Iets om te doen

Wromtrax

Bewuste gebruiker
Zoals sommige van jullie wel zullen weten ben ik bezig met een stop op mijn alchehol gebruik. Ook gebruik ik tot ik volledig ben afgekicked geen enkele drug meer. Maar ik wil toch iets leuks doen. Wat ik wou gebruiken is: Qat, helaas is dat moeilijk vindbaar en ik ga pas opzoek als ik ben afgekicked. Qat bevat een enorm hoog cafeine gehalte en dat gehalte wil ik ook bereiken met iets anders. Dit kan door veel caffeine houdende dranken te drinken. Dus ik wil doormiddel van heel veel van dit soort drankjes (energydrankjes) toch een enigzinse Qat ervaring krijgen. Hoeveel kan ik gebruiken zonder in gevaar te raken?

Alvast thx
Wromtrax

Worstenjongen

Bewuste gebruiker
Nou ik had toen eens op een nacht iets van 20 blikjes op Ik kon niet slapen+ik stond strak Maar in de morgenm ging men hart wel tekeer maar dat kon ook aan iets anders hebben gelegen :sunglasses:

Wromtrax

Bewuste gebruiker
Worstenjongen zei:
Nou ik had toen eens op een nacht iets van 20 blikjes op Ik kon niet slapen+ik stond strak Maar in de morgenm ging men hart wel tekeer maar dat kon ook aan iets anders hebben gelegen :sunglasses:
leuke ervaring?

Kigh

Bewuste gebruiker
Ik heb een hele tijd lang op school zo'n 6 blikken energydrink gedronken en dat alleen zodat ik op een normaal level van omgaan was.
Ik slaap nogal slecht en vooral als ik school heb ben ik constant moe.

Op een dag had ik dus het ene blik na het andere achterover gekiept, cola, meer energydrink.
En ik zat in mijn stoel en werd een beetje erg lichthoofdig en genoot er wel even van, maar daarna kwam het gevoel van wegzakken, een klein beetje te vergelijken met bodyload (is de term volgens mij, het gevoel datje in het begin bij een paddo-trip krijgt) maar dan alleen eventjes en vaker achter elkaar.
Verder geen probleem, ofja, ik kon ermee omgaan, had mijn mensen om me heen die me wel wisten te redden als ik om zou vallen.. Geweldig voelde ik me niet in ieder geval.
Die avond ben ik langs een vriendin gegaan en had verschrikkelijke moeite met slikken, mijn slikreflexe was gewoon nietmeer in orde. Drinken moest ik heel langzaam om me niet te verslikken en als ik zonder iets te drinken wilde slikken lukte dat nietmeer zo makkelijk.

Dat was op vrijdag, op zondag ben ik toen ook bijna flauwgevallen. Ik had geen drugs op of iets anders op dus ik verwijt het zeker aan de energydrinks.

Daarna heb ik 2 weken geen blikje meer aangeraakt en sindsdien nogmaar met mate.

Afgelopen vakantie heb ik 32mg/100ml coffeine en vrij hoge taurine gehalte gedronken, ongeveer elke dag eentje of mss ook wel eens een dag geen. Op een dag had ik een blik vrij snel opgedronken en toen zat ik een paar minuten later in de auto, nadat de hele korte hyperwerking was afgezwakt, vertelde iets aan een vriend vanmij en viel midden in mijn zin inslaap, in het midden begon ik te gapen, sloot mijn ogen en sliep 5minuutjes.

Het is een hele lijpe shit, waar je zeker voorzichtig mee moet zijn. Niet vanwege een verslaving (wat volgens mij ook kan ontstaan, ik werd op een ggv moment onuitstaanbaar zonder die shit, alleen kom je er vrij makkelijk vanaf) maar omdat het slecht is voor je lichaam. Dus als je van plan bent om zoveel te drinken datje een bepaalde high-werking krijgt ofzo, zou ik je toch aanraden om een van die pillen te nemen uit de azarius shop. Ik heb er geen ervaring mee, maar ze zijn tenslotte op natuurlijke basis en dat is normaalgesproken toch al stukken beter.

mvg,
Kigh

Wromtrax

Bewuste gebruiker
Petrovic zei:
Ik denk dat je dan beter van die energie capsules tabletten kan nemen. Ik had een keer energy hit gekocht. hier zaten: cafeïne, guarana, kola noot, ginseng en nog wat andere herbals in. Dit werkte goed kreeg veel energie, alleen wel wat opdringerig. Is wel vergelijkbaar als je een aantal blikjes redbull op hebt.

link: http://www.vitaminstore.nl/vitaminen/1587/Energy-Hit-voor-extra-energie!/
Nogmaals bedank voor je bericht,
Wat is de aangeraden dosis?

Kigh

Bewuste gebruiker
Ik denk dat ik het wel een keer zal proberen, maar ik denk niet dat het zo geweldig is voor mijn lichaam, zoveel coffeine. :P
Maar proberen, zeker, waarom niet :). Thx.

Succes met het afkicken :).

Petrovic

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
Wromtrax zei:
Petrovic zei:
Ik denk dat je dan beter van die energie capsules tabletten kan nemen. Ik had een keer energy hit gekocht. hier zaten: cafeïne, guarana, kola noot, ginseng en nog wat andere herbals in. Dit werkte goed kreeg veel energie, alleen wel wat opdringerig. Is wel vergelijkbaar als je een aantal blikjes redbull op hebt.

Nogmaals bedank voor je bericht,
Wat is de aangeraden dosis?

Ik zou gewoon met 1 beginnen, bij mij op het doosje staat maximaal 4 per dag. Ik heb zelf wel eens 3 tegelijk gedaan en ik moet zeggen dat ik wel een hoop energie kreeg, maar ik vond dit niet echt een fijn gevoel. Ik kreeg zo'n onrustig opgefockt effect. Maar wie weet vind jij het wel fijn. Bij eentje valt het trouwens wel mee.

Wromtrax

Bewuste gebruiker
Ja ik ga het nemen met... spa blauw :(

Waarom? Omdat ik met iedere drug wil stoppen todat ik van alchehol zowel geestelijk als lichamelijk ben afgekicked.

Dus whiskey is voor mij al helemaal geen goed plan :wink:
Ben benieuwd hoe het gaat vallen. Iemand hier meer ervaring mee?

psychopsychedelic

Wijs gebruiker
Petrovic zei:

die had ik ook!! er stond: niet meer dan 4 per dag,, ik denk,, oke dan,, ik neem ze rond 2uur alle 4 in en in de avond was ik de hele tijd vet misselijk en vet parra.. leek een beetje op strakstaan maar egt niet lekker ofzo,, alsof het een afkick was zegmaar,, niet mijn ding, ben ookgevoelig voor caff. :tearsofjoy:

PsychedelicTeacher

Experimenterende gebruiker
wromtrax,

Lijkt het je niet verstandiger gezien je verslaving juist NIET te kiezen voor middelen met sitmulerende of wat voor effecten dan ook?

ik bedoel... word anders een thee-freak net zoals ik... dan ga je naar een speciale winkel met alle smaken van de wereld en ga je jezelf tot een echte theeliefhebber ontwikkelen :grin:

Wromtrax

Bewuste gebruiker
PsychedelicTeacher zei:
wromtrax,

Lijkt het je niet verstandiger gezien je verslaving juist NIET te kiezen voor middelen met sitmulerende of wat voor effecten dan ook?

ik bedoel... word anders een thee-freak net zoals ik... dan ga je naar een speciale winkel met alle smaken van de wereld en ga je jezelf tot een echte theeliefhebber ontwikkelen :grin:
Krijg je niet echt een effect van thee. Theeine miss maar theeine is toch ook stimulerend? Alleen dan op een laag niveau

Petrovic

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
Thee bevat iets minder caffeïne dan kofie. theeine is eigelijk hetzelfde als caffeine als ik me niet vergis.

Hoe bevalt die energy hit trouwens? :)

PsychedelicTeacher

Experimenterende gebruiker
ben je dan niet ook verslaafd aan het IDEE van ik moet middelen gebruiken om me goed te voelen? aangezien je aangeeft echt iets wilt proberen en gebruiken alleen maar om iets te kunnen gebruiken.

Je verplaatst alleen je problemen IMO?

Wromtrax

Bewuste gebruiker
PsychedelicTeacher zei:
ben je dan niet ook verslaafd aan het IDEE van ik moet middelen gebruiken om me goed te voelen? aangezien je aangeeft echt iets wilt proberen en gebruiken alleen maar om iets te kunnen gebruiken.

Je verplaatst alleen je problemen IMO?
Euhmm.. tis ook een beetje voor de afleiding van drank ja.

Bovenaan