Ice Baby

caatje

Badass junkie
zou t dat zijn? kweet t niet. Ik wist van geen amerika af toen ik voor t 1st iets nam. Dar hield ik me niet mee bezig zeg maar. Alles in mn directe omgeving had meer mijn intresse als de rest wat ver van mn bed was.

matthijs

Badass junkie
Nee ok, maar mensen uit je omgeving msischien wel en die hadden het nooit gebruikt als het zo slecht was...en het jou dus ook niet aangeboden. Maar goed...het is allemaal ook maar een aanname...

Flashing Moments

Belezen gebruiker
3 dagen niet drinken lijkt me nietzo verstandig :P
tis sowiezo niet alte best voor je als ik dit zo zie

spacekonijn

Badass junkie
Bal0n zei:
Die plaatjes geloof ik nooit zo, allemaal bangmakerij en propaganda.
photoshop is idd makkelijk

maar bij die plaatjes van 10 years of meth use , zie je echt precies hoe al die mensen hetzelfde veranderd zijn. dat geloof ik zeker wel, je ziet trouwens op straat ook wel eens flink slecht uitziende figuren

Bal0n

Badass junkie
Ik heb ook eens zo'n foto reeks gezien, maar diezelfde foto's had ik al gezien toen meth nog niet zo gehyped werd in Amerika en er alleen nog een crack probleem was. Toen stond er dus onder dat het door crack kwam.

EDIT: Je moet me niet verkeerd begrijpen uiteraard, meth en crack zijn ook heel erg destructief, en ik geloof ook best dat mensen er zo uit kunne ngaan zien na jaren van misbruik.

Bal0n

Badass junkie
Eerste zin uit het artikeltje:

"But what may seem as harmless as candy is a new form of methamphetamine called ya ba,"

Jeller

Badass junkie
Bal0n zei:
Ik heb ook eens zo'n foto reeks gezien, maar diezelfde foto's had ik al gezien toen meth nog niet zo gehyped werd in Amerika en er alleen nog een crack probleem was. Toen stond er dus onder dat het door crack kwam.

EDIT: Je moet me niet verkeerd begrijpen uiteraard, meth en crack zijn ook heel erg destructief, en ik geloof ook best dat mensen er zo uit kunne ngaan zien na jaren van misbruik.
mss gebruikten ze gewoon alletwee :)

serge50

Newbie
Bal0n zei:
Die plaatjes geloof ik nooit zo, allemaal bangmakerij en propaganda.
Aan iedereen .. die plaatjes zijn WEL werkelijkheid.
90-95% van de gebruikers is meteen verslaafd.

Las in een van de posts hier Crack was een probleem in USA, klopt helemaal! Nu is het dus ICE/METH ... Is goedkoper dan Coke, werkt 3 dagen. Wat wil je dus? Coke is in USA dus geen probleem meer.

Maar in NL is epedrine of psuedo efedrine, dus verboden. En in de meeste EU landen. Dit om het probleem al tegen te gaan vooraleer het hier is.
En ja het is hier al! 1 gram kost tussen de 80-180€ =ong. 15-20 hits als je je het i.v. gebruikt.

Eenmaal gebruikt blijf je daar je hele leven aan denken.
Je bent zo euforisch, geen pijn, al je problemen weg. Je bent dus echt in d zevende hemel. Rebound = 14 dagen zware depressie!!!!

Ben je zo sterk om dit door te bijten, dan blijft de craving (zin naar) heel je leven je achtervolgen. Slechts 5-10% kan er echt afblijven later. (spreek over een periode van 1-2 jaar)

Voor ADD/ADHD patienten ligt het anders, want het is de medicatie ervoor. Ritalin en alle anderen is dus METH. Alleen verdeeld over ganse dag 40-50mg. En bij deze werkt het snel uit. Bij niet ADHD patienten die vliegen 3 dagen skyhigh met 50mg.

En je kan METH met niets vergelijken, geen MDMA, SPEED of wat dan ook. Vandaar de naam METH-amfetamiene.

http://www.erowid.org/chemicals/meth/meth.shtml

Dit is echt de beste site voor alle info over drugs en meest realistische.

Nog 1 opmerking Ritalin en Meth veroorzaken geen hartkloppingen bij ADD/ADHD patienten. Ben je geen ADHD/ADD patient en je neemt 50mg Meth i.v. of zo'n 70mg oraal dan klopt je hart na een uur tussen de 90-120 of meer slagen per minuut. Ben je in deze laatste groep, let op voor overdosis. En neem nooit een slaappil als je hart nog zo hard klopt.
Eerst een valium nemen, wachten tot je hart stabiel is dan pas slaappil nemen.

ADHD/ADD patienten hebben deze hartkloppingen niet, maar worden meestal (niet altijd) AGGRESSIEF van Valium. Omdat het dus paradoxaal werkt bij hun.

FINALLY, neem of test elke drug dat je wil.
MAAR GEEN METH!!!!!!

(de filmpjes met faces of death en zo zijn realiteit!!)

shokora

Wijs gebruiker
Deranged zei:
Ik moet stoppen met lezen over deze shit, word er eng van.

www.lifeormeth.com

Die site moet je maar eens doorlezen.

De vraag is, of dit wel betrouwbaar is. Het ziet er uit als overheid's propaganda. Naar mijn weten, is methamfetamine gewoon een gemethyliseerde vorm van normale speed en heeft het alleen een langduriger/sterker effect. Voor de rest zou er geen verschil moeten zijn.

Dat hoorde ik laatst ook zo'n 'drug expert' van Spuiten en Slikken zeggen, for what it's worth.

serge50

Newbie
Heb de uitzending niet gezien van Spuiten en Slikken.
Ik ben 45 jaar! En ADD patient. Dus ben niet druk zoals ADHD. Maar dat doet er niet toe. Ben erachter gekomen dat ik ADD patient ben door Meth.

Ik was de eerste keer in mijn leven mentaal een rustig persoon. Kon goed nadenken. Maar we waren met 8 mensen. De 7 andere hadden dus enorm hartkloppingen en er waren een paar verslaafde gebruikers tussen. Waaronder een dokter en die had dus een pols hartslag en bloeddruk metertje bij.

Mijn hartslag zonder Ritalin is ong 85 in normale omstandigheden. Met Ritalin daalt deze naar 75. Met Meth gaat hij nog lager naar 55. Het was dit feit dat de dokter mij gewoon zei jij bent een ADD patient. Toen ik mijn eerste rebound had 5 dagen later en duurde 14 dagen. Ben ik naar de dokter gegaan.
Heb hem gelijk verteld hoe en wat. Toen heeft hij mij magistraal MDMA voorgeschreven. Dat heeft min of meer iets geholpen. Daarna onderzoek door psychiater. Deze bevestigde de ADD.

En dat ik je vertel dat 90-95% verslaafd is na 1 keer gebruik. Wel de dokter hier in het verhaal, was een kaakchirurg. Heeft zijn baan moeten opgeven en is echt alles verloren geraakt. Vrouw en kinderen eigendommen gewoon ALLES!

En op je site is ECHT geen propaganda.. je mag van geluk spreken dat het hier nog niet op de straat verkrijgbaar is. Enkel gesloten kringen en voornamelijk homo cirkels en bij de gezaghebbers van het land. Hoe hoger de status, hoe meer drugs er gebruikt worden.

Maar in Europa doen ze er nu echt alles aan dat de (pseudo)ephedrine niet verkrijgbaar is. (of op voorschrift) Meth om aan te maken kost 16€ om je ephedrine te kopen in de vorm van Sudafed of andere. Dan heb je 3 gram en je hebt een rendement van 60% of meer. Dus 2 gram Meth.

Coke kost 50€/gram en werkt max 2 uur. 1gr/10lijntjes.
Meth (zelfgemaakt) 10-12€/gr. 1gr./15lijntjes werkt 2-3 dagen.

Maar als je met een gram 2 weken high bent in de 7de hemel. En je valt zonder... dan vermoord je je eigen moeder voor geld.
En dit is dus niet overdreven, dat is waarom ze in USA zo hard vechten tegen de drugs.

De wetgeving is daar zo gemaakt dat de narcotica brigades zichzelf supporteren. Dus zij meten zorgen dat ze geld verdienen met dealers/gebruikers te arresteren. Iemand die gepakt is, verliest al zijn eigendommen, alles wat die persoon heeft wordt in beslag genomen. Om de kosten van de hele arrestatie te betalen.
http://home.earthlink.net/~jamiranda/pseudowar1.html

En nog blijft het probleem groeien in the USA. De narcotica brigade heeft daar de beste opsporingstechnieken. Helicopters met infrarood, noem het op en ze hebben het. In een pand waar ooit Meth gemaakt is, kan men niet meer wonen. De personen die er later in gaan wonen worden allemaal ziek. Omdat de politie zo hard zoekt met de helicopters en vliegtuigen, maakt men geen meth meer thuis. Nu op Motels waar stelletjes gaan neuken of lab in the back of the car. Zelfs in rugzakjes.

Je bent blijkbaar nog niet in de States geweest. Ben er al 2 keer 6 weken geweest in California. San Diego noemen ze Crystal City, omdat in Mexico Tjuana de crystal gemaakt wordt en dan gesmokkeld. (steden liggen naast elkaar). En in de USA is alles groots aangepakt hoor. Hier flits de politie nog met handgun (laser) of auto. Of in beste geval rijdende auto. Daar gewoon per vliegtuig. Vliegtuig vliegt over de snelweg en alles wat daar rijdt is ofwel geflitst of nummerplaten zijn genoteerd.
Los Angeles is een van de slechste buurten waar je kan zijn trouwens.

Hillbilly bastard

Bewuste gebruiker
Ritalin is helemaal geen methamfetamine! Ritalin is METHylfenidaat... Methamfetamine wordt soms wel voorgeschreven aan heel extreme adhd of obesitas gevallen onder de naam desoxyn, maar in de EU is het geen goedgekeurd medicijn.

shokora

Wijs gebruiker
serge50 zei:
lang verhaal.

Een paar dingen zijn me nou niet helemaal duidelijk. Heb je het nou over Ritalin (methylfenidaat) of Meth-amfetamine?

En je kreeg MDMA voorgeschreven van de dokter? Voor zover ik weet is MDMA geen goed gekeurd medicijn en wordt dat ook niet voorgeschreven aan normale patienten (er zijn wel experimenten geloof ik).

Dus please clarify this, want ik snap er geen hout meer van.

Moker

Bewuste gebruiker
dat je tanden er uit gaan vallen enz, dit werd toch tijden geleden ook gezegd over het cannbis gebruik? zal wel even opzoeken.

jcutter

Badass junkie
Ritalin laat mij hart juist wel snel kloppen. En ja: die adhd bacterie knaagt helaas ook aan mijn geest :(

Deep Blue

Bewuste gebruiker
serge50 zei:
En je kan METH met niets vergelijken, geen MDMA, SPEED of wat dan ook. Vandaar de naam METH-amfetamiene.
:confused:

meth is amfetamine met (op moleculaire schaal) een methylgroep eraan.
Vandaar de naam METH-amfetamine.

Welhallodaar

Bewuste gebruiker
Nou ik ken wel mensen die coke hebben gedaan maar die zien er nog normaal uit. dus zou het wel kloppen dat mensen die 1 keer in hun leven coke hebben gedaan er nog elke dag aan denken nog een lijntje?

FlipMeister

Bewuste gebruiker
^Dat hangt ervanaf. Was de trip/high lekker of niet?

Als het de leukste dag van je leven was kan ik me voorstellen dat zo'n lijntje in je kop blijft hangen.

shokora

Wijs gebruiker
Welhallodaar zei:
Nou ik ken wel mensen die coke hebben gedaan maar die zien er nog normaal uit. dus zou het wel kloppen dat mensen die 1 keer in hun leven coke hebben gedaan er nog elke dag aan denken nog een lijntje?

1. Nee natuurlijk niet, dat is voor ieder persoon anders.
2. What The Fuck heeft dat met dit onderwerp te maken?

Deep Blue zei:
meth is amfetamine met (op moleculaire schaal) een methylgroep eraan.
Vandaar de naam METH-amfetamine.

JUIST

inferno33

Bewuste gebruiker
Coke en meth zijn niet echt te vergelijken geloof ik... Het valt meer onder het rijtje heroine en basecoke..

En ik geloof er eerlijk gezegd weinig van dat het standaard 3 dagen duurt...

Pharmacokinetics

The half life of methamphetamine is 9-15 hours. It is excreted by the kidneys and its half life depends on urinary pH. One of the metabolites of methamphetamine is amphetamine. [15]

Zo kom je niet aan de 72 uur...

Bovenaan