitHole! :hearteyes:

En ja hoor, ik zal wel present zijn op eventuele meetings. Vraag me af hoe een mdma-meeting gaat zijn als ik als enige nuchter ben. :grin:

En deze keer ga ik grondiger te werk. De vorige poging was een epic fail.

Ik stel deze keer ook geen datum, overigens. Ik zal wel zien wanneer ik het idee heb dat ik het weer aankan.

Olle

Mike

Bewuste gebruiker
Olle, het getuigt van een sterk karakter dat je deze beslissing neemt.

Succes en hou vol!

Mike

Elohtibbar

Badass junkie
Dopezilla zei:
Van jou zou ik graag 'n flinke schop willen ontvangen hoor, RabbitHole! :hearteyes:

En ja hoor, ik zal wel present zijn op eventuele meetings. Vraag me af hoe een mdma-meeting gaat zijn als ik als enige nuchter ben. :grin:

En deze keer ga ik grondiger te werk. De vorige poging was een epic fail.

Ik stel deze keer ook geen datum, overigens. Ik zal wel zien wanneer ik het idee heb dat ik het weer aankan.

Olle

Ik zal er zijn om je te schoppen wanneer je maar wil! :hearteyes:

En als enige niet waus zijn is inderdaad niet zo tof, maar als enige nuchter op een speedmeet ofzo kan wel. :) Gaat goedkomen.

Misschien wel beter dat je je nu geen datum als doel hebt gesteld, je kan ook beter kijken wanneer jij nu echt het gevoel hebt alsof je er niet meer afhankelijk van bent en het verstandig kan gebruiken.

Lauu

Badass junkie
Dopezilla zei:
Ik heb mijzelf een hele tijd voor de gek zitten houden. Elke keer als ik mij voornam te minderen, ging ik juist meer gebruiken.

Dopezilla zei:
Blijkbaar ben ik niet in staat tot "verstandig" gebruik, althans niet zolang ik een no-life zonder verplichtingen ben, en ik alle gelegenheid heb om mezelf fatsoenlijk de kanker in te helpen.

Dopezilla zei:
En ik heb een goede vriendin van me ontzettend ongerust gemaakt.

Dopezilla zei:
Ik ben nu nauwelijks een jaar bezig met harddrugs, en ik heb nu al het idee de controle langzaam aan te verliezen. Mijn vorige stop-poging/pauze was daar een triest voorbeeld van. In plaats van drie maanden te stoppen heb ik het nog niet eens drie weken volgehouden.

Ik herken dit echt ernstig man

Weet hoe het is/voelt. Ik heb ook al is ernstig gefaalt met stoppen/minderen(inplaats van minderen elke 2 weken), het minderen is wel gelukt uiteindelijk en het stoppen ben ik nu mee bezig op het mdma/speed gehalte. Je maakt een goeie keuze "niet verstandig kunnen gebruiken, dan maar stoppen". Hoop dat het weer goed komt tussen jou en die vriendin! en natuurlijk ook met jou zelf.

Heel veel succes en sterkte, en keep me/us posted!

Dopezilla

Badass junkie
Rabbithole zei:
Misschien wel beter dat je je nu geen datum als doel hebt gesteld, je kan ook beter kijken wanneer jij nu echt het gevoel hebt alsof je er niet meer afhankelijk van bent en het verstandig kan gebruiken.
Ik heb er bewust voor gekozen geen datum te stellen ditmaal. Zou zonde zijn als ik vanaf dat moment direct weer hardcore aan de drugs ga zitten. Nee, ik wil eerst m'n leven een beetje op orde hebben, en genoeg alternatieven hebben om het weekend mee te vullen.
Niet alleen moet ik sterker in m'n schoenen staan, de drempel om te gebruiken moet ook flink omhoog.

Lauu zei:
Weet hoe het is/voelt. Ik heb ook al is ernstig gefaalt met stoppen/minderen(inplaats van minderen elke 2 weken), het minderen is wel gelukt uiteindelijk en het stoppen ben ik nu mee bezig op het mdma/speed gehalte. Je maakt een goeie keuze "niet verstandig kunnen gebruiken, dan maar stoppen". Hoop dat het weer goed komt tussen jou en die vriendin! en natuurlijk ook met jou zelf.

Heel veel succes en sterkte, en keep me/us posted!

Dankje! Ja, soms zijn drugs gewoon te leuk, en dan stel je het nog wat uit. "Och, wat kan het kwaad, na dit feestje ga ik wel rustig aan doen!"
Maar dat worden dus steeds meer feestjes, en ook buiten feestjes heb ik nu al enkele keren gebruikt, met als triest dieptepunt uit verveling maar wat keta pakken op 'n dinsdagavond (terwijl ik net zo goed kon gaan slapen).

Bah, ik moet eens normaal leren doen.

Ook ben ik niet van plan om nog naar anderen te kijken wat drugsgebruik betreft. Dat sommige mensen nog veel vaker drugs gebruiken dan ik hoeft niet te zeggen dat mijn drugsgebruik daarom wél verantwoord is.

Olle

Beanhead

Badass junkie
Heel goed man! Heb het mezelf na dit weekend ook voorgenomen, met men verjaardag een laatste keer er echt HARD (in mijn opinie) overgaan & dan stoppen met alles.

Ondertussen toch nog wel gerookt :( echt zwak maar ja ik wens je alle sterkte toe man! :)

Dopezilla

Badass junkie
Och, we hebben allemaal onze gebreken. Roken is één van de meest verslavende bezigheden. 't Hoeft niet allemaal in één keer.

Roken heeft bij mij in ieder geval even geen prioriteit op het moment.

Veel plezier op je verjaardag trouwens! Maak er een dikke avond van! :grin:

Ik zat er ook nog aan te denken nog één keer te knallen, maar 't leek mij niet zo handig. Dan blijf ik bezig.

"Okay, nog eentje dan..."

Olle

Beanhead

Badass junkie
Dopezilla zei:
Och, we hebben allemaal onze gebreken. Roken is één van de meest verslavende bezigheden. 't Hoeft niet allemaal in één keer.

Roken heeft bij mij in ieder geval even geen prioriteit op het moment.

Veel plezier op je verjaardag trouwens! Maak er een dikke avond van! :grin:

Ik zat er ook nog aan te denken nog één keer te knallen, maar 't leek mij niet zo handig. Dan blijf ik bezig.

"Okay, nog eentje dan..."

Olle

Misschien tot bezinning komen met een trip op jezelf.

nee, men verjaardag was de 15e. Helemaal losgegaan dit weekend op men allereerste goa.

Gestoord :) ! Maar ach ik begrijp je wel compleet, ik ga zelf ook wat feesjes vermijden op het moment omdat ik weet wat voor hoeveelheden dope dat daar aanwezig zijn & okay het klinkt dan misschien zwak in andermans oren omdat je dan gewoon "nee" kan zeggen... Maar moest me iets aangeboden worden dan heb ik daar toch wel moeilijkheden mee!

Dopezilla

Badass junkie
Ja, ik was bij mijn vorige stoppoging ook wat overmoedig. Ging naar 'n free party, waar de drugs mij uiteraard weer om de oren vlogen, en ben er toen uiteindelijk ook aan gegaan. Zonde en overbodig.

Over een tijdje als je wat sterker in je schoenen staat zal je vast makkelijker nee kunnen zeggen in zulke situaties, maar soms moet je het risico gewoon niet nemen.

Veel sterkte in ieder geval met het stoppen. :)

Olle

Miss Kittin

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
Ik wens je heel veel succes olle! Het is ontzettend herkenbaar voor me ook. Echter, zelf ben ik inmiddels op een leeftijd dat drugs gebruiken allemaal niet meer zo nieuw/boeiend voor me is en dus heb ik ook niet meer zo'n behoefte om het nog te doen (wat dat betreft is er voor jou dus ook nog hoop hoor! :wink: ), maar zo'n 10 jaar geleden maakte ik het maar al te vaak veel te bont...

Ik hoop iig dat je het vol kunt houden sterk kan blijven en dat DF je niet triggert... Je hebt het zelf allemaal in de hand, als je het echt wilt, dan lukt het je ook! :wave:

Memmûm

Belezen gebruiker
Goedzo.

Ik zou zeggen: zorg dat je iets te doen hebt. Zoek een baantje of ga op fitness. Dan heb je in ieder geval iets te doen om je energie in kwijt te kunnen... Anders ga je je vervelen als je doordeweek niks te doen hebt. Dus: ga iig iets doen :) Dan denk je er niet zoveel bij na wat je allemaal 'mist'

succes!

lysergine25

Badass junkie
Tripreporter
Beste Olle,

Mooie woorden, verstandige gedachtes, een goed voorbeeld van zelf kennis.
Als je al zo ver bent dat je dit zo ff uitspuugt dan kan ik allen maar zeggen:

Je hebt een enorme kans een een fantastisch mens te worden.
Iemand met zo'n inzicht red het echt wel.

dus Olle maak er iets van ... en leer je omgeving wat ze wel en niet zouden moeten met drugs.
Drugs lost niets op ....

Bonnie

-spaceman-

Badass junkie
Ik hoop het beste voor je.. Voordat ik weg ging uit Nederland zag mijn leven er ook zo ongeveer uit. De Free Party's zijn vrij, soms iets te vrij voor sommige mensen. Ik had altijd bewondering voor mensen die op die feestjes waren; en nuchter of alleen dronken waren. Ik was er 1 van die elk weekend met een dosis speed en mdma in me systeem los ging voor een speaker. Niet speakerfreakend natuurlijk want ik wil nog kunnen horen op me 30ste. Ik wil hier niet in terugvallen als ik terug kom. Nou zijn me meest Tekno-vriendjes ook wat rustiger aan gaan doen dus dat maakt het wel wat makkelijker.

Dat je dit open en bloot schrijft op DF is een getuige van de juiste instelling. Hou die, en je komt er wel. Een geslaagde stoppoging zijn 2 vliegen in 1 klap. Je weet je zelf in de hand te houden en je bent niet afhankelijk van drugs.

Veel succes en zoek hobby! :P

Dopezilla

Badass junkie
Bedankt allen! :grin:

En ja, 'k ga voornamelijk veel afleiding zoeken. Ook wat van m'n niet gebruikende vrienden hebben al aangeboden de komende tijd vaker met me op stap te gaan, dus dat biedt ook weer genoeg alternatieven voor het weekend.

Ook heb ik nu FruityLoops en Virtual DJ op m'n pc staan, daar kan ik me de komende tijd ook wel zoet mee houden, denk ik.

Sportschool zat ik ook aan te denken ja. 'k Kan wel wat spiermassa gebruiken. Ben echt 'n magere plank. :P

Olle

Drientje

DF-koning
Exact zo was ik ook bezig tot een 2 jaar geleden. Relax, neem je tijd en je zult zien dat de feestjes ook niet meer zo boeiend zijn. Op een gegeven moment valt het je zelfs tegen want de mensen die niet gebruiken blijven thuis, de mensen van jou leeftijd die er nog dwalen zijn zwaar verkankerd en de jongere gasten doen net of zij degenen zijn die alles uitgevonden hebben en jij niet bestaat.

Feestjes zijn maar een moment opname. Alles gaat voorbij en ook je trek om te gebruiken. Af en toe een keer knallen is niets mis mee maar je merkt vanzelf dat het weggaat.

Dopezilla

Badass junkie
Och, voordat ik drugs gebruikte was ik ook al wel een grote liefhebber van uitgaan. Ik denk dat de drang naar feestjes nog wel even zal aanhouden. Maar goed, ik ga het sowieso in alle opzichten rustig aan doen.

Olle

sjaak herremans

Bewuste gebruiker
Tja soms heb je ff die wakeup call nodig om de realiteit te zien. Gewoon ff lekker een goede pauze nemen en als je kop er weer naar staat kan je er weer van genieten zoals het hoort. Succes man, respect dat je het zelf inziet hoor, dat zegt al genoeg. Ondertussen gewoon ff iets zoeken waarmee je je bezig kan houden, anders kom je gewoon ff CoD MW2 met mij spelen? :wink:

Miss Kittin

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
Dopezilla zei:
Och, voordat ik drugs gebruikte was ik ook al wel een grote liefhebber van uitgaan. Ik denk dat de drang naar feestjes nog wel even zal aanhouden. Maar goed, ik ga het sowieso in alle opzichten rustig aan doen.

Olle

Wat drientje zegt klopt! En dat de drang om naar feestjes te gaan nu ook nog volop aanwezig is, is ook niet gek op je 20ste (vergelijk jezelf en je leeftijd maar eens met het merendeel van de DF'ers). Toch, de meeste mensen - uitzonderingen daar gelaten - merken vanzelf dat als ze eenaam de 25 gepasseerd zijn ze steeds meer tegen zichzelf gaan zeggen: "been there, done that!" Dan is het nieuwtje er gewoon echt wel van af en gaan er opeens weer hele andere prioriteiten voor je opspelen.

Tenzij je een echte drop-out bent natuurlijk, maar zo kom je niet op mij over. Je bent een slimme jongen en je weet ook dondersgoed waar je mee bezig bent. Dat is je voordeel voor later! Toch, het is nooit slecht om het even rustiger aan te gaan doen natuurlijk, dus ik sta achter je keuze. :wink:

Dopezilla

Badass junkie
Ah, ik zat op de wat kortere termijn te denken. Ik dacht dat je op enkele maanden doelde, maar nee dus.

Tja, 'k weet niet hoe ik op ga groeien. Ik denk dat ik m'n hele leven wel een 'genieter' zal blijven. Ik zie mezelf over vijftig jaar wel jenever lurken en sigaren roken in de lokale oud-bruine kroeg.

Maar goed, ik kan het totaal mis hebben.

Overigens is mijn twijfel over het stoppen omgeslagen naar een vastberadenheid die ik niet eerder gekend heb. Als ik terug denk aan die gestoorde trip moet ik gelijk niet meer aan drugs denken. Ik denk dat deze stop een stuk succesvoller zal zijn dan de vorige.

Olle

Chris Pontius

Badass junkie
Dopezilla zei:
Overigens, mocht ik net zoals bij mijn vorige stoppoging jammerlijk falen, schop me dan collectief even dood ofzo. :P
't Moet niet wéér zo'n trieste bedoening worden.

Zullen we de DF-knokploeg er maar weer bij halen dan?

Dopezilla

Badass junkie
Overigens, ja, de knokploeg kan verzameld worden.

Voor het feest begon ik al te twijfelen of ik niet wat pep zou kunnen pakken, maar kwam tot de conclusie dat ik dat maar niet moest doen, en ik het gewoon met wat biertjes en eventueel een jointje zou moeten stellen.

Ondanks het feit dat ik me prima wist te vermaken op beschaafde hoeveelheden drank en wiet, heb ik toch een punt pep genomen.
Ik heb de hele avond lekker staan wiebelen totdat ik instortte en enkel nog geeuwend vanuit een hoekje kon toekijken. Ik had nog wat tijd uit te zitten daar, dus ik heb een punt pep gebietst.

Stom. ;x

Echter, 'k ben al blij zat dat het niet zo'n ramp is als vorige keer, waar ik direct drie soorten drugs door elkaar mikte, en dan niet in bescheiden hoeveelheden, terwijl ik "gestopt" was.

Ik ben niet geheel tevreden over mijn keus, maar 'k ben al blij zat dat ik me op z'n minst een beetje fatsoenlijk gedragen heb.

Ik zal de DF-knokploeg toch vol schaamte tegemoet zien.

Overigens ga ik ditmaal wél doorzetten, ipv gelijk maar opgeven na de eerste fout.

Olle

Bovenaan