Iets tegen zenuwen.

eXeCuze

Bewuste gebruiker
Hallo beste forumleden,

Ik ben nu al 4 keer op geweest voor mijn rijexamen en zak elke keer puur door mijn zenuwen. Als ik gewoon tijdens rijles rijd gaat het perfect. Maar zodra ik op examen ga dan komen die rot zenuwen en zak ik elke keer weer.

Nu vroeg ik me af of iemand van jullie een goede tip heeft voor een middeltje tegen de zenuwen.
Let op ik moet nog wel auto rijden, dus het moet wel verantwoord zijn.

Alvast bedankt :stoned:

Nathaniel

Wijs gebruiker
Daar zou ik toch geen drugs voor gaan gebruiken, hoe mild ook. Eerder wat meditatie, en voor je de wagen instapt even goed op je ademhaling letten en goed aarden, visual yourself as a succesfull (wo)man :)

succes!

eXeCuze

Bewuste gebruiker
Nou het is zeer extreem bij mij deze zenuwen vandaar dat ik toch iets wil nemen.

Maar ik doel ook niet echt op drugs maar meer een "medicijn" achtig iets, wat uiteindelijk ook een soort van drugs is maar goed.

Liesette

Bewuste gebruiker
propopanol kun je aanvragen via je huisarts zeker als je al 4 x gezakt bent en je huisarts zal niets anders dan begrip tonen ... je hebt er 100% recht op ouwe !!

tegen exmanenvrees en toegestaan tijdens het rijden, ik kreeg het voor het afrijden helemaal legaal icm dextro ...

je moet wel van te voren een lesje doen erop misschien ben je en uitzondering, dat geldt altijd.

:hearteyes:

je kan het

succes

:wave:

geslaagd

Drientje

DF-koning
Ik zou iets uit de natuurlijke hoek kiezen. Valeriaan helpt tegen zenuwen en er zijn speciale pilletjes van Dr. Vogel tegen examenvrees.

Petrovic

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
Stylus zei:
Misschien beta blokkers?
Dit! Ga naar je huisarts en vraag hem naar propranolol en vertel je verhaal. Dit zorgt ervoor dat je helemaal geen stress hebt en je hartslag niet omhoog vliegt. Stond een lange tijd geleden een artikel over in de krant. Andere dingen heben licht of voelen echt als drugs aan en dat is hier niet het geval.

eXeCuze

Bewuste gebruiker
Hardstikke bedankt voor jullie reacties allemaal!

Ik denk dat ik maar voor die beta blokkers ga, binnenkort even langs de huisarts.

Ennuh fijn weekend allemaal :stoned:

Winehouse

Badass junkie
Xanax retard ?

Gedrogeerd examens doen is ook niet slim, maak je brokken.

Maar lage dosis zou kunnen

Beta-blokkers beter idd.

1 xanaxje van 0,5 mg en alles voelt perfect aan ! daarom da mensen verslaafd worden aan xanax omdat alles perfect is als je 1 neemt . En niemand die iets zal merken of je dat hebt genomen ...

Winehouse

Badass junkie
Dat is wel goed idd. 0.5 mg maar liever wel Retard, dan blijft de plasmaspiegel (ofzoiets) een beetje stabiel
( dan heb je geen piek maar blijft het effect geleidelijk)

Winehouse zei:
Dat is wel goed idd. 0.5 mg maar liever wel Retard, dan blijft de plasmaspiegel (ofzoiets) een beetje stabiel
( dan heb je geen piek maar blijft het effect geleidelijk)

xanax retard begint maar stabiel te worden als je het een paar dagen na elkaar neemt

Elohtibbar

Badass junkie
Petrovic zei:
Stylus zei:
Misschien beta blokkers?
Dit! Ga naar je huisarts en vraag hem naar propranolol en vertel je verhaal. Dit zorgt ervoor dat je helemaal geen stress hebt en je hartslag niet omhoog vliegt. Stond een lange tijd geleden een artikel over in de krant. Andere dingen heben licht of voelen echt als drugs aan en dat is hier niet het geval.

Ik raad je echt met volle overtuiging betablokkers aan!!! Zeg gewoon tegen je huisarts dat je al vaak bent gezakt door je zenuwen, ik heb exact hetzelfde gedaan en het hielp echt ontzettend goed tegen dat nare gevoel in m'n maag, en het hielp me echt om rustig te blijven! Zou je verder weinig dingen aanraden omdat je natuurlijk niet onder invloed van iets wil rijden, maar m'n huisarts raadde me dit zelf aan en ik was er echt dolblij mee. :hearteyes: Anders had ik waarschijnlijk staatsexamen moeten doen. Succes!

eXeCuze

Bewuste gebruiker
Allemaal hardstikke bedankt voor jullie reacties.

Ik heb uiteindelijk die betablokkers gepakt en inderdaad wat een wondermiddeltje is dat.

Dus met andere woorden: ik ben eindelijk geslaagd haha :rockband: :rockband:

Sublimo

Badass junkie
Tripreporter
Bèta-blokkers zijn niet de juiste keuze hier, het kan ook zorgen voor een enorme bloeddrukval waardoor je duizelig wordt en op de grond valt. In dit geval, als je aan het rijden bent, krijg je nog een ongeluk. Ik zou er toch maar voorzichtig mee zijn.

Sowieso geen drugs nemen en als echt niks anders helpt eerst een aantal keer experimenteren met een bèta-blokker voordat je achter het stuur stapt :wink:

Elohtibbar

Badass junkie
Sublimo zei:
Bèta-blokkers zijn niet de juiste keuze hier, het kan ook zorgen voor een enorme bloeddrukval waardoor je duizelig wordt en op de grond valt. In dit geval, als je aan het rijden bent, krijg je nog een ongeluk. Ik zou er toch maar voorzichtig mee zijn.

Sowieso geen drugs nemen en als echt niks anders helpt eerst een aantal keer experimenteren met een bèta-blokker voordat je achter het stuur stapt :wink:

Als je alle reacties had gelezen had je gezien dat ze al bètablokkers heeft gebruikt en hiermee haar rijbewijs heeft gehaald. :wink: Om bètablokkers als drug te bestempelen gaat me een beetje ver, het is ook gewoon toegestaan om ermee achter het stuur te kruipen, en bovendien raden huisartsen het zelfs aan bij extreme zenuwen bij het afrijden. Volgens mij zijn die risico's die jij noemt ook verwaarloosbaar als je gewoon een normale bloeddruk hebt.

Sublimo

Badass junkie
Tripreporter
Rabbithole zei:
Sublimo zei:

Als je alle reacties had gelezen had je gezien dat ze al bètablokkers heeft gebruikt en hiermee haar rijbewijs heeft gehaald. :wink: Om bètablokkers als drug te bestempelen gaat me een beetje ver, het is ook gewoon toegestaan om ermee achter het stuur te kruipen, en bovendien raden huisartsen het zelfs aan bij extreme zenuwen bij het afrijden. Volgens mij zijn die risico's die jij noemt ook verwaarloosbaar als je gewoon een normale bloeddruk hebt.

Oeps :flushed:

Toch zou ik oppassen als je een normale bloeddruk hebt. Bij astma mag het ook absoluut niet worden gebruikt.

Elohtibbar

Badass junkie
Hm oké, wist niet dat er zulke risico's aan dat middel verbonden waren. Voor zover ik weet wordt het ook heel snel en zonder problemen voorgeschreven door artsen. Nu wil dit natuurlijk niet per se iets zeggen, aangezien veel artsen ook zonder aarzelen benzo's voorschrijven aan iedere patiënt, maar het is vaak wel een indicatie.

Sublimo

Badass junkie
Tripreporter
Rabbithole zei:
Hm oké, wist niet dat er zulke risico's aan dat middel verbonden waren. Voor zover ik weet wordt het ook heel snel en zonder problemen voorgeschreven door artsen. Nu wil dit natuurlijk niet per se iets zeggen, aangezien veel artsen ook zonder aarzelen benzo's voorschrijven aan iedere patiënt, maar het is vaak wel een indicatie.

De indicatie "bij zenuwen " kende ik nog niet, vandaar dat het me verbaasde :)

Eendagsvlieg

Bewuste gebruiker
Tripreporter
Ik kan maar bizar weinig informatie over de risico's vinden van betablockers. Ik gebruik 2x in de week propranolol om met de zenuwen om te gaan. Vraag me af wat de risico's hiervan zijn. Zeker gezien ik ook veel zware krachttraining doe, en veel aan duursport doe.

Pammer

Bewuste gebruiker
Eendagsvlieg zei:
Ik kan maar bizar weinig informatie over de risico's vinden van betablockers. Ik gebruik 2x in de week propranolol om met de zenuwen om te gaan. Vraag me af wat de risico's hiervan zijn. Zeker gezien ik ook veel zware krachttraining doe, en veel aan duursport doe.
Aangezien je het gebruikt voor zenuwen en NIET voor hartproblemen is je risico niet echt hoog. Je moet echter wel oppassen met het gebruik van het medicijn terwijl je sport. Het kan sowiso je prestatievermogen verminderen, maar dat is niet erg. Je moet gewoon opletten want terwijl je sport verhoogd je bloeddruk. Als je die dag dan betablokkers hebt genomen gaat het medicijn, terwijl je sport je bloeddruk willen verlagen dus vertoon je een lage bloeddruk EN polsslag bij het sporten, waardoor je niet meer rekening moet houden van "oh ik heb maar 130 polsslag, laat ik maar doorgaan, want dan heb je risico dat je te ver gaat tijdens het sporten, als je snapt wat ik bedoel.

Sublimo

Badass junkie
Tripreporter
En je kunt last krijgen van impotentie. Alhoewel ik dat betwijfel als je het maar twee keer per week neemt.

Eendagsvlieg

Bewuste gebruiker
Tripreporter
Cool, bedankt voor de reacties.

@Pammer: als ik dat spul heb hoef ik alleen maar terug naar huis te fietsen, en ik heb het daar echt moeilijk mee, haha. Soms word ik lichtelijk misschien, en moet ik tijdens het fietsen steeds stoppen, alleen praten we nu wel over een dosis van 120mg inderral. 80mg is mijn favo dosis :hearteyes:

@Sublimo: impotentie lijkt mij vervelend, weer een genot minder. Gelukkig is dit geintje ergens in 2015 afgelopen, dan kap ik met school, en inderral gebruik.

Miss Kittin

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
Mijn arme lief is vandaag voor de tweede keer gezakt voor zijn rijexamen, ook door de zenuwen dus, want tijdens zijn rijlessen gaat het perfect..

Volgende week heeft hij een afspraak bij de huisarts en gaat ie ook voor die betablokkers. Hoop zo dat het bij hem ook werkt!!! Drie keer is scheepsrecht toch?

Pammer

Bewuste gebruiker
Eendagsvlieg zei:
Cool, bedankt voor de reacties.

@Pammer: als ik dat spul heb hoef ik alleen maar terug naar huis te fietsen, en ik heb het daar echt moeilijk mee, haha. Soms word ik lichtelijk misschien, en moet ik tijdens het fietsen steeds stoppen, alleen praten we nu wel over een dosis van 120mg inderral. 80mg is mijn favo dosis :hearteyes:
Voila, ideaal voorbeeld dat je minder kan presteren :).

Sublimo

Badass junkie
Tripreporter
Even een correctie wat betreft de bèta-blokkers. Jullie hadden gelijk :flushed: Het kan inderdaad zonder gevaar tegen de zenuwen gebruikt worden.

Er zijn echter drie groepen die het niet mogen nemen: mensen met al een lage bloeddruk, astma-patiënten en diabetes-patiënten. De eerste twee groepen mogen het echt niet gebruiken, de laatste wel maar hierbij is het gevaar dat een bèta-blokker een hypoglycemie maskeert.

eXeCuze

Bewuste gebruiker
Hoi Marla,

Wat bij mij ook goed heeft geholpen (denk ik weet je natuurlijk nooit achteraf.)
Is dat ik niet wist wanneer mijn examen was, dus ik werd op ten duur sochtends door mijn ma wakker gemaakt en zei ze je hebt dadelijk rijexamen.

Is natuurlijk wel even schrikken op dat moment, maar toch heb je dan de nacht van te voren goed geslapen en ben je er eigenlijk nog helemaal niet mee bezig geweest tot dat moment.

Zou je eventueel ook kunnen voorstellen!

In ieder geval veel succes ermee!

Miss Kittin

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
Dank je wel voor je advies, ik geloof ook zeker dat zoiets kan werken, maar wij wonen al heel lang niet meer bij onze ouders, dus geen moeder die de afspraak voor het examen maakt en hem daar voor wakker maakt. Hij heeft inmiddels alweer een nieuwe datum voor zijn examen staan, dus hij zal het daar gewoon mee moeten doen. Maandag heeft ie wel een afspraak met de huisarts voor die pilletjes. Ben benieuwd! :)

Bovenaan